Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1963
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Bericht door moyzo » wo 28 aug 2013 09:25

Hij is gemaakt hoor.. bijna *80 euro voor een nieuwe printplaat maar: vanmorgen gecheckt en zo koud is hij nog nooit geweest:3 graden, heb de ventilator die we nu via een 12v adapter met een schakelaartje ertussen gelijk getest en werkt perfect dus. Het was vrij warm gisterenavond in de schuur, vanmorgen koeler natuurlijk dus ik kan nog niet uit testen wat hij met zeer hoge buitentemperaturen gaat doen. Voor de zekerheid nemen we toch de extra koelbox op elektra mee die al jaren dienst doet en ik heb ook nog een miniluifel in een punt gemaakt van een resterend rolletje reflecterende folie die ik met twee scheerlijntjes vast kan zetten om aan de achterkant van de caravan evt wat meer schaduw te creeeren.. zo hingen we destijds ook wel eens een badlaken tussen de perceelscheidingsbomen op voldoende afstand van de caravan zodat de zon er niet de hele tijd op stond..
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1963
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Bericht door moyzo » vr 20 sep 2013 15:54

Update: met veel plezier kan ik vertellen dat we eindelijk een koelkast hebben die perfect werkt, waarschijnlijk heeft er heel de tijd iets fout gezeten in de printplaat. we staan in de volle zon, evt. gaat de zelfgemaakte ventilator aan door het knipschakelaartje om te zetten. gemiddelde temperatuur is tussen de 3 en 6 graden en dat terwijl we dagen erbij gehad hebben van ong. 30 graden. Vanmorgen het laatst pakketje vlees uit de diepvries gepakt wat na bijna 2 weken nog steeds goed bevroren was.. blij.gif
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Bericht door Ad » vr 20 sep 2013 16:03

moyzo schreef:
bijbeuner schreef: :oops: Dometic RMS 8550

Dan hebben we dezelfde koelkast...maar presteert die van jullie dan ook slecht op elektra.. Omdat je hem op gas laat draaien?
Wij hebben dezelfde koelkast. Draait al 3 jaar als een tierelier zowel op 12 als 220 Volt. Heb hem afgelopen vakantie een paar uur op gas gehad, daar deed hij het ook prima op. ook als de hut wat schuin staat geen probleem.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Bericht door Daphne » za 21 sep 2013 00:07

moyzo schreef:Update: met veel plezier kan ik vertellen dat we eindelijk een koelkast hebben die perfect werkt, waarschijnlijk heeft er heel de tijd iets fout gezeten in de printplaat. we staan in de volle zon, evt. gaat de zelfgemaakte ventilator aan door het knipschakelaartje om te zetten. gemiddelde temperatuur is tussen de 3 en 6 graden en dat terwijl we dagen erbij gehad hebben van ong. 30 graden. Vanmorgen het laatst pakketje vlees uit de diepvries gepakt wat na bijna 2 weken nog steeds goed bevroren was.. blij.gif
Goed om te horen. Waarschijnlijk was de ventilator dan ook niet nodig geweest. Wij hebben geen ventilator bij onze koelkast ingebouwd en de koelkast werkt altijd naar behoren.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1963
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Bericht door moyzo » za 21 sep 2013 07:04

RE.gif Merk toch wel dat ik hem soms aan moet zetten, staan nu smiddags in de volle zon en dan loopt de temp iets op.. ook na het rijden moet hij even aan heb ik gemerkt dan loopt de temp ook enigzins op naar 8 a 10 graden. we hebben dan ook de eerste overnachting bewust de ven aangehad en bij aankomst op de camping ook.
Hij daalt dan vrij snel naar 3-5.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

gta

Re: Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Bericht door gta » zo 29 sep 2013 18:23

Daphne schreef:
moyzo schreef:Update: met veel plezier kan ik vertellen dat we eindelijk een koelkast hebben die perfect werkt, waarschijnlijk heeft er heel de tijd iets fout gezeten in de printplaat. we staan in de volle zon, evt. gaat de zelfgemaakte ventilator aan door het knipschakelaartje om te zetten. gemiddelde temperatuur is tussen de 3 en 6 graden en dat terwijl we dagen erbij gehad hebben van ong. 30 graden. Vanmorgen het laatst pakketje vlees uit de diepvries gepakt wat na bijna 2 weken nog steeds goed bevroren was.. blij.gif
Goed om te horen. Waarschijnlijk was de ventilator dan ook niet nodig geweest. Wij hebben geen ventilator bij onze koelkast ingebouwd en de koelkast werkt altijd naar behoren.
Interessante speurtocht in koelkast/ijskast-voeding gevolgd.In het verleden..in het hoogseizoen naar het zuiden wat afgetobd met die amoniak-kasten...Nu hebben we al jaren een uitstekende Dometic RM7400 model C40/110 met door Tabbertfabriek ge-instaleerd ventilatortje. ...Maar wat ik graag zou willen weten collegea...waar zit die prinptlaat opgeborgen...kan je daar een beetje handig bij ??? Heerlijk...dank U wel ...ik schrijf het bij mijn onderhoud-Journalen en groet... gta.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1963
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Wat verbruikt een koelkast aan gas???

Bericht door moyzo » za 5 okt 2013 11:04

Bij ons zit hij bovenop de koelkast
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Plaats reactie

Terug naar “Gas”