Vraag over positie drukregelaar.

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Knaus440
Berichten: 3720
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Vraag over positie drukregelaar.

Bericht door Knaus440 » zo 20 nov 2011 21:07

Gisteravond heb ik in het donker de gasfles moeten wissellen. Deze ochtend had ik een prbleem met de gasuitstroom in het kooktoestel en de kachel.
Toen ik keek bij de gasfles zag ik dat de gasdrukregelaar op de fles niet vlak was.
Niet zo: Afbeelding

maar zo: Afbeelding

Nadat ik de drukregelaar weer in de vlakke stand had gezet was er weer een mooie constante vlam bij het kooktoestel, daarvoor was er veel meer gasdruk, met veel te grote vlam. Ook bij de kachel trouwens.
Klopt het dat de gasdrukregelaar vlak gemonteerd moet worden of is deze op zijn eind?
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gerhard N

Re: Vraag over positie drukregelaar.

Bericht door Gerhard N » zo 20 nov 2011 21:25

Ik denk , dat ie aan zijn eind is, bij mij is ie zelden vlak en heb geen probleem sintblij.gif

Knaus440
Berichten: 3720
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Vraag over positie drukregelaar.

Bericht door Knaus440 » wo 14 dec 2011 16:19

Hij was inderdaad aan zijn einde, nieuwe gemonteerd en geen problemen meer.
Maar heb ook even gekeken waarom dit probleem. Aan de bovenkant van de drukregelaar, rand zwarte afdekplaatje, zit een heel klein gaatje.
Daar was water door naar binnen gelopen en bevroren in de regelaar. En dus was de rubber regeling/membraam niet meer soepel.
Ik heb de nieuwe gasdrukregelaar op zijn kop gemonteerd, dus met het gaatje naar beneden. Hopenlijk voorkomt dit problemen met de gasdruk.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Gas”