gaskookplaat

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Licaatje

gaskookplaat

Bericht door Licaatje » di 19 apr 2011 16:26

Hallo,

Wij zijn een stacaravan/chalet helemaal aan het renoveren en ik ben bezig met het keukenontwerp, waar straks een gaskookplaat in komt. Heb je een speciale gaskookplaat nodig voor propaan/butaangas? Ze werken op de camping met van die grote gasflessen die aan de buitenkant van de caravan worden aangesloten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: gaskookplaat

Bericht door Leentje » di 19 apr 2011 17:40

Ik ken iemand in het buitengebeid die nog steeds kookt met losse flessen gas. En die fles staat gewoon naast haar gaskomfoor. Een gewoon ouderwets vierpitsgasstel.
Wellicht kun je hier iets mee?
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

pd0bao

Re: gaskookplaat

Bericht door pd0bao » di 19 apr 2011 18:29

In ieder geval moet het een gasstel zijn geschikt voor butaan/propaan. Dus niet iets meebrengen dat op aardgas werkt. Succes bij de keuze. Gr.Jaap.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: gaskookplaat

Bericht door Knaus440 » di 19 apr 2011 19:22

Ik heb net ons gasstel in de stacaravan vervangen. Omdat de sproeiers anders zijn is het verstandig om een gasstel te gebruiken welke geschikt is voor Propaan/butaan.
Kijk even op internet daar staan vaak aanbiedingen, recent een Etna die omgebouwd was gekocht.
Met google zoeken op Propaan/butaan en je komt bij enkele groothandelaren in deze zaken. Voor een 125 a 175 euro heb je dan een nieuwe Etna oid, met garantie. Let er wel op dat op de sticker welke vaak onder het apparaat geplakt is vanuit de fabriek, staat dat deze aangepast is voor Propaan/Butaan/LPG.
Of zelf een ombouwset kopen en ombouwen. Maar let op, want niet elk gasstel is om te bouwen naar Propaan/etc. Een losse set zal iets van 30 euro kosten denk ik.
johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

tjeno

Re: gaskookplaat

Bericht door tjeno » di 19 apr 2011 21:37

let vooral op dat hij propaan/butaan is en let op werkdruk meeste stacaravans tussen 27en 37 mbar zou gelijk maar thermisch beveiligd nemen ben je daar ook ineens mee klaar ivm evt keuringen

Plaats reactie

Terug naar “Gas”