problemen met secumotion

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Paul1502
Berichten: 378
Lid geworden op: ma 16 aug 2004 10:40
Locatie: Wedde

problemen met secumotion

Bericht door Paul1502 » vr 9 jul 2010 16:11

Goedemiddag,

Als ik eens kijk zie ik meer mensen die weleens problemen hebben gehad met een secumotion, namelijk dat er geen gas meer doorgelaten wordt.
Over het algemeen was de oorzaak dat deze [secumotion] onder de kraag van de gasfles was gemonteerd = te laag, waardoor er vloeibaar gas in kon stromen met als gevolg GEEN gas.

Nu heb ik een gelijke ervaring gehad, alleen het was ook ruim 2 jaar goed gegaan, alleen pas op de camping, van het ene op het andere moment geen gas meer. En inderdaad ook bij ons was de secumotion lager dan de kraag van de gasfles geplaatst :oops:

Alles losgemaakt, opnieuw aangesloten, de groene knop ingedrukt en tegelijkertijd een gas verbruiker aangezet en we hadden weer gas.

Echter [notabene op onze trouwdag] :lol: midden tijdens de bereiding van een romantisch etentje, weer geen gas :( . loskoppelen en weer aankoppelen, groene knop en gasverbruiker, niets hielp. Dus dat werd een boterham. :(

Maar goed wat mij verbaast is kan dit inderdaad spontaan optreden? Blijkbaar wel, maar is dat dan een gevolg van een te lage plaatsing??
Of zou dit een andere oorzaak kunnen hebben?? scratch.gif

ben benieuwd,

fijne dag gewenst

Paul en Mirjam.

ps
we zijn nog steeds gelukkig getrouwd

pd0bao

Re: problemen met secumotion

Bericht door pd0bao » zo 25 jul 2010 07:25

Paul een beetje late reactie maar vooruit. Vooropgesteld ik ken de Secumotion niet, nooit een doorgezaagd model oid gezien zoals ik dat wel zag bij bv drukregelaars. Maar in het algemeen :de taak van dit onderdeel is te voorkomen dat er ooit "gas" in vloeibare vorm (contradictio in terminis) de branders bereikt. Dat gebeurt iha door de weg die het gas heeft te gaan ,te verlengen in een zgn labyrint. Verwarmen van die weg is een andere optie heeft echter zijn eigen moeilijkheden voor de (kampeer)doeleinden die wij op t,oog hebben. Zelf heb ik al 40 jaar praktijk met het mobiel gebruik van gas doch nimmer een weigering gastoevoer meegemaakt.Toch denk ik dat de secumotion deed waar hij voor aangenomen was en dat de oorzaak ligt in het aanwezig zijn van teveel gas.Juist omdat het zo incidenteel optreedt. De oorzaak kan velerlei zijn : onoplettendheid van de vuller,afwijking van de weegschaal noem het maar.Ook de door jou genoemde te lage plaatsing draagt bij aan het probleem maar is dikwijls niet te voorkomen ivm te weinig ruimte boven de fles in de disselkast
Vraag bij vullen iets minder erin te doen.Tenslotte Ab,forumlid en moderator,heeft veel ervaring met de secumotion en kan jou misschien meer info geven. Succes, Jaap
.

Paul1502
Berichten: 378
Lid geworden op: ma 16 aug 2004 10:40
Locatie: Wedde

Re: problemen met secumotion

Bericht door Paul1502 » zo 25 jul 2010 08:08

Goedemorgen Jaap,

Bedankt voor de reactie, ik denk dat het inderdaad ligt aan de plaatsing, namelijk te laag waardoor "vloeibaar gas' in de secumotion is gekomen.
Ga het straks, als de caravan weer uit de stalling, anders doen, als dat helpt laat ik dat zeker weten

Nogmaals bedankt en een fijne dag gewenst

Groet

Paul & Mirjam

Plaats reactie

Terug naar “Gas”