In mijn 30 jaar oude caravan zit een cv systeem van Swe-therm. Deze lijkt sprekend op de Alde "langejan"uit bijvoorbeeld een SMV. De ketel bestaat uit een koelvloeistoftank, met daaronder een brander. Het is nog een oud suysteem zonder pomp. Bovenin zit een vuldop, met in mijn geval een klein gaatje (zie foto). Nu denk ik dat dit gaatje eerst dicht zat en een soort smelt zekering ter beveiliging van overdruk. Want de vloeistof moet gaan stromen door de opgebouwde druk en het temperatuurverschil. Nu wil ik er in de toekomst wel een nieuwe pomp tussen zetten. Als ik nu echter de vloeistof verwarm ontsnapt de damp via het gaatje in de dop. Wie kan mij verder helpen, met een nieuwe dop, of een veilige manier om deze te reparen.
Alle info is welkom.
Groet peter
Vuldop langejan
- Technichien
- Berichten: 394
- Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
- Locatie: My RV is my castle..................
Re: Vuldop langejan
Wat is je probleem? Je schrijft dat er damp ontsnapt door het gaatje in de dop. Maar bij een zg. "open systeem" (syphon werking) is dit normaal. Of worden de convectoren niet warm?
Gaarne een nadere omschrijving om je kunnen helpen.
Gaarne een nadere omschrijving om je kunnen helpen.
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv
- Technichien
- Berichten: 394
- Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
- Locatie: My RV is my castle..................
Re: Vuldop langejan
en hoe is dit afgelopen??????????????????????????????? FEEEEEEEEDBACKKKKK AUB!
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv