Vuldop langejan

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Peter307

Vuldop langejan

Bericht door Peter307 » ma 8 feb 2010 20:33

In mijn 30 jaar oude caravan zit een cv systeem van Swe-therm. Deze lijkt sprekend op de Alde "langejan"uit bijvoorbeeld een SMV. De ketel bestaat uit een koelvloeistoftank, met daaronder een brander. Het is nog een oud suysteem zonder pomp. Bovenin zit een vuldop, met in mijn geval een klein gaatje (zie foto). Nu denk ik dat dit gaatje eerst dicht zat en een soort smelt zekering ter beveiliging van overdruk. Want de vloeistof moet gaan stromen door de opgebouwde druk en het temperatuurverschil. Nu wil ik er in de toekomst wel een nieuwe pomp tussen zetten. Als ik nu echter de vloeistof verwarm ontsnapt de damp via het gaatje in de dop. Wie kan mij verder helpen, met een nieuwe dop, of een veilige manier om deze te reparen.
Alle info is welkom.

Groet peter

Gerhard N

Re: Vuldop langejan

Bericht door Gerhard N » ma 8 feb 2010 21:13

waar kunnen wij die foto vinden?

Gebruikersavatar
Technichien
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
Locatie: My RV is my castle..................

Re: Vuldop langejan

Bericht door Technichien » di 9 feb 2010 07:35

Wat is je probleem? Je schrijft dat er damp ontsnapt door het gaatje in de dop. Maar bij een zg. "open systeem" (syphon werking) is dit normaal. Of worden de convectoren niet warm?

Gaarne een nadere omschrijving om je kunnen helpen.
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv

Gebruikersavatar
Technichien
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
Locatie: My RV is my castle..................

Re: Vuldop langejan

Bericht door Technichien » zo 27 jun 2010 20:02

en hoe is dit afgelopen??????????????????????????????? FEEEEEEEEDBACKKKKK AUB! blij.gif
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv

Plaats reactie

Terug naar “Gas”