Dat over het gewicht lichten ze in de text nog toe, de omvormer stopt er mee door onderspanning als de accu nu maar 38 Ah heeft geleverd. terwijl de Super B tot 90 Ah door gaat. Wil je dus een accu met dezelfde capaciteit dan zal er meer dab 2 nodig hebben!Chris schreef: Een ander voordeel is het gewicht... de presentator laat 2 stuks 90Ah accu's zien en meld dat de lifepo4 maar 1/3 weegt van een conventionele.
Vervolgens gaan ze op een weegschaal, de eerste 24 kg en de lifepo4 12 kg.... da's niet 1/3 maar de helft...
Enne.. laden in een uur.. dat kan zegt deze man... .heel zacht hoor je hem daarbij zeggen... 80 Ampere lader...
Die hebben wij toch niet??
Dus, laden is niet heel anders dan elke accu... gewoon wat er in kan moet er ook daadwerkelijk in, of je dat nou met 5 of 50 ampere doet, dat is geen uitgesproken voordeel van lifepo4
De meeste loodaccu's vinden laden met meer dan 30 Ah niet echt fijn en is er sprake van een laadcurve waarbij de laad stroom afneemt als de accu voller wordt. Mijn accu mag met 90 ah geladen worden en de laadstroom neemt niet af tot ie vol.
In mijn caravan zit een 28Ah Schaudt CVS 409 en de accu is dus na 3 uur vol is nadat ik er 91 kopjes koffie mee heb gezet.