Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Chris » za 17 mar 2018 16:23

Rene_13 schreef:Chris, hoe pakt dat uit met invoerrechten?
Ik heb al heel veel besteld in China, ook dingen van boven € 100,-
Misschien altijd mazzel gehad, maar nog nooit 1 cent invoerrechten betaald.
Wel begrepen dat dit in NL anders ( lees makkelijker) is dan in BE...
Daar schijnt alles onder de invoerrechten tax te zitten.

Nu zal zo'n accu in NL misschien wel opvallen door zijn gewicht...tja... kweenie he... scratch.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Micky » za 17 mar 2018 17:42

RE.gif

Idd mazzel, wij kregen kinderkleding (nieuw) opgestuurd van onze Amerikaanse vrienden als geboorte cadeau, 85 euro invoerrechten betaald, later een VAGCOM kabel voor de auto ook vanuit de VS, 95 euro betalen :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door arnovariante » za 17 mar 2018 18:02

De allereerste x dat ik iets bij Ali bestelde betaalde ik meer invoerrechten dan de waarde van het item was.
Dat was dus de laatste x voor een hele lange tijd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Chris » za 17 mar 2018 20:16

Micky schreef:RE.gif

Idd mazzel, wij kregen kinderkleding (nieuw) opgestuurd van onze Amerikaanse vrienden als geboorte cadeau, 85 euro invoerrechten betaald, later een VAGCOM kabel voor de auto ook vanuit de VS, 95 euro betalen :(
Uit Amerika... dat is idd altijd prijs.
Ook bij ons, kadootje voor m'n dochter van een Amerikaanse vriendin... invoerrechten meer dan de waarde..
Uit China nog nooit een cent betaald.


@ Arno..
Heb je dat item per koerier laten sturen?? dan is het idd snel bingo.
Hier komt alles per gratis roeiboot geloof ik, soms duurt het lang, maar soms ook binnen een week... verschilt enorm.
En ik vermoed dat dit ook de reden is dat ik nog steeds mazzel heb.
En event. invoerrechten kunnen alleen geheven worden op dingen die meer dan € 23,- ( of zoiets) kosten dacht ik.

Neemt niet weg, als je zo'n dure accu koopt in China, zal je die echt wel met e.o.a. transporteur laten komen, en zal je best wel invoerrechten moeten betalen.
Maar alles bij elkaar is het dan nog steeds maar een fractie van de prijzen hier...
En waar denken jullie dat de accu (onderdelen) hier van gemaakt worden... juist... van Chinees spul vermoedelijk.
Een of andere slimmerd heeft gewoon een schip met die spullen uit China hier laten komen, assembleert dat ergens in de buurt en vraagt de hoofdprijs.
En... krijgt dat ook nog....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Jan van Vijven » za 17 mar 2018 21:01

Die slimmerd betaald ook invoerrechten voor zijn container, en.....arbeidsloon om het in elkaar te prutsen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Conradi » zo 18 mar 2018 00:04

Chris schreef: En waar denken jullie dat de accu (onderdelen) hier van gemaakt worden... juist... van Chinees spul vermoedelijk.
Een of andere slimmerd heeft gewoon een schip met die spullen uit China hier laten komen, assembleert dat ergens in de buurt en vraagt de hoofdprijs.
En... krijgt dat ook nog....
Chris, als je hier Super-B mee bedoeld, dan sla je de plank wel heel erg mis. De accu's van Super-B zijn professioneel spul, met de bijbehorende gekwalificeerde componenten, en voorzien van een berg elektronica en (software) know-how om de batterijen optimaal aan te sturen. Dat kun je niet met van die AliExpress kitjes vergelijken.

In 2013 heeft het Duitse CCC als eens voorgerekend dat een Super-B accu in prijs-per-Kw goedkoper is dan een Optima Yellow Top, omdat ze veel langer mee gaan. Alleen die enorme prijs :roll:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door blazoen » zo 18 mar 2018 08:34

Die prijs valt nog wel mee. Voor onze 8 Ah accu van Victron hebben wij 4 jaar geleden ook al €500,- betaald. Dan zou 90 Ah ongeveer 11 van die accu's zijn en €5500,- moeten kosten. Ook bij Victron zie ik overigens dat de accu's nu sowieso goedkoper aan het worden zijn. Dus de prijs voor die SuperB op zich is niet gek. Met het opschalen gaat de prijs/Ah omlaag.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Chris » zo 18 mar 2018 10:48

Conradi schreef:
Chris schreef: En waar denken jullie dat de accu (onderdelen) hier van gemaakt worden... juist... van Chinees spul vermoedelijk.
Een of andere slimmerd heeft gewoon een schip met die spullen uit China hier laten komen, assembleert dat ergens in de buurt en vraagt de hoofdprijs.
En... krijgt dat ook nog....
Chris, als je hier Super-B mee bedoeld, dan sla je de plank wel heel erg mis. De accu's van Super-B zijn professioneel spul, met de bijbehorende gekwalificeerde componenten, en voorzien van een berg elektronica en (software) know-how om de batterijen optimaal aan te sturen. Dat kun je niet met van die AliExpress kitjes vergelijken.

In 2013 heeft het Duitse CCC als eens voorgerekend dat een Super-B accu in prijs-per-Kw goedkoper is dan een Optima Yellow Top, omdat ze veel langer mee gaan. Alleen die enorme prijs :roll:

Klopt maar ten dele hoor Conradi.
Natuurlijk vind je bij Ali baggerzooi, maar vergeet niet dat er een hele berg perfecte dingen ook uit China komen.
Iphone wordt er gemaakt, de accu's van de Boeing 787 worden er gemaakt, enorme bergen computer componenten enz. enz.
Dus dat er geen goede of Hi-tech spullen uit China kunnen komen betwijfel ik echt.
Ik vergelijk dus niet de Super B, zou dom zijn, maar dat er zat mogelijkheden zijn is wel duidelijk.

Tja, en dat er berekend kan worden dat een Super-B voordeliger is dan een YT.... da's knap.
Ik pas alleen voor de aanschafprijs van de SB... logisch he..
Heb ik al eerder geschreven, Lichtgewicht is rechtlijnig verbonden met je portemonee, die is na aanschaf ook lichtgewicht. whistle.gif
Als je het kan en wilt betalen.... moet iedereen zelluf weten toch.
Ik tob niet zo met m'n caravan gewicht, en heb dus geen probleem met een YT... mijn keuze dus.

Mzzl..
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Chris » zo 18 mar 2018 10:57

Nabrander...
De levensduur van een accu ( zoals wij in onze hutjes gebruiken) is nogal afhankelijk van de behandeling die hij krijgt.
Dus, de lader, de manier van "overwinteren" etc. etc.
Als je bewust bent van de techniek van een accu kan je het lang volhouden.
Mijn eigen YT 4.2 is van 2011, en toen ik hem naar de stalling bracht was hij vol en losgekoppeld.
Niet lang daarvoor nog gemeten ( op mijn werk) en de conditie was toen nog perfect, de CCA 1034.
Altijd wel wat spannend hoe hij de "winterslaap" overleeft heeft, ik ga hem wel weer meten natuurlijk.


Back on topic... gaat over de Super B accu
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Ab » zo 18 mar 2018 11:48

Elke accu heeft een max. aantal laadcycli.
Bij een lifepo accu is dat door de bank genomen 2 tot 3 x zoveel als bij een loodzuur accu. Zegt men. knipoog.gif
Wat dan ook weer niet wil zeggen dat ie dat ook werkelijk altijd haalt.
Een loodzuur accu gaat meestal zo ongeveer 8 jaar mee.
Een lifepo zou dan zo'n 20 jaar mee moeten gaan.
Dat laatste waag ik toch een beetje te betwijfelen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ferdi

Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Ferdi » zo 18 mar 2018 15:07

Een hele mooie accu, dat zeker en de prijs is voor iemand die een middenklasse camper koopt van ongeveer een €100.000,- peanuts.
Voor een caravan van €25.000,- is het toch een hele andere verhouding.
Maar als je vaak autonoom wil kamperen kan het interessant zijn.
Dat de accu veel langer mee kan gaan met tot 5000 ladingen klinkt interessant.
Maar de ontwikkelingen rondom accu’s en de prijzen daarvan, gaat in een hoog tempo vooruit, dat een lange termijn investering niet zo zinvol lijkt.
Ik vondt nog een artikel met filmpje over deze topaccu.

https://www.campingtrend.nl/lifepo4-accu-is-geld-waard/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Conradi » zo 18 mar 2018 16:35

Ferdi schreef: Maar de ontwikkelingen rondom accu’s en de prijzen daarvan, gaat in een hoog tempo vooruit......
Was dat maar waar. Ik lees dat ook heel vaak als het over elektrische auto's gaat. Omdat we denken dat accu's elektronisch zijn, zal de ontwikkeling dus wel snel gaan.

Helaas is dat niet zo. Het is chemie en verbeteringen gaan gewoon erg langzaam. Ja, soms lees je dat er een nieuwe cel is bedacht met heel veel energie en die razendsnel weer oplaadt. Zoiets werkt echter hooguit in een laboratorium en massa-productie tegen een redelijke prijs is nog heel ver weg.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ferdi

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Ferdi » zo 18 mar 2018 16:42

In de gereedschap wereld zie je dat de accu’s steeds geavanceerder worden en meer capaciteit krijgen voor hetzelfde geld. 8Ah voor een 18V Li ion is al redelijk normaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door witjesm » zo 18 mar 2018 21:18

Ferdi schreef:Een hele mooie accu,
https://www.campingtrend.nl/lifepo4-accu-is-geld-waard/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Echt een heel leuk objectief en vooral educatief filmpje. thumbup.gif Nu wil vast iedereen hem! mrgreen.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Ab » zo 18 mar 2018 21:42

Ik lees net iets van tot 10 x zoveel laadcycli..
Dan zou een lifepo accu tot 80 jaar lang meegaan. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe SuperB Eclipse 90Amp accu

Bericht door Micky » zo 18 mar 2018 22:10

RE.gif

Net iets langer dan een fase 1 Toyota Prius tot hij neutraal is voor het milieu awhoea.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”