Elektrisch auto's laden op de camping

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » do 24 aug 2017 12:08

Micky schreef:RE.gif weenie.gif

Ik zou er niet teveel in investeren, elektrisch rijden is niet de toekomst volgens mij...
Dan zou ik maar een mailje naar het bestuur van Volvocars sturen dat ze een vergissing maken.

Mickey, je mag het best schijven hoor; het is jouw mening. En ik ga hooguit met je mee dat het misschien over 20/30 jaar of nog verder in de toekomst niet de toekomst is. Want dat zou best wel eens het geval kunnen zijn. Dus als je daarop doelt deel ik je mening.

En wel omdat er dan weer wellicht andere energiebronnen zijn (waterstof en nu nog onbekende mogelijkheden) waarmee voertuigen aangedreven kunnen worden en efficiënter, CO2-neutraler of whatever zijn. Maar ik zou het echt niet weten ...................... Ik ga er toch maar even vanuit dat zij iets meer research op dat onderwerp hebben gedaan dan het gemiddelde forumlid denkt te weten of van mening is.

Maar je begon immers ook met een weenie.gif. Want zo is het ook.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Micky » do 24 aug 2017 12:12

RE.gif

is korte termijn geld verdienen en dat weten ze maar al te goed, er is niet genoeg milieuvriendelijke stroom om iedereen elektrisch te laten rijden dat is geen rocket-science knipoog.gif

(het is trouwens Micky, dus zonder "e")
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Barreman » do 24 aug 2017 12:25

Zelfs met waterstof als energiebron zullen de auto's elektrisch zijn. Voor het opvangen van pieken en dalen zal iedere auto, al heeft ie een waterstof->DC converter, ook een batterij moeten hebben.

*ALS* dat het helemaal wordt, wat ik me niet kan voorstellen, dan hebben we de laad infra niet meer nodig. Ik zie dat de komende 10 jaar niet gebeuren.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Conradi » do 24 aug 2017 13:49

Niemand kan de toekomst voorspellen, ik dus ook niet :wink:

Toch denk ik dat het snel zal gaan, en dat over een paar jaar elektrische auto's een behoorlijk (10%?) marktaandeel hebben. Steden (buiten Duitsland dan) beginnen de Diesel voorzichtig te weren. De overheid zal, denk ik, daarin ongetwijfeld een rol gaan spelen. Niet door elektrische auto's te subsidiëren, want dat is ze niet zo goed bevallen, maar door brandstof auto's duurder te maken. Daarmee wordt de break-even ook meer door de politiek bepaald.
Die auto's gaan dan dus ook op de camping verschijnen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » do 24 aug 2017 14:11

Yep; en daarmee zullen de voorzieningen op de camping ook aangepast gaan worden. Of ze gaan het electragebruik maximaliseren c.q. alles wat boven een bepaalde hoeveelheid is in rekening brengen (of whatever).

Over 5 - 10 jaar(of whenever) hebben we OVERAL 4G of 5G of 6G met ongelimiteerd gebruik; dus WiFi op de camping is dan achterhaald.

Ik werkte net bij Libertel in 1996 toen John de Witt tijdens een toespraak Bluetooth aankondigde en aangaf dat bellen in de toekomst praktisch gratis zou zijn (en destijds nog 1 gulden of weet ik hoeveel per minuut kostte) maar dat het allemaal in de toekomst om dataverkeer zou gaan. Hij had wel gelijk.

Alles veranderd.

Kasper

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Kasper » do 24 aug 2017 16:01

Conradi schreef: Die auto's gaan dan dus ook op de camping verschijnen.
Maar dan hoeven ze toch niet gratis aan de stroom... of wel? mrgreen.gif

Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » do 24 aug 2017 17:02

Dat zal de toekomst gaan uitwijzen en wellicht per camping gaan verschillen. De een biedt nu gratis Wifi aan, de ander niet.

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Barreman » do 24 aug 2017 17:08

Gratis stroom is ook niet zo ver weg als het lijkt. Er zijn op de energiemarkt al momenten dat elektriciteit nul kost.
Nu nog smartgrid, weer wat buffercapaciteit met warmte, zwaartekracht, batterijen en we zijn goed op weg.

Op micro-schaal rijdt onze Renault Zoe okgeveer 15000 km per jaar "gratis" op energie uit zonnepanelen. Tussen aanhalingstekens, omdat die investering van 6K nog niet is terugverdiend.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » do 24 aug 2017 17:27

Ja, inderdaad. Of omgekeerd, en wel dat wellicht in de (nabije?) toekomst volledig electrisch aangedreven auto's gratis werden als je maar de stroom bij een bepaalde leverancier zou afnemen. Was in een of ander item van Een Vandaag o.i.d.

Eigenlijk net zoals de mobiele telefoons 'gratis' zijn bij een abonnement.

Ja, er gaat nog veel veranderen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Micky » do 24 aug 2017 17:51

RE.gif

Mobiele telefoons zijn nooit "gratis" geweest, de klant werd voor de gek gehouden en dat mag nu niet meer, iedereen die een contract afsluit ziet exact wat hij betaald voor de telefoon
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » do 24 aug 2017 18:07

Waarom denk je dat ik "gratis" tussen aanhalingstekens plaatste ........

En als dat idee van die "gratis" auto's ooit doorgaat dan is die gratis auto ook niet "gratis".

Klapkar

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Klapkar » do 24 aug 2017 19:13

Opslag van energie is het grootste probleem, 100 jaar terug reden er al elektrische auto`s en in die tijd zijn de accu`s niet heel veel beter geworden.
Net als bij je telefoon of laptop is na een x aantal laadcycli de batterij capaciteit minder, en na enkele jaren kan de dure accu vervangen worden.
Met een Tesla kan je een acceptabele afstand afleggen, echter de accu weegt alleen al 600kg en als die na 5 jaar op is kost het weer een halve Tesla.

Ik heb zelf ervaringen met een elektrische bromscooter, 6 uur aan de lader en 30km bereik. In de winter maar 25km.
En ook hier waren na 2 jaar de accu`s op.
4 stuks van 12 Volt 38 Amp in serie (48 Volt wisselspanning via omvormer naar de motor).
Het rijd wel fijn stil en snel, nadeel is dat veel fietsers je niet aan horen komen en schrikken als je langs zoeft.

Deze kun je uiteraard wel opladen op de camping, ik zet hem in de voortent.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Conradi » do 24 aug 2017 19:34

AdriaDirk schreef:Als je elektrisch wil rijden ga je maar met de trein of in Arnhem met de bus....
Ha ha, om één of ander reden doet me dat aan deze video denken :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » do 24 aug 2017 20:10

Inderdaad.

Ik heb 6 jaar voor Libertel / Vodafone gewerkt. Misschien is dat nog wel de mooiste tijd van mijn werkzame leven geweest. Ik was nr. 136 op de loonlijst. Toen ik wegging werkten er 3600 man (of zoiets).

En die speech van John de Witt (†) eind 1996 zal ik nooit vergeten. Ze wisten waar ze mee bezig waren.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Micky » do 24 aug 2017 20:49

RE.gif

Ik voor Talkline (Provitel in de Wijk) wat later the Phonehouse is geworden ergens in 1996 begonnen, grappige is, heb sinds 1995 al een mobiele telefoon en het filmpje is van 4 jaar later mrgreen.gif

wel off topic :oops:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » do 24 aug 2017 20:55

Ha ha.

We stonden aan de wieg Micky. Joost mag weten wat we nog meer gemeen hebben .......

Way out off topic ........

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16296
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Jan van Vijven » do 24 aug 2017 22:33

Wij zijn vanaf 1984 mobiel bereikbaar.....en elektrische auto's opladen heeft hier idd niets mee te maken!


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Conradi » do 24 aug 2017 22:36

RE.gif
Kennelijk ontgaat iedereen wat ik probeerde te verbeelden. Ik denk dat de mobiele telefoon en internet dé grote nieuwe zaken van onze tijd zijn, net zoals de TV en een eigen auto dat voor onze (groot)ouders waren.
De video laat zien dat we, aan de vooravond ervan, echter geen notie hadden wat er op ons af kwam.

Misschien geldt dat over een paar jaar ook voor de elektrische auto :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

JaapB

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door JaapB » za 26 aug 2017 06:26

Velen hier op het forum kennen de tijd van Zwiebertje nog wel.
Die liep naar de gang waar een wandtelefoon hing met losse hoorn.
Paar keer slingeren en dan moest je tegen de telefoniste zeggen met wie je doorverbonden wilde worden.
Nu kan je, al rijdend op je fiets, bellen naar de andere kant van de wereld. Eventueel met beeld erbij.

Wie stond er vroeger niet met een zak muntjes in de rij op de camping bij de telefooncel.
S'avonds na zeven uur was het bellen goedkoper.

Mijn ouders hadden in het dorp de eerste TV, hele hordes kinderen zaten altijd bij ons te kijken naar Tante Hannie en Dappere Dodo.

Wat zullen onze kleinkinderen nog meemaken?

Een vriend van ons zit in een grote groep die de Nederlandse vliegende auto aan het ontwikkelen zijn.
Op zijn bumpersticker staat:
"My nex't car fly".

Ferdi

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ferdi » za 26 aug 2017 07:04

Die laadmogelijkheid voor auto's zullen op de campings echt wel gaan komen, maar ook dat is waarschijnlijk van een tijdelijke aard.

Grappig ik heb ook jaren in de telecom gewerkt en heb de privatisering van de telefooncentrales meegemaakt, wij verkochten alternatieven voor PTT centrales uit Korea en Japan.
Daarnaast ook de autotelefoon ATF1, 2, 3 en daarna GSM introductie. Eerste ATF3 zaktelefoon van Motorola verkocht je 1 in de week a €9000,- gulden.
Eerst PTT abonnement verkopen, toen Libertel Debitel en heel veel Talkline business abonnementen met heel veel Nokia's. Veel snoepreisjes naar oa Lapland, kado's als tv's etc als je goed verkocht.
Eerst voor Scharis Telecom A'dam, toen Lincom Helmond en daarna Ben (T mobile) DenHaag. Leuke tijden waren dat. Ja deels off topic maar moest het toch even kwijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Hobby Linka » za 26 aug 2017 07:40

Dit draadje is al een keer gesplitst omdat het helemaal off topic ging. Het gaat over elektrische auto's opladen op de camping en dat heeft helemaal niets met (mobile)telefoons te maken.

Graag weer on topic a.u.b.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door nicolaas » za 26 aug 2017 08:47

camping de waterwolf in electra, daar kun je vast wel opladen denk ik.
microhome 370 luxe

Ruud+Petra

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ruud+Petra » za 26 aug 2017 09:56

Het enige wat mobiele telefonie met electrisch opladen op de camping te maken heeft is dat de ontwikkeling van de mobiele telefoon laat zien dat terwijl de mobiele telefonie ineens sterk in opmars mars was als gevolg van nieuwe technologische ontwikkelingen de gemiddelde burger (en dus niet de early adapters) er nog niet echt in geloofde. En waarom? Omdat ze niet konden vermoeden of zich niet kon inbeelden dat nieuwe technologische ontwikkelingen ineens veel meer praktische mogelijkheden zouden gaan bieden. Maar dat wisten de wetenschappers wel.

En dat zal zich (misschien of wellicht) ook gaan afspelen bij de electrische auto. En dan zullen oplaadmogelijkheden voor de auto op de camping er een logisch gevolg van worden (op basis van de huidige technologische kennis).

Hoezo is de aarde rond? Dat kan toch helemaal niet? Dan val je er toch vanaf? Tot de wet van de zwaartekracht werd ontdekt. Toen kon het ineens wel.

Misschien bouwen ze wel een enorm zonnepaneelveld in de ruimte met draadloze energieoverdracht naar tientallen grondverdeelstations ........

De campinghouders zullen gaan reageren op deze ontwikkeling en meebewegen waardoor de komende jaren de campingkeuze van rijders van electrisch aangedreven auto's meer en meer beïnvloed worden dunkt me.

We weten nog niet de helft van wat we over 20/30/50 jaar weten.

Volvodriver

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Volvodriver » zo 27 aug 2017 11:48

nicolaas schreef:camping de waterwolf in electra, daar kun je vast wel opladen denk ik.
Nou nee, Dat is een zwembad. mrgreen.gif

Maar in Zweden ben ik twee campings tegengekomen/bezocht die daadwerkelijk een oplaadpunt hadden voor elektrische auto's. Dus ook voor volledig elektrische zoals de Zoe en I3.
En ik vermoed dat Noorwegen er ook een heel aantal zal hebben.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7988
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Elektrisch auto's laden op de camping

Bericht door Ron » di 29 aug 2017 17:05

Camping Norcenni Girasole in Figline valdarno heeft ook 2 laadpalen.
Dat is nog niet veel , maar het begin is er.
Vriend van me reed met een outlander.
In Duitsland vroeg de camping beheerder of het een hybride was en of hij hem ging laden.
Hij moest toen een dubbel Electra tarief betalen.


Hoewel ik ook zie dat de zakelijke rijders weer van de hybride auto's afstappen ivb met de fiscale regels.
Bij mij in de straat zijn 2 parkeerplaatsen met een laadpaal gemaakt.
Daar staat tegenwoordig maar zelden een auto te laden.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”