Hoe open ik dit schakelaartje
Hoe open ik dit schakelaartje
Ik wil dit schakelaartje even buiten dienst stellen zonder te vernietigen.
Kent iemand deze dingen ( het is gemonteerd in een dekseltje van een kabelgootje )
Hoe krijg ik het open ?
Kent iemand deze dingen ( het is gemonteerd in een dekseltje van een kabelgootje )
Hoe krijg ik het open ?
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
Wat voor spakking/stroom gaat het? Evt een optie om even 2 spelden of zo door de kabel te prikken als de schakelaar niet open wil? Beetje afhankelijk van jouw bedoeling of dit een optie is. Zeker niet als de stromen te hoog zijn of langduriger (ivm aanrakingsgevaar)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
Het schakelaartje zit aan de 12V, en zit achter de "hobby" schakelaar voor de buitenverlichting. Is dus spanningsloos als het buitenlicht UIT staat. ik kan er veilig aan werken, heb ook héél voorzichtig geprobeerd om die 2 lipjes op te tillen die bij de kabel ingang zitten, maar het ging niet makkelijk los, vandaar dat ik het eerst even vraag voor ik wat sloop.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
Zou niet te veel aan dat plastic dingetje gaan klooien. Anders ben je straks een hoop tijd kwijt om een nieuwe weer netjes in te bouwen :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
Zo te zien zit er boven en onder een dekseltje waarmee de rode kabels worden vastgeklemd.
De vraag is of het een "eenmalige constructie" is, of dat hergebruik van de "klik"mogelijk is.
Maar waarom wil je de schakelaar even buiten dienst zetten....
tip:
spanningsloos maken kan toch ook anders ....
en evt
kzou dan nog eerder een van beide rode draden doorknippen en dit later herstellen dmv een kroonsteentje.
Die moet dan natuur lijk wel in de behuizing erbij passen; anders gewoon nadien krimpkouds erom, solderen en dan de krimpkous omsmelten.
De vraag is of het een "eenmalige constructie" is, of dat hergebruik van de "klik"mogelijk is.
Maar waarom wil je de schakelaar even buiten dienst zetten....
tip:
spanningsloos maken kan toch ook anders ....
en evt
kzou dan nog eerder een van beide rode draden doorknippen en dit later herstellen dmv een kroonsteentje.
Die moet dan natuur lijk wel in de behuizing erbij passen; anders gewoon nadien krimpkouds erom, solderen en dan de krimpkous omsmelten.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
Ik wil er even een dimmer tussen zetten in plaats van deze schakelaar. Spanningsloos is ie al, dus dat hoef ik niet.
Ik twijfel ook of het een one-way ding is of demonteerbaar. Wie weet komt er nog iemand die het herkent.
Ik twijfel ook of het een one-way ding is of demonteerbaar. Wie weet komt er nog iemand die het herkent.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
die moet je gewoon los kunnen wippen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
het is gelukt. Die plastic lipjes krijg je niet open, het werkt een beetje zoals een normale WCD werkt met massieve draad, er zit binnenin een veertje die de draad klemt. De draad is niet massief, dus nu zit het met die dimmer beter.
Ik heb de dimmer gebruikt die Chris in zijn draadje(s) al eens voorbij had laten komen, voor een paar euri via AliExpress.
En JA, de Thule 4 meter LED strip is niet langer meer een zoeklicht voor het hele campingveld, maar kan ook bijna uit. Warm wit zal het nooit worden, maar dit is wel erg prettig als je buiten wat wil lezen onder de luifel. Of niet eronder.
Ik heb de dimmer gebruikt die Chris in zijn draadje(s) al eens voorbij had laten komen, voor een paar euri via AliExpress.
En JA, de Thule 4 meter LED strip is niet langer meer een zoeklicht voor het hele campingveld, maar kan ook bijna uit. Warm wit zal het nooit worden, maar dit is wel erg prettig als je buiten wat wil lezen onder de luifel. Of niet eronder.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
Vraag Barreman..
Lek he die Ali rommeltjes..
Heb je er ook een nul draad bij gemaakt?
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik die dimmers nou per se als 4 draads aan moet sluiten n.l.
De 8 Amp. versie is even op bij mij, zijn onderweg, maar de 30 Amp. heeft wel een nul nodig..
Greetz
Chris
Lek he die Ali rommeltjes..
Heb je er ook een nul draad bij gemaakt?
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik die dimmers nou per se als 4 draads aan moet sluiten n.l.
De 8 Amp. versie is even op bij mij, zijn onderweg, maar de 30 Amp. heeft wel een nul nodig..
Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
Ja, die heb ik er ook bij.
Ik weet niet wat de dimmer met de 0 doet eigenlijk, maar de draad liep toch door hetzelfde gootje dus heb ik m doorgeknipt en aangesloten.
4-draads dus.
De dimmer werkt trouwens best keurig, geen rare fratsen met sprongen, knipperen ofzo. Nu is 4 meter leestrip voor dit dimmertje ook wel redelijk wat vermogen, daar houden dimmers van.
Ik weet niet wat de dimmer met de 0 doet eigenlijk, maar de draad liep toch door hetzelfde gootje dus heb ik m doorgeknipt en aangesloten.
4-draads dus.
De dimmer werkt trouwens best keurig, geen rare fratsen met sprongen, knipperen ofzo. Nu is 4 meter leestrip voor dit dimmertje ook wel redelijk wat vermogen, daar houden dimmers van.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016
Re: Hoe open ik dit schakelaartje
RE.gif
In die dimmer zit een compleet brok electronica.
Dat is een puls breedte modulatie met een powerfet erachter, en daarvoor is en 0 nodig...
De 8Amp. is wel een beetje eenvoudig gemaakt met die losse potmeter + draadjes, maar ik heb die 30 amp. even opengemaakt, keurig stukje elektronica hoor..petje af.
Iets heel anders dus als de dimmer voor de gloeilampen of halogeenlampen dus.. PWM techniek.
En ja...4 mtr Led vind ie prima...
Leuk.
Chris
In die dimmer zit een compleet brok electronica.
Dat is een puls breedte modulatie met een powerfet erachter, en daarvoor is en 0 nodig...
De 8Amp. is wel een beetje eenvoudig gemaakt met die losse potmeter + draadjes, maar ik heb die 30 amp. even opengemaakt, keurig stukje elektronica hoor..petje af.
Iets heel anders dus als de dimmer voor de gloeilampen of halogeenlampen dus.. PWM techniek.
En ja...4 mtr Led vind ie prima...
Leuk.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.