verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
RE.gif RE.gif
Dan ben je aansluitend ook nog vergeten je caravanverlichting te comtroleren
Dan ben je aansluitend ook nog vergeten je caravanverlichting te comtroleren
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Ik zou gewoon gaan voor de technisch beste oplossing, en dat is eenduidig de Jaeger variant. Deze is veel makkelijker aan en af te koppelen door de bajonetsluiting, en is vooral op de constante-stroomdraden hoger belastbaar. Niet voor niets is de hele wereld overgestapt op Jaeger en is Multicon-West op sterven na dood.BMX schreef:Ik heb recent een hobby excellent met 13 polen. Alles lijkt naar behoren te werken. Dus inclusief constante stroom enz.
Nu zit er aan de caravan echter een jaeger 13 polig manneke.
Nb. Ik bezit ook nog twee fietsen dragers die ook gebruikt worden met multicon stekkers.
Nu nog doorgaan met Multicon is roeien tegen de stroom in, want bij een volgende auto of caravan krijg je het probleem gewoon weer.
Dus gewoon de auto ombouwen naar Jaeger, en die fietsendragers (die gewoon een 7-polige stekker hebben toch) aansluiten met een simpele adapter. Dan ben je voor de rest van je leven van dit probleem af.
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Wat heb ik toch mazzel
Ik heb nog gewoon de degelijke 7-polige stekker. Ik heb ook nog niet meer nodig. Caravan 1993 en Hyundia Matrix 2003
Ik heb nog gewoon de degelijke 7-polige stekker. Ik heb ook nog niet meer nodig. Caravan 1993 en Hyundia Matrix 2003
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
RE.gif
noem je dat mazzel?
noem je dat mazzel?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Vroeger (lang geleden) altijd een Multicon west gehad (was er ook echt een fan van) i.v.m. het wisselend rijden met caravan en gewone aanhangers.
Nu al diversen auto een Jaeger op de auto en een verloop van Jaeger naar Multicon.
Alle nieuwe auto's komt, al een aantal auto's, gewoon weer een Jaeger op en de verloop verhuis mee naar de nieuwe auto.
Veel huur aanhangers hebben tegenwoordig ook een gewoon een Jaeger stekker dus de Multicon gaat echt uitsterven.
Nu al diversen auto een Jaeger op de auto en een verloop van Jaeger naar Multicon.
Alle nieuwe auto's komt, al een aantal auto's, gewoon weer een Jaeger op en de verloop verhuis mee naar de nieuwe auto.
Veel huur aanhangers hebben tegenwoordig ook een gewoon een Jaeger stekker dus de Multicon gaat echt uitsterven.
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Met die kleine pooltjes is het best vragen om problemen denk ik?
Heb zelf geen ervaring met Multicon West trouwens, wel met de 7 polige.
Heb zelf geen ervaring met Multicon West trouwens, wel met de 7 polige.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18969
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
RE.gif
En die kleine pootjes zijn juist die extra contacten waar de vaste en geschakelde spanningen over lopen.
Ik heb ook Jeager en nog nooit problemen ondervonden. Vorige week nog even een aanhanger voor mijn zoon opgehaald. Gewoon een verloop van Jeager naar Multicon. Werkt prima.
En die kleine pootjes zijn juist die extra contacten waar de vaste en geschakelde spanningen over lopen.
Ik heb ook Jeager en nog nooit problemen ondervonden. Vorige week nog even een aanhanger voor mijn zoon opgehaald. Gewoon een verloop van Jeager naar Multicon. Werkt prima.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
RE.gif
IK heb al jaren Multicon WeSt ,en ook nog nooit problemen gehad.
IK heb al jaren Multicon WeSt ,en ook nog nooit problemen gehad.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
RE.gif
Me to en ook nog nooit problemen gehad.
Me to en ook nog nooit problemen gehad.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Niemand zegt hier ook dat je problemen zou ondervinden met een Multicon West aansluiting, maar de Jaeger is gewoon op alle fronten beter (behalve dan dat de oude 7-polige stekkers er niet meer direct inpassen, maar dat is met een adaptertje van een tientje makkelijk op te lossen).
Om dan nu nog geld en moeite in die oude standaard te investeren is gewoon niet slim. Dan kun je beter overgaan naar Jaeger, dan gooi je je geld tenminste niet weg.
Om dan nu nog geld en moeite in die oude standaard te investeren is gewoon niet slim. Dan kun je beter overgaan naar Jaeger, dan gooi je je geld tenminste niet weg.
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Multicon is krampachtig vasthouden aan het oude, niet toe willen geven dat het gaat veranderen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2683
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Hoi
Had ik maar 6 maanden eerder geweten dat multicon eruit gaat en dat de constante draad verbinding zoveel beter is. Maar ik zie nergens geen voorbeeld of tekst waarin in dit gestaafd word
Zelfs recent de jeager van de KIP k37 laten ombouwen naar multicon.
Gr Wim
Had ik maar 6 maanden eerder geweten dat multicon eruit gaat en dat de constante draad verbinding zoveel beter is. Maar ik zie nergens geen voorbeeld of tekst waarin in dit gestaafd word
Zelfs recent de jeager van de KIP k37 laten ombouwen naar multicon.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
RE.gif
het wordt hier al een paar jaar geroepen
het wordt hier al een paar jaar geroepen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 2683
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Had ik er maar eerder naar gezocht en over nagedacht.sailor wim schreef:Hoi
Had ik maar 6 maanden eerder geweten dat multicon eruit gaat en dat de constante draad verbinding zoveel beter is. Maar ik zie nergens geen voorbeeld of tekst waarin in dit gestaafd word
Zelfs recent de jeager van de KIP k37 laten ombouwen naar multicon.
Gr Wim
De Jeager is dus wel beter.. buiten de rubberafdichtring zijn de kontakt pennen 3.4mm en bij de Multicon 2.4mm de Jaeger heeft dus meer oppervlakte om de energie door te laten.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Ja, eigenlijk welMicky schreef:RE.gif
noem je dat mazzel?
Hoe zwaarder uitgevoerd en minder hele kleine pinnetjes, hoe minder storing kansen.
Ik zal op enig moment ook wel eens moeten moderniseren RE.gif
Ik ben natuurlijk ouderwets en niet bijdetijds maar al die hele gevoelige elektronica en minimaal degelijke kost bij problemen handen vol geld, daarom hou ik zoveel mogelijk vast aan het oude degelijke spul. Maar ook ik heb geen buizen radio en zwart/wit televisie meer hoor wel een daf 33
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
sailor wim schreef:Hoi
Had ik maar 6 maanden eerder geweten dat multicon eruit gaat en dat de constante draad verbinding zoveel beter is. Maar ik zie nergens geen voorbeeld of tekst waarin in dit gestaafd word
Zelfs recent de jeager van de KIP k37 laten ombouwen naar multicon.
Gr Wim
Wie zegt dat multicon West eruit gaat, het wordt allen steeds minder uitgevoerd en op den duur zal het er ooit wel uit gaan en als iedereen suggereert dat jaeger beter is dan zal dit in sneltreinvaart misschien wel gebeuren
Bij mij dus nog steeds niet aan de orde ik heb nog steeds Multicon West en vind dat toch wel gemakkelijk omdat ik ook veel met een aanhanger erachter rij die 7-polig uitgevoerd zijn en met jaeger heb je dan altijd een verloopstekker nodig.
Aan de haak van de leaseauto zit wel een jaeger dus daar altijd een verloopstekker nodig indien met aanhanger erachter en ook met de caravan erachter want daar zit dus ook een Multicon West aan
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
RE.gif
ik zou je aanhanger even ombouwen, gelijk van alle ellende af, heb ik ook gedaan
ik zou je aanhanger even ombouwen, gelijk van alle ellende af, heb ik ook gedaan
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
IK bouwde mijn caravanstekker om naar Multicon WeSt,dan ben je met één stekker klaar,en een stuk goedkoper.BMX schreef:Hoi Hoi
Ik heb recent een hobby excellent caravan gekocht en nu zit ik met het volgende.
Op mijn audi a4 zit bij de trekehaak een multicon west contactdoos gemonteerd. Met 13 polen.
Alles lijkt naar behoren te werken. Dus inclusief constante stroom enz.
Nu zit er aan de caravan echter een jaeger 13 polig manneke.
Ik zie verloopstekker aangeboden de andere kant op van jaeger naar multi maar nie andersom.
Dus mijn vraag is, waar kan ik er zo eentje kopen.
Nb. Ik bezit ook nog twee fietsen dragers die ook gebruikt worden met multicon stekkers.
Ik zou dus de caravan kunnen ombouwen, maar liefst gebruik ik gewoon een verloop.
Ik heb nu wel iets maar daar zijn maar 7 polen aanwezig bij het multicon gedeelte.
En hiermee heb ik dus niet de volledige functionaliteit.
En kun je zowel je beide fietsendragers,als ook een aanhangwagentje dat je misschien wel eens kunt lenen/huren er achter hangen.
Je kunt dan alle kanten op,WeSt staat voor"Welt Stecker"( wereld stekker)
Een verloop is wel te koop ergens,of je maakt t zelf,maar ieder verloop is extra weerstand.
IK heb helemaal niets tegen een Jaeger stekker hoor,maar alle bovengenoemde nadelen van Multicon WeSt t.o.v. een Jaeger herken ik niet.
Jaeger word als standaard veel op caravans van Duitse makelij gebouwd,maar dat wil niet zeggen dat ze "beter zijn"
Op mijn LMC ( Duits) als op mijn vorige Hobby( ook Duits) zaten beide Multicon WeSt,tot volle tevredenheid.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Micky schreef:RE.gif
ik zou je aanhanger even ombouwen, gelijk van alle ellende af, heb ik ook gedaan
Het gaat niet over mijn aanhanger maar om meerdere aanhangers van de zaak en die worden altijd nog steeds nieuwe aangeleverd met een 7-polige Multicon stekker, vandaar dat ik dus nog steeds met de Privé auto met Multicon West stekker rond rij De leaseauto van de zaak is wel uitgevoerd met jaeger ook nadat ik vroeg bij de dealer of ze hem konden uitvoeren met Multicon stekker, maar dat hebben ze niet gedaan en hebben dus een verloopstekker bijgesloten.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
Ik had Multicon west op mijn eerste auto waarmee ik op vakantie.
Ook de auto er na had een MC aansluiting werkte echt perfect.
Toen kregen we de Ford met een Jaeger aansluiting maar de Fendt had toen nog een MC aansluiting.
Nou niks mis mee verloop er tussen en alles werkt.
Tot je het verloopt van de auto haalt en op het dak neer legt
Gelukkig in Italië bij de Ford dealer geholpen en een verloop kunnen halen.
Wel is waar 7 polig maar goed we hadden verlichting.
Maar meteen gezegd tegen me vrouw er komt een nieuwe stekker op de caravan.
Me zwager ging juist andersom zijn caravan had een jaeger en auto multicon.
Ik kon zijn stekker mooi gebruiken voor mijn caravan.
Met hulp van google het schema gebruikt en kind kan de was doen.
Gelukkig heeft de Adria al een Jeager maar anders meteen zelf vervangen.
Geen zin meer in de verloopjes
Ook de auto er na had een MC aansluiting werkte echt perfect.
Toen kregen we de Ford met een Jaeger aansluiting maar de Fendt had toen nog een MC aansluiting.
Nou niks mis mee verloop er tussen en alles werkt.
Tot je het verloopt van de auto haalt en op het dak neer legt
Gelukkig in Italië bij de Ford dealer geholpen en een verloop kunnen halen.
Wel is waar 7 polig maar goed we hadden verlichting.
Maar meteen gezegd tegen me vrouw er komt een nieuwe stekker op de caravan.
Me zwager ging juist andersom zijn caravan had een jaeger en auto multicon.
Ik kon zijn stekker mooi gebruiken voor mijn caravan.
Met hulp van google het schema gebruikt en kind kan de was doen.
Gelukkig heeft de Adria al een Jeager maar anders meteen zelf vervangen.
Geen zin meer in de verloopjes
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------
Re: verloop van multicon west 13 polig naar Jaeger
tja, wat doe je dan ook met zakelijke aanhangers achter je prive autokarelV schreef:Micky schreef:RE.gif
ik zou je aanhanger even ombouwen, gelijk van alle ellende af, heb ik ook gedaan
Het gaat niet over mijn aanhanger maar om meerdere aanhangers van de zaak en die worden altijd nog steeds nieuwe aangeleverd met een 7-polige Multicon stekker, vandaar dat ik dus nog steeds met de Privé auto met Multicon West stekker rond rij De leaseauto van de zaak is wel uitgevoerd met jaeger ook nadat ik vroeg bij de dealer of ze hem konden uitvoeren met Multicon stekker, maar dat hebben ze niet gedaan en hebben dus een verloopstekker bijgesloten.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB