Camera achterop de caravan

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Nimma » di 21 mar 2017 09:05

Mooi ding van Kickstarter. Hij houdt er na 4 uurtjes echter mee op.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Ab » di 21 mar 2017 09:59

En garantie maar 3 uur ? :lol: awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door JanP » di 21 mar 2017 11:52

RE.gif

Da's nog lang, meestal tot de drempel.

En waarom zou je een camera achter op je caravan willen, altijd eerst de omgeving goed in je opnemen waar hij moet komen te staan, voordat je achteruit rijd.
Een beetje chauffeur doet het toch zonder.....?????

weenie.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Jan van Vijven » di 21 mar 2017 12:10

Ik rij hier achteruit de straat uit zonder hulp, vind het dan toch wel aangenaam om achter de hut te kunnen kijken. Spelende kindjes en onverwacht kruisend verkeer enz.....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door p_vingerhoets » di 21 mar 2017 20:07

En dat gebeurt zeker op een kindercamping. Of even vlug stukkie achteruit en tja daar stond nu net iemand anders

Ik zou niet meer zonder willen. Hoeft ook niet moneer zulke dingen zelf eniet zonder toestemming, en die ene keer dat ik het schermpje niet bij had ,tja koste 145 euries voor een nieuw achterlicht er stond 1 lantaarnpaal
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door RogerS » di 21 mar 2017 21:26

Dnka schreef:Er is op dit forum al heel veel geschreven omtrent een camera achter op de caravan. Op zich lijkt dit een handig item ook tijdens het rijden. Wat opvalt is dat de draadloze camera's niet werken. Bedraad is beter ,maar vergt nogal wat arbeid.
Ik ben op Kickstarter, crowdfunding, een draadloze achteruitrijcamera tegen gekomen die er hoopvol uitziet.Geen bedrading, oplaadbaar en heel gemakkelijk op en/of af te nemen. Eigen Wifi omgeving en naar zeggen werkbaar over 100 voet = ca 30 meter. Een ander leuk aspect het is nog betaalbaar ook.

Heb inmiddels met de fabrikant gesproken en er komt waarschijnlijk , indien het start bedrag gehaald wordt, ook een uitvoering in wit en met nachtzicht. Zie https://www.kickstarter.com/projects/96 ... nav_search
Prima idee. Het is wel geen kleintje. De camera is 17 bij 11 cm groot.
Een uitvoering in het WIT met nachtzicht zou nog beter zijn.

Ik wacht wel totdat deze uiteindelijk gewoon leverbaar is. Ik heb al teveel Kickstarter campagnes nu lopen die eens eindelijk moeten gaan leveren.... Het ook nog dat de camera gewoon vanuit een winkel in Europa leverbaar is. Want schrik niet van de additionele verzend, btw en invoerkosten...
Caravanloos. :(

Seb
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 28 dec 2016 18:24

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Seb » vr 26 mei 2017 15:15

Seb schreef:Inmiddels het spul binnen, op het bureau (korte afstand, 2m) werkt het allemaal heel aardig.
Je ziet draadloos wel een klein beetje meer ruis ontstaan ten opzichte van bedraad met 8 meter kabel ertussen.
Ook met de telefoon actief muziek streamend naar 'n bluetooth speaker werkt het nog best goed.
Alleen wanneer je 1 van beiden heel precies mikt in de line-of-sight tussen zender en ontvanger dan valt het beeld af en toe weg.
Een en ander wordt straks ingebouwd waarschijnlijk een stukje beroerder door de iets grotere afstand en doordat er wat materiaal (lees: auto en caravan) in de weg gaat zitten.
Maar ik verwacht dat wanneer je de zender voorin de (kunststof) disselbak en de ontvanger ergens in de buurt van de achterruit van de auto monteert, dat zo'n goedkoop draadloos setje eigenlijk best goed kan werken zonder al te veel storing.
En zoniet dan wordt het pin 12 op de WeST stekker whistle.gif
Om nog ff op mijn eigen bericht terug te komen... Het spul zit er inmiddels in en we zijn er 2 keer mee op pad geweest.
Ik heb me aan het originele plan gehouden: zender tegen het kunststof van de disselbak geplakt en de ontvanger in de stijl langs de achterruit van de auto. Antennes beiden verticaal, dat geeft de beste ontvangst.
De camera heb ik op een plastic "wasknijper" van de Action geschroefd en die klem ik aan het handvat van de rollo van het onderste achterraam als we gaan rijden.
Beeld is prima, eigenlijk helemaal storingsvrij. Het werkt veel beter dan op mn bureau.
Wel heb ik voor de zender en camera elk een eigen voedingskabel getrokken vanaf de centrale zekeringkast in de kledingkast.
De meegeleverde videokabel had hier een extra draad voor in de kabel, maar die had maar liefst 11 ohm weerstand op slechts 6 meter. De massa van de RCA kabel zelf idem dito. Onbruikbaar noem ik dat. Waarschijnlijk veroorzaakte dat ook de storing bij mijn eerste testje. 2x 11 ohm bij 250mA levert 5,5V verlies. Niet vreemd dat het dan niet lekker meer werkte...
Laatst gewijzigd door Seb op vr 26 mei 2017 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 Intense (2009) - Adria Altea 502DK (2005)

Citrorob

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Citrorob » vr 26 mei 2017 15:25

JanP schreef: En waarom zou je een camera achter op je caravan willen, altijd eerst de omgeving goed in je opnemen waar hij moet komen te staan, voordat je achteruit rijd.
Een beetje chauffeur doet het toch zonder.....?????
Dat is met zoveel dingen zo maar als je het leuk vind, het kunt betalen en er zelf blij van wordt is het toch prima.
Het wordt er i.i.g. niet onveiliger van.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Camera achterop de caravan

Bericht door Jan van Vijven » vr 26 mei 2017 18:04

Waarom hebben steeds meer vrachtauto's camera's en dode hoek spiegels, zelfs aan de voorkant? Niet als gadget dus!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Stef » vr 26 mei 2017 18:25

Wanneer je een keer voorkomt , met het camerasijsteem , om schade te rijden ; dan heb je het hele geval al terug verdient.! Je weet vaak alleen niet meer , wanneer dit was.
Donderd dus niet dat het een paar honderd euro kost ! ( ik heb een sijsteem met 3 bekabelde camera's en een 7 inch monitor ) en ben er blij mee ( ik kan dus ook de zijkanten van de caravan zien. thumbup.gif )

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door vikingpirate » vr 26 mei 2017 18:56

Ik heb nog een oudje in gebruik wel zwart wit maar hij doet het prima.
Trekker met sleurhut

Seb
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 28 dec 2016 18:24

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Seb » vr 26 mei 2017 19:35

RE.gif RE.gif Eén keer schade rijden kost inderdaad een veelvoud, zeker in vergelijk met de Chinese setjes.
Alles bij elkaar was ik ongeveer 35 euro kwijt aan materiaal.
Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 Intense (2009) - Adria Altea 502DK (2005)

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Jartoos » vr 26 mei 2017 20:05

Seb,
Kan je eventueel eens de links geven van het materiaal dat je gebruikt hebt ?

Seb
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 28 dec 2016 18:24

Re: Camera achterop de caravan

Bericht door Seb » vr 26 mei 2017 21:32

RE.gif
Dat kan zeker:
LCD scherm
Camera
Zender + ontvanger
Verder heb je waarschijnlijk nog een extra video kabel nodig en wat kabels voor de voeding.
Ik had nog wat kabel liggen, maar ook op eBay vind je dat wel voor weinig.

Dit setje is vast niet de heilige graal vwb draadloze camerasystemen en er zijn genoeg mensen te vinden waarbij het niet lekker werkt, maar bij mij werkt het vooralsnog verrassend goed.
Goed inbouwen is in ieder geval het halve werk...
Mitsubishi Lancer Wagon 1.6 Intense (2009) - Adria Altea 502DK (2005)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”