Caravan-auto combinaties
Re: Caravan-auto combinaties
Met het wegrijden toch wel aan de plantenbak gedacht hè Arno
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan-auto combinaties
Sinds kort mijn nieuwe combinatie..
Niet veel veranderd. Hoe het rijdt moet ik nog ervaren..
Maar heb er wel vertrouwen in.
Niet veel veranderd. Hoe het rijdt moet ik nog ervaren..
Maar heb er wel vertrouwen in.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18936
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Caravan-auto combinaties
Alleen een andere kleur voor de trekker.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Dethleffs
Type: Camper 500DB
Bouwjaar: 2011
Leeggewicht: 1150 kg
Totaal gewicht: mag tot 1700 kg
Stabilisator: jazeker
Voortent: DWT Ambassador 240
Auto
Merk: Mercedes
Type: C180 CGI Aut Estate AvantGarde
Bouwjaar: 2011
Gewicht: 1455 kg
Max. toelaatbaar: 2095 kg
Max. aanhangermassa geremd: 1800 kg
Vermogen: 156pk 250Nm
Max. kogeldruk: 75-80kg
Merk: Dethleffs
Type: Camper 500DB
Bouwjaar: 2011
Leeggewicht: 1150 kg
Totaal gewicht: mag tot 1700 kg
Stabilisator: jazeker
Voortent: DWT Ambassador 240
Auto
Merk: Mercedes
Type: C180 CGI Aut Estate AvantGarde
Bouwjaar: 2011
Gewicht: 1455 kg
Max. toelaatbaar: 2095 kg
Max. aanhangermassa geremd: 1800 kg
Vermogen: 156pk 250Nm
Max. kogeldruk: 75-80kg
Laatst gewijzigd door stronk op vr 7 jul 2017 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Caravan-auto combinaties
ziet er goed uitAb schreef:Sinds kort mijn nieuwe combinatie..
Niet veel veranderd. Hoe het rijdt moet ik nog ervaren..
Maar heb er wel vertrouwen in.
heb ook wel vertrouwen dat het wel goed rijd
veel plezier ermee en natuurlijk veel veilige mijlen sorry km ermee
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.
Re: Caravan-auto combinaties
@Ab en @Stronk, pracht combi's
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Caravan-auto combinaties
Dat hoop ik ook, veel veilige kms..
Het is niet alleen de kleur die anders is.
Er is veel veranderd aan de auto ten opzichte van het vorige model. Uiterlijk echter niet veel.
De vering is totaal anders geworden en is gewijzigd in luchtvering rondom.
Grotere remschijven.
Andere automatische versnellingsbak, is een 8 traps geworden ( was 6)
Heel veel veranderingen in de elektronica.
Bijna alles bedienbaar via een touchscreen, wat tevens dient voor navigatie , achteruitrijcamera en frontcamera.
Geen versnellingshandel meer.
De versnellingen vooruit achteruit, neutraal en park kies je met een draaiknop.
4H of 4L met een ander knopje, of op het touchscreen. Weet ik niet eens zeker..nog niet geprobeerd.
Bergafwaarts handmatig schakelen met knopjes op het stuur.
Het is best even wennen allemaal..
Aankomende week gaan we er weer een paar duizend km opzetten.
Waarheen is nog niet helemaal bekend.
Het is niet alleen de kleur die anders is.
Er is veel veranderd aan de auto ten opzichte van het vorige model. Uiterlijk echter niet veel.
De vering is totaal anders geworden en is gewijzigd in luchtvering rondom.
Grotere remschijven.
Andere automatische versnellingsbak, is een 8 traps geworden ( was 6)
Heel veel veranderingen in de elektronica.
Bijna alles bedienbaar via een touchscreen, wat tevens dient voor navigatie , achteruitrijcamera en frontcamera.
Geen versnellingshandel meer.
De versnellingen vooruit achteruit, neutraal en park kies je met een draaiknop.
4H of 4L met een ander knopje, of op het touchscreen. Weet ik niet eens zeker..nog niet geprobeerd.
Bergafwaarts handmatig schakelen met knopjes op het stuur.
Het is best even wennen allemaal..
Aankomende week gaan we er weer een paar duizend km opzetten.
Waarheen is nog niet helemaal bekend.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan-auto combinaties
Veel plezier met je nieuwe trekker. Misschien nog een grotere caravan er achter, zou wel passen...
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Caravan-auto combinaties
Een echte tractor, die knoppies wen je wel aan.
Moest ik ook aan wennen, maar zelfs mij lukte dat, dus....
Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Moest ik ook aan wennen, maar zelfs mij lukte dat, dus....
Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Caravan-auto combinaties
Ja inderdaad. De (vracht)auto lijkt groter dan de caravan.borm147 schreef:Veel plezier met je nieuwe trekker. Misschien nog een grotere caravan er achter, zou wel passen...
Re: Caravan-auto combinaties
En nog een foto erbij om het compleet te maken.stronk schreef:Caravan
Merk: Dethleffs
Type: Camper 500DB
Auto
Merk: Mercedes
Type: C180 CGI Aut Estate AvantGarde
En een fijne auto om in te rijden, ook zonder caravan.
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif
Dat gaat lastig. Heb met deze combinatie nog nooit gereden. Op z'n vroegst eind oktober en dan van campingplaats naar huis. 100km. Maar zonder caravan is het inderdaad een feest.
Dat gaat lastig. Heb met deze combinatie nog nooit gereden. Op z'n vroegst eind oktober en dan van campingplaats naar huis. 100km. Maar zonder caravan is het inderdaad een feest.
Re: Caravan-auto combinaties
We hebben geduld.
Dus hij staat ergens op een 'vaste plek' en in oktober haal je hem weer op?
Dus hij staat ergens op een 'vaste plek' en in oktober haal je hem weer op?
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif
Ja, vaste stek.
Ja, vaste stek.
Re: Caravan-auto combinaties
Toch toevallig niet in Maastricht waar die van ons ook staat?
Althans, wat heet 'vaste stek'. Hij staat er wel maar velen gaan in de zomervakantie ermee weg (wat wij in oktober en november gaan doen).
Het is aan de oever van de Maas; dus in geval van hoog water moet alles direct weg te rijden zijn. Voortenten mogen er gewoon aan want een kritische hoge waterstand is al dagen van te voren bekend. Maar er mogen (gelukkig) geen 'bijgebouwtjes' etc. staan die je vaak op zo'n lokatie tegenkomt.
Althans, wat heet 'vaste stek'. Hij staat er wel maar velen gaan in de zomervakantie ermee weg (wat wij in oktober en november gaan doen).
Het is aan de oever van de Maas; dus in geval van hoog water moet alles direct weg te rijden zijn. Voortenten mogen er gewoon aan want een kritische hoge waterstand is al dagen van te voren bekend. Maar er mogen (gelukkig) geen 'bijgebouwtjes' etc. staan die je vaak op zo'n lokatie tegenkomt.
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif
Nee. Wij staan hoog en droog op Texel.
Nee. Wij staan hoog en droog op Texel.
Re: Caravan-auto combinaties
Dat lijkt maar zo..Ruud+Petra schreef:Ja inderdaad. De (vracht)auto lijkt groter dan de caravan.borm147 schreef:Veel plezier met je nieuwe trekker. Misschien nog een grotere caravan er achter, zou wel passen...
De caravan heeft 6 mtr opbouw.
Groot zat voor ons 2.
Maar je weet nooit..
Groter betekend wel een tandemasser.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Caravan-auto combinaties
Foto's bedriegen soms inderdaad.
Als ik naar mijn foto kijk dan lijkt de auto ook in geen verhouding te staan ten opzichte van de caravan (alleen omgekeerd dan bij jou het geval is).
So what. We weten zelf wel wat we hebben ......
Als ik naar mijn foto kijk dan lijkt de auto ook in geen verhouding te staan ten opzichte van de caravan (alleen omgekeerd dan bij jou het geval is).
So what. We weten zelf wel wat we hebben ......
Re: Caravan-auto combinaties
jan :inkoppertjeJan van Vijven schreef:Een echte tractor, die knoppies wen je wel aan.
Moest ik ook aan wennen, maar zelfs mij lukte dat, dus....
Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.
Re: Caravan-auto combinaties
mooie Ram Ab, leuk om alles uit te proberen met de manual op schoot. Veel plezier ermee [THUMBS UP SIGN]Ab schreef:Sinds kort mijn nieuwe combinatie..
Niet veel veranderd. Hoe het rijdt moet ik nog ervaren..
Maar heb er wel vertrouwen in.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Caravan-auto combinaties
Wat een vette bak is het toch ook Ab, helemaal superAb schreef:Sinds kort mijn nieuwe combinatie..
Niet veel veranderd. Hoe het rijdt moet ik nog ervaren..
Maar heb er wel vertrouwen in.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Knaus
Type: Sport 500 FDK
Bouwjaar: 2011
Leeggewicht: 1060 kg
Totaal gewicht: 1400 kg
Stabilisator: alko aks
Auto
Merk: Peugeot 205 CTI
Type: 1.9 8v multi-point injectie
Bouwjaar: 1991
Leeggewicht: 930 kg
Max. gewicht: 1265 kg
Max. aanhangergewicht: 800kg
Vermogen: 105 pk
Stabiliteit combinatie: Ga ik niet uitproberen
Prestaties: komt elke helling boven (als ik de mover aanzet...)
Uiteraard is dit maar een grapje. Ik heb onder mijn hobby auto, de Peugeot, een afneembare trekhaak geplaatst van het merk Tobo. Deze had ik tweedehands op marktplaats gekocht (nieuw zijn er geen afneembare trekhaken voor de Peugeot meer te koop), laten poedercoaten en 13 Polige Jaeger aansluiting gemaakt. De bedoeling is om een keer een Kip Shelter, T@B of Travelino te huren (een tweede caravan kopen mag niet van de baas...) en met mijn vrouw een lang weekend met de Peugeot en caravan te gaan toeren. Vandaag had ik de laatste hand gelegd aan de elektrische aansluiting. Zelfs 12 volt continue en geschakeld heb ik gemaakt. De mistlamp werkt ook. Ik heb nog een massa probleem aan de rechterkant van de caravan. Maar daar zal ik elders op het forum later een topic over openen.
Deze opstelling is alleen bedoeld om de elektrische aansluiting te testen. En ja de caravan helt erg naar voren. Dat komt omdat de kogel relatief laag ligt. Beladen is de kogel net 2 cm hoger dan het wettelijk minimum.... Dat de kogel zo laag ligt komt mede omdat de Peugeot verlaagd is... Op de foto lijkt het erger en dat komt omdat de oprit ook nog omlaag loopt.
Merk: Knaus
Type: Sport 500 FDK
Bouwjaar: 2011
Leeggewicht: 1060 kg
Totaal gewicht: 1400 kg
Stabilisator: alko aks
Auto
Merk: Peugeot 205 CTI
Type: 1.9 8v multi-point injectie
Bouwjaar: 1991
Leeggewicht: 930 kg
Max. gewicht: 1265 kg
Max. aanhangergewicht: 800kg
Vermogen: 105 pk
Stabiliteit combinatie: Ga ik niet uitproberen
Prestaties: komt elke helling boven (als ik de mover aanzet...)
Uiteraard is dit maar een grapje. Ik heb onder mijn hobby auto, de Peugeot, een afneembare trekhaak geplaatst van het merk Tobo. Deze had ik tweedehands op marktplaats gekocht (nieuw zijn er geen afneembare trekhaken voor de Peugeot meer te koop), laten poedercoaten en 13 Polige Jaeger aansluiting gemaakt. De bedoeling is om een keer een Kip Shelter, T@B of Travelino te huren (een tweede caravan kopen mag niet van de baas...) en met mijn vrouw een lang weekend met de Peugeot en caravan te gaan toeren. Vandaag had ik de laatste hand gelegd aan de elektrische aansluiting. Zelfs 12 volt continue en geschakeld heb ik gemaakt. De mistlamp werkt ook. Ik heb nog een massa probleem aan de rechterkant van de caravan. Maar daar zal ik elders op het forum later een topic over openen.
Deze opstelling is alleen bedoeld om de elektrische aansluiting te testen. En ja de caravan helt erg naar voren. Dat komt omdat de kogel relatief laag ligt. Beladen is de kogel net 2 cm hoger dan het wettelijk minimum.... Dat de kogel zo laag ligt komt mede omdat de Peugeot verlaagd is... Op de foto lijkt het erger en dat komt omdat de oprit ook nog omlaag loopt.
Caravanloos.
Re: Caravan-auto combinaties
Toch jammer dat die combi niet gaat. Want alleen al als je ermee zou rondrijden zou er al voor zorgen dat je helemaal in vakantiestemming bent.
Re: Caravan-auto combinaties
RogerS schreef:Caravan
Merk: Knaus
Type: Sport 500 FDK
Bouwjaar: 2011
Leeggewicht: 1060 kg
Totaal gewicht: 1400 kg
Stabilisator: alko aks
Auto
Merk: Peugeot 205 CTI
Type: 1.9 8v multi-point injectie
Bouwjaar: 1991
Leeggewicht: 930 kg
Max. gewicht: 1265 kg
Max. aanhangergewicht: 800kg
Vermogen: 105 pk
Stabiliteit combinatie: Ga ik niet uitproberen
Prestaties: komt elke helling boven (als ik de mover aanzet...)
Uiteraard is dit maar een grapje. Ik heb onder mijn hobby auto, de Peugeot, een afneembare trekhaak geplaatst van het merk Tobo. Deze had ik tweedehands op marktplaats gekocht (nieuw zijn er geen afneembare trekhaken voor de Peugeot meer te koop), laten poedercoaten en 13 Polige Jaeger aansluiting gemaakt. De bedoeling is om een keer een Kip Shelter, T@B of Travelino te huren (een tweede caravan kopen mag niet van de baas...) en met mijn vrouw een lang weekend met de Peugeot en caravan te gaan toeren. Vandaag had ik de laatste hand gelegd aan de elektrische aansluiting. Zelfs 12 volt continue en geschakeld heb ik gemaakt. De mistlamp werkt ook. Ik heb nog een massa probleem aan de rechterkant van de caravan. Maar daar zal ik elders op het forum later een topic over openen.
Deze opstelling is alleen bedoeld om de elektrische aansluiting te testen. En ja de caravan helt erg naar voren. Dat komt omdat de kogel relatief laag ligt. Beladen is de kogel net 2 cm hoger dan het wettelijk minimum.... Dat de kogel zo laag ligt komt mede omdat de Peugeot verlaagd is... Op de foto lijkt het erger en dat komt omdat de oprit ook nog omlaag loopt.
Wat een prachtige CTI blijft dat toch
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan-auto combinaties
Hallo hierbij onze combinatie in verband met verandering trekauto.
Caravan
Merk: Hobby
Type: 495 ufe
Bouwjaar: 2009
Leeggewicht: 1135kg.
Totaal gewicht: 1500 kg.
Stabilisator: Winterhof
Auto
Merk: Hyundai
Type: Tucson T-Gti 1,6l 2 wiel aangedreven met Safetypack
Bouwjaar: 2016
Gewicht: 1524 kg.
Max. aanhangergewicht: 1900 kg.
Vermogen: 130 kw/177 pk
Stabiliteit combinatie: goed, stabiel ook onder slechte omstandigheden
Prestaties: prima, geen snelheidsverlies op hellingen
Opmerkingen: fijne combinatie waarbij je na een lange rit nog steeds uitgerust uitstapt
Caravan
Merk: Hobby
Type: 495 ufe
Bouwjaar: 2009
Leeggewicht: 1135kg.
Totaal gewicht: 1500 kg.
Stabilisator: Winterhof
Auto
Merk: Hyundai
Type: Tucson T-Gti 1,6l 2 wiel aangedreven met Safetypack
Bouwjaar: 2016
Gewicht: 1524 kg.
Max. aanhangergewicht: 1900 kg.
Vermogen: 130 kw/177 pk
Stabiliteit combinatie: goed, stabiel ook onder slechte omstandigheden
Prestaties: prima, geen snelheidsverlies op hellingen
Opmerkingen: fijne combinatie waarbij je na een lange rit nog steeds uitgerust uitstapt
Hyundai Tucson met Hobby 540