Suzuki Vitara Exclusive automaat,bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis caravan

Plaats reactie
Dethleffertje
Berichten: 75
Lid geworden op: di 30 jun 2009 01:01
Locatie: Roosendaal

Suzuki Vitara Exclusive automaat,bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis caravan

Bericht door Dethleffertje » di 14 aug 2018 12:35

Beste mensen,
Onlangs is mijn man overleden en hebben de grote caravan en VW Touran plaatsgemaakt voor bovengenoemde combinatie.Ik wil nl. het caravannen niet vaarwel zeggen.
De Suzuki Vitara Exclusive Automaat mag 1200 kg. trekken. Het maximaal toelaatbaar totaalgewicht van de T@b 320 Metropolis is 850 kg.
(Standaard T@b 320 is 750 kg. De folder vermeldt lege gewicht (kg) 620 kg.Gewicht in rijklare toestand 655 kg.Maximaal te beladen gewicht 95 kg)

Kan ik er nu van uitgaan dat het maximaal te beladen gewicht van de Metropolis dan 195 kg is? Of is de caravan door zijn as van 850 kg sowieso zwaarder?

Ook vraag ik me af, nu ik heb gelezen dat de Suzuki Vitara Exclusive automaat niet zo'n geweldige caravantrekker is, iets met het koppel, of ik dan vaak handmatig moet gaan schakelen.Ik moet nog een afneembare trekhaak laten monteren. Moet ik nog op een trekhaak letten en wat voor een kogeldruk moet die hebben?
Wie helpt me uit de droom?

Bij voorbaat dank,
Toekomstig T@b eigenaresse zwaaien.gif
Suzuki Vitara, automaat, bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis,bouwjaar 2018,het Cult caravannetje. caravan.gif thumbup.gif

Volvodriver

Re: Suzuki Vitara Exclusive automaat,bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis caravan

Bericht door Volvodriver » di 14 aug 2018 12:56

Geen problemen te verwachten. Tenzij je heel veel steile berghellingen wil gaan rijden. Maar een normale autobaan helling is in zijn 4 of 5 (handmatig) goed te doen.
Antwoord op je andere vraag: je hebt het goed beredeneerd. Dus bij 850 kg heb je 100 kg meer laadvermogen.
Je zou, als de T@b nieuw wordt aangeschaft, zelfs een verhoging naar 1000 kg kunnen overwegen. Dan nog heeft de trekauto voldoende over.

Dethleffertje
Berichten: 75
Lid geworden op: di 30 jun 2009 01:01
Locatie: Roosendaal

Re: Suzuki Vitara Exclusive automaat,bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis caravan

Bericht door Dethleffertje » di 14 aug 2018 14:13

Bedankt voor de reactie.Begrijp ik het goed dat ik handmatig moet gaan schakelen en op hoeveel toeren moet ik de auto houden? Dus op de automaat rijden gaat niet lukken?
Suzuki Vitara, automaat, bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis,bouwjaar 2018,het Cult caravannetje. caravan.gif thumbup.gif

Volvodriver

Re: Suzuki Vitara Exclusive automaat,bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis caravan

Bericht door Volvodriver » di 14 aug 2018 15:12

RE.gif
Gezien het koppel moet je, om wat meer "over te hebben", idd handmatig (terug)schakelen, van meer toeren gaat een motor niet stuk. Ik weet de verhoudingen bij de Suzuki niet dus dat zou je zelf uit moeten vinden. Of moeten horen van een Vitara rijder met dezelfde motor en bak.
Op de automaat rijden zou in ons vlakke landje zonder tegenwind wel kunnen. Het zal echter niet overhouden. Daarnaast: Meer toeren (dus lagere versnelling dan de automaat insteekt) geeft betere koeling. Met een T@b erachter kom je echt wel goed vooruit. Of je kiest voor een Eriba Touring. Dat zal nog beter gaan met hetzelfde gewicht.

Dethleffertje
Berichten: 75
Lid geworden op: di 30 jun 2009 01:01
Locatie: Roosendaal

Re: Suzuki Vitara Exclusive automaat,bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis caravan

Bericht door Dethleffertje » di 14 aug 2018 15:57

Bedankt weer voor de goede adviezen.De T@b is al gekocht.Komt over een paar weken.
Suzuki Vitara, automaat, bouwjaar 2017 met T@b 320 Metropolis,bouwjaar 2018,het Cult caravannetje. caravan.gif thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”