Vraag hulpveren honda accord

Plaats reactie
Beers
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 6 jun 2018 20:09

Vraag hulpveren honda accord

Bericht door Beers » ma 11 jun 2018 16:36

Goedemiddag,

Zoals het er nu naar uitziet zal ik komende vakantie op pad gaan met een honda accord tourer 2011 icm beyerland sprinter. Echter nu ligt de honda standaard al laag en met een beetje lading al snel erg laag. Ik zit er dus aan te denken om een set hulpveren danwel vervangingsveren te monteren, iets met een progressief verloop en waarbij hij standaard iets hoger staat.
Zijn er mensen op dit forum die goede ervaringen hebben met hulpveren danwel bepaalde merken en nog beter met de accord?

Vrgroet,

Beers

bertbertbert
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 26 jan 2018 11:38

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door bertbertbert » di 12 jun 2018 18:34

Toevallig afgelopen vrijdag hulpveren van Mads (gekocht via easycarparts voor 125 eur) laten monteren in mijn VW Passat van 2012 en kan nu al zeggen dat het een behoorlijk verschil maakt. Nog geen caravan aangehangen maar de kont staat een cm hoger en lijkt stugfer bij het rijden dus heb alle vertrouwen dat het rijden met caravan ook een stuk aangenamer wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Beers
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 6 jun 2018 20:09

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door Beers » wo 13 jun 2018 10:13

Helaas, aan Mad een email verzonden. Mad heeft geen geschikte veren voor mijn honda dus zal ik verder moeten zoeken.
Ik weet niet of er andere goede fabrikanten zijn, ik heb namelijk begrepen dat mad een kwalitatief product is dus veel plezier hiermee.

Vrgroet,

Beers

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door duwerke » wo 13 jun 2018 10:21

Ikzelf heb ook MAD veren onder mijn Cirtoen c-crosser zitten en ben daar zeer tevreden van.
Bij gewoon rijden merk je er niet veel van maar wanneer er een aanhanger aan de auto hangt ligt de auto veel steviger op de weg.

Jou garage zou je wel ander veren kunnen aanraden. er bestaan veel soorten veren of hulpblokken die tussen de veren geplaatst worden die hulp bieden op het moment dat het moet. Die nde auto niet direct veel harder zetten maar wel wanneer de belasting groter wordt.
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door Useless » wo 13 jun 2018 12:09

Wij rijden met een Renault Megane Station en een Delta caravan, eigenlijk de budgetversie van de Beijerland.
Ook bij de Megane ligt de (originele) trekhaak erg laag en bij een beetje drempel of andersoortige bult in het wegdek zat ik dan ook tegen de grond. Ik heb enige tijd geleden op aanraden van mijn garage Gopren blokjes laten monteren en dat bevalt prima. Sindsdien heb ik geen drempel meer geraakt en is het veercomfort in onbeladen toestand hetzelfde gebleven.

Op dit forum is een jaar of 2 geleden een hele discussie over Gopren geweest en vrijwel iedereen schoot het zonder enige ervaring scratch.gif helemaal af. Even de zoekfunctie gebruiken en je vindt het zo terug.
Ik ben er, in weerwil van de negatieve, soms gefundeerde maar veelal ook ongefundeerde reacties van voornamelijk niet ervaringsdeskundigen, in ieder geval wel positief over, want het doet tot nu toe gewoon wat het belooft. Kosten inclusief montage was in mijn geval €139,- voor het opmeten en plaatsen van 4 blokjes. Hoe het zich houdt op de lange termijn weet ik uiteraard (nog) niet.
En of dit beter of slechter werkt dan vervangende c.q. hulpveren? Geen idee! Ik kan alleen iets melden over mijn eigen ervaring.

Succes met je keuze!
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door Chris » wo 13 jun 2018 12:39

Lang geleden ook van die Gopren blokjes gehad en een prima ervaring mee gehad.
Enige nadeel was dat het soms wat kraakte als er vuil tussen zat.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Boer
Berichten: 10
Lid geworden op: do 30 jan 2014 12:05
Locatie: Midden Nederland

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door Boer » ma 23 jul 2018 22:15

Ik heb geen ervaring met hulpveren op de Accord, maar wel veel kms met de caravan gereden achter een Tourer. De Accord heeft van fabriek af ook al progressieve veren, wij hebben hierdoor nooit een probleem gehad met te diep doorveren (Accord Tourer 2007). Hij zakt wel diep in, maar blijft goed veren over de drempels e.d. Omdat de trekhaak standaard vrij hoog zit, altijd een mooi rechte combi, ook al zakt de auto diep in.

Hoe hoog komt de kogel uit leeg en bij belading? Bij mijn Accord resp 50 en 40 cm, maar dat is dus wel een ouder model.
--
Fendt 490 TF Saphir (2008) achter een Volvo XC60 T6 AWD (2011)

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door erichendri » ma 23 jul 2018 23:35

Ik zou de dealer contacten voor de hulpveren voor je honda accoord.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door Techn » di 24 jul 2018 06:59

Ik heb de hulpverenshop gekozen en ben uiterst tevreden

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Vraag hulpveren honda accord

Bericht door Taan » di 24 jul 2018 08:53

Er is al heel veel geschreven over hulpveren. Op mijn Skoda waren ze onmisbaar. Of een ander oplossing wellicht.
Ik heb er 180.000 km mee gereden en nooit iets negatiefs aan gemerkt. Hij ging nog steeds ruim hard genoeg de bocht om.
Terwijl tijdens de vakanties de caravan er zeer stabiel achter hing.
De achterkant ging wel een paar centimeter omhoog, maar dat vind ik totaal niet storend. Ik vond het eigenlijk wel stoer staan.

Op de Volvo heb ik geen hulpveren. Dat is tijdens de eerste vakantie vorig jaar niet nodig gebleken. Hij zakt wel wat in, maar nooit tot de blokkering en de wegligging is ook goed genoeg.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”