voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Robert » di 5 dec 2017 21:34

Onze scenic is inmiddels 4 jaar oud en heeft nog maar 74000 km gelopen en de drijfstang lagers zijn heen gegaan.
Dit wordt nu netjes gerepareerd maar ik loop al een tijdje met het idee om de scenic van de hand te doen en wat anders te kopen.
En nu eens een auto met iets meer met het hart te kopen ipv verstand.

ons lijstje:
Audi Q5 bj 2013-2014 2.0 tdi 177 pk
Audi Q5 bj 2013-2014 2.0 tfsi 225 pk
BMW 520d 2013 touring 180 pk
BMW 525d 2013 touring 218pk
of misschien wel een benzine bmw.

Ik rij gemiddeld 20.000 km per jaar.
Wat zouden jullie kiezen en waarom? welke automaat is nu betrouwbaarder??
Alle auto's kunnen natuurlijk mijn burstner makkelijk trekken van 1300 kg
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door PD » di 5 dec 2017 21:40

Ik zou persoonlijk altijd voor een Q5 gaan, ze hebben standaard Quattro en de hoge zit (overzichtelijk) vind ik echt een feest. De BMW 5-serie (vooral de touring maar ook in mindere mate de sedan) vind ik erg doorsnee auto's waar ik qua model niet warm voor kan lopen, beetje te braaf.

Autokeuze is persoonlijk... Hoge zit en Quattro zijn objectieve pluspunten voor de Q5 thumbup.gif

Of je gaat dieselen of toch benzine... in jouw geval kan allebei;het omslagpunt bij een gebruikte auto ligt ongeveer bij jouw jaar kilometrage. Zowel met de tfsi als de tdi zul je vlot meekomen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Conradi » di 5 dec 2017 22:07

Ik vind het vergelijk wat merkwaardig midi-SUV versus Station. Als ik mocht kiezen zou ik zeker ook de X3 bekijken, vanaf de 2e generatie en prima auto. Trekken doen ze allemaal goed :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Pino » di 5 dec 2017 22:16

De Q5 zal het als caravantrekker natuurlijk prima doen wanneer je ook in winterse omstandigheden op pad gaat.
Hou je van een strakker sturende auto zal de BMW je meer aanspreken. Er zit nogal een verschil in beiden. Er mee rijden is het beste advies. Dat ze geheel anders zullen aanvoelen dan de Scenic zal duidelijk zijn.
Over de automaat bakken hoef je je geen zorgen te maken. Die halen de 3 ton wel mits je ze elke ton een spoelbeurt geeft.
Hier een paar plaatjes van mijn beide 5 series (braaf en doorsnee volgens sommigen).
De witte heb ik vandaag een automaat spoelbeurt laten geven bij ZF (fabrikant) in Delfgauw
De zwarte is een 525d met de 6 cylinder motor (2011) en staat sinds een paar dagen in de verkoop
Bijlagen
2017-11-22 11.07.44.jpg
2017-08-13 15.09.57 (2).jpg
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door PD » di 5 dec 2017 22:27

RE.gif
Wel attractieve wielen in de zwarte thumbup.gif
Die zwarte vind ik trouwens toch mooier, met name de voorbumper, maar ja, ik ben geen BMW kenner/liefhebber knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

workel

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door workel » di 5 dec 2017 22:32

Ik vind het een mooi lijstje wat je hebt samengesteld.

Zijn natuurlijk wel 2 verschillende auto's een Q5 tov 5 serie Touring.

Let wel zoals PD schreef is Quattro met automaat een heerlijke trekker, zowel zomers met de hut erachter als in de winter (wellicht met wintersport). Met 5 serie geen ervaring mee, wellicht andere op dit forum die je hier meer over kan vertellen.

Wat je goed in de gaten moet houden is het olie verbruik van de 2.0 TFSI motor van Audi en de ketting. Daar zijn veel problemen mee.

Heb zelf een Auto Q3 benzine automaat met Quattro gehad en die is mij prima bevallen.

Als je de Senic particulier kunt verkopen dan is er genoeg moois te vinden in Duitsland voor zowel de Q5 als 5 Touring, wellicht een optie.

Succes met het maken van de juiste keuze.

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door RogerS » di 5 dec 2017 22:33

Laat de 2.0 TFSI staan. Zoek maar eens op olieschraapveren....
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Pino » di 5 dec 2017 22:37

RE.gif op PD: Bij heel veel auto's geldt dat een bepaald bumper pakket of sport pakket de auto er attractiever uit laat zien en bij alle auto's geldt dat mooie wielen er een compleet andere auto van maken.
De zwarte 5 heeft het M sport pakket en dat geeft hem inderdaad een fors andere neus. Mooie is dat dat ook op de instap 518 leverbaar was.
Fijne bijkomstigheid is dat er dan ook een sportonderstel onder zit wat een mooie plus is voor het rijden met de caravan. Auto wordt wat strakker geveerd daardoor.
Ik ken de Audi dan weer niet, maar neem aan dat die (achter) ook luchtvering met niveau regeling heeft zoals de BMW.
En ja, eigenlijk zou je ook naar de X3 moeten kijken als Q5 vergelijk en de A6 als 5 serie tegenhanger...
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Micky » di 5 dec 2017 22:38

Premio schreef:Onze scenic is inmiddels 4 jaar oud en heeft nog maar 74000 km gelopen en de drijfstang lagers zijn heen gegaan.
Dit wordt nu netjes gerepareerd maar ik loop al een tijdje met het idee om de scenic van de hand te doen en wat anders te kopen.
En nu eens een auto met iets meer met het hart te kopen ipv verstand.

ons lijstje:
Audi Q5 bj 2013-2014 2.0 tdi 177 pk
Audi Q5 bj 2013-2014 2.0 tfsi 225 pk
BMW 520d 2013 touring 180 pk
BMW 525d 2013 touring 218pk
of misschien wel een benzine bmw.

Ik rij gemiddeld 20.000 km per jaar.
Wat zouden jullie kiezen en waarom? welke automaat is nu betrouwbaarder??
Alle auto's kunnen natuurlijk mijn burstner makkelijk trekken van 1300 kg
Het is allemaal een feest wat je opnoemt en ook allemaal top, ik zou voor 4x4 gaan en dan moet je bij BMW een X-Drive nemen, bij Audi de Quattro, in tegenstelling tot PD ben ik niet zeker dat elke Q5 een Quattro is, maar dat heeft ook weer met leeftijd te maken, dus iets om op te letten.
de Q5 staat bij mij op de lijst als volgende Leasewagen, ik ben groot fan dus mrgreen.gif
De 177PK die jij opnoemt is dezelfde motor als die ik nu als 190 PK in de Passat heb met 4Motion (Quattro vergelijkbaar) een hele fijne en stille motor die met alles aan de haak als een gek er vandoor gaat, neem je echter alleen voorwielaandrijving bij deze motor, dan slaan de wielen snel door, door het hoge koppel als je een caravan trekt op een nat wegdek, de BMW zonder X-Drive heeft dan achterwielaandrijving en is dan in het voordeel.

heb je meer vragen stel maar, er zijn wel een paar kenners hier maar dat weet je ook wel mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Davendre » di 5 dec 2017 22:38

Met deze kilometerstand zou ik persoonlijk niet voor een diesel gaan. Op dit ogenblik kan het wel een omslagpunt wezen, maar als je de plannen van kabinet mag geloven zal dit omslagpunt weer omhoog gaan. Iets met de vervuiler betaald of zo...

Tfsi blokken zijn wel een zwak punt van de VW stal. X3 zou ook zeker mijn aandacht trekken.

Succes met het maken van de juiste keuze.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Micky » di 5 dec 2017 22:41

RogerS schreef:Laat de 2.0 TFSI staan. Zoek maar eens op olieschraapveren....
Nee, veel meer voorbeelden zonder als met problemen, wel even uitzoeken welke jaren je risico loopt en eventueel in de garantie op laten nemen, maar echt alleen de mensen met een probleem klagen op internet, de mensen zonder problemen niet whistle.gif

overigens zou ik bij 20k gewoon lekker een diesel nemen...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Cara-Fan » di 5 dec 2017 22:45

Henk van Hout in Beek & Donk heeft aardig wat BMW 5 series staan. Ook een bedrijf wat ik kan aanraden.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door PD » di 5 dec 2017 22:54

Micky schreef:
RogerS schreef:Laat de 2.0 TFSI staan. Zoek maar eens op olieschraapveren....
Nee, veel meer voorbeelden zonder als met problemen, wel even uitzoeken welke jaren je risico loopt en eventueel in de garantie op laten nemen, maar echt alleen de mensen met een probleem klagen op internet, de mensen zonder problemen niet whistle.gif
Mijn lease-Passat uit 2015 met een 1.8 TFSI en DSG verbruikt geen druppel olie thumbup.gif
Die staat overigens pas op 54k na ruim 2 jaar knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Robert » di 5 dec 2017 23:05

Bedankt voor jullie reacties alvast (hopelijk volgen er nog veel meer) ik heb al aardig wat aan de tips..zoals wat ik ook koop het moet een x-drive of quattro worden. De scenic gaan we uiteindelijk proberen om particulier te verkopen en dan in Duitsland wat leuks te kopen.

Test materiaal heb ik namelijk pa rijdt en 520d (zonder x-drive) en broer Q5 2.0 tfsi 225pk als ik mijn broer zo hoor zuipt die Q5 tfsi behoorlijk 1/10 sintscratch.gif zonder er wat achter gehangen.

Het klopt dat het twee totaal verschillende auto's zijn maar ja die vind ik nou eenmaal mooi. trouwens de X3 komt niet door de selectie heen. vind hem zo ouderwets van binnen en van buiten niet mooi genoeg...
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door deusjevo » di 5 dec 2017 23:22

Totaal niet gehinderd door enige praktijkervaring met de door jou gewenste modellen zou mijn persoonlijke keus de Audi Q5 Quattro 2.0 TDI zijn.
Ik val tegenwoordig toch meer voor de SUV modellen met wat hogere zit.
Verder is de Q5 2.0 TDI meer dan voldoende voor de caravan die je nu hebt, ik weet natuurlijk niet of er plannen zijn voor een zwaardere caravan.
Tenslotte is de 2.0 TFSI volgens wat reviews die ik net snel doorgelezen heb erg dorstig in dagelijks gebruik (1 op 8 is geen uitzondering) en denk ik dat je bij 20.000 km per jaar wel goed weg komt met de 2.0 TDI.

Succes met de moeilijke keuze sinthaphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

arnovariante

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door arnovariante » wo 6 dec 2017 09:30

Mijn voorkeur qua looks zou een 5 Serie station zijn.
Maar die dingen zitten zoooo laaaaaggggg!
Een maat van mij heeft er een, hij is zelf 175 lang, als ik achter hem ga zitten zit ik met mijn maatje 42 aan schoenen klem achter zijn stoel......
Wat zithouding betreft zou ik zeker voor een Q5 gaan.
Ook al zou de berekening iets ten gunste van een benzine motor uitvallen, toch zou ik graag diesel blijven rijden.
Ook als het duurder zou zijn dan een benzine uitvoering.

Citrorob

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Citrorob » wo 6 dec 2017 12:58

AdriaDirk schreef:Bij de bmw diesel is de distibutieketting een aandachtspuntje dacht ik. Vervangen kost 2.000 euro bij een x-drive. Kettingen willen wel eens losser gaan zitten en gaan rammelen of nog erger...
Is van toepassing op modellen van 2010 en eerder. Maar ook daar gaat het meer om een aantal flink opgeblazen internet verhalen dan dat er werkelijk een probleem is.
Tijdig onderhoud was vooral een punt van aandacht in die tijd. Ik heb een Belgische collega gehad met een gebroken distributieketting maar helaas voor hem kon BMW aantonen dat hij steevast 4-5000 later zijn beurten liet doen dan dat de boordcomputer aangeeft. Toch nog 50% vergoed gekregen onder coulance. De andere 50% werd door de leasemaatschappij doorbelast...

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Jan Krukas » wo 6 dec 2017 14:22

Waarom niet eens bij Subaru kijken zeer betrouwbaar 4x4 automaat super trekauto
sintduim.gif

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Robert » wo 6 dec 2017 14:32

Jan Krukas schreef:Waarom niet eens bij Subaru kijken zeer betrouwbaar 4x4 automaat super trekauto
sintduim.gif
Tja om de simpele reden: die komt niet door de schoonheidscommissie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door witjesm » wo 6 dec 2017 14:33

Voor mij zou het de BMW worden als trekker. Het lagere steivere onderstel is niet alleen met maar zeker ook zonder caravan zeer fijn. Heb zelf een 320i (e90) gehad en dat was een zeer fijne auto. Dat je niet voor de X3 gaat begrijp ik volledig , de binnen afwerking is ver onder de maat. Heb zelf een X2 20d xdrive gehad en dat is de enige BMW die mij ooit is tegen gevallen.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Citrorob

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Citrorob » wo 6 dec 2017 14:44

Er zijn ook BMW-rijders die van een 3serie naar een X1 zijn gegaan.
Ze gingen er vanuit omdat het op het zelfde platvorm gebaseerd is dat het ook wel prima zal sturen. Not!
In vergelijking met de rest van de autowereld stuurt het vast nog prima maar het valt gewoon tegen als je een 3serie gewend bent.

Zelf zou ik ook voor de 5 serie gaan. In mij eigengeval zou ik daar ook over twijfelen.
Ik zie op BMW fora genoeg die na de overstap van een 3serie naar een 5serie na van loop van tijd weer terug gaan naar een 3 of 4 serie.
Een 5serie is geweldige auto met een goede wegligging en veel comfort. De wegligging en de beleving is alleen minder dan in een 3 of 4 serie.

Dit heeft echter heel veel te maken met je referentiekader. Ik moet daarbij helaas toegeven dat die bij mij nu grondig verziekt is.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Peter 1969 » wo 6 dec 2017 15:57

Alle BMW X versies zijn gewoon auto's voor op de verharde weg en sturen dus prima en zelfs "sportief" .....hun ophanging is net zo licht als andere auto's ondanks dat ze optisch op terreinauto's lijken en niet meteen vastzitten als ze een modderpad op rijden.

Ze zullen een beetje meer de sensatie geven van rollen, maar niet veel.

Ik kan op Oostenrijkse 100 km/u slingerende lokaalwegen vaak maar met 70-90 km/u maar zie X5 en dergelijke auto's met zeer hoge snelheden die bochten door jakkeren. Ik denk dat er niet veel verschil moet zijn tussen een lage BMW en een hoge als ik dat zie. En een universum aan verschil met een auto als de mijne met vrachtwagen ladderframe, tussenbak, zware 3 punts ophanging voor en 5 punts ophanging achter, een zware starre as achter, ene geintergreerde rolbeugel en stalen beschermplaten onder de bodem voor brandstoftank en assen. Maar uiterlijk hebben ze wel dezelfde maten en zelfs ruwweg dezelfde vorm ( min of meer zoals de meeste SUV's ) Mijn auto en de meeste 4x4 waggelen....die X series sturen messcherp.

Tuurlijk als zo'n X serie een beetje ongustig neerploft in zwaar terrein breekt er een wiel af met ophanging en al.....dat zijn keuzes die je moet maken, maar gezien de meeste SUV NOOIT meer zullen zien dan een zandpaadje waar gewone auto's ook nog wel kunnen rijden is dat geen nadeel, en minder ideaal weggedrag van (echte) 4x4 op verharde weg wel....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Micky » wo 6 dec 2017 16:26

Ach, zolang het X-Drive of Quattro is, kun je het sowieso al niet meer echt vergelijken met de 2 wiel aangedreven variant, zeker als jet het hebt over weggedrag en bochtenwerk, gewoon veel strakker merk je vooral goed als je een klaverblad pakt bijv. goed, daar is een achterwiel BMW altijd al in het voordeel tov de voorwiel Audi

Voordat er misverstanden ontstaan, als je gewoon boodschappen gaat doen merk je dat verschil uiteraard niet of nauwelijks
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Pino » wo 6 dec 2017 21:28

Het klopt de de 2 liter diesel van motoren van BMW wat meer issues kennen dan de 3 liter 6 cylinders, maar de kritische zaken zijn via terugroepacties verholpen en verder zie je dat ze bovengemiddelde levensduur hebben, wat je uiteraard mag verwachten van een premium merk.
Ik ben aardig actief op het 5 serie forum, dus naast eigen ervaring zie ik daar ook een hoop voorbij komen. De F10/11 de 2010-2017 5 is gevoelig voor trillingen aan de voorkant, meestal wiellager, stuurkogel, of onbalans in wielen/banden. Niet de meest dure reparaties, maar kan irritant zijn.
Zelf ben ik een echte 5 serie fan. Heb 2x een uitstapje naar de 3 gemaakt, maar vond die kwa binnenruimte tegenvallen en de laatste (het huidige model 3) vond ik ook niet echt strak rijden zoals Citrorob de 3 beschrijft.
Mijn zwarte 5 serie heb ik ondanks het sportonderstel nog iets verder verlaagd en dan is het weggedrag wat straffer en dichter bij de (oudere 3's).
De witte 5 is een ander verhaal, die is door Alpina aangepakt en is echt weer een stap verder in strak stuurgedrag en rechtuitstabiliteit.
Maar ik denk dat je van elke 5, ook die met het standaard onderstel al zult vinden dat ze een beter gevoel leveren dan de Scenic, met name door het lagere zwaartepunt en de 50-50 voor-achter gewichtsverdeling.
Maar nogmaals, rijden geeft je de beste indruk.
Wij hebben allemaal onze eigen kijk. De een vindt op de oude dag een hoge zit fijn, de ander zweert bij 4-wiel aandrijving, een ander wil sportief en let op weg- en bochten gedrag. Weer een ander valt voor de soepelheid van een motor (je zou eigenlijk ook met een BMW 3.0 6 cylinder moeten rijden, die amper meer verbruikt dan de 2 liter)..., etc.... gewoon zelf gaan ervaren sintfluit.gif
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: voorzichtig aan het rond kijken naar een nieuwe trekker

Bericht door Micky » wo 6 dec 2017 23:07

De Scenic en een 5 zijn op geen enkele manier vergelijkbaar, echt een wereld van verschil :)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”