Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Citrorob

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Citrorob » do 1 feb 2018 10:53

Peter 1969 schreef:RE.gif

Daarvoor raadpleeg ik o.a. de ANWB en de Consumentenbond.
Even los van de rest van deze discussie. Ik heb in mijn loondienst tijd gewerkt voor een bedrijf die automotive producten verkoopt.
Als je een goede referentie wilt hebben van ANWB en VVN dan moet je als leverancier gewoon diep in de buidel tasten.
Helemaal als bijv. op je etiket wilt hebben staan aanbevolen door of goedgekeurd door ANWB of VVN.
Een paar procent van de omzet is dan het minste wat je moet afdragen.

Een objectief verhaal kan je dus gerust vergeten bij dergelijke organisaties.
Dat je daar dan ook afgaat op wat deze club's schrijven geeft aan dat je geen idee hebt hoe dit werkt.
Uiteraard klagen de betalende bedrijven niet want de meeste consumenten geloven dergelijke club's blind.

Clubs die jaarlijks hun leden een hoop geld aftroggelen om dan zich ook nog eens door bedrijven te laten betalen voor goede reviews en tegen hun leden zeggen dat ze juiste het geld van de leden nodig hebben om objectief te kunnen zijn.... boos.gif

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door eurotrotter » do 1 feb 2018 11:44

Gerrie schreef:Als alle mensen die nog nooit een caravan getrokken hebben met een auto met 3 cilinder motor nu eens niet hadden gereageerd was het voor de vraagsteller waarschijnlijk veel informatiever geweest.
Nee,want dan hadden alleen de voorstanders van gedownsizede motoren hier aan t woord geweest.
Die zijn er blijkbaar nog niet zo veel,want ik heb geen enkele reactie gezien van mensen die daadwerkelijk al honderduizenden kilometers met een gelijkaardig motortje en daarachter een caravan gereden hebben.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Volvodriver

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Volvodriver » do 1 feb 2018 11:59

RE.gif aflower.gif
Weliswaar niet met caravan. Maar hier bij ons wordt regelmatig een kar van 1000 kg (max trekgewicht) getrokjen met een 1.2 driepitter 75 pk dieseltje. Die hebben allemaal al meer dan 200.000 km in 4 jaar op de teller. Slechts 1 (van de 10) heeft vanaf het begin problemen met zijn motor (maandagochtend auto). De overige 9 (waaronder die van mij) lopen nog als een zonnetje. (Wel vinden we allemaal dat we vermogen te kort komen. Maar dat is wat anders)
Kleiner is echt niet synoniem met minder betrouwbaar. Dat blijft echt onzin. De produkteigenschappen zijn door de jaren ook verbeterd.

Dat ik persoonlijk liever een grote motor heb is puur omdat ik van het geluid hou. Maar ook die kan onbetrouwbaar blijken. (Van mij niet maar ook daar kan ik uit mijn kring voorbeelden van )

TS. Veel succes. En bedenk: klein is (ook) fijn.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Peter 1969 » do 1 feb 2018 13:35

Citrorob schreef:
Even los van de rest van deze discussie. Ik heb in mijn loondienst tijd gewerkt voor een bedrijf die automotive producten verkoopt.
Als je een goede referentie wilt hebben van ANWB en VVN dan moet je als leverancier gewoon diep in de buidel tasten.
Helemaal als bijv. op je etiket wilt hebben staan aanbevolen door of goedgekeurd door ANWB of VVN.
Een paar procent van de omzet is dan het minste wat je moet afdragen.

Een objectief verhaal kan je dus gerust vergeten bij dergelijke organisaties.
Dat je daar dan ook afgaat op wat deze club's schrijven geeft aan dat je geen idee hebt hoe dit werkt.
Uiteraard klagen de betalende bedrijven niet want de meeste consumenten geloven dergelijke club's blind.

Clubs die jaarlijks hun leden een hoop geld aftroggelen om dan zich ook nog eens door bedrijven te laten betalen voor goede reviews en tegen hun leden zeggen dat ze juiste het geld van de leden nodig hebben om objectief te kunnen zijn.... boos.gif
Daarom combineer ik de informatie bronnen en bezie welke verbanden er zijn....

In de pech top 3 staan, in de garage bezoek top 10 staan en bij klachten sites prominent in beeld zijn in opmaak naar een gebundelde claim betekend dat er iets aan de hand is met je product.

Nu kun je iedereen de schuld daarvan geven, het ligt waarschijnlijk toch aan het product zelf. Of hoe mensen dat gebruiken.....maar dat is dan nog steeds je eigen marketingsfout.

Ik las een artikel dat stelde dat gebruikers van levendige turbo blokjes het niet kunnen laten om zo snel mogelijk te accelereren. "Hoofing it all the time" zo stelde men. Ik ken dat zelf ook wel van mijn motorfiets tijd, die liep nooit zuiniger dan 1:12 terwijl het een 1000 cc was...als je in 3 seconden 100 km/u kunt rijden...doe je dat de hele tijd....In tegenstelling tot een motorfiets blok dat maar licht belast wordt door de geringe voertuigmassa maar toch ook geen 300.000 km zal meegaan, wordt zo'n autoblok veel zwaarder belast door de automassa alleen al, laat staan dat het gas pedaal steeds wordt gevloerd "omdat ie anders niet met het verkeer mee kan komen" Dan rinkelen er al aardig wat blokjes kapot blijkt want die blokjes zijn gemaakt om zuinig te rijden bij deellast. Niet om ze continue op (bijna) vol vermogen te laten werken. En vrijwel niemand die een gebundelde claim voorbereid heeft het nog gepresteerd een zware aanhanger te trekken.....dat zou best interessant zijn.....

Ja dat doet zeker ter zake in dit topic, maar men wil het kennelijk niet horen. Dat moet men dan zelf maar weten, inderdaad ! mrgreen.gif
Als je een goede referentie wilt hebben van ANWB en VVN dan moet je als leverancier gewoon diep in de buidel tasten.
Helemaal als bijv. op je etiket wilt hebben staan aanbevolen door of goedgekeurd door ANWB of VVN.
Dat geloof ik onmiddelijk.
Laatst gewijzigd door Peter 1969 op do 1 feb 2018 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Daphne » do 1 feb 2018 13:44

RE.gif

zucht.gif
Peter 1969 schreef:....wordt zo'n autoblok veel zwaarder belast door de automassa alleen al, laat staan dat het gas pedaal steeds wordt gevloerd "omdat ie anders niet met het verkeer mee kan komen" Dan rinkelen er al aardig wat blokjes kapot blijkt want die blokjes zijn gemaakt om zuinig te rijden bij deellast. Niet om ze continue op (bijna) vol vermogen te laten werken. En vrijwel niemand die een gebundelde claim voorbereid heeft het nog gepresteerd een zware aanhanger te trekken.....dat zou best interessant zijn.....
Jij gaat echt alleen maar uit van wat je kent. Je hoeft niet flink op de gaspedaal om met het verkeer mee te komen. Er is voldoende power om gewoon normaal met het verkeer mee te komen. Niks continu vol vermogen, gewoon rustig. Ga nou gewoon eens een keer met zo'n auto rijden, er gaat een wereld voor je open en is in niets te vergelijken met jouw oude Panda. En wie heeft het hier in dit topic nou over een zware aanhanger? Er moet een Eriba 310 mee worden getrokken. Volgens mij nog geen 700 kg leeggewicht. En die hangt er geen 300.000 km achter. De meeste kilometers worden zonder aanhanger gereden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Peter 1969 » do 1 feb 2018 13:47

Als het autootje zelf 900 kg weegt is 700 kg trekken niet niks.....al helemaal niet als die auto ook nog eens 4 personen bevat plus vakantiebagage ! Of de auto maarliefst 1100-1300 kg weegt met zo'n blokje, ook dat komt voor.....

Kijkt iemand dan weleens naar zijn toegestaade treingewicht ? Lijkt me erg kritisch, als je er al niet overheen zit.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Daphne » do 1 feb 2018 13:55

RE.gif

Mijn VW Golf heeft een rijklaargewicht van 1251 kg. Max toegestane gewicht 1780, max treingewicht 3110, max trekgewicht 1300 kg. Niks kritisch, een Eriba 310 zal ie met gemak trekken! Autootje is dan wel een beetje denigrerend...... Een VW Golf is gewoon een volwaardige auto. En als je je even inleest dan zie je dat TS en partner de pensioengerechtigde leeftijd hebben en ex tentkampeerders zijn en de vorige caravan met een Polo hebben getrokken.


Dat jij niet in in zo'n "blokje" gelooft weet iedereen onderhand wel. Het zou gewoon handig zijn dat adviezen wat meer op de situatie van de vraagsteller worden gegeven en niet continu de (oude) stokpaardjes van stal worden gehaald met voorbeelden of aannames waar TS helemaal niets aan heeft.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Volvodriver

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Volvodriver » do 1 feb 2018 15:14

RE.gif
Helemaal mee eens Daphne.

En ik heb naast mijn "dikke" motor ook zo'n gedownsizede 3 pitter. En ken er velen!!! Die al tussen de 200.000 en 300.000 km op de teller hebben en nooit motorgerelateerde problemen hebben. En echt zoals al eerder gezegd die trekken wekelijks zware karren en worden (vanwege het beperkte vermogen) veeeeel zwaarder belast dan een mooi 120 pk 3 cylinder benzine torretje.
Al die theoretici. Hou op met doemdenken.

Zegt nogmaals een liefhebber van dikke motoren.

PS. Ik vind dat torretje een onding maar ik ben echt reusachtig tevreden over de betrouwbaarheid hij slaat altijd zonder morren aan.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Peter 1969 » do 1 feb 2018 16:29

In Amerika liggen de zaken erg interessant...de meeste VW mogen er niets trekken zonder garantie issues. Natuurlijk is de ondertoon dat die gekke Amerikanen waarschijnlijk ook meteen belachelijk zware aanhangers bedoelen. Maar toch....

How much can 2017 VW models tow?
If there’s one thing Volkswagen is known for, it’s probably not towing. This isn’t because VW doesn’t design capable models, but rather that the automaker has been putting its focus on cars and smaller crossovers, rather than your fuel-guzzling 4×4 trucks and full-size SUVs. Still, if you suddenly find yourself in a pinch with your 2017 VW model, you’ll likely wonder how much you can tow. Obviously, you’ll find more hope with SUV options than smaller models, but it’s something to consider.

Can I tow with my 2017 Volkswagen Jetta?

In America, we love the idea of towing things. Whether it’s taking to boat to the lake, or simply tugging along a smaller U-Haul when moving, we don’t want to be held back by our vehicles. For this reason, it’s hard for us to tell you not to hook a trailer up to your 2017 VW Jetta, but it’s not recommended by the manufacturer. One reason compact cars aren’t recommended for towing is because you really don’t want to tow something heavier than your vehicle. Need to swerve suddenly? Well your car is suddenly going to get tugged back with your trailer. The curb weight of your VW Jetta is going to come in at 2,939 pounds, which is not difficult to exceed.

Technically speaking, you could tow with some of these models, but it is not recommended and may void your warranty, cause increased service visits and overall could be dangerous. That said, the below chart shows the maximum towing capacities for 2017 VW models.


Model
Max. Towing Capacity

2017 Volkswagen Tiguan
2,200 pounds

2017 Volkswagen Touareg
7,716 pounds

Not Recommended for Towing :

2017 Volkswagen Golf
2017 Volkswagen Golf Alltrack
2017 Volkswagen e-Golf
2017 Volkswagen Golf GTI
2017 Volkswagen Golf R
2017 Volkswagen Golf SportWagen
2017 Volkswagen Jetta
2017 Volkswagen Passat

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Peter 1969 » do 1 feb 2018 16:43

Overigens las ik als antwoord op de vraag van TS op een DUITS forum waar exact dezelfde vraag aan de orde was dat het prima gaat als je de toegestane gewichten in de gaten houdt en op de juiste manier een aanhanger rijdt. ( met schakelen en toerentallen enz )

Zoals we allemaal allang weten kunnen deze motortjes snel oververhitten mits mishandeld. Hitte is de tol van veel prestatie uit een klein blokje. Belasting maakt het heter. Als dat gebeurd moet je gewoon sneller ( of meteen ) de motorolie laten vervangen om schade te voorkomen. Dat laatste wordt vaak nagelaten ( er wordt gewacht tot de geplande beurt ) en dat leidt tot problemen.

In het instructieboekje staat ook dat je vaker olie moet verversen als je onder zware omstandigheden rijdt........turbo's en distributiekettingen en dergelijk kunnen heel slecht tegen gedegradeerde of vuile olie....Met die informatie kun je misschien ook stellen dat veel motorschade een geval is van niet het instructieboekje lezen.....
Bijlagen
Neusser-002.jpg
Laatst gewijzigd door Peter 1969 op do 1 feb 2018 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Citrorob

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Citrorob » do 1 feb 2018 16:50

Peter, dat komt waarschijnlijk omdat de kleinste motoren daar niet leverbaar zijn.... zwaaien.gif

Citrorob

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Citrorob » do 1 feb 2018 16:54

Peter 1969 schreef:Overigens las ik als antwoord op de vraag van TS op een DUITS forum waar exact dezelfde vraag aan de orde was dat het prima gaat als je de toegestane gewichten in de gaten houdt en op de juiste manier een aanhanger rijdt. ( met schakelen en toerentallen enz )

Zoals we allemaal allang weten kunnen deze motortjes snel oververhitten mits mishandeld. Hitte is de tol van veel prestatie uit een klein blokje. Belasting maakt het heter. Als dat gebeurd moet je gewoon sneller ( of meteen ) de motorolie laten vervangen om schade te voorkomen.
Je voegt er weer een hoop zelf verzonnen onzin aan toe.

Je begint toch echt de forum nar te worden zo. awhoea.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Daphne » do 1 feb 2018 17:01

Peter 1969 schreef:In Amerika liggen de zaken erg interessant...de meeste VW mogen er niets trekken zonder garantie issues. Natuurlijk is de ondertoon dat die gekke Amerikanen waarschijnlijk ook meteen belachelijk zware aanhangers bedoelen. Maar toch....
Volkomen belachelijk vergelijk met hier en off topic. Heb je daar al eens caravans gezien van het formaat Eriba Touring 310???
Peter 1969 schreef:Overigens las ik als antwoord op de vraag van TS op een DUITS forum waar exact dezelfde vraag aan de orde was dat het prima gaat als je de toegestane gewichten in de gaten houdt en op de juiste manier een aanhanger rijdt. ( met schakelen en toerentallen enz )
Dat geldt toch voor elke auto/motor?


Ik ben net even weggeweest met mijn auto en eens gelet op de toerentallen tijdens het rijden. Tijdens optrekken in D opschakelen bij 2000 tpm en in S bij 3000 tpm. Bij continu snelheid 1500 tpm. Ik raad je aan om echt eens een proefrit te maken en zelf te zien dat het niet overspannen rijden is met een kleinere motor en je niet continu volgas moet rijden om met het verkeer mee te komen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Citrorob

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Citrorob » do 1 feb 2018 17:12

Beste Peter,

Je wilt blijkbaar ergens je gelijk halen en je hebt daar blijkbaar heel veel tijd voorover.

Je argumenten raken kant nog wal en je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
Iedere vorm van zelfreflectie ontbreekt en het zou mij verbazen als je dit voor het eerst hoort.

Doe jezelf eens een plezier en kijk eens goed naar jezelf en hoe je in het leven staat.

Afbeelding

Afbeelding

henry12
Berichten: 1273
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door henry12 » do 1 feb 2018 18:55

We wijken totaal af van de vraag van ts .

Sommige mensen hebben op een dag te veel tijd om Google te raad plegen .
En over elk merk is wel iets negatiefs te vinden , zo ook van de Koreaan van onze auto onderwijzer .
En ja over de vw motoren is best iets narigheid te vinden op het www maar misschien zijn er ook enorm veel van verkocht .
Volgens mij heeft dat dus niet direct iets te maken met het downsizen.
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Anoniem

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Anoniem » do 1 feb 2018 19:38

Wat een heftige discussie na aanleiding van mijn vraag “Wie heeft ervaring met een VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk” als trekauto.

Wij rijden nu de derde VW Polo en zijn zeer tevreden over Volkswagen. Er waren wel eens problemen/mankementen maar die zijn steeds tot volle tevredenheid opgelost.
De praktijk ervaring met de huidige Polo 1.2 TSI 90 pk 7 DSG en een KIP Shelter, plus een proefrit met een Eriba Touring 310 heeft ons toch doen besluiten om dit jaar weer een nieuwe VW Polo (of misschien een Seat Ibiza) te kopen. Maar nu een 1.0 TSI met 95 of 115 pk, repectievelijk 175 of 200 Nm.
Het wordt dus gern VW Golf.

P.s. Na aanleiding van een reactie van een motorrijder in dit draadje wil ik ook nog melden dat wij, mijn vrouw Ineke en ik, tot het afgelopen jaar, beide al bijna 50 jaar vele Engelse motoren, BMW’s en verschillende Harley’s hebben gereden.

Gerrie
Berichten: 1392
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Gerrie » do 1 feb 2018 20:13

Veel succes Charlie, de nieuwe polo is een mooie auto en nog weer volwassener geworden. Ik meen dat ik wel gezien had dat hij nu max 1000 kg mag trekken maar daar hebben jullie genoeg aan. Wij rijden zelf met een corsa van 2016 met 115 pk en een caravelair antares style 390 Wij laden hem tot maximaal 1000 kg maar hebben hem wel op 1100 laten zetten. De corsa mag maximaal 1200 kg trekken maar is ook zwaarder in gewicht als de polo. De polo heeft weer meer koppel. Afgelopen jaar zijn we hiermee naar de Moezel, Interlaken en Valkenburg geweest. Wees gerust je zal echt geen obstakel op de weg zijn, wij rijden constant een 95 klm. Niet te veel gas geven want dan rij je ze allemaal voorbij, ook op de hellingen van de autobahn. Zuid Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk zal geen enkel probleem zijn . Nog even en dan lekker genieten, veel succes.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Anoniem

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Anoniem » do 1 feb 2018 20:35

Gerrie, dankjewel voor je positieve reactie. Nog ruim een maand en dan breekt voor ons het caravanseizien weer aan.

Gerrie
Berichten: 1392
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Gerrie » vr 2 feb 2018 18:52

Charlie, dan ben je ons voor. Wij moeten wachten tot half april en hopen dat de caravan er dan is. Een beetje door omstandigheden en omdat we het ook wel heel mooi vinden komt er weer een nieuwe. We gaan dan wel 14 dagen en we zien er nu al naar uit. Waar we heen gaan is nog een ????????. Wij kijken op het laatste moment waar de meerdaagse verwachtingen het best zijn en gaan dan die kant op. Ik vind het leuk om in deze periode campings te zoeken in diverse regio's in Duistland, Oostenrijk en Zwitserland zodat we altijd wel een plekje weten te vinden. Bespreken doen we niet. Dat het bergachtig is een eis. Hoewel ik graag iets verder ga, moet ik zeggen dat het weer in die tijd in de regio Koblenz vaak het beste is. We zullen wel zien . Fijne vakantie.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door MarcoC » vr 2 feb 2018 19:37

@Charlie,

Als je de keuze hebt, neem dan de versie met zoveel mogelijk koppel.... daar ga je meer plezier van hebben! thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door eurotrotter » vr 2 feb 2018 19:48

Gerrie schreef:. Niet te veel gas geven want dan rij je ze allemaal voorbij, ook op de hellingen van de autobahn.
Zou t verstandig zijn als T.S. een hittebestendig voorfront laat monteren???? mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Anoniem

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Anoniem » vr 2 feb 2018 21:22

Gerrie, wij krijgen misschien de caravan dan wel eerder maar wij vertrekken pas wanneer de weersverwachting het toelaat en de temperatuur aangenaam is. Wij zitten op de zelfde lijn, het maakt niet waarheen als er maar bergen zijn. Meestal zijn dit de bekende landen, zoals bij jullie, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en nu weer vroeg in het voorjaar Zuid Frankrijk waar we de mimosa-route willen rijden. Uit ervaring weten we dat de temperatuur in februari, maart en april zo rond de 20 graden kan zijn. Een camping boeken doen we zelden, soms voor onderweg. Wanneer wij vroeg of heel laat in het jaar gaan dan controleren we welke campings al of nog open zijn.
MarcoC, bedankt voor je tip. Wij hebben nu 160 Nm en alles wat het meer wordt is natuurlijk meegenomen.

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Aviva » ma 12 feb 2018 12:10

golf1.JPG
golf2.JPG
Op dit moment nog druk bezig met het zoeken naar een geschikte trekker.
Een Volkswagen Golf Variant staat op dit moment hoog op lijstje, dus hier heb ik me inmiddels flink in verdiept.

We hebben inmiddels is dit topic een hele discussie achter de rug op de 1.0 motor maar ik wil jullie toch vragen nog even met mij mee te kijken.
Ik gebruik om auto's te vergelijken veel caravantrekker.nl.
Nu kwam ik op het internet een Golf met DSG tegen en een 1.2. motor met 125 pk. Ter vergelijking heb hem naast verschillende auto's gezet zo ook een 1.0 met 116pk.

Als ik ze naast elkaar zie lijken de getallen behoorlijk bij elkaar in de buurt te komen net als de grafiek. De ene auto is uit 2017 de andere uit 2015.
Waarom ik toch steeds terugkom op de 1.0 motor? Deze wordt veruit het meest geleverd in Nederland de afgelopen tijd. Daarom is een auto met deze motor zowel nieuw als jong gebruikt (vanaf februari 2017 na de facelift) veel makkelijker te vinden.

Ik heb deze vraag ook al bij verschillende dealers gesteld, maar ook daar komen ze er niet uit wat de verschillen zijn. Heb het idee dat de technische kenners van verkopers er niet echt op vooruit gaat in de showroom.

Ik ben eigenlijk op zoek naar het antwoord: Heb ik met beide motoren (bijna) hetzelfde vermogen?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Micky » ma 12 feb 2018 12:28

Het maakt echt niet uit, je ziet aan de cijvers dat ze gewoon vergelijkbaar zijn, dus gewoon kopen wat je tegenkomt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1848
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door EricS » ma 12 feb 2018 12:52

Het toverwoord van tegenwoordig...downsizen !

de 4 cylinder 1.2 is 'vervangen' door een 3 cylinder 1.0 met nagenoeg dezelfde output. Grootste verschil is gewicht in motorblok en veel efficientere techniek en daarmee beter verbruik.

check Google en je leest het, gewoon de 1.0 nemen, men is heel ethousiast!
(toevallig zelf vorige week een leen Golf Variant 1.0 mee gehad, reed prima !)
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”