Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Peter 1969 » ma 12 feb 2018 13:45

RE.gif VW is van "downsizen" afgestapt, ze gaan niets kleiners meer maken dan 1.2 benzine of 1.6 diesel, en geen 3 cylinders meer. Als ze dat nog wel verkopen is het oude voorraad of de nawee van productie.

Overigens heeft dat niet zozeer alleen te maken met technische betrouwbaarheid, maar vooral ook dat die turbo motortjes behoorlijk vuil zijn ( als men niet kan sjoemelen met de testen ) en niet "schoner" te krijgen zijn. Die rek is er bij grotere motoren wel. Absurd genoeg zijn dikke vrachtwagen Euro 6 motoren veel "schoner" dan automotortjes.

Niet alleen bij Mazda, maar ook bij Mercedes is er sprake van een sterke “zie je wel” stemming. Thomas Weber, die bij dit merk leiding geeft aan de R&D afdeling, heeft anders dan zijn collega’s bij BMW en Volkswagen nooit een cent geïnvesteerd in motoren met minder dan 4 cilinders. “Nu wordt duidelijk dat kleine units niet in het voordeel zijn”, zo laat hij tegenover persbureau Reuters weten. “Daarom hebben wij nooit meegedaan aan de 3-pits mode”.
Analisten verwachten dat diesels met minder dan 1.500 cc helemaal van de markt zullen verdwijnen, evenals benzinemotoren onder de 1,2 liter. Om bij deze branchetrend desondanks te kunnen voldoen aan toekomstige emissienormen (gemiddeld 95 gram CO2 uitstoot), zullen elektrische en hybride modellen steeds noodzakelijker worden. Volkswagen riep vanaf de autosalon van Parijs niet voor niets hardop dat zij jaarlijks 2 à 3 miljoen (deels) elektrische auto’s wil verkopen in 2025, oftewel een kwart van haar totale afzet. “Je kan niet oneindig doorgaan met downsizen. Dus de focus verschuift nu richting een combinatie van oplossingen”, aldus Sudeep Kaippalli, een analist bij Frost & Sullivan. Hij voorspelt een vloed aan hybride modellen. “In de toekomst betekent downsizing dat je een kleinere motor elektrische assistentie geeft”.


Ik neem aan dat de "vuilheid" van een motortje minder van belang is voor een caravan trekker.

Gerrie
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Gerrie » ma 12 feb 2018 19:18

Je bent wel een volhouder Peter. Je wilt je gelijk hebben en roept alweer onzin.
Ik heb net al je kennis van boten ook gelezen en weer sla je de plank helemaal mis. Ik snap dat het moeilijk voor je is om er mee op te houden maar het zou toch wel heel prettig zijn.
Je antwoord hier gaat helemaal niet meer over de vraag maar alleen nog maar om Peters gelijk.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Peter 1969 » di 13 feb 2018 00:49

Dus je zegt dat die man van R&D Mercedes uit zijn nek kletst en niet weet waarover hij praat ?? haphop.gif

Want bovenstaande was een citaat....copy paste weet je wel.

arnovariante

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door arnovariante » di 13 feb 2018 07:07

De man van RenD Mercedes kan makkelijk lullen.
Dat Mercedes nooit heeft geïnvesteerd in 3 pitters is voor een groot deel ook te danken aan de wens van de klanten.
Het was bij Mercedes al heel wat dat de grote dure modellen met een 4 cilinders werden aangeboden die ook nog eens met de hand geschakeld kon worden.
Lang kon je de dure Mercs alleen bestellen met 6 cilinders en minimaal 3 ltr inhoud.
En alleen met automaat.
Een 3 pitter past gewoon niet in de Mercedes filosofie.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Daphne » di 13 feb 2018 07:37

Peter 1969 schreef:Dus je zegt dat die man van R&D Mercedes uit zijn nek kletst en niet weet waarover hij praat ?? haphop.gif

Want bovenstaande was een citaat....copy paste weet je wel.
Als je iets kopieert en op het forum plakt, zorg er dan voor dat het iets toevoegt en het aan de vraag beantwoordt. Het voegt niets toe en het beantwoordt geen vraag, dus off topic. Het is niet de eerste keer dat je dit doet en het is uiterst irritant. Volgende off topic epistels van jou worden zonder bericht of uitleg verwijderd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Bart-s
Berichten: 68
Lid geworden op: do 7 dec 2017 17:43
Locatie: Regio Oss-Nijmegen

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Bart-s » ma 19 feb 2018 09:51

Wat zei je nou @Peter_1969
https://www.autoblog.nl/nieuws/officiee ... der-106942

Ik denk dat er steeds meer merken over gaan op 3-cilinders.
Ze zullen trouwens wel moeten met de milieu-eisen van tegenwoordig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door meeder » ma 19 feb 2018 11:06

En Mercedes verkoopt in een vorm van Smart al heel lang 3 cilinders. Dus het is merk politiek en geen concern politiek.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door deusjevo » ma 19 feb 2018 11:09

De Peugeot 5008 1.2 drie cilinder (met ca 150 PK! [aschrik.gif] ) van mijn collega is vandaag ingenomen en hij krijgt hem niet meer terug.
Ding viel al sinds juni 2017 steeds stil, bijna alles is ondertussen vervangen en vorige maand stond hij uiteindelijk weer stil onderin de Thomassentunnel waar de vrachtauto’s je met 100 km/per uur luod toeterend voorbij scheuren.

Auto wordt nu verkocht door leasemij en hij moet een nieuwe bestellen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door meeder » ma 19 feb 2018 14:38

De 1.2 is max 130pk bij PSA.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Daphne » di 20 feb 2018 09:17

Graag on topic, en ook graag geen discussie wat on topic is of niet.

Ik heb nu geen tijd om te vegen, maar de berichten over garantie, rechtsbijstand etc. zijn allemaal of topic.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12816
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Ervaring met VW Golf 1.0 TSI driecilinder met 110 pk?

Bericht door Trina » di 20 feb 2018 22:54

Bezem gehanteerd.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”