VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Dit is onze nieuwe bus.
Heel andere koek dan de Vivaro.
We hebben nu gekozen tussen een gebruikte V klasse 250 XL en een VW Multivan /Caravelle.
Eigenlijk had ik al besloten een V klasse te nemen toen we gingen kijken bij Bedrijfswagens-twente.nl.
Waarom helemaal in het oosten van het land?
Niet alleen de V klasse is nauwelijks te vinden in de langste uitvoering, ook een Multivan in lange wielbasis is zeldzaam.
In Hengelo hebben ze er tientallen staan in allerlei kleuren en uitvoeringen!
Eigen "grijze" import.
Onze verbazing was best groot toen bleek dat de Caravelle gewoon lekkerder zat, de stoelen zijn een flinke maat groter, dieper en breder dan die in de V klasse.
Ook rijd de VW lekkerder en schakelt de 7 DSG lekkerder dan de 7 Gtronic.
De prijs was nagenoeg hetzelfde alleen hebben we nu een nieuwe die veel beter is uitgerust en nu inclusief alles wat ik er op en aan heb laten hangen.
Als je naar de dealer gaat is de prijs van beide luxe bussen ook nagenoeg hetzelfde, je komt dan zonder al te gek te doen in de optielijst zomaar op €K80 uit.....
Eerlijk gezegd vind ik het in -en exterieur van de V klasse net wat mooier dan dat van de VW, maar de VW heeft weer andere punten die voor mij heel gunstig zijn.
Zo vormen de 2 achterste banken (de 2e bank is eigenlijk samengesteld uit 3 stoelen) een mooie redelijk vlakke laadvloer als de leuningen zijn omgeklapt.
Ik heb dan zelfs meer lengte beschikbaar als in de laadruimte van de Vivaro maar moet daar wel wat voorzichtiger mee omgaan omdat alles van leer is en alles netjes gestoffeerd is.
Privé met 3 zitrijen in gebruik heb ik uiteraard wel wat minder laadruimte maar zeker meer dan in de meeste grote stationwagons.
De hele bus is eigenlijk Multivan Highline op de 2 achterste zitrijen na.
In een Multivan heb je op de 2e zitrij 2 aparte captainchairs en achterin een schuiflade bank.
De Caravelle heeft op de 2e rij 3 stoelen en op de 3e rij een bank.
Beide rijen zijn redelijk makkelijk te verwijderen, veel makkelijker dan in een Multivan.
Over 2 weken gaat de caravan er voor het eerst achter.
Ik verwacht geen problemen....
Dat verwachtte ik ook bij de Vivaro niet, maar nu is het onderstel best wat stugger door een verlaging en staat de VW op 18" ipv 17".
Heel andere koek dan de Vivaro.
We hebben nu gekozen tussen een gebruikte V klasse 250 XL en een VW Multivan /Caravelle.
Eigenlijk had ik al besloten een V klasse te nemen toen we gingen kijken bij Bedrijfswagens-twente.nl.
Waarom helemaal in het oosten van het land?
Niet alleen de V klasse is nauwelijks te vinden in de langste uitvoering, ook een Multivan in lange wielbasis is zeldzaam.
In Hengelo hebben ze er tientallen staan in allerlei kleuren en uitvoeringen!
Eigen "grijze" import.
Onze verbazing was best groot toen bleek dat de Caravelle gewoon lekkerder zat, de stoelen zijn een flinke maat groter, dieper en breder dan die in de V klasse.
Ook rijd de VW lekkerder en schakelt de 7 DSG lekkerder dan de 7 Gtronic.
De prijs was nagenoeg hetzelfde alleen hebben we nu een nieuwe die veel beter is uitgerust en nu inclusief alles wat ik er op en aan heb laten hangen.
Als je naar de dealer gaat is de prijs van beide luxe bussen ook nagenoeg hetzelfde, je komt dan zonder al te gek te doen in de optielijst zomaar op €K80 uit.....
Eerlijk gezegd vind ik het in -en exterieur van de V klasse net wat mooier dan dat van de VW, maar de VW heeft weer andere punten die voor mij heel gunstig zijn.
Zo vormen de 2 achterste banken (de 2e bank is eigenlijk samengesteld uit 3 stoelen) een mooie redelijk vlakke laadvloer als de leuningen zijn omgeklapt.
Ik heb dan zelfs meer lengte beschikbaar als in de laadruimte van de Vivaro maar moet daar wel wat voorzichtiger mee omgaan omdat alles van leer is en alles netjes gestoffeerd is.
Privé met 3 zitrijen in gebruik heb ik uiteraard wel wat minder laadruimte maar zeker meer dan in de meeste grote stationwagons.
De hele bus is eigenlijk Multivan Highline op de 2 achterste zitrijen na.
In een Multivan heb je op de 2e zitrij 2 aparte captainchairs en achterin een schuiflade bank.
De Caravelle heeft op de 2e rij 3 stoelen en op de 3e rij een bank.
Beide rijen zijn redelijk makkelijk te verwijderen, veel makkelijker dan in een Multivan.
Over 2 weken gaat de caravan er voor het eerst achter.
Ik verwacht geen problemen....
Dat verwachtte ik ook bij de Vivaro niet, maar nu is het onderstel best wat stugger door een verlaging en staat de VW op 18" ipv 17".
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Sjieke verschijning hoor.
Hoewel de VW bus steeds nauwelijks lijkt te veranderen, blijft hij er goed, eigentijds en 'stoer' uitzien. Volgens mij is het hierin prima uit te houden op een lange vakantie rit.
Kortom, gefeliciteerd!
Hoewel de VW bus steeds nauwelijks lijkt te veranderen, blijft hij er goed, eigentijds en 'stoer' uitzien. Volgens mij is het hierin prima uit te houden op een lange vakantie rit.
Kortom, gefeliciteerd!
Peugeot 308SW GT-line, Home car Rapid 39 1998
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Mooie vette bak hoor Arno.
Dikke thumb up !
Chris
Dikke thumb up !
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Pracht exemplaar Arno
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Schitterende bus. Veel plezier ermee.
Volkswagen Transporter T6 204 pk DSG met Cabby 570 Caienna
- Danny de jong
- Berichten: 49
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012 22:52
- Locatie: Purmerend
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Heel erg mooi, veel fijne kilometers toegewenst.
Hobby Prestige 720 kfu
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Mooie auto en veel rijplezier er mee.
Eric
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Prachtig ding
Ennuh, welkom terug
Ennuh, welkom terug
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ja, mooi zo'n "bus"
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ik mis nog de "nautische Firma" bestickering.....
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Heel mooi! Tijdloos ontwerp. Veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
Het is een Duitse import?
Het is een Duitse import?
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Mooie VW geworden, zeker met die verchroomde balk aan de voorkant inclusief de LED verlichting
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
@Meeder,
Het is een import via een Belgische dealer rechtstreeks bij de fabriek.
Dus met Nl boekjes.
NL kent de Caravelle helemaal niet.
Om het geheel nog duidelijker te maken wordt de Multivan in Engeland Caravelle genoemd.
@Mees,
Er komt wel bestickering op.
Heel klein onderaan de voorportieren en links achter op de achterklep iets groter.
Ik denk ook nog aan een streepje net onder de deurgrepen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Het is een import via een Belgische dealer rechtstreeks bij de fabriek.
Dus met Nl boekjes.
NL kent de Caravelle helemaal niet.
Om het geheel nog duidelijker te maken wordt de Multivan in Engeland Caravelle genoemd.
@Mees,
Er komt wel bestickering op.
Heel klein onderaan de voorportieren en links achter op de achterklep iets groter.
Ik denk ook nog aan een streepje net onder de deurgrepen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
@Richtrip,
Dank je!
Ik vind de frontbar ook veel mooier dan een Bull bar.
Toch zie je ze heel weinig rondrijden.
Ik vind de frontbar bij de VW nog beter staan dan bij de Vivaro.
Sowieso is de uitvoering en afwerking mooier en beter, nu is hij ook gemonteerd voor de bumper en niet onder de bumperm
Op deze VW heb ik geen dakrails gedaan, nu blijft hij net onder de 2 mtr. dat is makkelijker een Pgarage zoeken dan boven de 2 mtr.
Nu staat hij wel 30 mm lager dan standaard.
Dank je!
Ik vind de frontbar ook veel mooier dan een Bull bar.
Toch zie je ze heel weinig rondrijden.
Ik vind de frontbar bij de VW nog beter staan dan bij de Vivaro.
Sowieso is de uitvoering en afwerking mooier en beter, nu is hij ook gemonteerd voor de bumper en niet onder de bumperm
Op deze VW heb ik geen dakrails gedaan, nu blijft hij net onder de 2 mtr. dat is makkelijker een Pgarage zoeken dan boven de 2 mtr.
Nu staat hij wel 30 mm lager dan standaard.
Laatst gewijzigd door arnovariante op do 6 apr 2017 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- maanenschijn
- Berichten: 204
- Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
- Locatie: Opijnen
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Wow, wat een mooi voertuig! Een ideale gezins/personenauto en caravan trekker lijkt me. Ik heb een klein beetje ervaring met onze Vito, maar dit lijkt me zeker een tandje sjieker.
En, welkom terug!
En, welkom terug!
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
RE.gif
Idd, (bijna) ideaal.
Nu 8 persoons, ik was eerst van plan om de middelste stoel eruit te halen zodat de Kids die naar de 3e rij moeten daar tussendoor kunnen lopen.
Maar de buitenste stoelen klappen zo makkelijk en ver naar voren dat zelfs ik met mijn formaat makkelijk de 3e rij kan bereiken.
Verder vinden de Kids het wel makkelijk om aflegruimte te hebben tussen de buitenste stoelen in.
En zelfs met 3 zitrijen nog meer dan 1 M3 bagageruimte!
Idd, (bijna) ideaal.
Nu 8 persoons, ik was eerst van plan om de middelste stoel eruit te halen zodat de Kids die naar de 3e rij moeten daar tussendoor kunnen lopen.
Maar de buitenste stoelen klappen zo makkelijk en ver naar voren dat zelfs ik met mijn formaat makkelijk de 3e rij kan bereiken.
Verder vinden de Kids het wel makkelijk om aflegruimte te hebben tussen de buitenste stoelen in.
En zelfs met 3 zitrijen nog meer dan 1 M3 bagageruimte!
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Mooie bak, heb je ook foto's van het interieur?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ja, heb ik.
Maar die heb je al gezien, stonden op FB toen ik 'm besteld heb.
Maar die heb je al gezien, stonden op FB toen ik 'm besteld heb.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Klopt.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Super strak interieur zeg! Heel mooi.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Gave bak veel veilige en plezierige km's toegewenst!!
Volvo V60 T5 2019 / Weinsberg CaraOne 450 FU 2015
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ik lees net in een ander draadje over het optelsommetje van gewichten.
Dat optelsommetje klopt bij de VW ook niet.
MTM van de VW is 3080 kg, max trein gewicht is 5300 kg.
Max aanhangergewicht is 2500 kg.
Dat klopt niet helemaal.
Nu zie ik daar weinig problemen in omdat we nu eenmaal minder laadruimte hebben achterin de VW dan in de Vivaro en er dus ook minder kan worden meegesleept.
Sowieso weegt onze huidige hut maar 1900 kg, maar wie weet wat de toekomst brengt?
Dat optelsommetje klopt bij de VW ook niet.
MTM van de VW is 3080 kg, max trein gewicht is 5300 kg.
Max aanhangergewicht is 2500 kg.
Dat klopt niet helemaal.
Nu zie ik daar weinig problemen in omdat we nu eenmaal minder laadruimte hebben achterin de VW dan in de Vivaro en er dus ook minder kan worden meegesleept.
Sowieso weegt onze huidige hut maar 1900 kg, maar wie weet wat de toekomst brengt?