VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
RE.gif
Ik download de foto's op de iPad, dan zijn ze compleet
Ik download de foto's op de iPad, dan zijn ze compleet
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ff testen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ik hoor het sommigen al zeggen of denken: "Tja, dan moet je maar niet zo'n grote auto en zo'n grote caravan kopen..........arnovariante schreef: Wel even af moeten koppelen omdat een seizoenkampeerder lekker makkelijk op een hoek geparkeerd had maar niet in zijn caravan was.
Niks van aantrekken. Ze zijn gewoon jaloers. En ja, OK; dan zul je iets eerder moeten afkoppelen op een camping met je 14-15 (?) meter lengte omdat je een bocht niet haalt. So what, dan gewoon met de mover verder. Daarvoor heb je zo'n ding.
En daarmee rijd je tijdens de reis top en ontspannen en heb je alle comfort in de caravan als je er staat. Want deze combi schreeuwt gewoon om veel gebruikt te worden. Geen gez..k of die plastic emmer ook nog mee kan qua gewicht of ruimte. Volladen die handel en rijden maar. Reizen in optima forma, reizen met de hoofdletter R.
Het is dat ik me niet èn een dergelijke bus èn een 'gewone' personenauto kan permitteren en ik daarom voor een compromis gekozen heb; maar anders zou ik het weten. Een mooie bus tijdens de vakantie, een mooie personenwagen voor dagelijks gebruik en een mooie cabrio voor het weekend. Keep on dreaming...... Ha ha.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Het werkt wel met die foto's Hans.
Ik ben blij dat hij nu achter de VW heel wat beter ligt.
Jammer dat ik 'm niet heb gereden zonder de 30 mm Eibach verlaging.
Zal wel een beetje van alles zijn.
Grotere lagere banden, de verlaging.
En toch is de kans groot dat we volgende x weer kijken naar een enkele as.
Veel makkelijker moveren, minder gezeik op campings een flinke plek te bemachtigen.
We staan niet elk jaar op een plek ven 17x17 mtr.
Meestal is het schipperen om 2 tentjes erbij te zetten.
Ik ben blij dat hij nu achter de VW heel wat beter ligt.
Jammer dat ik 'm niet heb gereden zonder de 30 mm Eibach verlaging.
Zal wel een beetje van alles zijn.
Grotere lagere banden, de verlaging.
En toch is de kans groot dat we volgende x weer kijken naar een enkele as.
Veel makkelijker moveren, minder gezeik op campings een flinke plek te bemachtigen.
We staan niet elk jaar op een plek ven 17x17 mtr.
Meestal is het schipperen om 2 tentjes erbij te zetten.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Hele mooie combi Arno. Dat is genieten onderweg en op de camping :)
- maanenschijn
- Berichten: 204
- Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
- Locatie: Opijnen
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Die Caravelle is toch echt een prachtige bus. Kleur, mooi chroom, prachtig. Als combinatie ook mooi span. En het mooiste als de rijervaring ook nog top is!
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Hoi Arnovariante,
Als ik een advies mag geven, ik gebruik zelf de EMUK spiegels voor de bus.
En ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik heb wel ander spiegelglas gebruikt om een beter zicht te krijgen.
Mvg
Stef
Als ik een advies mag geven, ik gebruik zelf de EMUK spiegels voor de bus.
En ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik heb wel ander spiegelglas gebruikt om een beter zicht te krijgen.
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
En de aanpassing met ander spiegelglas
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
De Emuks zien er iig heel goed uit.
Maar ik heb nu 3 stel spiegels, daar blijft het wel bij.
De gewone Reich, de XL extended heb ik gekocht toen we naar 2,50 breed gingen, en de Milenco's heb ik geërfd van mijn vader.
Die heb ik gisteren voor het eerst gebruikt.
Montage is heel wat makkelijker dus deze zullen het wel gaan worden de komende tijd denk ik.
Het zicht is met beide spiegels vrijwel gelijk, een heel klein beetje trilling op de snelweg, maar ik hoef ook niet het kenteken te kunnen lezen van de auto die me achterop komt.
Ik hoef zelfs niet te kunnen zien wat voor auto het is, als ik gewoon zie dat er een auto aankomt is het toch goed?
Maar ik heb nu 3 stel spiegels, daar blijft het wel bij.
De gewone Reich, de XL extended heb ik gekocht toen we naar 2,50 breed gingen, en de Milenco's heb ik geërfd van mijn vader.
Die heb ik gisteren voor het eerst gebruikt.
Montage is heel wat makkelijker dus deze zullen het wel gaan worden de komende tijd denk ik.
Het zicht is met beide spiegels vrijwel gelijk, een heel klein beetje trilling op de snelweg, maar ik hoef ook niet het kenteken te kunnen lezen van de auto die me achterop komt.
Ik hoef zelfs niet te kunnen zien wat voor auto het is, als ik gewoon zie dat er een auto aankomt is het toch goed?
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ach, lekker belangrijk wat een ander zegt of denkt.Ruud+Petra schreef: Ik hoor het sommigen al zeggen of denken: "Tja, dan moet je maar niet zo'n grote auto en zo'n grote caravan kopen..........
Dat interesseert me sowieso weinig.
Er zijn maar een paar mensen wiens mening ik belangrijk vind en die wonen toevallig allemaal onder hetzelfde dak als ik......
Ik heb de caravan voor onszelf, niet voor een ander.
Ik hang die bus vol met van alles en nog wat omdat ik het mooi vind.
Bepaalde details vind ik belangrijk, andere kunnen me gestolen worden.
Het is gelukkig een kwestie van persoonlijke smaak en wat je belangrijk vind.
Wat een ander daarvan vind komt voor zijn/haar rekening.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
RE.gif
Precies wat ik bedoel. Laat ze maar kletsen.
Precies wat ik bedoel. Laat ze maar kletsen.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Zo is het. Ik zit regelmatig op het Duitse Sorento-forum. Hele discussies over caravanspiegels, met name of je er goed zicht mee hebt. Man, man wat een ophef.arnovariante schreef: Ik hoef zelfs niet te kunnen zien wat voor auto het is, als ik gewoon zie dat er een auto aankomt is het toch goed?
Ja, ze moeten makkelijk te bevestigen zijn en ja, je moet vooral de zekerheid hebben dat ze echt blijven zitten. Dat laatste vind ik nog het belangrijkste. De vorige die ik had zaten met rubberen banden vast. Tja, en die gaan na enkele jaren verweren en scheuren.
Ben tevreden over de Milenco's en precies zoals je zegt: als ik maar zie dat er wat aan komt rijden waarbij ik de rechtse eigenlijk niet of nauwelijks nodig heb. Want wat ik daar in mijn eigen spiegel zie is veelal voldoende.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Er zullen altijd mensen die alleen maar genoegen nemen met het beste van het beste.
Gelukkig is ook dat geheel persoonlijk.
Alleen jammer dat die bewuste mensen meestal ook alleen maar hun eigen mening als de enige ware beschouwen.
Gelukkig is ook dat geheel persoonlijk.
Alleen jammer dat die bewuste mensen meestal ook alleen maar hun eigen mening als de enige ware beschouwen.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Hoi Arnovariante,
Tuurlijk heb je gelijk om het gewoon te zo te houden , wanneer je er tevreden mee bent.
Sowieso , is mijn ervaring dat deze bus zulke goeie en grote spiegels heeft , dat je die het meeste gebruikt.
De extra caravanspiegels gebruik ik eigenlijk alleen voor het goed langs de caravan heen kunnen kijken, zoals met inhalen.
Het trillen van de spiegels wordt alleen maar erger bij een extra lange arm. Ik ben nu precies 2.80 breed , gemeten van buitenzijde glas tot buitenzijde glas aan de andere kant. En das best wel breed. Daarom rijd ik bij wegversmalling / baustelle gewoon 80 /90 kmh over twee rijbanen ( door de midden dus ) het is niet de eerste keer dat mijn linker spiegel van de auto wordt gereden ! Jammer voor wat er achter zit , maar ze wachten maar eventjes.
En de autotrein in Zwitserland ging ook niet met de caravanspiegels erop en dan is het wel fijn , dat de bus gewoon erg grote en goeie spiegels heeft.
Mvg
Stef w
Tuurlijk heb je gelijk om het gewoon te zo te houden , wanneer je er tevreden mee bent.
Sowieso , is mijn ervaring dat deze bus zulke goeie en grote spiegels heeft , dat je die het meeste gebruikt.
De extra caravanspiegels gebruik ik eigenlijk alleen voor het goed langs de caravan heen kunnen kijken, zoals met inhalen.
Het trillen van de spiegels wordt alleen maar erger bij een extra lange arm. Ik ben nu precies 2.80 breed , gemeten van buitenzijde glas tot buitenzijde glas aan de andere kant. En das best wel breed. Daarom rijd ik bij wegversmalling / baustelle gewoon 80 /90 kmh over twee rijbanen ( door de midden dus ) het is niet de eerste keer dat mijn linker spiegel van de auto wordt gereden ! Jammer voor wat er achter zit , maar ze wachten maar eventjes.
En de autotrein in Zwitserland ging ook niet met de caravanspiegels erop en dan is het wel fijn , dat de bus gewoon erg grote en goeie spiegels heeft.
Mvg
Stef w
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Hoi Arno, deze zal gezien het hogere vermogen en koppel wel een
stuk relaxer rijden dan de 1.6 vivaro, en meer cilinderinhoud.
Over de asgewichten, weet niet of het gewicht op het kenteken
simpel omhoog gezet kan worden net als bij caravans.
Dan is het daarna nog de vraag wat er aan totaal trekgewicht overblijft.
De bus uitvoeringen zijn er ook in 3000 en 3200 kg.
Eric
stuk relaxer rijden dan de 1.6 vivaro, en meer cilinderinhoud.
Over de asgewichten, weet niet of het gewicht op het kenteken
simpel omhoog gezet kan worden net als bij caravans.
Dan is het daarna nog de vraag wat er aan totaal trekgewicht overblijft.
De bus uitvoeringen zijn er ook in 3000 en 3200 kg.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
De Vivaro was sterk zat, zeker na de tuning naar 180 PK en 400 Nm.
Hij was ook zwaar zat, +/- 800 kg zwaarder dan de caravan dus dat zal ook het probleem niet geweest zijn.
Ik gooi het eigenlijk steeds meer op de banden.
Die bevielen mij op zich goed wat wegligging betreft.
Hij was ook redelijk stug geveerd maar toch zal het wel een samenspel van dat alles geweest zijn wat hem toch als trekker niet zo geweldig maakte.
Gisteren met manoeuvreren op lage snelheid werd me ook wel heel duidelijk dat de DSG daarmee ook heel wat beter omgaat dan mijn linker voet op het koppelingspedaal.
Heerlijk.
Hij was ook zwaar zat, +/- 800 kg zwaarder dan de caravan dus dat zal ook het probleem niet geweest zijn.
Ik gooi het eigenlijk steeds meer op de banden.
Die bevielen mij op zich goed wat wegligging betreft.
Hij was ook redelijk stug geveerd maar toch zal het wel een samenspel van dat alles geweest zijn wat hem toch als trekker niet zo geweldig maakte.
Gisteren met manoeuvreren op lage snelheid werd me ook wel heel duidelijk dat de DSG daarmee ook heel wat beter omgaat dan mijn linker voet op het koppelingspedaal.
Heerlijk.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Heb je trouwens ook de aanhanger assistent in de Caravelle? Volgens de folder moet die automatisch een bochtje achteruit kunnen maken met de aanhanger.
- deemster07
- Berichten: 943
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Hoi Arno,
Wil je de combi ruilen tegen een Touran bj 2004 TDI met 430K op de klok en een zgan Dethleffs 460t ;-)
Haha
Grapje hoor .., prachtige combi hebben jullie
Wil je de combi ruilen tegen een Touran bj 2004 TDI met 430K op de klok en een zgan Dethleffs 460t ;-)
Haha
Grapje hoor .., prachtige combi hebben jullie
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Super gaaf Arno en top de de combi zo goed rijdt wat Eibach betreft, mijn ervaring is dat het echt een stuk bijdraagt als de auto een sportonderstel heeft!arnovariante schreef:Het werkt wel met die foto's Hans.
Ik ben blij dat hij nu achter de VW heel wat beter ligt.
Jammer dat ik 'm niet heb gereden zonder de 30 mm Eibach verlaging.
Zal wel een beetje van alles zijn.
Grotere lagere banden, de verlaging.
En toch is de kans groot dat we volgende x weer kijken naar een enkele as.
Veel makkelijker moveren, minder gezeik op campings een flinke plek te bemachtigen.
We staan niet elk jaar op een plek ven 17x17 mtr.
Meestal is het schipperen om 2 tentjes erbij te zetten.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Mooie combinatie
Bij mij komt er eind dit jaar ook een transporter voor,standaard bestelwagen maar wel 4-motion wegens teveel op geïmproviseerde campingplaatsen te moeten staan.
Zal in principe een 150pk versie zijn.
Bij mij komt er eind dit jaar ook een transporter voor,standaard bestelwagen maar wel 4-motion wegens teveel op geïmproviseerde campingplaatsen te moeten staan.
Zal in principe een 150pk versie zijn.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Hoi Bart,
een 4-motion met minder (weinig) pk's kan meer dan een 2wd met veel pk's
een 4-motion met minder (weinig) pk's kan meer dan een 2wd met veel pk's
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
@Meeder,
Nee, dat zit er niet op.
Ook geen aanhanger antislinger systeem.
Ik heb de Caravelle ook niet zelf samengesteld.
Ze staan daar zij aan zij, geconfigureerd door de handelaar en besteld in een groot pakket van 40 of 50 van die dingen.
@Micky,
Hoe harder het onderstel is hoe beter het zal zijn denk ik.
Maar wel weer jammer dat ik niet met de caravan heb gereden voordat hij verlaagd werd.
Het comfort is er zeker op achteruit gegaan maar de wegligging is zeker beter.
En de looks zijn veel beter.
Blijkt dat de Caravelle wel wat hoger op de poten staat dan een Multivan.
De afstand tussen band en wielkast was echt gigantisch.
@Bart,
De 150 PK 4 motion moet echt voldoende zijn.
Zowel van de EU5 als van mijn EU6 versie blijkt de top motorisering niet geheel foutloos te zijn.
Ik wilde wel perse een Highline versie, die hadden ze alleen staan in de 204PK versie.
Nee, dat zit er niet op.
Ook geen aanhanger antislinger systeem.
Ik heb de Caravelle ook niet zelf samengesteld.
Ze staan daar zij aan zij, geconfigureerd door de handelaar en besteld in een groot pakket van 40 of 50 van die dingen.
@Micky,
Hoe harder het onderstel is hoe beter het zal zijn denk ik.
Maar wel weer jammer dat ik niet met de caravan heb gereden voordat hij verlaagd werd.
Het comfort is er zeker op achteruit gegaan maar de wegligging is zeker beter.
En de looks zijn veel beter.
Blijkt dat de Caravelle wel wat hoger op de poten staat dan een Multivan.
De afstand tussen band en wielkast was echt gigantisch.
@Bart,
De 150 PK 4 motion moet echt voldoende zijn.
Zowel van de EU5 als van mijn EU6 versie blijkt de top motorisering niet geheel foutloos te zijn.
Ik wilde wel perse een Highline versie, die hadden ze alleen staan in de 204PK versie.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
RE.gif
Bij modelvliegevents staan we steeds op afgemaaide weides en als het maar een beetje geregend heeft,wordt dat steevast een modderpoel,tweewielaandrijvers staan vast en moeten wachten op de reddende tractor en ik rijd probleemloos weg.
Pk's zijn hier zeker geen must,ik heb er nu 170 en gebruik er de helft nog niet van,dus 150 op een nieuwe bestelwagen zijn zeker genoeg.
Bij modelvliegevents staan we steeds op afgemaaide weides en als het maar een beetje geregend heeft,wordt dat steevast een modderpoel,tweewielaandrijvers staan vast en moeten wachten op de reddende tractor en ik rijd probleemloos weg.
Pk's zijn hier zeker geen must,ik heb er nu 170 en gebruik er de helft nog niet van,dus 150 op een nieuwe bestelwagen zijn zeker genoeg.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Prachtige wagen,
Heel veel veilige kilometers gewenst!
Heel veel veilige kilometers gewenst!
Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Super mooie bus en hele mooie combi. Top