Sorry je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde NOxmeeder schreef:Sinds wanneer heeft AdBlue met fijnstof te maken?
AdBlue is er puur en alleen om de DeNOx katalysator te laten werken.
Er kan natuurlijk wel een verschil zitten hoe er met AdBlue wordt omgegaan tussen personenauto's en bestelauto's.
VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Tja, wie zegt het, zoals ik schreef, mijn auto gebruikt gewoon Ad Blue als het koud is, te zien aan het menu wat aangeeft wanneer ik weer moet bijvullen omdat de auto anders niet meer start, gisteren een dikke 10 liter getankt, gelukkig heb ik hier bij mijn pomp ook gewoon een Ad Blue pomp, dus geen geklooi met flessen..meeder schreef:Die 12 graden is eventueel wel te verklaren. Volgens dit stukje tekst van de website van Auto, Motor & Sport kan AdBlue onder 11 graden celcius kristalliseren.
"Wie lagere ich AdBlue?
Bei 20 Grad Celsius ist AdBlue mindestens zwei Jahre haltbar, bei Temperaturen unter 11 Grad Celsius kristallisierst es und dehnt sich dabei um ca. 7 Prozent aus. Behälter können dann bersten. Kristallisiertes AdBlue kann man durch Erwärmen auftauen, die Temperatur sollte 30 Grad Celsius nicht übersteigen."
https://www.auto-motor-und-sport.de/new ... 39483.html
kost ongeveer 52 cent per lieter
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Ik dacht vandaag dat het wel lekker weer was om de chrome randjes om de ramen aan te brengen.
Maak ik dat hele pakket open, staat erin dat de buitentemperatuur tussen 18°en 35°C moet zijn.
Nog maar ff wachten dan.
Volgende x dat ik thuis ben komen eindelijk de Bilstein B14's eronder.
Maak ik dat hele pakket open, staat erin dat de buitentemperatuur tussen 18°en 35°C moet zijn.
Nog maar ff wachten dan.
Volgende x dat ik thuis ben komen eindelijk de Bilstein B14's eronder.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Strange, tijdens de skivakantie hebben we 3 nachten dik - 20°C gehad 's nachts.erichendri schreef:Vriend van mij heeft een T6 bus met ik meen 100 pk of zo, maand of 2 nu.
Last van emissiestoring.
Dealer gaf toe na lang doorvrag3n dat het aan de adblue lag.
Werking onder de 12 graden.
Eric
Alles werkt naar behoren, wel 2 x moeten voorgloeien, dat wel.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Hè Arno,
Heb je je caravan verkocht?
Heb je je caravan verkocht?
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
RE.gif
Yes, dat klopt.
Maar ik blijf jullie hier nog wel even lastig vallen hoor.
Ik heb hier op het forum zo verschrikkelijk veel geleerd.
Niet alleen over caravans en tenten maar ook over de mens in zijn algemeen....
Een beetje van dat geleerde heb ik gisteren bij de verkoop weer toegepast.
ANWB standaard verkoop contract gebruikt, de manier van betalen.
Yes, dat klopt.
Maar ik blijf jullie hier nog wel even lastig vallen hoor.
Ik heb hier op het forum zo verschrikkelijk veel geleerd.
Niet alleen over caravans en tenten maar ook over de mens in zijn algemeen....
Een beetje van dat geleerde heb ik gisteren bij de verkoop weer toegepast.
ANWB standaard verkoop contract gebruikt, de manier van betalen.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Oké, dus je bent caravan loos. Maar wel gezellig dat je blijft.
Wie weet gaat het straks toch weer kriebelen en heb je zo weer een ander
Wie weet gaat het straks toch weer kriebelen en heb je zo weer een ander
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Net de Billstein B14's eronder laten zetten.
Hij was al 30 mm verlaagd met de Eibach veren op de originele dempers.
Nu nog eens 30 mm lager met de B14's.
Volgens deze mensen wordt hij alleen maar stugger als je de auto hoger op de veren zet omdat je de veren moet indrukken om de auto hoger te zetten.
Gelijk 16 mm spoorverbreders erop gezet.
Nu ben ik bij de uitlijner, op het kleine stukkie van Nieuwendijk naar Rdveer lijkt het of de korte ribbels idd wat minder hard worden door gegeven.
De foto's van origineel (de Caravelle staat al wat hoger op de veren dan een Multivan) naar Eibach 30 mm naar Billstein B14.
Hij was al 30 mm verlaagd met de Eibach veren op de originele dempers.
Nu nog eens 30 mm lager met de B14's.
Volgens deze mensen wordt hij alleen maar stugger als je de auto hoger op de veren zet omdat je de veren moet indrukken om de auto hoger te zetten.
Gelijk 16 mm spoorverbreders erop gezet.
Nu ben ik bij de uitlijner, op het kleine stukkie van Nieuwendijk naar Rdveer lijkt het of de korte ribbels idd wat minder hard worden door gegeven.
De foto's van origineel (de Caravelle staat al wat hoger op de veren dan een Multivan) naar Eibach 30 mm naar Billstein B14.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Prachtig Arno, wat een dikke bus, veel mooier nog zo
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Als ik hier weer een caravan mee wil gaan trekken zal er een iets langere kogel moeten worden gemonteerd.
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Nu heb ik nog een setje chrome strips thuis liggen voor om de ramen.
Daar wilde ik vorige maand mee beginnen maar toen was het nog te koud.
Nu pas volgende week weer tijd, en dan is het ook weer te koud....
Daar wilde ik vorige maand mee beginnen maar toen was het nog te koud.
Nu pas volgende week weer tijd, en dan is het ook weer te koud....
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
RE.gif
He bah vervelend.
Maar zonder die chroomrandjes is ie ook mooi hoor!
He bah vervelend.
Maar zonder die chroomrandjes is ie ook mooi hoor!
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: VW Caravelle 8 persoons LWB 204 PK/450 Nm DSG
Potver mooi hoor #lowrider
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999