Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als trekauto?
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Goed Emuk's zitter er op we gaan bijna rollen :-)
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Mooi ! Veel plezier ermee. En goede reis.
Porsche + Tabbert
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Zo de eerste 1200 sleur kilometers zitten er op. De Passat is zoals verwacht veel sneller dan de 1.9tdi Touran. De oude pompverstuiver was wel sterker in de eerste meters en op de hellingproef. Maar al met al is de Passat toch de echte reiswagen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Omslagpunt diesel/benzine is heel vaak onwetendheid en input handelaar. De handelaar roept heel gauw omslagpunt? 30000km. Waarom? Kijk maar eens wat hij in de showroom heeft staan. 80% is benzineauto. Ook de leasemaatschappijen doen hier vrolijk aan mee, een benzineauto is makkelijker in de 2e hands markt kwijt te raken dan een diesel. Die rekenen zelfs met 42000km als omslagpunt. Komt nog eens de negatieve aandacht rond uitstoot en milieuzones (op initiatief van milieugekkies en aannames) bij en het kwaad is geschied. Wat die milieugekkies namelijk vergeten is dat benzine ook roet, Nox, CO2 etc. uitstoten. Elk verbrandingsproces heeft deze bij/afvalproducten als resultaat. De dieselketen (CH verbindingen) is weliswaar iets langer dan de benzineketen, echter het verbruik van een diesel is dermate gunstiger bij normaal gebruik dat de auto minder CO2 per km uitstoot. Dus vuistregel, 2e hands auto, omslagpunt tussen 16000-19000 km/jaar._Jeroen_ schreef:
Ik heb mijn vraag ook daar even gesteld goed idee!VIP Premium schreef:
Lees je anders eens in op het passatforum.
Ik vind het echt verrassend dat met de kilometers die wij rijden, een diesel in zicht komt. Over de 1.6 diesel lees ik dat er problemen zijn met de EGR klep, en met de 2.0 diesel problemen met de oliebalanspomp. Maar dat je dat ook preventief kan laten vervangen/controleren.MarcoC schreef:RE.gif
Heb even zitten rekenen..... het omslagpunt tussen de 1.4 TSI en de 1.6 TDI ligt op 18.900 km. Hierbij heb ik de verbruiksgegevens gepakt van de site van Travelcard.
Heb alleen het solo verbruik hierbij berekend, gecombineerd verbruik met de caravan ligt snel hoger en dan wordt de diesel heel snel een stuk aantrekkelijker!
De 1.6 diesel wordt door verschillende mensen aangeraden om deze te laten chiptunen naar 140 pk, zodat je wat extra vermogen hebt met de caravan.
De 2.0 liter diesel wordt tot nu toe door de meesten aangeraden vanwege de extra trekkracht/capaciteit. Maar goed ik weet niet of we dat nodig hebben voor 1 vakantie per jaar naar de heuvels/bergen. Misschien voldoet de 1.6 liter diesel gechiptuned dan prima.
De TSI 1.8 benzine motor lijkt het nu toch te gaan verliezen van de diesels. Vanwege het benzine/olie verbruik lijkt dit geen goedkope jongen.
Ik ben er nog niet uit, hoef ook nog geen keus te maken, maar ben i.g. weer met veel informatie verder.
Waarom heb ik elke keer met mijn vrouw de discussie over benzine en diesel bij de aanschaf van een andere auto?
BMW 5-serie touring (F11), 2.0 TDI (2013). Eriba Hymer Moving 545, Spiegels EMUK, Truma SE Mover, Alfa R36 WiFi, Omnistor Luiffel.
Wensen: Satelliet ontvanger, zonnepaneel.
Wensen: Satelliet ontvanger, zonnepaneel.
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Ook wij hebben de eerste echte reis achter de rug, 1400km, wat een trekbeest,
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
RE.gif
Hang er eens een caravan achter
Met een dergelijk mtm is elke auto een trekker...
Hang er eens een caravan achter
Met een dergelijk mtm is elke auto een trekker...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Ik heb trouwens nog nooit zoveel ik de vier moeten rijden haha. Bizar
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
deemster07 schreef:Ik heb trouwens nog nooit zoveel ik de vier moeten rijden haha. Bizar
Rare zin :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Ben ik aan het overwegen, goeie tip, hang jij dan svp achter de Disco ook eens een fatsoenlijke tandem, de Premium is ook een beetje onder de maat voor je trekker, kun je gelijk nieuwe ervaringen op doen en je kampeer ervaring naar een hoger niveau tillenPremiumDiscovery schreef:RE.gif
Hang er eens een caravan achter
Met een dergelijk mtm is elke auto een trekker...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Het zit je hoog
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
RE.gif
2,7 meter, ik mocht nog net onder het bruggetje door gisteren
2,7 meter, ik mocht nog net onder het bruggetje door gisteren
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Goedenavond,
Zo we zijn weer terug van vakantie.
De Passat trekt de caravan zeer makkelijk. De zesde versnelling is niet gebruikt want dan zou de auto ongezond laag in de toeren zitten. De derde vierde en vijfde versnelling hielden de auto keurig op snelheid. De Passat is verlaagt maar gelukkig stijf geveerd waardoor we tijdens het rijden geen last hebben gehad.
Tunen die 1.6tdi mensen want dat maakt een enorm verschil.
Zo we zijn weer terug van vakantie.
De Passat trekt de caravan zeer makkelijk. De zesde versnelling is niet gebruikt want dan zou de auto ongezond laag in de toeren zitten. De derde vierde en vijfde versnelling hielden de auto keurig op snelheid. De Passat is verlaagt maar gelukkig stijf geveerd waardoor we tijdens het rijden geen last hebben gehad.
Tunen die 1.6tdi mensen want dat maakt een enorm verschil.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Bij de Skoda was het ook een no-brainer, maar bij de Volvo is het toch een ander verhaal. De benzine is een categorie wegenbelasting lichter en het scheelt ook een stuk in de verzekering.JackRyan schreef: Omslagpunt diesel/benzine is heel vaak onwetendheid en input handelaar. De handelaar roept heel gauw omslagpunt? 30000km. Waarom? Kijk maar eens wat hij in de showroom heeft staan. 80% is benzineauto. Ook de leasemaatschappijen doen hier vrolijk aan mee, een benzineauto is makkelijker in de 2e hands markt kwijt te raken dan een diesel. Die rekenen zelfs met 42000km als omslagpunt. Komt nog eens de negatieve aandacht rond uitstoot en milieuzones (op initiatief van milieugekkies en aannames) bij en het kwaad is geschied. Wat die milieugekkies namelijk vergeten is dat benzine ook roet, Nox, CO2 etc. uitstoten. Elk verbrandingsproces heeft deze bij/afvalproducten als resultaat. De dieselketen (CH verbindingen) is weliswaar iets langer dan de benzineketen, echter het verbruik van een diesel is dermate gunstiger bij normaal gebruik dat de auto minder CO2 per km uitstoot. Dus vuistregel, 2e hands auto, omslagpunt tussen 16000-19000 km/jaar.
Waarom heb ik elke keer met mijn vrouw de discussie over benzine en diesel bij de aanschaf van een andere auto?
Bij 30k is het geloof ik om het even.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Zonder caravan 1200 km op een tank diesel en dat op winterbandjes... Toch heel wat anders dan de Touran die deed 850 km op een tank diesel.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
RE.gif
Dat is 1:20 dan behoor je tot de beste qua verbruik, toppie.
PE: Nu nog je ondertitel aanpassen
Dat is 1:20 dan behoor je tot de beste qua verbruik, toppie.
PE: Nu nog je ondertitel aanpassen
Porsche + Tabbert
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Dat had ik ook met mijn Passat Variant 2.0 TDI. Deed met gemak 1200 km op 1 tank. Daarvoor had ik een Touran 1.9 TDI. Minder kilometers met een tank, ook logisch, want de Touran had een 60 liter tank, de Passat 70 literdeemster07 schreef:Zonder caravan 1200 km op een tank diesel en dat op winterbandjes... Toch heel wat anders dan de Touran die deed 850 km op een tank diesel.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
RE.gif
Ow volgens mij heeft onze Passat ook een 60L tank... Maar ik heb niet bewust zuinig gereden dus er is vast meer uit te halen ;-)
De Touran (1.9tdi pompverstuiver) deed zo'n 1 op 17 ...
Ow volgens mij heeft onze Passat ook een 60L tank... Maar ik heb niet bewust zuinig gereden dus er is vast meer uit te halen ;-)
De Touran (1.9tdi pompverstuiver) deed zo'n 1 op 17 ...
Laatst gewijzigd door Forumteam op do 24 aug 2017 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd
Reden: Onnodig quoten verwijderd
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Klopt zit nu achter een pc dus even kijken of het lukt.VIP Premium schreef:RE.gif
Dat is 1:20 dan behoor je tot de beste qua verbruik, toppie.
PE: Nu nog je ondertitel aanpassen
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
RE.gif
Zie dat het gelukt is
Denk dat de 300+ KW (408PK) alleen NM moet zijn ......
Zie dat het gelukt is
Denk dat de 300+ KW (408PK) alleen NM moet zijn ......
Porsche + Tabbert
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Dat denk ik ook. Pas em wel aan zodra ik het uitdraaitje van de tuner heb gevonden voor de juiste nw ;-)VIP Premium schreef:RE.gif
Zie dat het gelukt is
Denk dat de 300+ KW (408PK) alleen NM moet zijn ......
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Gefeliciteerd met de nieuwe trekker!
Zo langzamerhand zijn wij ons ook aan het oriënteren.
Monteur met Skoda bloed in de aderen vertrouwde me eens toe dat ze aan de 2.0TDI's meer werk hebben dan aan de 1.6. Het had te maken met de belasting van de motor bij dagelijks gebruik.
Met een 2.0 moet eigenlijk permanent de caravan aan de haak, wil het motortje gezond blijven, wat op zich natuurlijk ook geen gek idee is!
Zo langzamerhand zijn wij ons ook aan het oriënteren.
Monteur met Skoda bloed in de aderen vertrouwde me eens toe dat ze aan de 2.0TDI's meer werk hebben dan aan de 1.6. Het had te maken met de belasting van de motor bij dagelijks gebruik.
Met een 2.0 moet eigenlijk permanent de caravan aan de haak, wil het motortje gezond blijven, wat op zich natuurlijk ook geen gek idee is!
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Lijkt me een meer dan prima motor die 2.0tdi. Met elke dag fatsoenlijke kilometers zodat de motor warm wordt en het kunnen ze vast lang mee. Zelf moet ik wel wennen aan onze 1.6tdi na zo'n 20 jaar 1.9tdi te hebben gereden.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Sorry, maar wat een onzin verklaard jouw Skoda bloed monteur, ha ha haGumm schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe trekker!
Zo langzamerhand zijn wij ons ook aan het oriënteren.
Monteur met Skoda bloed in de aderen vertrouwde me eens toe dat ze aan de 2.0TDI's meer werk hebben dan aan de 1.6. Het had te maken met de belasting van de motor bij dagelijks gebruik.
Met een 2.0 moet eigenlijk permanent de caravan aan de haak, wil het motortje gezond blijven, wat op zich natuurlijk ook geen gek idee is!
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Wat zijn de gebruikerservaringen met de 1.4 en 1.8 TSI Motoren hier op het forum?
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Advies en ervaring VW Passat Variant (station) als treka
Geen reacties zie ik Jeroen maar ik denk dat die motoren sleuren als een malle :-)_Jeroen_ schreef:Wat zijn de gebruikerservaringen met de 1.4 en 1.8 TSI Motoren hier op het forum?
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999