Op stap met de XC90 T8
Re: Op stap met de XC90 T8
Mooi volledig verslag Conradi, van een prachige auto waar ik alleen maar van kan dromen.
Met name je objectiviteit in het verhaal kan ik zeer waarderen.
Ook open staan voor de minpunten (elke auto heeft ze) kan het verhaal alleen maar ten goede komen.
Tja, navigatie en Volvo zijn kennelijk niet voor elkaar gemaakt. Ik heb dat ding ook al vaak verguist.
Het "sprintprobleem"van de ACC herken ik ook maar vraag me af of daar bij jou nog een gedragswijziging in te behalen valt door het al of niet in de sportmodus rijden.
Ik heb die modus niet dus kan er niets over zeggen.
Met name je objectiviteit in het verhaal kan ik zeer waarderen.
Ook open staan voor de minpunten (elke auto heeft ze) kan het verhaal alleen maar ten goede komen.
Tja, navigatie en Volvo zijn kennelijk niet voor elkaar gemaakt. Ik heb dat ding ook al vaak verguist.
Het "sprintprobleem"van de ACC herken ik ook maar vraag me af of daar bij jou nog een gedragswijziging in te behalen valt door het al of niet in de sportmodus rijden.
Ik heb die modus niet dus kan er niets over zeggen.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Op stap met de XC90 T8
ik had in mijn V50 het duurste systeem, met een scherm dat uit het dashboard komt, gebruikte het nooit en reed gewoon met de tomtom
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Op stap met de XC90 T8
Jouw ervaringen met de XC90 lijken erg op die van ons met de V60 PIH. Op één van de foto's zie ik dat je jouw auto ook op de camping op laadt. Hoe doe je dat? Heb je een laadkabel met ingebouwde regeleenheid?
Ik heb daar zelf ook naar gekeken, maar het leek mij niet de moeite om een kabel van een paar honderd euro te kopen om op vakantie op te kunnen laden. Heb jij wellicht een andere oplossing gevonden?
Ik heb daar zelf ook naar gekeken, maar het leek mij niet de moeite om een kabel van een paar honderd euro te kopen om op vakantie op te kunnen laden. Heb jij wellicht een andere oplossing gevonden?
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)
Re: Op stap met de XC90 T8
Eigenlijk heb ik twee zaken:
- Een laadkabel met regeleenheid die zat bij de auto;
- Een kastje met geijkte kWh-meter om verbruik te kunnen afrekenen;
Daarnaast heb ik een laadkabel achterin liggen voor de openbare laadpalen. Thuis laad ik via een vast wandstation.
- Een laadkabel met regeleenheid die zat bij de auto;
- Een kastje met geijkte kWh-meter om verbruik te kunnen afrekenen;
Daarnaast heb ik een laadkabel achterin liggen voor de openbare laadpalen. Thuis laad ik via een vast wandstation.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Op stap met de XC90 T8
Mooi verslag Conradi!
Die navigatie spoort bij BMW ook niet. Rijdt altijd met Waze of Google maps op mijn smartphone.
Fijn ook dat je tevreden bent over het geluid. Ik ben na een kort uitstapje naar een 4 cylinder in de 328 weer terug bij de 6 cylinder. Moeten in het hoofd nog wat knoppen om hier
XC90 is echt zeer geslaagd! Ook de nieuwe S90 mag er zijn. Goed bezig bij Volvo
Die navigatie spoort bij BMW ook niet. Rijdt altijd met Waze of Google maps op mijn smartphone.
Fijn ook dat je tevreden bent over het geluid. Ik ben na een kort uitstapje naar een 4 cylinder in de 328 weer terug bij de 6 cylinder. Moeten in het hoofd nog wat knoppen om hier
XC90 is echt zeer geslaagd! Ook de nieuwe S90 mag er zijn. Goed bezig bij Volvo
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: Op stap met de XC90 T8
Bedankt voor je uitleg, ik heb inderdaad thuis ook een laadstation met vaste kabel en in de auto een losse kabel voor onderweg.
De kabel met ingebouwde regeleenheid en schuko stekker had ik ook gevonden als oplossing voor vakantie, maar die kost los zo'n 380-500 euro. Aangezien ik die alleen voor vakanties nodig heb vind ik dat wat te veel van het goede.
De kabel met ingebouwde regeleenheid en schuko stekker had ik ook gevonden als oplossing voor vakantie, maar die kost los zo'n 380-500 euro. Aangezien ik die alleen voor vakanties nodig heb vind ik dat wat te veel van het goede.
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
- Locatie: Uiterste zuiden van het land
Re: Op stap met de XC90 T8
Nogmaals: Goed verhaal.
Had ik op ander forum ook al gezegd :-)
Had ik op ander forum ook al gezegd :-)
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE
Re: Op stap met de XC90 T8
Ik denk precies hetzelfde. Die Carminat TomTom werkt super! Geeft alle verkeersproblemen op je route direct aan in de 'tijdlijn'. Zelfs de 'stelt-niks-voor-werkzaamheden' geeft hij duidelijk aan. Ik heb de auto nog niet zo lang en heb hem gisteren uitgebreid kunnen testen op en neer naar Breda. Werkt super!Premio schreef:Mooi verslag en leuk om te lezen.
Als ik die verhalen zo lees over de NAVI dan mag ik wel in mijn handjes knijpen met m'n ingebouwde carminat TomTom
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Op stap met de XC90 T8
Gefeliciteerd met je aankoop Troapel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
BMW 520d touring lci bj 2013
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
- Locatie: Uiterste zuiden van het land
Re: Op stap met de XC90 T8
Ow ja. De xc en ook de v hebben die wazige navigatie. Ik had verwacht dat de xc beter zou zijn, maar het blijft huilen met de pet op. Tom tom is nog steeds de beste optie. Ik ga dasr ook de kaarten van vernieuwen en steek de 250 euro van de volvo rti in mijn zak.
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE
Re: Op stap met de XC90 T8
Dit komt me heeeel bekend voor, alles in wat mindere mate, maar wel alle eigenschappen. Ik lig krom van de herkenning over de adaptive CC. soms ook bij rotondes, als er iemand af gaat...
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016
Re: Op stap met de XC90 T8
RE.gif
Ha ha, dat van rotondes is me ook al overkomen. Was wel even een schrik momentje
RE.gif RE.gif
De navigatie is gewoon nog niet goed, maar de lat ligt dan ook hoog. Je kunt het niet zomaar met een TT vergelijken, daarvoor kan het veel meer en is het perfect geïntegreerd. Dynamische routing en mapping werkt bijvoorbeeld erg goed. POI is - voor het eerst bij Volvo - ook goed voor elkaar. Vroeger vond Volvo het dealernetwerk de grootste POI
Er is wèl één groot verschil met de oudere RTI-systemen van Volvo. De kaart-updates zijn nu gratis en je download ze van 't internet. Ben je wel even mee bezig want Europa is 54 Gb groot.
Ha ha, dat van rotondes is me ook al overkomen. Was wel even een schrik momentje
RE.gif RE.gif
De navigatie is gewoon nog niet goed, maar de lat ligt dan ook hoog. Je kunt het niet zomaar met een TT vergelijken, daarvoor kan het veel meer en is het perfect geïntegreerd. Dynamische routing en mapping werkt bijvoorbeeld erg goed. POI is - voor het eerst bij Volvo - ook goed voor elkaar. Vroeger vond Volvo het dealernetwerk de grootste POI
Er is wèl één groot verschil met de oudere RTI-systemen van Volvo. De kaart-updates zijn nu gratis en je download ze van 't internet. Ben je wel even mee bezig want Europa is 54 Gb groot.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Op stap met de XC90 T8
@conradi
Ik heb momenteel eenzelfde auto als jij. Ik ben dan ook benieuwd welke caravanspiegels jij op de auto hebt en of deze bevallen?
Alvast bedankt!
Ik heb momenteel eenzelfde auto als jij. Ik ben dan ook benieuwd welke caravanspiegels jij op de auto hebt en of deze bevallen?
Alvast bedankt!
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8
Volvo XC90 T8
Re: Op stap met de XC90 T8
Nu gebruik ik Repusel.
Maar, als ik nu kon kiezen ging voor de spatbordspiegels van Volvo, maar die waren er toen niet.
Veel vakantieplezier
Maar, als ik nu kon kiezen ging voor de spatbordspiegels van Volvo, maar die waren er toen niet.
Veel vakantieplezier
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Op stap met de XC90 T8
RE.gif
Ik gebruik op de S60 en de V70 al jaren de spatbord spiegels.
Sinds vorig jaar een nieuw setje zoals hierboven. Ze bevallen mij echt uistekend. Die nieuwe nog beter dan de oude.
Ik gebruik op de S60 en de V70 al jaren de spatbord spiegels.
Sinds vorig jaar een nieuw setje zoals hierboven. Ze bevallen mij echt uistekend. Die nieuwe nog beter dan de oude.
Re: Op stap met de XC90 T8
Ok bedankt voor de info! Ga me er eens in verdiepen.
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8
Volvo XC90 T8
Re: Op stap met de XC90 T8
Die spatbordspiegels zijn erg mooi. Ze worden nog steeds in Zweden geproduceerd. Je kan ze daar onder andere bij Biltema kopen voor ±€125.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn ... 2000034633
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn ... 2000034633
Re: Op stap met de XC90 T8
ik moet eerlijk bekennen dat ik ze ook wel heel erg mooi vind en ik ben er van overtuigd dat ze de minste trillingen geven van alle spiegels
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Op stap met de XC90 T8
Ik vind ze er ook wel gelikt uitzien. Ze lijken me alleen een stuk breder dan gewone spiegels. Geeft dat geen problemen bij bijvoorbeeld tolpoortjes?
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8
Volvo XC90 T8
Re: Op stap met de XC90 T8
Ik heb er met de V70 in ieder geval geen last van. Die is natuurlijk smaller. Daarnaast heb ik zo'n Area pas. Dus zit niet met automaten te klooien.
Re: Op stap met de XC90 T8
Mij lijken deze spiegels ook nogal breed te staan, zeker op een brede XC90.
Op mijn Disco staan de spiegels op max. 2,75 m breed en dat vind ik toch wel maximaal, niet zozeer voor tolpoortjes maar eerder voor versmalde rijstroken, tegenliggers in dorpjes en manoeuvreren op de camping.
Op mijn Disco staan de spiegels op max. 2,75 m breed en dat vind ik toch wel maximaal, niet zozeer voor tolpoortjes maar eerder voor versmalde rijstroken, tegenliggers in dorpjes en manoeuvreren op de camping.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Op stap met de XC90 T8
Je kan de "arm" bijstellen, en de bevestiging wat meer naar voren in de wielkast en tussen de motorkap doen.
Re: Op stap met de XC90 T8
@Conradi: las nu je uitgebreide rij-impressie pas. Mooie en uitgebreide review die mij als autoliefhebber wel kan bekoren
Ik had de Emuk's afgelopen zaterdag op de X5 op maximaal breed staan, maar voor mijn gevoel was dat toch ook wel too much. De X5 is inclusief auto-spiegels al 2.20m.... Zal één dezer dagen eens aan het meten slaan en ook rond de 2.75m gaan zitten inclusief caravanspiegels.PremiumDiscovery schreef: ↑ma 28 mei 2018 07:54Mij lijken deze spiegels ook nogal breed te staan, zeker op een brede XC90.
Op mijn Disco staan de spiegels op max. 2,75 m breed en dat vind ik toch wel maximaal, niet zozeer voor tolpoortjes maar eerder voor versmalde rijstroken, tegenliggers in dorpjes en manoeuvreren op de camping.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Op stap met de XC90 T8
Zelf pasgeleden de Repusel's aangeschaft voor de V90. Ben hier zeer tevreden over. Over de spatbord spiegels had ik mijn bedenkingen of deze wel goed zichtbaar zouden zijn vanaf de bestuurderspositie. De A-stijl van de V90 ligt vlak en het zicht naar buiten is vrij beperkt(links voor en rechts voor). Misschien is dit bij de XC90 beter, maar voor mijzelf kon ik niet voorstellen dat de spatbord spiegels goed zouden werken.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT