Skoda Superb 1.6TDi + ABT tuning

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: Skoda Superb 1.6TDi + ABT tuning

Bericht door Nordicman » wo 9 nov 2011 09:10

Chippen of niet chippen zou, als ze er de noodzaak van inzien een BPM naheffing kunnen opleveren, en voor leaserijders de bijtelling kunnen opschroeven met terugwerkende kracht sinds jij de berijder bent, en natuurlijk + 100 % opslag.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Skoda Superb 1.6TDi + ABT tuning

Bericht door p_vingerhoets » wo 9 nov 2011 12:47

En wat als blijkt dat na tuning de motor een lager verbruik heeft en dus een lagere uitstoot krijg je dan ook een vergoeding hiervoor ? Het is volgens mij niet per definitie zo dat een getunde motor meer uitstoot zou moeten hebben. Mijn focus heeft inderdaad iets meer vermogen gekregen en het daarbij horende hogere koppel wat bij een lager toerental al in komt verder is de motor over het hele toerengebied soepeler geworden met een betere gasresponse . Volgend jaar moet ie gekeurd worden en dan zal de 4 gas test uitsluitsel geven over wat er uit de uitlaat komt .

Het lijkt mee logischer als er bij controles gemeten gaat worden wat er uit de uitlaat komt dan te kijken hoe het geregeld wordt ook een auto met een standaard chipping zou eenvoudig een te hoge uitstoot kunnen hebben b.v. door een kapotte of niet aanwezige katalysator of nalatig onderhoud.

Groetjes paul
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Skoda Superb 1.6TDi + ABT tuning

Bericht door Micky » wo 9 nov 2011 19:25

Peter1379 schreef:@micky
Het is schijnbaar lastig om te denken in andere grootheden dan pk's. De controle zou zich helemaal niet op pk's hoeven te richten, die pk's zijn bepaald bij de typegoedkeuring van een auto. De controle hoeft zich slechts te richten op het aanwezig zijn van de juiste firmware in het motormanagement systeem eventueel digitaal gesigneerd. En niet goed is fout en dus een proces verbaal.
De hele procedure hoeft niet meer dan een paar minuten te duren. Computer eraan, hyperterminal sessie starten en uitlezen.
Nu kun je natuurlijk aanvoeren dat ook dat omzeilt kan worden maar dat is slechts een kwestie van tijd. Vroeger konden we ook allemaal een illegale versie van Windows gebruiken maar dat wordt toch zachtjesaan steeds lastiger gemaakt en bij sommige systemen lukt het gebruik al helemaal niet meer zonder licentie.
En als iemand het voor elkaar heeft gekregen dat de firmware niet te controleren zou zijn dan is het dus niet goed en dus fout en dus een procesverbaal. Een vrachtwagen chauffeur komt er ook niet mee weg als hij zorgt dat de tachograaf niet te controleren is.
En jij denkt bij een hoge boete aan € 1400, -, ikzelf had als voorbeeld een factor 10 in gedachten, zoiets van een aanvulling van het BPM bedrag naar de nieuwe situatie plus een boete van het volledige BPM bedrag eroverheen.

Maar nogmaals, ik ben niet tegen chiptunen, ik denk alleen dat je niet moet denken dat het niet te controleren zou zijn en dat het met bepaalde boetes toch heel onaantrekkelijk gemaakt kan worden.

@Ton
Ik rijdt ook niet met de standaard maat banden en wielen rond en hier maakt dat voor de APK niks uit maar in Duitsland ligt dat toch echt ff anders. Daar geldt, "Gij zult Tuv gekeurde producten gebruiken"
ik raad je aan mijn laatste verhaal nog eens goed te lezen, want jou reactie gaat wederom langs mijn verhaal en je reageert niet op mijn punten scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Skoda Superb 1.6TDi + ABT tuning

Bericht door Peter1379 » wo 9 nov 2011 19:44

RE.gif
Ik reageer op het punt van de hoogte van de boetes, op het feit dat je alleen in pk's denkt terwijl dat helemaal niet van belang hoeft te zijn en op het feit dat je denkt dat als jij het niet wilt je chip niet te controleren zou zijn en dat je daar dan mee weg zou kunnen komen. Vertel maar eens wel punt ik gemist heb.

O ja, het punt van de familie van de tuners acht ik ff niet van belang in dit verhaal.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Skoda Superb 1.6TDi + ABT tuning

Bericht door Micky » wo 9 nov 2011 20:12

RE.gif

laat maar joh.. hier komen jij en ik niet uit....

laten we maar gewoon weer ontopic gaan over ABT tuning ipv geneuzel over de ultieme droom van Koos Spee en de Fiscus........
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Skoda Superb 1.6TDi + ABT tuning

Bericht door Peter1379 » wo 9 nov 2011 21:52

Wat je wilt, je zegt het maar
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”