Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door jazzper » zo 24 jun 2018 00:07

De C4 Grand Picasso MPV die nu voor onze Burstner Fun 490 TK ligt loopt uit de lease. We zijn nu aan het rondkijken en de wereld is wel verandert de laatste 4 jaar... Zowel diesels als MPV's lijken aangeschoten wild, mede door die WPLT-wetgeving die er aan komt.

Ter referentie. De huidige C4 GP is een
115PK 1.6 eHDI diesel die max 1500kg geremd mag trekken. Met max koppel van 270nM.
Burstner:
leeggewicht: 1020kg
beladen: 1350kg
Vermoed dat we er wel iets boven zitten eerlijk gezegd. In de auto gezin met drie kids < 10jr, maar zonder lompe stoeltjes/maxi cosis. (1x stoel, 1x verhoger, 1x niets)

Waar kijken we naar?
- benzine liefst, maar diesel kan
- budget max 35.000, liever net eronder
- trekkracht liever hoger dan die 1500.
- PK's liever meer dan 125pk, koppel ook zo hoog mogelijk
- kogeldruk C4GP was 70, mag van mij ook wel hoger
- 7 zits is pre ivm vriendjes mee, maar 5 overleven we ook wel
- Crossover, SUV, MPV. Station toch af laten vallen hoewel de Superb en Optima SW verleidelijk zijn
- concessies die we kunnen doen: kale uitvoering. Moet van A naar B. Dat zeg ik niet, dat zegt mijn portemonnee...

Onze longlist momenteel
Auto, met motorisering en evt opmerking. Kilo's is niet de auto maar max geremd. We hebben ze bijna allemaal bij de dealers bekeken van binnen en van buiten als eerste rondje. Nog niets gereden.. dat was op afspraak.

Crossovers:
VW Tiguan 1.4 TSI 125PK (1600kg, 200nm). Indien kaal nog best haalbare optie. Ook ruim in dit segment. Kogeldruk van 100kg!
Seat Ateca 1.4 EcoTSI 150PK (1800kg, 250nm). Goede kanshebber!
Skoda Karoq 1.5 TSI 150PK (1500kg, 250nm). Liever de Kodiaq? Wisselende caravanreviews ook.
Mazda CX-5 Skyactiv-G 165 Skylease 165PK (1800kg, 213nm). Favorietje hoor! OK kogeldruk van 84kg ook.
Renault Kadjar TCe 130 of 165 als budget toelaat. 130/163PK (1500/1800kg, 205/240nm). Heb er weinig mee verder en oogt niet als ruimste.
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Pure 163PK (1600kg, 250nm). Goedkoopste zo'n beetje maar standaard kleine wielen en plastic look van binnen. Was niet om

SUV's:
Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125PK (1600kg, 200nm). Tof ding, past in budget als kaal, maar te lichte motor? Ook qua koppel?
Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT 150PK (1800kg, 250nm). Zie vorige, maar moet hij wel passen. Dat zou wel tof zijn!
Nissan X-trail DIG-T 163pk (1800kg, 240nm). Vond ik verrassend. Ook betaalbaar als benzine. Reviews spreken wel van terreinwagen stijl rijden...

MPV
Citroen C4 Grand Spacetourer. Zeg maar de opvolger, of rebadging, van de huidige. Pure facelift lijkt het. Specs staan niet in autoweek en de carconfigurator van Citroen is echt matig. En zou liefst dan dus slag zwaardere motor willen als dat past met budget...
Renault Grand Scenic TCe 140pk (1850kg, 240nm). Weet er qua specs samen met de CX-5 meeste uit te persen. Vind het alleen zo'n saaie auto.. Smaak is dat.

Die SUV's en MPV's kunnen 7 zits. Volgens mij van de Crossovers geen. Ja de tiguan maar dan wordt het de all space en die is kassa.

Nu hoop ik dat er modellen tussen zitten waarvan jullie zeggen. DOE.HET.NIET... Ik kan zo lastig wegstrepen namelijk. En wil er geen totaalstudie van maken. Staar me ook niet blind op die pk's en nm's want ik weet dat het de samenhang met veel meer factoren is, maar je moet ergens op turven :D
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

arnovariante

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door arnovariante » zo 24 jun 2018 07:23

Nou, als jij nog uit dit lijstje mag kiezen van je werkgever heb je niets te klagen hoor!
We komen hier wel andere (mindere) lijstjes tegen!

Mijn persoonlijke voorkeur uit dit lijstje:
Tiguan en Ateca.
Mazda ook wel leuk.
Renault veel teveel plastic van binnen.
Succes!

Gebruikersavatar
Bart-s
Berichten: 68
Lid geworden op: do 7 dec 2017 17:43
Locatie: Regio Oss-Nijmegen

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Bart-s » zo 24 jun 2018 07:40

Mooie lijst waar je uit kan kiezen denk ik.
Waar ik verre van weg zou blijven is van Renault. Als je meer in de garage wil staan als op de weg moet je daar voor gaan bij de nieuwere modellen.
Ik zou voor de superb of tiguan gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jstevens
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 12:04

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Jstevens » zo 24 jun 2018 08:24

Hallo Bart-s,

Wat is jou onderbouwing voor jou opmerking veelvuldig garage bezoeken betreffende Renault? En dan specifiek Kadjar. Ben erg benieuwd naar jou ervaringen. Ik rij zelf een Renault, diesel, en vindt dat deze mijn caravan prima trekt. Mijn Renault komt alleen voor regulier onderhoudt bij de garage hoor.
Volgens mij is Renault een betaalbare auto en biedt waar naar zijn geld.
Kip Hyline 50 tdb + Mercedes C300e estate

Gebruikersavatar
Bart-s
Berichten: 68
Lid geworden op: do 7 dec 2017 17:43
Locatie: Regio Oss-Nijmegen

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Bart-s » zo 24 jun 2018 08:31

Beste Jstevens,
Ik geef toch alleen mijn mening waar ik verre van weg zou blijven. Mijn onderbouwing daarvoor is dan toch niet nodig. Wel weet ik dat ik mensen in mijn omgeving ken met heel veel problemen met Renault. Nieuwe dieselmodellen alleen dan de megane en de talisman.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arnovariante

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door arnovariante » zo 24 jun 2018 08:35

Tja Bart,
Je kunt wel zomaar iets in de lucht gooien als: de nieuwe modellen van Renault staan vaak in de garage....
Maar dan is enige onderbouwing over hoe je tot die mening komt wel handig ja.
weenie.gif

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Oenema » zo 24 jun 2018 09:30

@TS

Welke naar mijn idee ontbreken zijn;
Ford C-Max benzine of diesel max 1500kg
Ford Grand C-Max 7zits 2.0diesl max 1800kg
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Tafkah » zo 24 jun 2018 09:32

Volgens mij zijn de 1.4 -125 pk VW’s (vw, Skoda, Seat) niet meer te bestellen (ga er even vanuit dat je opnieuw gaat leasen).

De 1.4 -150 pk is na de zomerstop bij Skoda niet meer leverbaar en worden 1.5 TSI’s (vanaf week 31).

Kodiaq’s hebben een levertijd van ongeveer 1 jaar (hangt af van model en uitvoering)

Karoq’s zijn ook niet zo snel te leveren, maar je maakt meer kans (bestel geen alcantara, want dan lopen de levertijden op.

Lees ook veel over problemen met DSG 7 bakken (slip, snel slijten koppeling).

Voor al deze auto’s geldt: WLTP gaat impact hebben op de prijzen (BPM), dus ben benieuwd hoe je lijstje er na september uitziet als je vast houdt aan 35K. Misschien ergens een leuke voorraad auto op de kop kunnen tikken?

Wacht zelf al even op mijn vervanger van mijn Superb. Nieuwe Superb (1.4 TSI-150 pk (handbak, had geen 2k over voor DSG). Leverdatum al 4x doorgeschoven van begin mei —> eind juli. Ben benieuwd.

Succes met de keuze.

workel

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door workel » zo 24 jun 2018 13:02

@jazzper,

Mooie lijst.

Mijn voorkeur: Tiguan dan met een 150 pk versie en Mazda 6, rest van de merken kan mij niet bekoren.

X-trail 1.6 Benzine heb ik 2 jaar in gereden, drama auto die van ons dan, te slap in de achterveren, dweilerig rij gedrag met caravan, en grootste manco de 1.6 had een begrenzing in de eerste versnelling, max 2500 toeren en dan stopte hij ermee, lastig bij wegrijden op schuine weg. Hebben ze bij mij nooit eruit gekregen.

Su6 met het maken van je keuze.

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Jeroent83 » zo 24 jun 2018 13:48

Buiten alle franse meuk, waar ik mezelf niet aan zou wagen (ik, mening)

VW, betaal je extra voor het merk en waarschijnlijk kale auto.
Ik zou je eigen Fav pakken, de Mazda !, al heel veel over geschreven als solo en trekker of natuurlijk de Ford opnemen in je lijstje zoals hiervoor al aangegeven.

Daarnaast mischien eens kijken by Hyundai of Kia, vaak veel auto voor je geld.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Jan Br » zo 24 jun 2018 15:31

Ik zou kiezen voor de Mazda, heb de laatste 4 jaar in een Mazda CX5 gereden (wel een diesel) maar een heerlijke auto, prima weggedrag. In de bezineversie het grote voordeel (MIJN MENING) een ongeblazen motor, veel bedrijfszekerder dan die kleine 1,4 en 1,5 VW motoren met Turbo. Uiteindelijk toch te licht voor levensduur icm trekken caravan. (Nogmaals mijn mening) whistle.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door deusjevo » zo 24 jun 2018 16:23

De Mazda CX5 thumbup.gif

Ik zat 3 jaar geleden te twijfelen tussen de CX5 en de Qashqai.
De CX5 paste toen helaas net niet in mijn toenmalige leasebudget dus is de Qashqai geworden, heb ik geen spijt van gehad overigens.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door fendtjeplatin » zo 24 jun 2018 18:02

Hallo,

In Belgie zomer solden bij Hyundai.
Is maar een idee.

https://www.hyundai.be/nl/promoties/
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

arnovariante

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door arnovariante » zo 24 jun 2018 18:12

Die Grand Santa Fe zou van het vorige model ook al in Nl worden geïmporteerd.
Daar was ik zeer in geïnteresseerd, mooie auto, veel mooier dan de korte Santa Fe.
Folders en prijslijsten zijn uitgegeven, echter is het er nooit van gekomen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door deusjevo » zo 24 jun 2018 20:12

Die Santa Fe is straks in NL niet te betalen vrees ik, leve het belastingstelsel.
Die nieuwe WPLT regeling gaat vrees ik ook roet gooien in mijn en vele anderen hun leasebudget.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door AadB » zo 24 jun 2018 20:20

Ik zou voor de Tiguan gaan maar dan wel de 150pk versie met dsg. Nou ben ik niet helemaal onbevooroordeeld mrgreen.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door barney » zo 24 jun 2018 21:47

Ik heb dezelfde keuze gemaakt max trekkracht 1800kg gaat super .

Gebruikersavatar
AndreVK
Berichten: 225
Lid geworden op: za 31 mar 2018 13:55

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door AndreVK » zo 24 jun 2018 22:45

Vorige week met Mazda CX5, 165pk, FWD, automaat (bj. 2016) vertrokken naar Frankrijk. Was mijn eerste grote rit met deze auto met de Fendt Tendenza 515SG van max 1700 kg er achter. Wat een heerlijke rit was dit. De automaat voelde in combinatie met de cruisecontrol haarfijn aan wanneer er op en afgeschakeld moest worden. Ja, het klopt: dit levert af en toe forse toerentallen op (4000 rpm moet je niet van schrikken). Met een gemiddelde snelheid van 88 km/h heb ik over 1000 km 1:10 gereden.
Had vooraf mijn twijfel bij het (lage) gewicht van de auto tov de caravan. Echter nergens last van gehad (wellicht ook te danken aan een stabiele caravan). Overigens kogeldruk stond op 85 kilo (door Mazda op 84 kilo aanbevolen).

Wil zeker geen reclame maken voor Mazda, je vroeg enkel om advies en ervaringen dus voel me in deze vrij om mijn ervaring met je te delen.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door erichendri » zo 24 jun 2018 23:08

Als je al een favoriet heb zou ik daar voor gaan.
Zou ook mijn keuze zijn als ik een lijstje zou hebben waar helaas
de subaru forester op 1 staat..
Een echte dikke en zuinige 2 liter motor, niet alleen op papier.
En als bonus is dit ook nog eens de best rijdende auto in zijn klasse (SUV).
Maar waarom u dit nou een crossover vindt??

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door PD » ma 25 jun 2018 07:21

In deze klasse zou ik de Tiguan met 150 pk en dsg kiezen. Met afstand vind ik dit de mooiste en aan trekkracht kom je niks tekort.

Mijn buurman is niet tevreden over zijn CX5. Deze heeft al vaak in de garage gestaan en heeft binnen 100.000 km ook al een nieuwe motor.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door karelV » ma 25 jun 2018 08:24

Ook help voor ons bij onze toekomstige trekker, hebben 2 merken en daarvan 2 types op het oog maar die staan zeker niet in het lijstje van TS.
In het lijstje van TS staan wel 2 merken/types waar ik ook wel voor zou kiezen als dat persé zou moeten en dat zijn de tiguan en CX5 alhoewel ik die aan de binnenkant net vind lijken op de vroegere Lada mrgreen.gif .
Iemand schreef hier(niet iemand maar iemand mrgreen.gif ) iets over Kia of Hyundai dat je veel auto voor je geld krijgt kan ik wel een beetje beamen met name alleen de garantie al van res. 7 en 5 jaar en de nieuwere modellen hebben tegenwoordig ook meer koppel in de groter types waar je voortaan beter mee uit de voeten kunt met een caravan erachter.
Wij gaan de komende weken weloverwogen kijken wat het gaat worden. Gaat wel een potentere trekker worden als wat in het lijstje van TS staat.
Blijft nog even een verrassing zowel voor ons als voor jullie knipoog.gif
Wordt vervolgt.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Jstevens
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 12:04

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Jstevens » ma 25 jun 2018 17:16

Nou TS, doe er je voordeel mee. Volgens mij heeft nu ieder merk welke op jou lijst staat wel positieve als negatieve beoordelingen gekregen. Valt mij op dat er ook veel “ van horen zeggen ervaringen” gemeld worden. Zelf ben ik erg pragmatisch bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto. Zo laag mogelijke bijtelling en veel comfort voor je geld, inmiddels is bij mij er bij gekomen dat de auto 1700 kg mag trekken. Helaas kun je dit niet testen bij een proefrit. Zelf heb ik zowel Japans, Frans, Duits en Tsjechië’s gereden en allemaal rijden ze prima in relatie tot het bedrag. Verhalen over garagebezoek of een motor welke bij 100.000. Km vervangen moet worden zou ik niet al te serieuz nemen. Het zal best waar zijn maar zet dit dan wel af tegen de 10.000 exemplaren welke wel zonder problemen rijden. Jij rijdt zo wie zo nieuw en hoef je normaliter geen zorgen te hebben over problemen. Mijn advies, kies de mooiste mrgreen.gif
Kip Hyline 50 tdb + Mercedes C300e estate

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door PD » ma 25 jun 2018 17:21

Jstevens schreef:
ma 25 jun 2018 17:16
Verhalen over garagebezoek of een motor welke bij 100.000. Km vervangen moet worden zou ik niet al te serieuz nemen.
Wat een bullshit !

Ook met een nieuwe leasebak wil je geen ellende, zeker niet tijdens je vakantie.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Jstevens
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 12:04

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Jstevens » ma 25 jun 2018 17:27

Dat zeg ik toch, hoe groot is de kans dat een nieuwe auto de geest geeft? Ieder merk heeft wel een exemplaar welke de levensduur niet waar maakt. Of dacht je dat een Duitse auto garant staat voor zero defects. Maar laten we deze discussie stoppen want hier spelen bij velen hun emotie op ipv rationeel denken. TS is wars van luxe of image lees ik, een goede trekker is prio een tegen een redelijk bedrag, daarna luxe en looks.
Kip Hyline 50 tdb + Mercedes C300e estate

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Techn » ma 25 jun 2018 17:28

Bij elk merk rollen er ook op maandagochtend auto’s uit de fabriek!!!

Volgens mij wordt het nu kiezen op uiterlijk.

Ik zeg Tiquan!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”