TomTom voor vrachtwagens.

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Desjelle

TomTom voor vrachtwagens.

Bericht door Desjelle » ma 1 dec 2008 21:40

http://www.jouwnav.nl/content/n/695/Tom ... kbaar.html

Het hoera gevoel voor de mensen met een sleurhut. :D

R_S_P
Berichten: 196
Lid geworden op: za 31 mei 2008 17:31
Locatie: Prov.Utrecht

Bericht door R_S_P » ma 1 dec 2008 21:58

Ik zou dit toch iets genuanceerder zien, een vrachtwagen is geen caravan met auto.

Vrachtwagens mogen bv passen en wegen over met behoorlijke stijgingspercentages, waar caravan's met auto niet over mogen.

Ik zou hier in elk geval niet blindelings vanuit gaan, om op deze wijze een route te rijden.

Waarom deze versie van TT is uitgegeven, is hoofdzakelijk om sluipverkeer tegen te gaan( in dorpen) en dat vrachtwagens niet voor verasseringen komen te staan mbt viaducten.

Gr.
MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL.
Fendt Saphir 465 MY2021/ VW Tiguan 1.4 4-Motion High-Line

Bob1976

Bericht door Bob1976 » di 2 dec 2008 10:34

das niet helemaal volledig wat je schrijft R_S_P, want volgens die site kan je als vrachtwagen chaufeur de maten én gewichten van de combinatie invoeren in de TomTom, het zou dus best zo kunnen zijn dat je gewoon het gewicht en de maten van de caravan combinatie kan invoeren zodat je toch een daarvoor geschikte route krijgt...

gr, Bob.

R_S_P
Berichten: 196
Lid geworden op: za 31 mei 2008 17:31
Locatie: Prov.Utrecht

Bericht door R_S_P » di 2 dec 2008 17:03

@Bob

Een vrachtwagen, eo, combinatie is iets heel anders dan een auto met caravan.
Ik weet niet of je wel eens in de bergen rijdt, maar daar kom je combinaties tegen, die met "2 vingers" in de neus de berg opgaan, terwijl beneden een bord staat verboden voor caravan's.
Vrachtwagens daarintegen mogen daar wel rijden.

Gr.
MET MIJN GEDACHTEN ERGENS ANDERS, BEN IK ALTIJD OVERAL.
Fendt Saphir 465 MY2021/ VW Tiguan 1.4 4-Motion High-Line

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » di 2 dec 2008 18:36

R_S_P heeft volgens mij toch gelijk.
Vrachtwagens zijn erop gemaakt en berekend qua lading.
Ook zie je in deze bergachtige landen vaak aangepaste vrachtwagens,groter vermogen gecombineerd met kortere verhoudingen en zelfs met het stuur aan de rechterkant.
Auto's daarentegen mogen een bepaald gewicht trekken maar remmen,vering,motor,etc zijn onvoldoende berekend op extreme omstandigheden zoals rijden met een caravan beladen tot het max trekgewicht van de auto in een berglandschap met vaak en dit is niet onbelangrijk voor dit soort ritten een onervaren chauffeur.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Desjelle

Bericht door Desjelle » di 2 dec 2008 19:13

Ik vind deze oplossing toch een betere oplossing dan géén oplossing. :D

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » di 2 dec 2008 19:30

Is waar. Ik vindt overigens, dat TT of andere satnav's gewoon in de stand "snelste route" weinig problemen opleveren, ook met caravan.

Ik zie de meerwaarde wel, maar zie dat niet als 150 euri.

Maar da's mijn mening, daar moet je niet teveel aandacht aan schenken. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » di 2 dec 2008 19:35

Desjelle,

vind ik niet.Tegenwoordig wordt er maar al te veel blindelings vertrouwd op het navigatiesysteem.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » di 2 dec 2008 21:42

Ab schreef:Is waar. Ik vindt overigens, dat TT of andere satnav's gewoon in de stand "snelste route" weinig problemen opleveren, ook met caravan.
Wij hebben nog nooit problemen gehad en rijden altijd op Tom Tom, zie de meerwaarde van deze software dus niet voor caravanners.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Bob1976

Bericht door Bob1976 » wo 3 dec 2008 09:41

Wilkman schreef:Desjelle,

vind ik niet.Tegenwoordig wordt er maar al te veel blindelings vertrouwd op het navigatiesysteem.
haha, ja inderdaad d'r is laatst weer een taxi in de sloot gereden "door" z'n navigatie :roll: ......tuurlijk geef die maar de schuld :? :wink: hahaha

overigens ben ik het niet eens met je stelling dat het "niet zelf nadenken" van sommige mensen een argument is om géén oplossing beter te vinden dan die vrachtwagen TomTom... je moet natuurlijk áltijd zelf blijven nadenken en dan voegt die vrachtwagen TomTom wellicht nog iets extra's toe...

gr, Bob.

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » wo 3 dec 2008 12:46

Dus Bob aan je quote te zien toch ook niet helemaal zeker en is die gegeven oplossing(?) dan die meerkost van die euro's waard?
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Bob1976

Bericht door Bob1976 » wo 3 dec 2008 15:50

ehhhh, nou als het 150 euro kost zoals Ab schrijft vind ik het eventuele voordeel inderdaad niet opwegen tegen de kosten... maar als het nou op een of andere nieuwsgroep te downloaden is is het wel het overwegen waard :oops: :wink:

gr, Bob.

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”