TomTom & routes voor de caravan

Systemen en aanverwante zaken.
DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Bericht door DannyL » di 25 nov 2008 21:11

Op http://www.Mappy.nl kun je (na het aanmaken van een profiel) je routes plannen en kun je aangeven dat je met een caravan op pad gaat, opties als "hoge bergpassen vermijden" aanvinken enz.

*Peter*

Bericht door *Peter* » wo 26 nov 2008 00:56

Ik rijd vaak in m'n eentje en kan wel goed kaartlezen, maar alleen, als ik aan de kant sta, dat heeft met mijn ogen te maken. Die GPS is een zegen, ook al kom ik wel eens een foutje tegen.
Inderdaad verdwijnt de vrachtwagenfunctie van de Garmin en dat spijt me.
Voor mij zou dat een reden kunnen zijn om over te stappen op een Tomtom, omdat zij uiteraard gaan leren van andermans fouten... ;-)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » wo 26 nov 2008 11:06

Een andere reden zou kunnen zijn, dat er ontzettend veel campings al standaard in de Tom zitten. (Misschien ook wel in andere navs)
Da's verrekte handig, als je wat zoekt in een bepaalde omgeving.


Of het rijden naar deze campings ook rekening houdt met het feit, dat je er een caravan achter hebt, zou eigenlijk wel logisch zijn.

Of het werkelijk zo is, weet ik niet. Maar ik heb tot nu toe nooit problemen gehad, terwijl ik soms van camping naar camping moest rijden, omdat er 5 achter elkaar vol zaten. Dus het zou maar zo eens kunnen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Vliedje

Bericht door Vliedje » wo 26 nov 2008 11:13

JJ schreef:- werkt een nav zo goed, dat je er vaak op vertrouwd, met alle gevolgen vandien....maar wel menselijk. Want kaartlezen terwijl je auto rijdt is ook niet alles ....
:) :wink: Ik mag toch hopen, dat je het kaartlezen aan je passagier overlaat en dat als je alleen in de auto zit ergens stopt, om de kaart veilig te bekijken.

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door Pensionado » wo 26 nov 2008 11:31

Ab schreef:Een andere reden zou kunnen zijn, dat er ontzettend veel campings al standaard in de Tom zitten. (Misschien ook wel in andere navs)
Garmin komt nu met een update waarin alle ACSI campings zijn opgenomen. Is een begin. :roll:

*Peter*

Bericht door *Peter* » wo 26 nov 2008 12:04

Het wordt me wel moeilijk gemaakt! :lol: :lol: :lol:

WL

Bericht door WL » do 27 nov 2008 14:28

> Garmin komt nu met een update waarin alle ACSI campings zijn opgenomen<

Prima als ze duidelijker worden aangeven dan andere beschikbare POI-bestanden. Op zich zijn alle ASCI campings en vele anderen immers toch al beschikbaar op internet, b.v. via Archies camping POIS. En er staan ook nog wat op Parafoeters website, meen ik.
Gaat het op dezelfde manier dan is dit geen koopargument. Je haalt ze immers zo gratis (en m.i. legaal) binnen en zet ze zo op je Garmin of Tom Tom. Is de presentatie veel duidelijker dan kan het best een koopargument zijn.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » do 27 nov 2008 15:07

Dat zeg je nu wel.. Ik ben bezig geweest om Archie's bestand in te laden..
maar behalve het icoontje is me dit tot nog toe niet gelukt.

Zo simpel is het dus ook niet, (voor dummy's :oops: :oops: )
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » do 27 nov 2008 15:29

Pas toch op jongens en meisjes met die TomTom: soms is een camping door de geografische ligging slechts alleen vanuit bijvoorbeeld het noorden te bereiken; die info staat bijvoorbeeld in de campinggids van de ANWB. Ga je vanuit het zuiden suf achter Lucie, Bert of een andere mevrouw of meneer aan tuffen dan ga je nog eens aardig op de koffie komen; dus naast een kaart is het gebruik van up-to-date informatie uit bijvoorbeeld een campinggids zo gek nog niet :razz:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » do 27 nov 2008 18:36

Een navigatietoestel is een handig ding maar lost niet alles op.Je moet zelf ook nog initiatief nemen.

Juist hetzelfde als bij een computer , zeeeeer handing maar bij gebruik ervan zul je toch zelf nog eens moeten nadenken. :wink:
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

JJ

Bericht door JJ » do 27 nov 2008 20:37

Ik heb afgelopen zomer gebruik gemaakt van de ANWB-campings POI op mijn tomtom, zonder overdrijven geweldig! Op ieder gewenst moment kan je bepalen wat te doen. Je hebt zo een overzichtje van campings op de route, hoe ver van de route, hoe ver nog rijden, namen erbij. We hebben er iedere keer gebruik van gemaakt, in Du, It, Oo en Zw. Geen problemen met routes oid. Kaart nemen we wel mee. Zo op zeer leuke plekken gekomen, die voor herhaling vatbaar zijn. Voor ons geen saaie onderwegcampings aan/op de snelweg meer, of autohofs, ietsjes verder rijden is zeeeer de moeite waard, dankzij de nav (en anwb, of asci of wie dan ook). Heb nog niet die andere campings-poi gebruikt, gevoelsmatig geeft dat iets meer kans om op een "prut" camping te komen. Onderweg, met ook kleine kinderen, heb ik daar geen zin in.

*Peter*

Bericht door *Peter* » do 27 nov 2008 22:50

Het enige probleem voor mij is, dat het campings zijn, die ik niet wil bezoeken... ;--)

JJ

Bericht door JJ » do 27 nov 2008 23:07

Des te handiger dat ze er in staan - weet je direct dat je daar NIET moet zijn!

Gebruikersavatar
Orgelman
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 29 jun 2008 12:05
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Orgelman » za 13 dec 2008 12:15

Mijn Mio 269+ heeft ook een instelling voor vrachtwagen en dat is met de caravan ideaal. Ik heb vorig jaar ook de TomTom van mijn zoon gebruikt en die stuurde ons inderdaad dwars door kleine straatjes waar je beter niet kunt komen met een caravan.
Vreemd eigenlijk dat TOMTOm die mogelijkheid niet heeft.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » za 13 dec 2008 13:54

Orgelman schreef:Ik heb vorig jaar ook de TomTom van mijn zoon gebruikt en die stuurde ons inderdaad dwars door kleine straatjes waar je beter niet kunt komen met een caravan.
Toen had je waarschijnlijk de optie "kortste route" gebruikt en niet "snelste route" :?:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » za 13 dec 2008 14:04

Ook met >snelste route< ingesteld krijg je van TomTom vaak het advies in een dorp allerlei binnendoorweggetjes te nemen i.p.v. de veel logischer doorgaande route: vandaar mijn eerdere advies om je verstand ingeschakeld te houden bij zo'n advies om rechtsaf te gaan terwijl even verderop een richtingaanwijzer je de veel logischer doorgaande route toont :idea: waar uiteindelijk de door TomTom aangegeven weg ook weer op uitkomt :lol:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”