PDA Acer N35 met tom defect en nu .................

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Doortje

PDA Acer N35 met tom defect en nu .................

Bericht door Doortje » vr 31 aug 2007 13:21

Wie geeft ons een stukje nuchter advies ???

Hebben nu een PDA - Acer N35 met daarop TomTom Software.
Prima bevallen, maar gebruiken PDA-functies weinig.
Navigatie is toch wel 'hoofddoel'.

Nu is (zoals bij zovelen) de connector kapot (Stekkeringang voor oplader)
en we staan nu dus voor de keus .................
Het lijkt er op dat de accu ook niet super meer is, dus ook die zou vervangen moeten worden.

Geschatte kosten voor vervangen connector & accu: circa 100,-
maar met het risico dat connector wederom snel kapot zal zijn .............. omdat dit een wel erg zwakke plek is van de N35

Momenteel bij Makro TomTom Europe in de aanbieding voor € 272,-

Wat is wijsheid ?
Alle bruikbare tips en ervaringen welkom !

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » vr 31 aug 2007 13:41

Ik zou wanneer je natuurlijk de centjes ervoor heb. kiezen voor een nieuwe ook omdat je de pda functie niet gebruikt is een eigen navigatie gewoon makkelijker.
Zoals je ook aangeef het is een zwak punt, dus je zal met een jaar weer moeten vernieuwe misschien voor iets wat je niet gebruikt

Gebruikersavatar
Navigator
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog

Bericht door Navigator » vr 31 aug 2007 13:42

Heb ook een pda gehad , na dat die kapot gegaan was heb ik tomtom 700 gekocht waar ik al 2 jaar mee navigeer zonder problemen

Borre

Bericht door Borre » vr 31 aug 2007 14:52

Ik zou beslist geen 100 euri steken in een verouderde PDA..
Ik heb zelf ook net de Tom Tom one gekocht als vervanger voor de Mio 260 die ook bij de connector kapot ging en een zwakke batterij kreeg.
Ik ben echter matig tevreden over de Tom Tom. Hij maakt veel fouten en de routes lijken nogal willekeurig. Bij verkeersknooppunten ziet hij regelmatig geen verschil tussen kruisingen en viaducten. Ook op rotondes kan hij het tempo van het verkeer maar nauwelijks bijhouden. Mijn oude Mio deed dit veel beter.

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 31 aug 2007 15:10

Geef wat geld uit en koop een goeie Garmin.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » vr 31 aug 2007 15:39

*Peter* schreef:Geef wat geld uit en koop een goeie Garmin.
Zijn er ook slechte Garmins dan :?: :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 31 aug 2007 17:31

Ik geloof niet, dat er slechte Garmins zijn, maar er zijn wel veel soorten. Je moet echt opletten, dat je het apparaat koopt, dat aan je verwachtingen gaat voldoen.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » vr 31 aug 2007 17:35

Weet je zeker dat je geen garantie meer hebt? ws is dat 2 jaar. Bij mij is onder garantie de connector gemaakt en kan nu dus weer even vooruit met m'n PDa en TT6 :D

Doortje

Bericht door Doortje » vr 31 aug 2007 17:47

Wij hebben onze Acer voorjaar 2006 2ehands gekocht - nooit geen problemen gehad, tot afgelopen week.
Omdat wij geen officiële aankoopbon hebben, hebben we dus ook geen garantie !

Ik weet van het bestaan van Garmin, Mio en allerlei andere systemen.
Is voor ons als digi-beten, net een enorme pan erwtensoep .....
TomTom is ons prima bevallen, dus daar willen we het maar bij houden !

Nick

Bericht door Nick » vr 31 aug 2007 17:55

Ook de TomTom's gaan wel eens kapot, maar met 2 jaar garantie en een uitstekende helpdesk cq servicedesk was bij mij het leed weer gauw geleden. Zelfs het opsturen en terugbezorgen kost niets.

BDoets

Bericht door BDoets » za 1 sep 2007 09:56

Ja, als onze n35 de geest geeft dan komt er ook een "originele" Tomtom. Nu is het al zover dat ik in de auto het laadkabeltje om de PDA-houder hang, om de trek op de plug te ontlasten... De accu is ook zwak, voor een dikke 20 euro kan je ze wel vinden maar ook dat heb ik er niet meer voor over. De PDA wordt verder voornamelijk gebruikt als MP3 speler en om soms een potje te schaken...

Ik vroeg me overigens af - als je een komplete TT koopt, kan je dan de software en/of kaarten ook updaten? Ik neem eigenlijk aan van wel...

Bart

Doortje

Bericht door Doortje » za 1 sep 2007 11:21

Nou, we zijn nu informatief aan het rondkijken naar een originele TomTom .... maar ook dan duizelt het je, omdat er ook hierin weer zoveel varianten en bijbehorende prijskaarten zijn.

Weet jij wat het verschil is tussen TomTom Go Europe
en TomTom One Europe ????????????????

BDoets

Bericht door BDoets » za 1 sep 2007 12:02

Ik weet niet of je nog even kan/wil wachten... maar als tegenhanger van het Amerikaanse GPS systeem (waarop alle huidige navigatiesoftware is gebaseerd) komt binnen enkele jaren het Europese Galileo systeem in bedrijf (het wordt gefaseerd ingevoerd, maar de geplande datum van volledig bedrijf is in 2010).
Niet alleen begint GPS af te takelen (enkele van de stellieten zijn al ruimschoots over hun geplande vervangingsdatum heen maar gezien de oorlog in Irak & omstreken is daar nu even geen budget voor), Galileo moet een stuk nauwkeuriger zijn (logisch, de techniek is weer een flink aantal jaren verder ontwikkeld). Verder kunnen Galileo-navigatie-instrumenten wél met GPS-satellieten werken, maar omgekeerd niet...
Je kan verwachten dat binnen één à anderhalf jaar Galileo navigatie apparatuur op de markt komt. Zelfs als je die niet wil (zal ongetwijfeld iets duurder zijn dan GPS apparatuur) dan nog kan je verwachten dat vanaf dat moment alle GPS navigatie in de ramsch gaat, dus zowiezo loont het de moeite daarop te wachten...
Bart

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Bericht door Peter1379 » ma 3 sep 2007 11:08

Wat wijsheid is moet iedereen zelf bepalen. Ik heb naast een PDA met TomTom ook een Nokia smartphone met daarop TomTom geinstalleerd.
Ik gebruik ze nu afwisselend maar als de PDA de geest geeft (is overigens van mijn baas) hoef ik geen nieuwe meer. De GSM met navigatie bevalt mij prima en heb ik altijd bij me. Een PDA is al gauw een groter apparaat wat je mee moet zeulen. Een telefoon is denk ik voor heel veel mensen inmiddels een noodzakelijk kwaad en dus toch wel aanwezig.
Kantoor functies die in mijn PDA zitten heb ik ook allemaal in de telefoon zitten en worden net zoveel gebruikt als die in de PDA. Alleen de agenda en contactpersonen zijn voor mij een nuttige optie en dat werkt in de telefoon eigenlijk nog beter dan in de PDA. Dus als ik weer een keuze zou moeten maken ging ik weer voor de GSM met ingebouwde alles...
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Pimpampoentje

Bericht door Pimpampoentje » ma 3 sep 2007 15:01

budget oplossing: koop een overjarige michelinkaartenboek :wink:
of
toppertje: tomtom one nieuweste versie.
of kies een telefoon (alleen is de hardware betrouwbaarheid van deze apparaatjes duidelijk onder de maat evenals die van PDA's, maar dat heb je zelf al gemerkt) :cry:
suc6

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Bericht door Peter1379 » ma 3 sep 2007 15:10

Het gebrek aan betrouwbaarheid van GSM telefoons is neem ik aan je eigen interpretatie. Ik ben zeer tevreden over mijn telefoons tot nu toe. Volgens mij wordt de levensduur van GSM's meer bepaald door de eigenaar ervan dan dat de toestellen de geest geven.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Gebruikersavatar
WimenXenia
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 29 jun 2007 00:17
Locatie: Voorst

Bericht door WimenXenia » ma 3 sep 2007 22:49

Nou ik heb een mobiel van het merk nokia n70 met tom tom erop het werkt perfecto geen klachten.
Mazda 626 1.8i - Sprite Alpine Jubilee '91
Fotoalbum

BDoets

Bericht door BDoets » di 4 sep 2007 21:49

Ik heb nooit eerder gehoord dat een GSM met navigatie erin onbetrouwbaar zou zijn... is de jouwe wel in orde?
Maar een bezwaar lijkt me wel (vooral in de auto) dat het scherm ongeveer de helft is van andere systemen.
Bart

*Peter*

Bericht door *Peter* » di 4 sep 2007 22:02

bdoets schreef:Maar een bezwaar lijkt me wel (vooral in de auto) dat het scherm ongeveer de helft is van andere systemen.
Bart
Mwa, ik heb jaren per auto, lopend of op de fiets gewerkt met de Garmin Quest. Dát is pas een klein schermpje! Toch heb ik dat nooit als ingewikkeld, onleesbaar of op andere wijze vervelend ervaren, omdat het een heel mooi helder schermpje is.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » di 4 sep 2007 22:40

Ben van 2 apparaten [telefoon + TomtomGo] overgestapt op 1 apparaat: PalmOne Treo met Tomtom Navigator 6. Da's pas makkelijk; het ding past wél in mijn broekzak en het kleinere scherm is heel goed bruikbaar in de auto.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
WimenXenia
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 29 jun 2007 00:17
Locatie: Voorst

Bericht door WimenXenia » wo 5 sep 2007 00:11

bdoets schreef:Ik heb nooit eerder gehoord dat een GSM met navigatie erin onbetrouwbaar zou zijn... is de jouwe wel in orde?
Maar een bezwaar lijkt me wel (vooral in de auto) dat het scherm ongeveer de helft is van andere systemen.
Bart
Dat valt wel mee hoor het is even wennen. Maar als je hem goed plaats kun je genoeg op zien. Ik heb alle flitspalen en controles erop staan en het werkt toppie.
Mazda 626 1.8i - Sprite Alpine Jubilee '91
Fotoalbum

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”