Flitspalen op je navigatie...
Flitspalen op je navigatie...
Wat vinden jullie: flitspalen waarschuwing in je navigatie-apparatuur, is dat nou om te voorkomen dat je te hard rijdt, of alleen maar om te voorkomen dat je gefotografeerd wordt?
Bart
Bart
- HansTabbert
- Erelid
- Berichten: 2419
- Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
- Locatie: Twente
Ik rij zakelijk ongeveer 65000 km per jaar.zandvoorta schreef:Kostenbesparing natuurlijk Al helpt het toch niet tegen onopvallende controles en dat heeft me al een keer zo'n 560 euro gekost dus ik hou me toch wel aan de snelheid tegenwoordig :D
Ik probeer mij altijd aan de snelheid te houden, maar de hoeveelheid boete,s van 4 a5 km te hard zijn niet op een hand te tellen.
Daarbij komt, er is er geen 1 van binnen de bebouwde kom.
Allemaal op 80 km wegen, makkelijk schoren voor de heren.
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020
- HansTabbert
- Erelid
- Berichten: 2419
- Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
- Locatie: Twente
Mijn gps ondersteund die functie niet.
Wel ben ik ooit (2 jaar geleden) geflitst in oostende , het was een weg waar je 90 mocht dan weer 70 dan weer 90 en terug naar 70 enz.... waarschijnlijk heb ik 1 bordje gemist en ja hoor geflitst aan 76 per uur waar je maar 70 mocht.
Dit zal me echter geen 2 de keer overkomen (hoop ik)
Ik hou me overal aan de snelheid die geld op dat ogenblik , en als er achter mij een deel wagens hangen laat ze dan maar voorbijsteken want ik ga niet harder rijden.
Dacht ergens gelezen te hebben als je gps die functie heeft om flitspalen te heuuuu ontdekken (weet staan) dat dit zeker niet mag in zwitserland.
Men kan aan de grens je gps hierop controleren en indien positief wordt je gps aangeslagen (of de bestanden die de functie gebruiken worden ter plekke gewist)
Vriendelijke groeten kroko
Wel ben ik ooit (2 jaar geleden) geflitst in oostende , het was een weg waar je 90 mocht dan weer 70 dan weer 90 en terug naar 70 enz.... waarschijnlijk heb ik 1 bordje gemist en ja hoor geflitst aan 76 per uur waar je maar 70 mocht.
Dit zal me echter geen 2 de keer overkomen (hoop ik)
Ik hou me overal aan de snelheid die geld op dat ogenblik , en als er achter mij een deel wagens hangen laat ze dan maar voorbijsteken want ik ga niet harder rijden.
Dacht ergens gelezen te hebben als je gps die functie heeft om flitspalen te heuuuu ontdekken (weet staan) dat dit zeker niet mag in zwitserland.
Men kan aan de grens je gps hierop controleren en indien positief wordt je gps aangeslagen (of de bestanden die de functie gebruiken worden ter plekke gewist)
Vriendelijke groeten kroko
Dit is alleen maar te controleren door de instelling op je gps in te zien.kroko schreef:Mijn gps ondersteund die functie niet.
Wel ben ik ooit (2 jaar geleden) geflitst in oostende , het was een weg waar je 90 mocht dan weer 70 dan weer 90 en terug naar 70 enz.... waarschijnlijk heb ik 1 bordje gemist en ja hoor geflitst aan 76 per uur waar je maar 70 mocht.
Dit zal me echter geen 2 de keer overkomen (hoop ik)
Ik hou me overal aan de snelheid die geld op dat ogenblik , en als er achter mij een deel wagens hangen laat ze dan maar voorbijsteken want ik ga niet harder rijden.
Dacht ergens gelezen te hebben als je gps die functie heeft om flitspalen te heuuuu ontdekken (weet staan) dat dit zeker niet mag in zwitserland.
Men kan aan de grens je gps hierop controleren en indien positief wordt je gps aangeslagen (of de bestanden die de functie gebruiken worden ter plekke gewist)
Vriendelijke groeten kroko
Ik had deze functie op mijn vorige nav. Vaak klopten de snelheden van het systeem niet (meer) met de werkelijkheid. Dan is de melding hoogst irritant en heb je ook niets aan zo'n functie. Ik vind een navigatie sowieso niet prettig wanneer deze steeds overbodig geluid produceert. Mijn vorige Mio meldde bij iedere kruising dat ik de weg moest blijven volgen, mijn nieuwe TT zegt alleen wat wanneer je moet afslaan. Bevalt mij beter.
Kosten besparend, zelfde reden waarom ik jaren met een stinger heb rond gereden
Niet dat ik altijd te hard rij, vind het gewoon zonde van het geld. Het zijn meestal een paar km bekeuringen.
Niet dat ik altijd te hard rij, vind het gewoon zonde van het geld. Het zijn meestal een paar km bekeuringen.
Laatst gewijzigd door Diesel op ma 25 jun 2007 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hetzelfde alleen ongeveer 50.000 km op jaarbasis. En natuurlijk ook de autosnelweg.hansdj schreef: Ik rij zakelijk ongeveer 65000 km per jaar.
Ik probeer mij altijd aan de snelheid te houden, maar de hoeveelheid boete,s van 4 a5 km te hard zijn niet op een hand te tellen.
Daarbij komt, er is er geen 1 van binnen de bebouwde kom.
Allemaal op 80 km wegen, makkelijk scoren voor de heren.
Die flitspaalwaarschuwingen (3x woordwaarde) vind ik wil handig. Vaak luister ik in de auto naar BNR-radio en die hebben een zeer accurate flitsservice. Overigens rijd een kleine 40.000 km/jaar en pas twee keer en bon gehad (ook op 80 km/uur wegen). Ik houd me ook eigenlijk gewoon aan de snelheid en rij veel op cruise control.
Alleen met de caravan rij ik altijd 100 op de snelweg
Alleen met de caravan rij ik altijd 100 op de snelweg
geheid dat u teller 90 km/h aangaf.hansdj schreef:Ik rij zakelijk ongeveer 65000 km per jaar.zandvoorta schreef:Kostenbesparing natuurlijk Al helpt het toch niet tegen onopvallende controles en dat heeft me al een keer zo'n 560 euro gekost dus ik hou me toch wel aan de snelheid tegenwoordig :D
Ik probeer mij altijd aan de snelheid te houden, maar de hoeveelheid boete,s van 4 a5 km te hard zijn niet op een hand te tellen.
Daarbij komt, er is er geen 1 van binnen de bebouwde kom.
Allemaal op 80 km wegen, makkelijk schoren voor de heren.
Nee. Dat is nou juist de reden dat ik deze poll opzette.Arjanne schreef:Het gaat uiteindelijk (bij iedereen) om de pegels, knikkers....geld.
In principe zijn maximum snelheden natuurlijk bedacht om de weg veiliger te maken, om levens te sparen. Omdat niemand zich daaraan houdt als er geen straf is, zijn boetes uitgevonden.
Het vervelende is dat vandaag de dag vrijwel niemand zich aan max snelheden houdt omdat dat veiliger is, maar alleen omdat het anders geld kost.
Dat is nogal kortzichtig.
Naturlijk is het ook waar dat er ook op allerlei plekken max snelheden zijn waar dat niet echt zinvol is. Vervelend, maar het principe van wetgeving is dat iedereen er zich aan moet houden, ook degenen die misschien wel zo bedreven zijn dat ze zonder gevaar op te leveren, ook sneller kunnen... Wetgeving is altijd hinderlijk voor wie zich in grensgebieden begeeft. Maar het blijven grensgebieden.
Als je ergens 80 mag, en het is in mijn ogen best te doen om er 100 te rijden (en er is geen camera) dan zou ik dat natuurlijk kunnen doen; het lullige is alleen dat één of andere idioot die mij dat ziet doen, misschien wel denkt: Hee, dan kan ik wel 120. Kortom, het is een vorm van normvervaging.
Ander voorbeeld: Als ik met mijn fiets door het rode licht fiets omdat er toch geen ander verkeer is, is dat misschien niet onveilig. Alleen, een tienjarig jochie of een zwakbegaafde (of iemand van het Caravanforum) zou best eens kunnen denken: Hee, ik kan ook best door rood licht fietsen.
Normvervaging dus. Je moet je er altijd van bewust zijn dat je met wat je doet een voorbeeld geeft aan je omgeving.
Bart
Bart met alle eer met dit stuk heb ik problemen,
ten eerste stop je mensen in een hokje, en ten tweede beschadig je mensen.
diesel
Dus je beschouwd ons als 10 jarig of zwakbegaafd, staat je goed, wanneer je voor je mening uit wil komen oke, maar dit gaat mij te ver.Alleen, een tienjarig jochie of een zwakbegaafde (of iemand van het Caravanforum)
ten eerste stop je mensen in een hokje, en ten tweede beschadig je mensen.
diesel
Waar ik me wel aan stoor dat is dat ik uitleg waarom het gek is dat we ons houden aan max. snelheden OMDAT het anders geld kost en niet OMDAT het anders levens kost, en dat er dan gereageerd wordt op het feit dat ik schertsend caravanforummers en zwakzinnigen op één hoop gooi. (Alsof ik hier al anderhalf jaar zou komen als dat waar was.)
Het is zoiets als, Einstein wijzen op een grammaticafout in zijn relativiteitstheorie. (En ook deze vergelijking is humor!!! want ik wil mezelf echt niet met Einstein vergelijken, dit voor diegenen die dat anders zouden denken)
Bart
Het is zoiets als, Einstein wijzen op een grammaticafout in zijn relativiteitstheorie. (En ook deze vergelijking is humor!!! want ik wil mezelf echt niet met Einstein vergelijken, dit voor diegenen die dat anders zouden denken)
Bart
diesel schreef:Bart met alle eer met dit stuk heb ik problemen,
Dus je beschouwd ons als 10 jarig of zwakbegaafd, staat je goed, wanneer je voor je mening uit wil komen oke, maar dit gaat mij te ver.Alleen, een tienjarig jochie of een zwakbegaafde (of iemand van het Caravanforum)
ten eerste stop je mensen in een hokje, en ten tweede beschadig je mensen.
diesel
Humor met een kern van waarheid doet zeer.
Het is overigens wel de humor welke het meeste succes heeft......
Joep en Freek zijn er rijk mee geworden.
Flitspalen op je navigatie... zijn die nou om te voorkomen dat je te hard rijdt, of juist om te hard te kunnen rijden zonder dat je bekeurd wordt?
Dit is de titel van het topic.
Zover ik weet (ik heb er zelf geen) zijn er apparaten zonder en met die informatie (of het zit in de software, weet ik veel)
Dus iemand die zo’n apparaat koopt doet dit bewust met of zonder die informatie mag ik aannemen.
Nu is het over het algemeen bekent dat er ook mobiele controles zijn, dus niet zichtbaar (of hoorbaar) op dat apparaat, dus wie gaat dan het risico lopen om tussen de palen harder te gaan rijden?
Dan heb je ook nog de trajectcontrole (Zeelandbrug bijvoorbeeld) iedereen rijd daar keurig 80 Km (zelfs minder)
Wie kent niet de roodlichtcamera’s?
Wedden dat iedereen daar minder hard rijd dan toegestaan.
Je kan natuurlijk proberen als een soort moraalridder je frustratie hier weg te zetten, maar het effect is te beperkt om héél Nederland netjes de maximum snelheid te laten rijden.
Fietsers worden aangehaald, laat ik dan zeggen dat ik fietsers de meest asociale weggebruikers vind die je hier kunt vinden (de goede uitgezonderd, maar dat zijn er bitter weinig)
Ik denk dat iedereen hier zát voorbeelden van gezien heeft, en dus hoef ik die niet te beschrijven.
Dit is de titel van het topic.
Zover ik weet (ik heb er zelf geen) zijn er apparaten zonder en met die informatie (of het zit in de software, weet ik veel)
Dus iemand die zo’n apparaat koopt doet dit bewust met of zonder die informatie mag ik aannemen.
Nu is het over het algemeen bekent dat er ook mobiele controles zijn, dus niet zichtbaar (of hoorbaar) op dat apparaat, dus wie gaat dan het risico lopen om tussen de palen harder te gaan rijden?
Dan heb je ook nog de trajectcontrole (Zeelandbrug bijvoorbeeld) iedereen rijd daar keurig 80 Km (zelfs minder)
Wie kent niet de roodlichtcamera’s?
Wedden dat iedereen daar minder hard rijd dan toegestaan.
Je kan natuurlijk proberen als een soort moraalridder je frustratie hier weg te zetten, maar het effect is te beperkt om héél Nederland netjes de maximum snelheid te laten rijden.
Fietsers worden aangehaald, laat ik dan zeggen dat ik fietsers de meest asociale weggebruikers vind die je hier kunt vinden (de goede uitgezonderd, maar dat zijn er bitter weinig)
Ik denk dat iedereen hier zát voorbeelden van gezien heeft, en dus hoef ik die niet te beschrijven.