Tom Tom

Systemen en aanverwante zaken.

Ik gebruik ook Tom Tom

Ja
92
59%
Nee
17
11%
Andere
44
28%
Wil er nog eentje aanschaffen
4
3%
 
Totaal aantal stemmen: 157

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Bericht door Michel_V » vr 18 jul 2008 23:11

Sinds kort heb ik de One XL met TMC, ook erg tevreden over dit speeltje.
Vanaf TT versie 3 ben ik met mijn PDA meegegroeid naar de laatste versie 6 (tot 2 maand geleden)
Alleen waren de kaarten inmiddels sterk verouderd en daarom nu deze XL gekocht.
Natuurlijk flink mee aan de hobby en nu de versie 8 software en dito kaarten erop. Vooral de rijbaanbegeleiding is erg duidelijk.

Gr.Michel
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Stef

Bericht door Stef » za 19 jul 2008 09:27

Ab schreef:Die zuignap doet 't perfect, Diesel. (Wel de draaiknop gebruiken)
Bij de TT van Diesel zit weer geen draaiknop, maar dat is ook niet nodig.

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Tom Tom

Bericht door Henmar53 » za 19 jul 2008 19:35

Heb het nodige inmiddels gelezen over TomTom hier,
de beschrijvingen van vorig jaar(m.n ca.juli-2007) met betrekking hebbende op een caravan achter de auto heeft TT helaas (nog) geen antwoord op !
Ook ik kwam dit jaar voor een verrassing te staan dat TT mij stuurde via een weg met verbod voor auto met caravan? gewoon op een binnenweg (D-weg)ver van tolweg af, gelukkig vlakbij de camping ( nog zo'n 9km te gaan) werd uiteindelijk nog zo'n 20km. :?
Helaas geen "voorwaarschuwing"gezien o.i.d. de GOK genomen door iets verder te rijden om te kijken of daar een keer mogelijkheid was,
gelukkig zo'n 3-400mtr verderop een in/uitrit waar ik de combinatie nog enigsinds kon keren, met veel "steekwerk"!!
Collega van mij zelfde probleem maar kon niet meer keren!!
had als enige optie afkoppelen, en met mover caravan keren! daarna auto keren, was ook door TT zover gekomen :evil:
Op camping ook over gesproken, en inderdaad heeft Navman als optie
vrachtwagen instelling :)
betrokken persoon reed met caravan altijd met deze optie !
en nooit geen problemen gehad.
Iemand inmiddels al een Tip voor TT gebruikers?
Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Bericht door Michel_V » za 19 jul 2008 19:58

Navigatie blijft een hulpmiddel :!: om de juiste weg te vinden. natuurlijk is het wel vervelend wanneer je zo in de problemen komt door TT.
Maar om dat als reden aan te voeren om TT af te kraken gaat mij iets te ver. Ieder merk navigatie heeft zijn voordeel maar soms ook specifiek nadeel.
Zo is Navigon veel mooier om te zien, maar is lastiger te bedienen, voor Route66 of de IGO (Mio) of Navman zijn weer andere zaken te benoemen. Ik heb ze in de loop van de jaren allemaal geprobeerd op mijn PDA. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren, maar ik blijf bij TT8.

Gr.Michel

ps. Voor diegene met een bootje, de digitale vaarkaart werkt ook prima op TT
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Stef

Bericht door Stef » za 19 jul 2008 19:58

Mijn TT702T heeft geen vrachtwagen instelling. Ik had echter ingesteld dat mijn maximale snelheid 85 km/u was er werd mogelijk daarom ergens in Duitsland bij wegwerkzaamheden keurig over de rechterstrook geleid ('Rechts aanhouden') voor vrachtwagens en auto's met aanhangwagen. Mogelijk is dat de gezochte optie?

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door Pensionado » za 19 jul 2008 20:57

Navigatie systemen specifiek op de caravan gericht zijn er voorlopig nog niet. Als de systemen een vrachtwagen stand kennen is deze alleen van toepassing op de tijd / snelheid en niet op de [on]mogelijkheden in de route. Hetzelfde bereik je, door zoals Stef schrijft, de snelheid te limiteren.

Enige uitzondering bij mijn weten :oops: is Navteq welke sinds kort een specifiek vrachtwagen navigatiesysteem levert dwz aangepast aan verboden, TTM en wegsoort. Daar betaal je voor en heb je als caravanner ook niet veel aan.

Blijft over opletten zoals we vroeger ook deden :wink:

Ps een caravan keren gaat zonder mover een stuk makkelijker :lol:

Bartje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Bericht door Bartje » za 19 jul 2008 22:44

ik heb slechte ervaringen met TomTom en het het beperken van de snelheid.
Ik ben zo ooit eens uit de Loire-streek teruggekeerd en had mijn beperkte snelheid ingesteld op 85 Km/h., ik wou zien wat dat ging geven.
Op meer dan 100 Km voor Parijs doet TT mij de snelweg verlaten, om RN te volgen tot aan Parijs. En ik kan U garanderen dat is geen lachje.
Wanneer je in TT aangeeft dat je snelheid beperkt is, zal TT daar mee rekening houden in de routeplanning, dwz je kan net zo goed RN nemen aan 85 Km/h dan péage aan 85 Km/h, zeker wanneer RN iets korter is in kilometers.

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » zo 20 jul 2008 10:56

Stef schreef:
Ab schreef:Die zuignap doet 't perfect, Diesel. (Wel de draaiknop gebruiken)
Bij de TT van Diesel zit weer geen draaiknop, maar dat is ook niet nodig.
Klopt die zit er niet op maar klopt hij blijft goed zitten enige wat ik jammer vind is dat ze de aansluiting van het stroom in aan de onderkant van de tt hebben gedaan waardoor hij wat hoger dan gewenst op mijn raam moet zitten anders zit de kabel in de web op mijn dashbord, maar verder echt een top ding. maar dat mag ook wel voor dat geld.

En ik heb ook nog een tijdje tt op mijn ipaq gehad maar dat is niet te vergelijken met dit hoor, dit is vele malen mooier en beter in gebruik
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”