POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Systemen en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » di 28 jun 2016 14:11

apejoekie schreef:Vigo, heb je ook het BMP bestandje met dezelfde naam als het .OV bestand toegevoegd? Dan krijg ik het Archies icoon erbij op de tomtom.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Nee dat heb ik niet gedaan, probeer ik nog wanneer ik die TT weer thuis heb en aan de pc, ik dacht dat enkel OV2 bestanden kunnen.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » di 28 jun 2016 14:46

Dan komt het helemaal goed! Ben benieuwd

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » di 28 jun 2016 15:03

Maar nu kan ik mij weer niet aanmelden op MyDrive. Als ik op aanmelden klik verschijnt er een wit vlak en is even later weer verdwenen, en ik ben niet aangemeld.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » di 28 jun 2016 15:56

Is inmiddels ook weer opgelost en alle POI die ik wilde staan erop inclusief bitmapafdelingen, hoe is het mogelijk....


blij.gif

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door meeder » di 28 jun 2016 16:50

De aanhouder wint!
Maar ik ben het er volledig mee eens dat het veel te omslachtig is in vergelijking met Garmin.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door PMT » di 28 jun 2016 21:22

Dat is inderdaad zo. Met oudere modellen vele malen makkelijker via de verkenner. Maar goed via die community services die apejoekie via de rechter muiskoop uitlegde is het ook prima te doen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Micky » wo 29 jun 2016 00:25

Vigo schreef:Is inmiddels ook weer opgelost en alle POI die ik wilde staan erop inclusief bitmapafdelingen, hoe is het mogelijk....


blij.gif
Moraal van het verhaal, bijna altijd ligt het aan de gebruiker en niet aan het dure product knipoog.gif
Ben blij voor je dat het nu werkt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door primera » wo 29 jun 2016 00:50

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Want gisteren lukte mij het niet.
En na de update vanmorgen wel.

Lijkt windows wel, na iedere update werkt het of wel of niet meer!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Micky » wo 29 jun 2016 01:01

RE.gif

Tja, 1tjes en nulletjes whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » za 23 jul 2016 00:57

Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die via TT Home resp. TT Drive mijn poi's installeren op hun devices en daarmee Tomtom een grote dienst bewijzen, omdat dat op die manier wel op een erg makkelijke manier illegaal in het bezit komen van mijn campingoverzicht! Want reken maar dat alles wat op die manier wordt geïnstalleerd ook in de servers van TT belandt!
Kijk gewoon even op mijn website naar de installatie-instructies en installeer de poi's op een veel eenvoudiger en sneller manier als vanouds via Verkenner!

Archie

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Jan van Vijven » za 23 jul 2016 08:05

Ik zie het probleem niet zo, moet wel bekennen dat ik dit programma niet gebruik....eigenlijk weet ik er dus niet veel van.
Maar je maakt hier "reclame" voor iets wat iedereen gratis mag gebruiken het is dan ook toegankelijk voor iedereen, de kans is dan ook groot dat andere dit lezen en gebruiken, dus ook TT!

Zie ik het nu te simpel?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door primera » za 23 jul 2016 09:21

Ik heb het geprobeerd via verkenner.
Maar dat lukt mij niet.
Vanwege de tom tom niet als usb storage wordt aangemeld maar als netwerk.

En hier kan ik niet op inloggen of bekijken.

Dus moest ik wel via tom tom home doen.
Wat een moeilijke en omslachtige manier is. En niet geheel foutloos is.
Daardoor ben ik ook een weekje bezig geweest.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 26 aug 2016 16:04

Binnenkort nog op vakantie? Gewoon up to date blijven? Misschien zelfs al plannen aan het maken voor volgend jaar?
Download dan nu, uiteraard zoals altijd gratis, de laatste campinginformatie in je navigatie!

Dankzij alle kampeerders die de afgelopen maanden op pad zijn geweest en hun opmerkingen hebben doorgestuurd zijn er helaas weer enorm veel campings geschrapt uit het bestand, maar zijn er anderzijds gelukkig nog meer bijgekomen!

Nog vergeten zelf je bevindingen even door te mailen? Doe dit dan aub alsnog in het belang van alle kampeerders in Europa!

Archie
www.archiescampings.eu

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door meeder » vr 26 aug 2016 18:43

Ik zal ook nog een paar dingen melden, in zweden een paar campings gehad die ontbraken en een camping die totaal niet bestaat en er wel in staat.

Jammer genoeg kan ik het niet via de Archie app melden, misschien een leuke additionele feature?

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » za 27 aug 2016 00:56

meeder schreef:Ik zal ook nog een paar dingen melden, in zweden een paar campings gehad die ontbraken en een camping die totaal niet bestaat en er wel in staat.

Jammer genoeg kan ik het niet via de Archie app melden, misschien een leuke additionele feature?
Het is wel degelijk mogelijk vanuit de app feedback te geven, hoor!
Maar er is natuurlijk ook de mogelijkheid even een mailtje te sturen via het contactformulier op de website: www.archiescampings.eu/contact_ned
Aub nog wel even doen! Het is onze enige mogelijkheid om met zijn allen al die gegevens zo actueel mogelijk te houden!

Archie

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 28 okt 2016 14:35

Ook al zullen in deze tijd van het jaar de meesten, op een aantal “overwinteraars” na, niet erg bezig zijn met kamperen, staat er toch weer een update van Archiescampings online met opnieuw meer campings.
Daarnaast is er ook meer informatie te vinden over de Archiescampings app die nu ook beschikbaar is voor Windows10-gebruikers (www.archiescampings.eu/archiesapp/ned/ . Dit betekent dat u de app óók op uw W10-pc of - -laptop kunt installeren en alvast uw mogelijke routes voor volgend jaar kunt plannen.

Archie
www.archiescampings.eu/ned1

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » di 27 dec 2016 14:14

De alweer laatste update in 2016 van www.archiescampings.eu staat nu online met zo’n 400 extra campings.
Helaas waren bij het voorbereiden van deze update de gegevens van Camping Cheque en BestDeal voor 2017 nog niet beschikbaar. Wel kunt u al de 3319 campings bekijken die met uw Camping Card in 2017 gedurende het voor- en naseizoen voordelig kunnen worden bezocht in 2017.
(Degenen die over de Archiescampings app beschikken, vinden vanaf 28/12 daarin ook al het aanbod van Camping Cheque voor volgend jaar).

Tot slot wens ik u allen een fantastisch 2017 met veel kampeerplezier!

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Mstuniek » di 27 dec 2016 16:52

Waarvoor dank.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 24 feb 2017 16:51

De tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu is sinds een uurtje online.
Behalve de inmiddels gebruikelijke uitbreidingen en verbeteringen zijn naast de Camping Card campings 2017 nu ook de campings van Camping Cheque 2017 te downloaden.

Hartelijk dank aan iedereen die door het sturen van feedback ons gemeenschappelijk(!) campingbestand helpen dit bestand vrijwel dagelijks verder te verbeteren!
Mocht u ook iets vinden dat niet (meer) klopt, laat het dan aub even weten.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Ab » vr 24 feb 2017 18:41

Camping de Batterijen in Renswoude-Veenendaal bestaat niet meer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 28 apr 2017 15:24

Nu het nieuwe kampeerseizoen weer voor deur staat (zeker als het weer ook nog een beetje wil meewerken) en velen er weer op uit zullen willen trekken, is het belangrijk uw campingbestand te verversen.
Mocht u nog niet eerder gebruik hebben gemaakt van Archiescampings.eu dan denk ik dat het zeker de moeite waard is eens een kijkje te komen nemen.
De update voor de maanden mei en juni staat nu online.

Een fantastisch campingseizoen gewenst!

www.archiescampings.eu/ned1

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door RogerS » di 16 mei 2017 22:53

Ik zie op de website dat er ook voor windows 10 een APP is. Deze maar direct gekocht. Is toch wat makkelijker om campings te zoeken dan op mijn Android telefoon. thumbup.gif
Caravanloos. :(

erdejee
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 apr 2017 11:11

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door erdejee » vr 9 jun 2017 20:58

Hallo Archie,

Ik heb vandaag ook je site ontdekt, geweldig werk! En ik wilde er ook gelijk gebruik van maken om het een en ander aan POI's op mijn MIO 687 Truck te plaatsen, maar loop tegen een probleempje aan.
Ik heb zowel het bestand met alle campings in Europa in één als de afzonderlijke bestanden gedownload en uitgepakt. Vervolgens wil ik die via de MioMore desktop-toepassing toevoegen aan mijn Mio. Daarvoor ga ik naar 'Aangepaste POI's', zoek het csv-bestand op, maak een nieuwe categorie aan, plaats ook het bmp-bestand en klik vervolgens op 'Toevoegen aan apparaat'. Na enige seconden krijg ik de melding 'Unable to open/parse the csv-file'. Ik heb al geprobeerd om één van jouw bestanden opnieuw op te slaan als cvs-bestand, maar dat maakt verder niets uit, ik blijf dezelfde melding krijgen. Doe ik iets verkeerd? Of is er ook een mogelijkheid om via de verkenner die POI's toe te voegen?

Bedankt alvast!
Een rode Dacia Duster 1.3 Tech Road 2019 en aan de haak een Adria Altea 472 LU 2013

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jadatis
Berichten: 689
Lid geworden op: zo 23 dec 2007 20:30
Locatie: Haghorst

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Jadatis » vr 9 jun 2017 22:40

Op camperforum heeft ook iemand coordinaten verzameld.
Geeft gelijk de link naar zijn site, mischien kun je daar nog aanvullingen vinden.
http://www.dehoekies.nl/
over bandendruk, copy en plak in browser .
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » za 10 jun 2017 01:16

erdejee schreef:Hallo Archie,

Ik heb vandaag ook je site ontdekt, geweldig werk! En ik wilde er ook gelijk gebruik van maken om het een en ander aan POI's op mijn MIO 687 Truck te plaatsen, maar loop tegen een probleempje aan.
Ik heb zowel het bestand met alle campings in Europa in één als de afzonderlijke bestanden gedownload en uitgepakt. Vervolgens wil ik die via de MioMore desktop-toepassing toevoegen aan mijn Mio. Daarvoor ga ik naar 'Aangepaste POI's', zoek het csv-bestand op, maak een nieuwe categorie aan, plaats ook het bmp-bestand en klik vervolgens op 'Toevoegen aan apparaat'. Na enige seconden krijg ik de melding 'Unable to open/parse the csv-file'. Ik heb al geprobeerd om één van jouw bestanden opnieuw op te slaan als cvs-bestand, maar dat maakt verder niets uit, ik blijf dezelfde melding krijgen. Doe ik iets verkeerd? Of is er ook een mogelijkheid om via de verkenner die POI's toe te voegen?

Bedankt alvast!
Hallo Erdejee,

Helaas heb ik geen kennis van alle mogelijke navigatiesystemen en de manier om poi's daarop te installeren. Ik ga er ook niet vanuit dat er iemand is die al die kennis wel zou hebben gelet op het aantal verschillende merken en binnen die merken dan ook nog eens alle types er zijn tegenwoordig.
Gelukkig hebben we tegenwoordig het onvolprezen internet waarop ontzettend veel kennis is te vinden. Er zijn ook heel veel forums waarop gebruikers van navigatieapparatuur die kennis met elkaar delen.
Ook in dit forum is er waarschijnlijk wel iemand te vinden die je kan helpen met dit probleem. Het lijkt mij in ieder geval niet iets wat niet zou kunnen worden opgelost.

Het enige wat ik helaas kan adviseren, is dus op zoek te gaan. Misschien op de site www.navigatiehelpsite.nl bijvoorbeeld?
In ieder geval veel succes gewenst!

Archie

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”