Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% kortin

Systemen en aanverwante zaken.
janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door janoniem » zo 24 jul 2016 19:05

@vikingpirate,
Dat TT systeem in de CX-5 bevalt ons buitengewoon goed wat gebruikersvriendelijkheid betreft.
Het kaart update abonnement is zeker niet goedkoop en verre van "lifetime".
Mijn ervaring met de kaarten van TT is dat het Nederlandse wegennet altijd bijzonder up to date is (ik ben al eens een nog aan te leggen rotonde tegengekomen).
In het buitenland wil het kaartmateriaal nog wel eens achter de werkelijkheid aanlopen.
Overigens hoorde ik dat de laatste CX-5 modellen geen navigatie van TomTom meer bevatten.
Ik lees minder positieve berichten over de nieuwere uitvoeringen wat navigatie betreft.

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% kortin

Bericht door vikingpirate » zo 24 jul 2016 19:08

Klopt de nieuwe mazda cx 5 heeft ander systeem,
Verder ben ik zeer tevreden met mjn tomtom in de auto.

Bericht aangepast, illegale downloads mogen hier niet gepromoot worden!
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Jan Br » zo 24 jul 2016 19:29

vikingpirate schreef:Wat nu erg jammer is, ik heb een duur onboard tomtom systeem in mijn mazda cx5 en daar moet je normaal gesproken kaarten voor kopen. Maar het vreemde is koop je een stand alone systeem voor nog geen 89 euro krijg je lifetime maps erbij.
Waar zie ik de kronkel verkeerd bij tomtom??
Ja, dat is natuurlijk nooit leuk, maar TomTom is natuurlijk een commercieel bedrijf en dit is hun verdienmodel. Verkoop je systeem aan een automerk voor heel weinig en daarna bindt je de gebruikers aan je wanneer ze een update willen om dat voor een redelijk fors bedrag te kopen.

Denk hierbij bv aan printers (Inktcassettes) of Nespressoautomaten (wordt lastiger nu iedere koffieleverancier deze cups kan leveren, maar reken maar dat hier goed verdiend is) Microsoft Office pakketten enz. enz.

Bedrijven zijn helaas geen filantropische instellingen en helaas worden de mogelijk nieuwe klanten meer in de "watten" gelegd als de bestaande, ook hier dus.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door vikingpirate » zo 24 jul 2016 19:31

Dat begrijp ik heel goed er moet verdient worden.
Daarom heb ik mijn eigen wijze van updaten, en daar zijn mijn kosten mijn eigen tijd.
Trekker met sleurhut

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door creative explorer » zo 24 jul 2016 20:19

Piet P schreef:RE.gif

zie bericht van de topicstarter, die had gekocht incl. 6 updates (1,5jr) , je kunt ook kiezen voor 4 updates, of alleen voor een nieuwe kaart, zie je eigen afbeelding.

Prijsverschillen minimaal
Klopt, juist vanwege die paar euro's verschil heb ik én de volledige kaart van Europa gekocht én met 6 updates. Als het dan moet....



@Vikingpirate, ik snap de kronkel wel, maar vind het jammer. Ze gaan het ook niet beschikbaar maken. Een beetje hetzelfde als met Nokia destijds. De oudere toestellen moest je nog met gekochte kaarten updaten en nieuwere toestellen waren zelfs gratis.
Mijn Garmin heeft ook lifetime maps, maar soit, je kan je er wel druk om maken, zij doen dat niet weenie.gif Ik ga na deze updates de kaarten weer een paar jaar niet updaten.
Mijn huidige kaarten zijn 4 jaar oud, nee; waren, maar ik ben tot nu toe daar ook overal mee gekomen.

Ik heb nu vandaag even een stukje ermee gereden en zelfs de gedeeltes van de Centrale As die nog aangelegd moeten worden, staan al vermeld.
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”