Wie gebruikt...........

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Wie gebruikt...........

Bericht door vikingpirate » di 10 jun 2014 18:23

Ik was benieuwd wie hier allemaal de truck versie van tomtom gebruiken, en wat jullie er van vinden tijdens de reis met de caravan????
Trekker met sleurhut

imprezapino
Berichten: 156
Lid geworden op: za 30 apr 2011 21:53

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door imprezapino » di 10 jun 2014 20:55

Geen ervaring mee. Ik gebruik Sygic op mijn Android telefoon en dat bevalt prima !
Nissan Qashqai 2.0 Tekna met een Keizer Weekender tenttrailer .

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door MarcoC » di 10 jun 2014 22:04

Geen ervaring mee, wij gebruiken de TomTom One XL Europa (ja ik weet het, stenentijdperkmodel) en de ANWB routekaarten. Bevalt ons prima en we komen waar we willen!
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door Meenhoes » di 10 jun 2014 22:27

RE.gif
Kan dan wel steentijdperk zijn maar ik gebruik hem ook en volgens mij is dit de serie met de minste problemen. Dit is m'n 2de want m'n 1ste is gejat boos.gif en ben er nog steeds uiterst tevreden over!!

On-topic,

Geen ervaring met de Trucknavigatie, ben zelf wel chauffeur maar gebruik naast m'n verstand de hierboven genoemde TomTom
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door MarcoC » di 10 jun 2014 23:06

RE.gif
Doet het inderdaad prima thumbup.gif heb hem al 6 jaar en nog geen problemen mee gehad. Het enige wat me altijd wel tegenviel was het wachten op een gps signaal! Dit kon wel eens 4 minuten duren. Sinds ze daar een fix voor hadden..... geen problemen meer mee, voor de deur meteen signaal! haphop.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Malvinas

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door Malvinas » vr 27 jun 2014 19:17

Gebruik de Truckkaart én software al enige jaren op een Go740 Live. De Truck kaart en de bijbehorende navcore staan op een micro sd kaartje en deze wordt gebruikt om de TomTom op te starten. In het interne geheugen van de TomTom staat een normale kaart van Europa. Op deze wijze kun je kiezen welke kaartsysteem je wilt gebruiken door simpel, vóór het opstarten, de sd kaart te verwijderen.
-
Bij de Truck kaart kunt je de afmetingen en het gewicht, per as, van de caravan opgeven.
In de praktijk heb ik geleerd dat je een beetje moet opscheppen over de afmetingen (maar welke man vindt dat vervelend), en dan vooral de breedte.
Ik overdrijf 50 cm, dat scheelt soms een vervelend smal weggetje. In de afgelopen 6 jaar heb ik op deze wijze meer dan 15.000 km afgelegd door Zuid en Midden Europa, en tot nu toe geen problemen ervaren.
Dus als je mogelijkheid hebt om deze truuk toe te passen, doen !

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door Meenhoes » vr 27 jun 2014 19:45

RE.gif
Heb je de proef op de som wel eens genomen door met opzet een te laag viaduct proberen te nemen?
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Malvinas

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door Malvinas » zo 29 jun 2014 13:34

haphop.gif
Hoogte gecontroleerd op een route waar met enige regelmaat bestelauto's klem rijden. De route was maakte een omweg om dit viaduct te vermijden.
Maar je moet natuurlijk altijd zelf blijven opletten, de tomtom is maar een hulpmiddel.
Nogmaals, er is meer dan 15.000 km zo afgelegd en vooral Portugal is soms een ellende, met zeer smalle en bochtige straatjes op doorgaande wegen. Ook daar geen problemen.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Wie gebruikt...........

Bericht door Meenhoes » zo 29 jun 2014 14:02

RE.gif thumbup.gif
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”