weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Systemen en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Kingpin1966 » ma 13 jan 2014 09:07

RE.gif
Het probleem zit in zijn navigatie.
Als die geen vrachtwagen of caravan instelling heeft dan helpt Mapsource of BaseCamp gebruiken ook niets.
Want daar maak je alleen maar een route mee.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door fendtjeplatin » ma 13 jan 2014 13:47

ja garmin , ........

gebruik zelf igo primo op tablet 7" met android.
andere software is bvb sygic navigatie.
voordeel van tablet en navigatie , te gebruiken , als gps (zonder data verbinding) , te gebruiken om te skypen , te telefoneren ,
e book lezen , data gebruik om te internetten (apart kaartje )
mogelijk 2 sim kaartjes,een bel sim en van bvb andere provider data sim enz.
kostprijs van dit speelgoed is 105 € zonder de navigatie.
http://www.aliexpress.com/snapshot/297951045.html link ter info waar het over gaat.

sycic kopen is licentie krijgen , met zelfde licentie op een ander toestel overdraagbaar inclusief update's kaarten voor altijd.
gaat hier wel over android besturingssysteem.
www.sygic.com.

nog info nodig lees het wel.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Tramp

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Tramp » ma 13 jan 2014 14:06

Die mogelijkheid om te kiezen tussen ( wandelaar, fietser, motorfiets, auto, vrachtwagen, camper, 4x4 auto, cross motor of quad), zit hem juist in het programma waarmee je de routes plant, dus bij gebruik van een Nüvi zit dat in BaseCamp.
In de speeltjes zelf kun je doorgaans kiezen tussen soorten wegen die je bij voorkeur wilt gebruiken.
Als je daar niet voldoende aan hebt om mee uit de voeten te kunnen, bestaat er een grote kans dat de verwachtingen die je van van zo'n speeltje koesterd kennelijk wat overspannen zijn.

Sinds TomTom zijn rudimentaire navi-meuk tegen spotprijzen in de markt zette en Garmin de concurrentie daarmee aanging zijn de ontwikkelingen in dat marktsegment helaas wat anders gelopen dan menig gebruiker verwachtte, 't is niet anders. weenie.gif

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Kingpin1966 » ma 13 jan 2014 14:17

Tramp schreef:Die mogelijkheid om te kiezen tussen ( wandelaar, fietser, motorfiets, auto, vrachtwagen, camper, 4x4 auto, cross motor of quad), zit hem juist in het programma waarmee je de routes plant, dus bij gebruik van een Nüvi zit dat in BaseCamp.
Maar dan moet je navigatie die mogelijkheden toch ook hebben?
Als je navigatie die mogelijkheid niet heeft dan heeft BaseCamp toch geen nut?

Ik heb BaseCamp eens even gedownload om het programma wat beter te kunnen doorgronden.
Je kunt in een zgn. Activiteitenprofiel kiezen voor o.a. Camper of Vrachtwagen.
BaseCamp zou in dit profiel rekening moeten houden met te smalle straatjes, te lage bruggen enz. enz.
Als je nu met deze instellingen een kaart zou maken dan zou je navigatiesysteem hier ook rekening mee moeten houden.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Tramp

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Tramp » ma 13 jan 2014 14:58

Die redenering van jou kan ik helaas niet helemaal volgen.
Als je de route op je computer plant, dus niet alleen maar het beginpunt en eindpunt van je reis, maar de gehele route.
En als je die gehele route vervolgens kunt overbrengen naar je gps-speeltje, wanneer je die dan onder de door jou toegekende naam
op je speeltje terugvindt en vervolgens activeert dan moet dat ding het gewoon doen.
Ook een op goedkoop Garmin aftreksel.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Kingpin1966 » ma 13 jan 2014 15:22

RE.gif
Het is heel simpel eigenlijk.
BaseCamp maakt een kaart op basis van het profiel dat je in BC hebt opgegeven.
Dus als je Vrachtwagen hebt geselecteerd dan maakt BC op basis daarvan een "kaart" met de route met de waypoints die je hebt opgegeven.
Rekening houdende met lage bruggen, gewicht ect.ect.
Zet je deze route nu in de Nuvi, dan moet deze exact hetzelfde doen.
Zie de kaart van BC als een overtrekpapiertje dat je over de kaart heen legt, net als een transparant op een overheadprojector.
Want meer is het niet dat BC doet.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Tramp

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Tramp » ma 13 jan 2014 19:04

Volgens mij is het niet simpelweg een kwestie van overelkaar liggende lagen zoals met bvb 'Adobe Photoshop ',
wellicht wat het plaatje betreft, maar qua routering is het meer een kwestie van toegepaste parameters.

However... positief denkend ... vermoed ik nog steeds, dat de routes die Wolf zoekt op een andere plaats terecht zijn gekomen dan waar hij die meende te moeten zoeken en dat hij kennelijk met routes navigeert die slechts uit een begin en een eindpunt bestaan.
Zoek anders eens onder ' toepassingen' en vervolgens onder 'reisplanner' ipv onder 'waarheen' en vervolgens 'opgeslagen' of 'recent'.
De menuestructuur van de nüvi's is ronduit BIG SHIT in vergelijk met de oudere generatie speeltjes.

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door wolf » ma 13 jan 2014 20:17

Tramp schreef:V
However... positief denkend ... vermoed ik nog steeds, dat de routes die Wolf zoekt op een andere plaats terecht zijn gekomen dan waar hij die meende te moeten zoeken en dat hij kennelijk met routes navigeert die slechts uit een begin en een eindpunt bestaan.
.
tramp: dit maakt toch geen verschil in hetgeen ik beweer of constateer.
- als in BC een route gemaakt wordt met slechts begin- en eindpunt EN selectie dat ik met een caravan rij, zal het resultaat een route zijn met aangepaste wegen. akkoord?
- als ik deze op een gps zet die niet herberekent (want een 765 doet dat wel) MAAR waar ik "caravan" niet kan specifieren, zal de gps idd wel de route volgen die van BC komt. akkoord?
Tot daar alles duidelijk, klaar en geen enkel discussie van mijn kant

Het enige waar ik bedenkingen bij heb, is en blijft het moment dat diezelfde GPS(die dus een caravan niet kent als parameter), om eender welke reden toch moet herberekenen (er zijn genoeg vb.) dat die nog steeds gaat rekening houden met de "caravan"instelling die in BC ingegeven werd voor de rest van de route.
Dat kan toch niet.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Kingpin1966 » ma 13 jan 2014 20:21

RE.gif
Of hij tijdens die herberekening nog rekening houd met te lage bruggen e.d. kan ik niet met zekerheid zeggen.
Het enigste advies dat ik kan geven is om de proef op de som te nemen, een route te maken en deze zonder caravan te gaan rijden.

Wil je helemaal op safe, koop een caravan/trucknavigatie.
Die houd daar nl. wel rekening mee, ook tijdens het herberekenen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door wolf » ma 13 jan 2014 20:36

dan is voor mijn part deze discussie gesloten.

EDIT:kingpin, stond er daarjust hierboven nit iets anders? of begin ik te dromen? Want nu heb je juist dezelfde twijfels als ik.
Laatst gewijzigd door wolf op ma 13 jan 2014 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Kingpin1966 » ma 13 jan 2014 20:39

Er stond inderdaad eerst iets anders, tot ik snapte wat je bedoelde.
Vandaar mijn advies om het gewoon eens te proberen met een route zonder caravan aan de haak.

Test het uit zonder caravan, dan weet je het zeker.
Gewoon een route maken, er van afwijken en kijken wat er gebeurt als je wordt omgeleid.
"The proof of the pudding.......".
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door wolf » ma 13 jan 2014 20:41

RE.gif kan ik niet: remember ik heb een 765T, die herberekent altijd :lol: mrgreen.gif
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Kingpin1966 » ma 13 jan 2014 20:46

RE.gif
Dat geeft niet, da's juist goed. Dat herberekenen doet elke navigatie zodra hij van de route afwijkt, zelfs het duurste model.
Het gaat er om of hij dan nog steeds rekening houd met te krappe straatjes of te lage bruggen zoals in BC aangegeven.
Want dat is immers je vraag toch?
Houd je nuvi daar geen rekening mee bij de herberekening en stuurt hij je door krappe straatjes e.d dan zou ik toch serieus overwegen een ander navigatiesysteem te kopen dat voor vrachtwagen of caravan/camper geschikt is.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door wolf » di 14 jan 2014 17:19

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Dat geeft niet, da's juist goed. Dat herberekenen doet elke navigatie zodra hij van de route afwijkt, zelfs het duurste model.
DAT is hier toch door menigeen hardnekkig ontkent hé.
Kingpin1966 schreef:Het gaat er om of hij dan nog steeds rekening houd met te krappe straatjes of te lage bruggen zoals in BC aangegeven.
Want dat is immers je vraag toch?
DAT is inderdaad de kern van di item, Kingpin1966.
ik denk............. neen! ik ga niet herbeginnen blij.gif

Dit zal ik eens in de nabije toekomst testen en laat het resultaat hier dan wel weten. (kunnen we weer xx-pagina's over-en-weer discuteren knipoog.gif )
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door fendtjeplatin » di 14 jan 2014 20:37

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Dat geeft niet, da's juist goed. Dat herberekenen doet elke navigatie zodra hij van de route afwijkt, zelfs het duurste model.
Het gaat er om of hij dan nog steeds rekening houd met te krappe straatjes of te lage bruggen zoals in BC aangegeven.
Want dat is immers je vraag toch?
Houd je nuvi daar geen rekening mee bij de herberekening en stuurt hij je door krappe straatjes e.d dan zou ik toch serieus overwegen een ander navigatiesysteem te kopen dat voor vrachtwagen of caravan/camper geschikt is.
goe gezien igo primo op eender wat is truck , of camper navigatie
en dit op een tablet , android of gps die unlocked is.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Daphne » di 14 jan 2014 23:45

wolf schreef:Dit zal ik eens in de nabije toekomst testen en laat het resultaat hier dan wel weten. (kunnen we weer xx-pagina's over-en-weer discuteren )
Probeer het eens zonder caravan te rijden met een route uit BC of MS, dan kom je ook niet in de problemen als je navigatie toch gaat herberekenen en je door krappe straatjes stuurt. Je hebt vast wel een leuke route in de buurt die je een keer kunt proberen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Tramp

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Tramp » wo 15 jan 2014 00:10

Kingpin1966 schreef:
Dat herberekenen doet elke navigatie zodra hij van de route afwijkt, zelfs het duurste model.


Neuh.... Mijn Map 278 doet dat niet tenzij ik daar expliciet om vraag en eigenlijk alle opvolgers uit de StreetPpilot serie gaan daar hetzelfde mee om.
Sterker nog zelfs mijn nüvi 2597 vraagt of een route moet worden herberekend wanneer ik een route wil activeren die met een oudere
mapversie inelkaar geknusteld is dan actuele geladen versie.
En als ik daar ontkennend op antwoord , dan gaat mijn speeltje gewoon met die verouderde data aan de slag.
Overigens ben ik er helemaal niet voor in om oeverloos door te discussiëren, maar probeerde eigenlijk alleen maar behulpzaam te zijn.
Wanner er echter telkens weer regelrechte onzin wordt verteld dan wil ik ook wel eens door schieten.... :roll:

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door wolf » wo 15 jan 2014 00:25

ben het nog even bij de experten gaan vragen, omdat testen alleen een uitsluitsel zal geven voor mijn gps. antwoord volgt.

Tramp: toch nog één vraagje over die map278 en je nuvi 2597: ze herberekenen niet, zeg je.
en nu even niet kwaad worden :lol:
Wat gebeurt er als je tijdens het rijden van die route bewust van je geplande route afwijkt?
Gaan die dan niet herberekenen om je terug op de goede weg te brengen naar het volgende viapunt (of einde van de route als je geen viapunten ingegeven hebt)?
Anders zie ik niet in hoe jij terug op de goede weg (=route) geraakt.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door wolf » wo 15 jan 2014 10:33

Beste mensen, ik heb de vraag dus eens gesteld op het GSP-expertforum en daar het antwoord van Marco zelf gekregen en voor mij is/blijft het dus zoals ik het van in den beginne zei. (dus het gaat mijn petje niet te boven :lol: )
Samengevat:
je maakt in BC een route aan (met of zonder viapunten dat speelt geen rol) met de parameter "caravan" en importeert deze in je Garmin-GPS.
1.je GPS heeft niet de mogelijkheid om caravan in te stellen als parameter, dan:
zal je GPS de route van BC mooi overnemen en volgen TOTDAT de route herberekend(*) wordt. Als deze herberekend wordt, gebeurt dit voor de HELE route(tot het eindpunt) en kan hij geen rekening meer houden met de parameter caravan die van BC komt.PUNT!

(*) wanneer wordt er herberekend?
door sommige GPSsen(zoals de 765T) direct bij het importeren van de route.
bij ALLE GPSsen als :
- er even van de route afgeweken wordt (vb. op een autosnelweg om te tanken, naar parking te rijden, 1 straatje omrijden, enz enz)
- als de GPS even geen satelliet-verbinding meer heeft.

--> op een route van 300-500km zal dit in praktisch alle gevallen minstens 1x voorkomen.

2. je GPS heeft wel de mogelijkheid om "caravan" in te stellen. Dan gebeurt hetzelfde als in punt 1. met het grote verschil dat bij herberekening deze instelling natuurlijk behouden blijft.
DUS: met dit soort GPS kan je evengoed je route plannen in het toestel zelf.

Voor de non-believers: hier is de link naar het GPSforum:
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?p=3775#3775

Voor mij is dit item gesloten. :wink:
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Tramp

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Tramp » wo 15 jan 2014 12:24

Mja... ik lees daar oa.het volgende: de route word via alle nog te bezoeken routepunten doorgerekend tot het laatste punt (aankomst).
Dat is precies hoe het speeltje de gehele door mij zelf geknutselde route blijft volgen.

In één van mijn eerste reactie's zei ik je al dat lange routes met de Caravan of routes die ik om een of andere reden exact wil volgen,het beste tevoren handmatig met MS of BC gepland worden, bij voorkeur mbv van zoveel mogelijk tussenpunten.
Om op jouw vraag terug te komen; mijn nüvi herberekend ook wanneer ik van de route af ben en doet dat zelfs onvoorstelbaar razendsnel .
Voor mij was dat laatste juist de reden om voor het reizen met de auto een van die nieuwere speeltjes aan te schaffen.

Maar niet als ik even langs de route ga tanken of ergens bij Arlon of Beaune ga overnachten in een hotel langs de snelweg.
Dat was toch je probleem.
Waarbij ik moet vermelden, dat ik het apparaat nooit uitschakel maar altijd vanzelf in slaapstand laat gaan.

Overigens ACSI schijnt een apparaat in de aanbieding te hebben dat uitstekend met caravan combinatie's rekenig weet te houden.
http://webshop.acsi.eu/nl/navigatie.html
Laat voor de gein eens weten wat je nu voor dingsie gaat aanschaffen en hoe dat in de praktijk bevalt.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Meenhoes » wo 15 jan 2014 20:39

Om even op het onderwerp Trucknavigatie in te haken, deze zijn nog minder betrouwbaar dan de gewone variant. Er zijn hier al meerdere onderzoeken naar gedaan met zeer wisselende uitslagen. Informeer goed voordat je er minimaal €300/€400 voor uitgeeft.

Voor mijn werk als distributie chauffeur, met trekker/oplegger 16,25 meter lang, 2,5 meter breed en 4 meter hoog gebruik ik gewoon een doodeenvoudige TomTom XL IQ Routes. Hiermee rijd ik voor m'n werk alleen al ongeveer 135.000km per jaar zonder problemen. Ding werkt perfect en is super overzichtelijk en makkelijk te bedienen.

Voor wat betreft het blindelings rijden op de navi is echt uit den boze. Zie het als een hulpmiddel maar je gezonde verstand is toch wel het belangrijkste. Kom je voor een situatie te staan waarin je navi zegt: 'hier rechtsaf slaan' en je ziet dat het niet gaat of vertrouwd het niet. Rijd dan verder en hij pakt de route wel opnieuw op. Kom je er dan nog niet uit stop dan om op de kaart te kijken of vraag de weg mrgreen.gif
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door wolf » wo 15 jan 2014 20:43

RE.gif bedankt voor de info.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Tramp

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Tramp » wo 15 jan 2014 22:19

Meenhoes schreef:Om even op het onderwerp Trucknavigatie in te haken, deze zijn nog minder betrouwbaar dan de gewone variant. Er zijn hier al meerdere onderzoeken naar gedaan met zeer wisselende uitslagen. Informeer goed voordat je er minimaal €300/€400 voor uitgeeft.
Blijft dus het oorspronkelijke dringende advies om lange reizen met een caravan tevoren handmatig te plannen
mbv van de nodige tussenpunten en e.e.a. mbv GoogleEearth te controleren in met name cruciale gebieden.
Eigenlijk zou dat voor zo'n ervaren gebruiker als Wolf inmiddels helemaal geen item meer mogen zijn
.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Kingpin1966 » wo 15 jan 2014 22:38

RE.gif
Helaas bied Google Earth ook niet altijd soelaas.
Op de snelwegen is er ook niet veel spannends te beleven, de "ellende" begint vaak als je van de snelwegen af gaat en het secundaire wegennet gaat gebruiken.
In Duitsland bijv. is er maar beperkt Streetview voorhanden, dus veel situaties zijn dan niet in te schatten.
Ook zijn de foto's op Google Earth, zodra je inzoomt, vaak erg onscherp, dus onbruikbaar.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: weer eens hard gesakkerd op Garmin Nuvi 765T

Bericht door Micky » wo 15 jan 2014 22:54

Persoonlijk snap ik al dat ge-stress niet, het gaat toch om vakantie mrgreen.gif ik heb een top TOMTOM apparaat en die werkt perfect, waarschuwt voor files dankzij de online verbinding met de server, de vrachtwagen/caravan uitvoering zie ik het nut niet van in, je ziet toch waar je rijdt en als het te krap wordt rij je terug, achteruit of keren, net wat er mogelijk is, ook al geven ze het theoretisch wel aan, in alle landen van Europa geeft het gewoon geen garantie en zeker geen 100% dekking (qua hoogte beperking enz.), dus je zult hoe dan ook uit je doppen moeten kijken.
Systemen die je zomaar kleine afslagen enz laten rijden terwijl je globaal wel op de route blijft, dat zijn de goedkopere systemen die niet voldoende doorontwikkeld zijn, met een top systeem gebeurd je dat niet.
Gelijk ook de reden dat ik altijd, dus ook met de leaseauto rij met mijn TOMTOM, ook toen ik privé de Allroad had met origineel systeem en ook met de Lease Volvo waar het systeem uit het dashboard omhoog klapt (was onderdeel van het actiemodel), deze originele systemen zijn meestal al achterhaald als je de auto koopt en veel te duur :wink:
Ik heb over de afgelopen jaren verschillende merken gehad en ook zeker TOMTOM achter me gelaten door de slechte service die ze boden, uiteindelijk ben ik terug bij TOMTOM, zeker niet perfect maar voor mij wel de beste en ik rij toch zo'n 70-80.000km per jaar.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”