Ja NU zeker, was ik toch wel hoorNova Booy schreef:Hier is het http://www.Aliexpress.com En nou tevreden.
Gr Nova Booy.
Caravan navigatie
Re: Caravan navigatie
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Re: Caravan navigatie
RE.gif
Ja hoor
Ja hoor
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Re: Caravan navigatie
Als nou toch van leukespeelstjes houd voor in de auto ik heb ook deze aangeschaft.
Auto Camera DVR dual lens + GPS logger X-Capture .
t behulp van deze X-Capture X3000 dual lens Camera met blackbox DVR, GPS logger en G-sensor beschikt u over de benodigde bewijsmaterialen in geval dat er zich een incident mag voordoen.
Dankzij de constante opname mogelijkheid van deze camera voor zowel buiten als binnen de auto kunt u alles vast leggen en de verzekerings maatschappij van dienst zijn met bewijzen.
U kunt de opnames direct terugkijken op het 2.7 inch beeldscherm.
De camera beschikt over een ingebouwde GPS logger, hierdoor kunt via Google Maps het voertuig constant volgen waarbij de volgende data wordt opgeslagen: snelheid, tijd en datum.
De 3D G-Sensor registreert alle bewegingen vanuit de auto en geeft dit vervolgens netjes weer in een grafiek waar u precies kunt zien waar de auto bijvoorbeeld hard heeft moeten remmen, bochten draaien, onverwachte impacts enzovoort.
Kort samengevat:
• Auto Blackbox DVR
• Dual Camera – 5 Megapixels (voorzijde), 0.3 megapixels (achterzijde)
• GPS Logger en 3D G-Sensor
•
Deze vind je bij HDfilmcamera.nl
Gr nova Booy.
Auto Camera DVR dual lens + GPS logger X-Capture .
t behulp van deze X-Capture X3000 dual lens Camera met blackbox DVR, GPS logger en G-sensor beschikt u over de benodigde bewijsmaterialen in geval dat er zich een incident mag voordoen.
Dankzij de constante opname mogelijkheid van deze camera voor zowel buiten als binnen de auto kunt u alles vast leggen en de verzekerings maatschappij van dienst zijn met bewijzen.
U kunt de opnames direct terugkijken op het 2.7 inch beeldscherm.
De camera beschikt over een ingebouwde GPS logger, hierdoor kunt via Google Maps het voertuig constant volgen waarbij de volgende data wordt opgeslagen: snelheid, tijd en datum.
De 3D G-Sensor registreert alle bewegingen vanuit de auto en geeft dit vervolgens netjes weer in een grafiek waar u precies kunt zien waar de auto bijvoorbeeld hard heeft moeten remmen, bochten draaien, onverwachte impacts enzovoort.
Kort samengevat:
• Auto Blackbox DVR
• Dual Camera – 5 Megapixels (voorzijde), 0.3 megapixels (achterzijde)
• GPS Logger en 3D G-Sensor
•
Deze vind je bij HDfilmcamera.nl
Gr nova Booy.
Nova 470/2 2002
Re: Caravan navigatie
RE.gif
Heel speels ja zeker
Maar je mag wel geen andere personen opslaan
Heel speels ja zeker
Maar je mag wel geen andere personen opslaan
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Re: Caravan navigatie
Je kan het aparaadje ook onder het dashboard verstoppen en dan heb je een gps volgsysteem als de auto weg is of als er een ander mee rijd en waar heen.
En als je rijd neemt hij alles op handig voor jou en event voor politie en verzekering.
Gr Nova Booy.
En als je rijd neemt hij alles op handig voor jou en event voor politie en verzekering.
Gr Nova Booy.
Nova 470/2 2002
Re: Caravan navigatie
RE.gif
Ik denk dat de Politie jou op de bon slingert als ze zien dat je andere personen op beeld hebt opgenomen.
Dat mag namelijk niet op de openbare weg volgens de privacy wetgeving.
Ik denk dat de Politie jou op de bon slingert als ze zien dat je andere personen op beeld hebt opgenomen.
Dat mag namelijk niet op de openbare weg volgens de privacy wetgeving.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Re: Caravan navigatie
is dat zo? hoe werkt dat dan met je handycam op vakantieKees_S schreef:RE.gif
Ik denk dat de Politie jou op de bon slingert als ze zien dat je andere personen op beeld hebt opgenomen.
Dat mag namelijk niet op de openbare weg volgens de privacy wetgeving.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan navigatie
Filmen met een aangebrachte (vaste) camera mag alleen als dat is aangekondigd. Met een handcamera mag je wel filmen (of fotograferen) op de openbare weg.
Kia Carens III 2.0 met Dethleffs Camper Lifestyle 510V
Re: Caravan navigatie
RE.gif
dus we zijn met de helmcam op de mountainbike ook allemaal in overtreding? nooit geweten, ik denk dat het wel los zal lopen.
dus we zijn met de helmcam op de mountainbike ook allemaal in overtreding? nooit geweten, ik denk dat het wel los zal lopen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan navigatie
RE.gif
... ja, ja zelfs honden los laten lopen mag niet
... ja, ja zelfs honden los laten lopen mag niet
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Re: Caravan navigatie
RE.gif
idd en hoe vaak wordt men daarvoor bekeurd schrik.gif
idd en hoe vaak wordt men daarvoor bekeurd schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Caravan navigatie
Als jullie hier verder over willen discussiëren maak dan even een nieuw topic aan.
Dan gaan we hier weer verder over caravan navigatie want daarover is heel wat te verkrijgen en te vertellen.
Dan gaan we hier weer verder over caravan navigatie want daarover is heel wat te verkrijgen en te vertellen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Caravan navigatie
RE.gif
... jij was zeer met de kippen op vandaag
... jij was zeer met de kippen op vandaag
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Re: Caravan navigatie
het is TS zelf die het onderwerp uitbreidt met de mogelijkheid voor een camera op zijn dashboard, Kingpin, dus TS zal er wel geen probleem mee hebbenKingpin1966 schreef:Als jullie hier verder over willen discussiëren maak dan even een nieuw topic aan.
Dan gaan we hier weer verder over caravan navigatie want daarover is heel wat te verkrijgen en te vertellen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Caravan navigatie
RE.gif
Dat kan best zijn maar het heeft niets met Caravan navigatie van doen.
Dus graag een apart topic openen voor dit onderwerp.
Dat kan best zijn maar het heeft niets met Caravan navigatie van doen.
Dus graag een apart topic openen voor dit onderwerp.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Caravan navigatie
RE.gif
Bepaalt een TS dan niet zelf wat er wel of niet in zijn eigen draadje besproken wordt dan zonder gekheid, want dat is dan nieuw voor mij.
overigens vind ik het echt kort door de bocht aangezien het allemaal met het zelfde te doen heeft sorry hoor Kingpin.
deze Link geeft een navigatie en GPS tracker in 1: http://www.gps-buddy.com/nl/producten/navigatie
het draadje heeft zich na verloop veranderd in een onderwerp over tracken, (caravan) GPS en dashcam, dus om nu te zeggen dat dit zo offtopic is..
Bepaalt een TS dan niet zelf wat er wel of niet in zijn eigen draadje besproken wordt dan zonder gekheid, want dat is dan nieuw voor mij.
overigens vind ik het echt kort door de bocht aangezien het allemaal met het zelfde te doen heeft sorry hoor Kingpin.
deze Link geeft een navigatie en GPS tracker in 1: http://www.gps-buddy.com/nl/producten/navigatie
het draadje heeft zich na verloop veranderd in een onderwerp over tracken, (caravan) GPS en dashcam, dus om nu te zeggen dat dit zo offtopic is..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Caravan navigatie
RE.gif
Onder caravan navigatie versta ik navigatieapparatuur waar software op zit voor caravans.
Daar ging het topic ook over, niet over een gps trackingsysteem.
Onder caravan navigatie versta ik navigatieapparatuur waar software op zit voor caravans.
Daar ging het topic ook over, niet over een gps trackingsysteem.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Caravan navigatie
Hier ben ik weer.
We gaan gewoon verder met uit diepen van het onderwerp.
Als extra bij verplaatsen een draadloze camera voor achterop de caravan.
Alleen is de vraag haalt de ontvanger de camera over een afstand van 10 mt .
Is er op het forum daar over al een draadje geweest /.
En wie is dit draadje begonnen ik denkt niet ts.
En het is een gegeven dat na een paar reacties men niet bij het onderwerp blijft maar het gaat uitdiepen met allerlij andere,
flauwekul.
Gr Nova Booy.
We gaan gewoon verder met uit diepen van het onderwerp.
Als extra bij verplaatsen een draadloze camera voor achterop de caravan.
Alleen is de vraag haalt de ontvanger de camera over een afstand van 10 mt .
Is er op het forum daar over al een draadje geweest /.
En wie is dit draadje begonnen ik denkt niet ts.
En het is een gegeven dat na een paar reacties men niet bij het onderwerp blijft maar het gaat uitdiepen met allerlij andere,
flauwekul.
Gr Nova Booy.
Nova 470/2 2002
Re: Caravan navigatie
Wat betreft het starten van het draadje was ik niet bij de les.
Foutje bedankt
Gr Nova Booy.
Foutje bedankt
Gr Nova Booy.
Nova 470/2 2002
Re: Caravan navigatie
Ik moet nu wel met de billen bloot Kingpin, ik dacht dat Nova booy de TS was, maar bij terug lezen is dat zeker niet het geval, dus bij deze mijn excuses en idd jouw opmerking is terecht wat betreft het blijven bij het topic, aangezien dit dus wel degelijk afwijkt van de oorspronkelijke openingspost
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Caravan navigatie
RE.gif
Excuses aanvaard.
Excuses aanvaard.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Caravan navigatie
Ik heb een mio navigatie met truck modus.
lengte, breedte en hoogte en gewicht zijn in te geven.
Achter op de caravan heb ik een camera. Met een draad door de caravan tot in de disselbak.
Daar met dubbelzijdig kleefband een zendertje vastgeplakt.
In het dashboardkastje van de auto zit een ontvangertje vastgekleefd. Ik trek voor de voeding
van de ontvanger een snoer met sigarettenaansteker uit het dashboardkastje en stop die in de
sigarettenaansteker vlak voor de versnellingspook.
De ontvanger is aangesloten op mijn MIO want die heeft een AV ingang.
Groeten,
Dirk
lengte, breedte en hoogte en gewicht zijn in te geven.
Achter op de caravan heb ik een camera. Met een draad door de caravan tot in de disselbak.
Daar met dubbelzijdig kleefband een zendertje vastgeplakt.
In het dashboardkastje van de auto zit een ontvangertje vastgekleefd. Ik trek voor de voeding
van de ontvanger een snoer met sigarettenaansteker uit het dashboardkastje en stop die in de
sigarettenaansteker vlak voor de versnellingspook.
De ontvanger is aangesloten op mijn MIO want die heeft een AV ingang.
Groeten,
Dirk
Re: Caravan navigatie
Het is al een oud draadje maar toch...
Voor de Tomtom GO 1000-serie, GO LIVE 800-serie, Via-serie, Start 20-serie, Start 60 versies is het kaartmateriaal nu voor 89 euro te downloaden. Daarmee upgrade je je systeem dus tot een caravan en camper uitvoering.
Afgelopen jaar reed ik met de combinatie door Frankrijk toen mijn TomTom aangaf dat er file stond rond Parijs. Er was een ongeval gebeurd en de ring stond meteen vast mede als alle gebruikelijke alternatieven. Vertraging 1 uur en 50 minuten. Vriendelijk als altijd vraagt mijn TomTom of ik een alternatieve route wil die 1 uur en 10 minuten sneller is. Ik druk op akkoord en vervolg mijn weg. Na het vliegveld zie ik rechts van mij een enorme file in de richting van de Peripherique. Mijn vrouw kijkt mij aan en was toen ineens overtuigd van de meerprijs van de LIVE versie. Natuurlijk waren we tijdens die rit al een klein oponthoud tegen gekomen maar ook dat werd door TomTom mooi omzeild.
Even later gebied de TomTom mij om de afslag te nemen. Enkele minuten later rijd ik tussen het verkeer van Parijs langs de Seine, kom op enkele honderden meters van de Eifeltoren, zie mooie gebouwen en voel me nog steeds even zeker. TomTom brengt me waar ik zijn moet!
Mijn vrouw vraagt aan mij of ik niet nerveus wordt van het rijden door de drukte. Mijn antwoord is "Als de TomTom stopt dan pas word ik een beetje nerveus. Dan zet ik de auto ter plekke stil en ga effe een half uurtje op bed liggen". We lachen er om en rijden rustig met het verkeer mee.
Op een gegeven moment gebied TomTom me om een scherpe bocht naar rechts te nemen maar dat zou tegen het verkeer een tunnel in zijn. Ach, een foutje. Goed opgelet en meteen door dat hij geen "diepte" ziet en ons eigenlijk op de fly-over wil hebben boven ons. Verderop keren en hij pakt de juiste route weer op en we gaan de juiste richting uit.
Als we het centrum uit rijden wil TomTom ons door een tunnel sturen onder Versailles door. Dat gaat niet, maximale doorrijdhoogte 2 meter. Dus rechtdoor. Maar het koppige ding blijft ons die kant uit sturen. Dan maar terug, een afslag verder nemen en globaal de richting van de tunnel volgen boven de grond door Versailles.
Nu is Versailles redelijk oud. Het stamt uit de tijd dat paard en wagen door de straten reden. Een XC90 met caravan kenden ze toen nog niet en om heel eerlijk te zijn denk ik dat, aan de blikken van de mensen in de straten te zien, ze een dergelijke combinatie ook heden ten dage niet vaak in deze straten hebben zien rijden.
Na enige tijd pakt TomTom de draad weer op en wijst hij ons via de RN keurig in de richting die we moesten hebben. Tijdwinst was wel teruggelopen naar 30 minuten maar de winst was er! Alleen de overtuiging voor de meerprijs voor de LIVE uitvoering was bij mijn vrouw verdwenen.
Moraal van dit verhaal? Geen idee, misschien dat dergelijke caravan software zijn nut heeft. Wij hebben in ieder geval een leuk verhaal, zijn weer een ervaring rijker en weten dat er midden in Parijs een camping te vinden is .
Mocht er interesse zijn in de software om de TomTom's te upgraden dan is dat hier te vinden: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... tiesysteem
Voor de Tomtom GO 1000-serie, GO LIVE 800-serie, Via-serie, Start 20-serie, Start 60 versies is het kaartmateriaal nu voor 89 euro te downloaden. Daarmee upgrade je je systeem dus tot een caravan en camper uitvoering.
Afgelopen jaar reed ik met de combinatie door Frankrijk toen mijn TomTom aangaf dat er file stond rond Parijs. Er was een ongeval gebeurd en de ring stond meteen vast mede als alle gebruikelijke alternatieven. Vertraging 1 uur en 50 minuten. Vriendelijk als altijd vraagt mijn TomTom of ik een alternatieve route wil die 1 uur en 10 minuten sneller is. Ik druk op akkoord en vervolg mijn weg. Na het vliegveld zie ik rechts van mij een enorme file in de richting van de Peripherique. Mijn vrouw kijkt mij aan en was toen ineens overtuigd van de meerprijs van de LIVE versie. Natuurlijk waren we tijdens die rit al een klein oponthoud tegen gekomen maar ook dat werd door TomTom mooi omzeild.
Even later gebied de TomTom mij om de afslag te nemen. Enkele minuten later rijd ik tussen het verkeer van Parijs langs de Seine, kom op enkele honderden meters van de Eifeltoren, zie mooie gebouwen en voel me nog steeds even zeker. TomTom brengt me waar ik zijn moet!
Mijn vrouw vraagt aan mij of ik niet nerveus wordt van het rijden door de drukte. Mijn antwoord is "Als de TomTom stopt dan pas word ik een beetje nerveus. Dan zet ik de auto ter plekke stil en ga effe een half uurtje op bed liggen". We lachen er om en rijden rustig met het verkeer mee.
Op een gegeven moment gebied TomTom me om een scherpe bocht naar rechts te nemen maar dat zou tegen het verkeer een tunnel in zijn. Ach, een foutje. Goed opgelet en meteen door dat hij geen "diepte" ziet en ons eigenlijk op de fly-over wil hebben boven ons. Verderop keren en hij pakt de juiste route weer op en we gaan de juiste richting uit.
Als we het centrum uit rijden wil TomTom ons door een tunnel sturen onder Versailles door. Dat gaat niet, maximale doorrijdhoogte 2 meter. Dus rechtdoor. Maar het koppige ding blijft ons die kant uit sturen. Dan maar terug, een afslag verder nemen en globaal de richting van de tunnel volgen boven de grond door Versailles.
Nu is Versailles redelijk oud. Het stamt uit de tijd dat paard en wagen door de straten reden. Een XC90 met caravan kenden ze toen nog niet en om heel eerlijk te zijn denk ik dat, aan de blikken van de mensen in de straten te zien, ze een dergelijke combinatie ook heden ten dage niet vaak in deze straten hebben zien rijden.
Na enige tijd pakt TomTom de draad weer op en wijst hij ons via de RN keurig in de richting die we moesten hebben. Tijdwinst was wel teruggelopen naar 30 minuten maar de winst was er! Alleen de overtuiging voor de meerprijs voor de LIVE uitvoering was bij mijn vrouw verdwenen.
Moraal van dit verhaal? Geen idee, misschien dat dergelijke caravan software zijn nut heeft. Wij hebben in ieder geval een leuk verhaal, zijn weer een ervaring rijker en weten dat er midden in Parijs een camping te vinden is .
Mocht er interesse zijn in de software om de TomTom's te upgraden dan is dat hier te vinden: http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... tiesysteem
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.