Caravan navigatie

Systemen en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Caravan navigatie

Bericht door Kees_S » wo 12 mar 2014 17:15

RE.gif
Zeker geen Navi in die XC90 dan?
Want die doet hetzelfde, mooi alternatieve routes geven daar waar nodig en mogelijk.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Caravan navigatie

Bericht door apejoekie » wo 12 mar 2014 17:21

geheel persoonlijk, maar RTI doet het niet voor mij.... En de kaarten van TomTom zijn veel meer up to date en lifetime map updates :wink:
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Caravan navigatie

Bericht door Kees_S » wo 12 mar 2014 17:30

RE.gif
Tja, bij Volvo kun je je ook abonneren op de updates en daarmee heb ik nooit problemen gehad.
BTW, die vind je ook op MP.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan navigatie

Bericht door Micky » zo 16 mar 2014 21:59

apejoekie schreef:geheel persoonlijk, maar RTI doet het niet voor mij.... En de kaarten van TomTom zijn veel meer up to date en lifetime map updates :wink:
Hier ook, ik rij niet voor niets al 2 jaar weer met een tomtom aan de ruit terwijl ik zo'n waardeloos systeem van Volvo heb, de nieuwe kaarten die uitkomen zijn al achterhaald op moment van installatie stom.gif
nog niet te spreken van de dramatische file informatie, echt een aanfluiting deze systemen, oke voor een ritje naar de winkel volstaat het wel, maar voor dagelijks gebruik door Europa scratch.gif schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Caravan navigatie

Bericht door apejoekie » ma 17 mar 2014 16:38

RE.gif thumbup.gif
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan navigatie

Bericht door Jan van Vijven » ma 17 mar 2014 18:31

micky schreef: Hier ook, ik rij niet voor niets al 2 jaar weer met een tomtom aan de ruit terwijl ik zo'n waardeloos systeem van Volvo heb,
Wij hebben dat ingebouwde spul in beide auto's en moet er niet aan denken om nog een los kastje aan de voorruit te moeten hangen....weg design schrik.gif
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

gert en gea

Re: Caravan navigatie

Bericht door gert en gea » ma 17 mar 2014 20:25

RE.gif
ik heb een tomtom en ik weet niet of er een betere is?
ik weet wel dat er heel veel slechter zijn!
maar ik denk ook wel tot men zelf een beetje inzicht moet hebben en een goede radio en dan vooral luisteren als er een file staat en waar die staat.
en dan ook de durf hebben om van een snelweg af te gaan en een stukje over de binnen wegen te gaan.
ik heb mijn tomtom in het buitenland gekocht en ik krijg elke week wel een berichtje dat er een update beschikbaar is.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan navigatie

Bericht door Micky » za 29 mar 2014 00:38

Jan van Vijven schreef:
micky schreef: Hier ook, ik rij niet voor niets al 2 jaar weer met een tomtom aan de ruit terwijl ik zo'n waardeloos systeem van Volvo heb,
Wij hebben dat ingebouwde spul in beide auto's en moet er niet aan denken om nog een los kastje aan de voorruit te moeten hangen....weg design schrik.gif
HAha snap ik, maar rij je zakelijk ook 75.000km per jaar zoals ik? maar goed, we gaan weer een poging doen, ik heb het beste systeem van VW/Audi/Skoda in mijn bestelde auto, dus ik ben benieuwd mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan navigatie

Bericht door Micky » za 29 mar 2014 00:40

gert en gea schreef:RE.gif
ik heb een tomtom en ik weet niet of er een betere is?
ik weet wel dat er heel veel slechter zijn!
maar ik denk ook wel tot men zelf een beetje inzicht moet hebben en een goede radio en dan vooral luisteren als er een file staat en waar die staat.
en dan ook de durf hebben om van een snelweg af te gaan en een stukje over de binnen wegen te gaan.
ik heb mijn tomtom in het buitenland gekocht en ik krijg elke week wel een berichtje dat er een update beschikbaar is.
De Tomtom live die ik heb (6000), heeft een online verbinding en geeft zelfs file in stadjes en dorpen aan, een kwestie van durven is het niet, gewoon doen (tenzij je bedoelt met de caravan erachter natuurlijk :) )
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Caravan navigatie

Bericht door Kees_S » za 29 mar 2014 09:53

RE.gif
Ja, vooral dat laatste, "niet doen met de hut er achter".
Ik kwam op deze manier eens in Spanje op een weg terecht die 2.50 meter breed was waar ik een haakse bocht naar rechts moest nemen.
Dat heeft dus even geduurd voordat daar weer anderen door konden die ook omgeleid waren via deze route mrgreen.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Caravan navigatie

Bericht door Mstuniek » za 29 mar 2014 10:12

RE.gif
Ik herken dat zelf ook wel.
Maar navigatie is ook dat je zelf "de baas" blijft?
In mijn vorige auto zat ingebouwde navigatie met enkel een pijlen systeem, mijn huidige auto zet de kaartomgeving op het scherm en kijk ik dus ook naar de kaart.
En ik weet het, het is gek maar ook de Garmin zet ik er nog bij met een route buiten de tolwegen om en de autonavigatie via de tol.
Tis maar wat je leuk vindt.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: Caravan navigatie

Bericht door Knaapje » wo 16 apr 2014 15:36

Bij Expert is deze week een Mio navigatie met caravan/camper/truck opties in de aanbieding voor EUR 139.
Wellicht iets voor mede-forummers met caravan-navigatieproblemen.

http://www.expert.nl/

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”