Welk merk?

Systemen en aanverwante zaken.
SanderS

Welk merk?

Bericht door SanderS » vr 1 jul 2011 16:08

Aangezien we alweer 2 jaar verder zijn dan het laatste bericht hierover opnieuw de vraag: welk systeem raad u aan?
Er zijn tenslotte weer nieuwe modellen op de markt.
Ik ben een leek op dit gebied maar wil wel graag de poi (? camping adressen) en gewoon de laatste up-date zodat ik niet voor verassingen kom.
Verder is het mogelijk om aan tegen dat je met caravan rijdt?
Nu lees ik veel positiefs over Tom Tom en Garwin maar er zijn gewoon teveel keuzes.
Om het makkelijk te maken wil ik niet meer dan 200 euro uitgeven. Wie helpt?

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: Welk merk?

Bericht door Knaapje » vr 1 jul 2011 19:10

Kijk eens naar deze:
http://www.gpsshop.nl/product/102007/ga ... pdate.html

Kom je kompleet met tas, enz wat boven de EUR 200, maar je hebt lifetime gratis updates van de kaarten.
Ik heb zelf al mijn 2e Garmin met lifetime updates en ben er tevreden over.
Nadat de eerste gestolen was in de USA heb ik sinds oktober 2010 nu deze:
http://www.gpsshop.nl/product/103248/ga ... pdate.html

Succes
Knaapje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welk merk?

Bericht door Micky » vr 1 jul 2011 21:13

Ik heb van alles gehad, tomtom bevalt me het beste, de garmin, is een goed systeem, maar ik vond de verhouding van de kaart in het scherm niet realistisch, vaak kon je gewoon niet op de kaart zien of je er nu wel of niet af moest, met name in Duitsland waar ik veel rij had ik dit probleem, regelmatig een afrit voorbij gereden gewoon omdat de pijl niet duidelijk aangaf of je er op de snelweg af moest en dan links aan houden (dus stukje parallel aan de snelweg blijven rijden) of eraf en daarna rechts aanhouden (dus direct eraf).
met de systemen rij ik zo'n 80-90.000 km per jaar, dus heb heel wat ritjes ingevoerd;)