Alternatief thuisadres in GPS

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
CeesZ
Berichten: 158
Lid geworden op: do 4 sep 2008 22:34

Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door CeesZ » di 24 mei 2011 20:12

Deze tip kreeg ik recent en vond deze de moeite waard om zelf ook toe te passen. Wellicht ook voor anderen interessant.
Heel veel mensen vullen bij 'thuis' netjes het huisadres, inclusief huisnummer in. Handig om snel de route naar huis in voeren maar ook handig voor als de navigatie op vakantie gestolen wordt. Voor de 'nieuwe eigenaar' dan. Die heeft meteen een adres waarvan hij met grote zekerheid kan zeggen dat er niemand thuis is. Een telefoontje met collegadieven in Nederland en deze kunnen ongestoord hun gang gaan. Ik heb nu als thuisbasis een adres in de buurt genomen waarvan ik weet dat er geen huis staat. De laatste paar kilometer red ik zonder tomtom ook wel. Misschien is de kans niet zo groot dat het gebeurt maar het is een kleine moeite en je weet maar nooit.
Humor is misschien om het locale politiebureau als thuisadres te nemen. Mocht de navigatie onverhoopt gestolen worden dan zijn de dieven meteen bij het juiste adres.


Cees

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Davendre » di 24 mei 2011 22:39

Zelf heb ik dit al enige tijd opgenomen. Bij mij is het een verzorgingshuis in de buurt. Die mensen vinden het altijd gezellig als er iemand langs komt... mrgreen.gif

Goeie tip!
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door HansHobby » di 24 mei 2011 22:51

Ik heb het adres van de dichtsbijzijnde sexclub als thuisadres staan. mrgreen.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door fs1986 » di 24 mei 2011 22:53

Ik heb helemaal geen navigatiesysteem maar mijn adres staat met koeieletters op de zijkant en achterkant van de auto, dus dat is niet zo moeilijk. :wink:

pd0bao

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door pd0bao » di 24 mei 2011 22:59

Het plaatselijk abattoir ?

Gerhard N

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Gerhard N » di 24 mei 2011 23:00

Ik heb er helemaal geen huisadres in staan, ik weet de weg naar huis altijd te vinden knipoog.gif kus.gif

Willem H

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Willem H » di 24 mei 2011 23:25

Ik heb geen thuis adres (ook geen thuis) knipoog.gif mrgreen.gif ,ben aan het zwerven met de caravan.

pd0bao

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door pd0bao » di 24 mei 2011 23:27

Dan is DAT jouw thuisadres en hoeven ze niet verder te zoeken.

Gert B
Berichten: 81
Lid geworden op: do 1 apr 2010 17:32

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Gert B » di 24 mei 2011 23:28

In en rond Nieuwegein...... scratch.gif
Afbeelding
Eriba Troll 510GT-2002

Willem H

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Willem H » di 24 mei 2011 23:34

RE.gif
Niet alles wat ik, schrijf is waar scratch.gif .

pd0bao

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door pd0bao » di 24 mei 2011 23:38

Doen we ook niet en bovendien met je caravan bij je ben je overal thuis !

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Micky » di 24 mei 2011 23:44

Gerhard N schreef:Ik heb er helemaal geen huisadres in staan, ik weet de weg naar huis altijd te vinden knipoog.gif kus.gif
zo'n grappige opmerking altijd en die hoor je vaak, maar mijn tomtommetje geeft ook de files en actuele flitslokaties aan (live services), moet ie natuurlijk wel weten waar je naar toe gaat, dus ook bij de thuisreis staat ie hier altijd ingesteld.
wel een goede tip van TS, maar dan alleen voor mensen die hun navigatie in de auto achterlaten en dat doe ik eigenlijk nooit en zeker niet als ik op vakantie ben.

ik moet trouwens ook de eerste dief nog ontmoeten die 100den km rijdt naar een huis waarvan hij niet weet of er wat te halen valt alleen omdat ie een thuisadres in een tomtom gevonden heeft, nee deze junk gaat voor de 25 euro die hij 2 straten verderop krijgt voor jouw TOMTOM whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gerhard N

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Gerhard N » di 24 mei 2011 23:54

RE.gif
Als ik met de caravan op stap ben, heb ik in de meeste gevallen vakantie en maak ik me dus ook geen zorgen over files ofzo, zo'n abbonnement heb ik trouwens ook niet whistle.gif

Gilbert

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Gilbert » wo 25 mei 2011 05:51

hmmm allemaal leuke dingen, maar in Belgie staat het adres 1 op je inschrijving bewijs van de wagen, soms op je verzekering enz, dus vinden ze toch een adres in de auto, waar dan weer de gps in te vinden was.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Knaus440 » wo 25 mei 2011 06:34

Waarom zou je je thuisadres thuisadres noemen? Of 1 specifieke poi als thuisadres invoeren?
Ik heb 2 "thuisadressen", en in de vakantie een 3e, die ik gewoon een naam heb gegeven.
En die gebruik ik om onderweg er naar toe te kijken of er files staan waardoor ik een stukje om rij of een alternatief kies. Bij de A28 in het midden van het land kan dat zo maar een 20 a 30 minuten schelen op drukke tijden.
Het verhaal van diefstal en thuisadres ken ik natuurlijk ook. Maar geen ervaring mee gelukkig.
Bij gegevens eigenaar staat een 06 nummer en bedrijfs email wanneer je de navigatie gevonden hebt en terug wilt geven.

Een zelfde punt voor je mobiele telefoon oerigens. Bij gegevens eigenaar staat alleen een ander 06 nummer, en mijn bedrijfs email.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Montalbano » wo 25 mei 2011 08:02

Grappig. Ze houden mij altijd voor de gek dat ik me met dit soort dingen bezig houdt, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Ik noem het zelf altijd maar dat ik net wat minder naief ben dan sommige anderen, alhoewel je natuurlijk wel moet oppassen dat je er niet paranoide van wordt.
Overigens heb ik het thuisadres wel gewoon in navigatie, die vast in de auto met alarm zit dus daar komen ze hopelijk iets minder snel achter.
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

BeeWee

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door BeeWee » wo 25 mei 2011 09:10

Ik heb het politiebureau als thuisadres ingeprogrammeerd, en mijn eigen huisadres staat gewoon onder een achternaam die met 2 a´s begint bovenaan in mijn favorieten. Maar of het werkt is maar de vraag, want je rij-historie staat namelijk immers ook in je navigatiesysteem en is met enkele handelingen zo te achterhalen. Ik denk dat de afstand inderdaad een belemmering zal zijn, maar als je GPS bijvoorbeeld tijdens een weekendje kamperen op de Veluwe wordt gepikt dan kan dit voor de boefjes natuurlijk wel aanleiding zijn om meteen maar even door te rijden om je van je overtollige huisraad af te helpen. ;)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Micky » wo 25 mei 2011 21:45

Gerhard N schreef:RE.gif
Als ik met de caravan op stap ben, heb ik in de meeste gevallen vakantie en maak ik me dus ook geen zorgen over files ofzo, zo'n abbonnement heb ik trouwens ook niet whistle.gif
Nee, dat abotje heb je nu nog niet, maar vrijwel zeker had je 12 jaar geleden ook nog geen navigatie in je auto, die heb je nu ook, dus dat komt vanzelf wel whistle.gif
Kom op Gerard, nu eerlijk zijn, je maakt mij niet wijs dat je net zo graag op je vakantie achter in een file aansluit dan dat je gewoon door kunt rijden..... kus.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

IvoW

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door IvoW » wo 25 mei 2011 22:17

Zelf heb ik geen GPS, maar ik maak soms gebruik van die van m'n ouders.

Daarin staat het centrum van de woonplaats als thuisadres vermeld. Vanaf de snelweg kom je altijd langs die lokatie om bij mij of bij m'n ouders te komen.
Het adres onder een andere noemer in de favorieten zetten is ook geen waterdichte optie. Dat adres wat niet als thuislocatie vermeld staat zal immers dusdanig vaak gebruikt worden dat het niet moeilijk is om te bedenken dat dat het thuisadres is.

Wat betreft de papieren waar een adres op staat: Die laat ik niet in mijn auto liggen. Overigens ben je in Nederland niet verplicht om na een verhuizing nieuwe autopapieren aan te vragen en zodoende staat er een oud adres op.

En denk vooral niet dat dit je alleen op vakantie kan overkomen. Ook als de auto op ergens in Nederland geparkeerd staat is Tommetje zo ontvoerd. Het dievengilde weet immers ook wel dat bij een aanzienlijk deel van de auto's met zuignap-afdrukken op de voorruit er in het dashbordkastje of onder de voorstoel GPS apparaat is te vinden. Als ze 's morgens om 11:00 uur een GPS buit maken bij een pretpark of evenement o.i.d., dan is er tijd zat om alvast vooruit te rijden met de betreffende GPS tegen de voorruit geplakt om te kijken hoe de woning van de vorige GPS-eigenaar er bij staat.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Micky » wo 25 mei 2011 22:58

ik snap de zorg van velen, maar blijf er bij dat het type inbreken in de auto dief, voor de kleine centjes gaat en niet voor een woning inbraak, rij eens door een nieuwbouw wijk en kijk eens wat er voor auto's op de oprit staan, daar kiest een dief makkelijk uit.
Ik vind het ver gezocht om er vanuit te gaan dat iemand die een woning inbraak wil plegen eerst in een auto inbreekt, tomtom pakt en vervolgens gaat kijken wat het thuis adres is en daar een uur of meer naar toe rijdt, das omslachtig en voor hem niet nodig, want alleen dat adres verteld hem nog helemaal niets over wat er te halen valt whistle.gif

Dieven die daar überhaupt over nadenken pluizen bijv. de overlijdens advertenties af en brengen een bezoekje tijdens de begrafenis, dan hebben ze zelfs een paar dagen de tijd om het huis/omgeving te inspecteren en al helemaal geen kans dat er iemand die na aan de familie staat toevallig langs komt want die is ook op de begrafenis.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gerhard N

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Gerhard N » do 26 mei 2011 09:29

micky schreef:
Gerhard N schreef:RE.gif
Als ik met de caravan op stap ben, heb ik in de meeste gevallen vakantie en maak ik me dus ook geen zorgen over files ofzo, zo'n abbonnement heb ik trouwens ook niet whistle.gif
Nee, dat abotje heb je nu nog niet, maar vrijwel zeker had je 12 jaar geleden ook nog geen navigatie in je auto, die heb je nu ook, dus dat komt vanzelf wel whistle.gif
Kom op Gerard, nu eerlijk zijn, je maakt mij niet wijs dat je net zo graag op je vakantie achter in een file aansluit dan dat je gewoon door kunt rijden..... kus.gif
nee, idd niet graag, maar leg me er wel bij neer, als dat het geval is, ik rijd trouwens weinig op een snelweg met een caravan erachter, ik rijd altijd graag binnendoor, is veel meer te zien :wink:

sprite1

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door sprite1 » do 26 mei 2011 10:39

RE.gif ja dat ken ik, een uur achter een dikke trekker die niet aan de kant gaat en waar je niet langs kan komen als de weg vol bochten is en onoverzichtelijk. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Micky » do 26 mei 2011 16:38

RE.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gerhard N

Re: Alternatief thuisadres in GPS

Bericht door Gerhard N » do 26 mei 2011 16:41

sprite1 schreef:RE.gif ja dat ken ik, een uur achter een dikke trekker die niet aan de kant gaat en waar je niet langs kan komen als de weg vol bochten is en onoverzichtelijk. mrgreen.gif
Ok, maar hoe vaak komt dat voor op een ritje? die enkele keer is te verwaarlozen en bovendien vast zitten in de file duurt vaak langer, dan ff achter een trekker rijden kus.gif

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”