Navigatiesystemen

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Miguel

Navigatiesystemen

Bericht door Miguel » ma 28 feb 2011 20:39

Kleine tip die ik jullie niet wil onthouden (al kan het zijn dat deze al goed gekend is)
Via de website http://www.acsi.eu heb ik alle campings van Europa (versie 2011), zijnde zo'n 8600 in het totaal, op mijn tom tom navigatiesysteem gezet
Dit is gratis, je moet enkel registreren.
Deze campings bevinden zich nu onder de rubriek nuttige plaatsen op mijn Tom Tom
Nog interessanter wordt het wanneer je ook de twee boeken 'Campinggids Europa I en II versie 2011' in je bezit hebt.
Bij iedere camping in je Tom Tom staat ook de pagina van de boek vermeld.

Zo kan je als je ergens bent aangekomen, waar je niets van de streek kent, een nuttige plaats dichtbij zoeken en dan klikken op de geprogrammeerde campings. Je kiest er een uit op je navigatiesysteem, gaat gelijk naar de pagina in je boek, daar vindt je dan alle uitleg en als hij je aanspreekt, wordt je tot aan de ingang gebracht.

Ideaal voor zij die het avontuur willen opzoeken en thuis vertrekken zonder een echt einddoel...

Opmerking: je kan op de site ook andere pakketjes downloaden die overeenkomen met de andere boeken van acsi. thumbup.gif

Miguel

Re: Navigatiesystemen

Bericht door Miguel » ma 28 feb 2011 20:47

Ik wens mezelf te verbeteren: scratch.gif
Je kan de link naar de gps coördinaten sneller vinden via deze website

http://www.eurocampings.net/nl/europa/

(op de vorig vermelde website dien je te gaan naar de rubriek 'vragen' en daar doorklikken onder gps coördinaten)

Gebruikersavatar
heerkoos
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 14:55
Locatie: Middelburg

Re: Navigatiesystemen

Bericht door heerkoos » di 1 mar 2011 09:09

Kijk ook eens op http://www.archiescampings.eu/ daar staan 38.000 poi's van campings.
Ik gebruik ze al een paar jaar en ze werken voortreffelijk.
Je kan ze in één geheel of als deelbestanden van bijv. Acsi, Campingscheques of Dicht bij de snelweg downloaden.
Er zijn zelfs kmz-bestanden te vinden waarmee je de campings op GoogleEarth kan vinden en de omgeving al vast even bekijken.
Delta 3900 TZ met Volvo C30 1.8 benzine - 't hoeft niet luxe te zijn als het maar comfortabel is

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Navigatiesystemen

Bericht door peter s » di 1 mar 2011 09:25

Zo'n tool was er al van de ANWB campings. Kun je gewoon via TomTom home binnen halen!

Tip in het algemeen, controleer meerder instellingen. Zo hebben in Italië veel camping het adres van het kantoor erbij staan. En dat ligt dan net effe in het dorp boos.gif .
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

LekensMark
Berichten: 1033
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Navigatiesystemen

Bericht door LekensMark » di 1 mar 2011 20:14

RE.gif
De ANWB campings heb ik ook via TT gedownload, wel nog geen gebruik van gemaakt dus geen idee of het goed werkt.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Miguel

Re: Navigatiesystemen

Bericht door Miguel » di 1 mar 2011 20:58

Ben zopas naar de link geweest van Archies.
Bedankt voor deze reuze tip.
Inderdaad: 28000 campings, waarvan zelfs de telefoonnummers zijn toegevoegd.
Echt super. thumbup.gif
Straks eens in de praktijk uittesten...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Navigatiesystemen

Bericht door Micky » wo 2 mar 2011 19:17

Ik gebruik die van de ANWB ook al een tijdje, gewoon de 2 gidsen maar dan in de tomtom met foto's en al, en met 1 druk op de knop bel je er ook nog naartoe als je wilt, zo reserveren wij tegenwoordig onze campings onderweg, gewoon nuttige plaats zoeken in de buurt van waar je rijd en dan de gids kiezen, komen alle campings in de omgeving naar voren. als je 1 abo hierop hebt (weet niet meer wat dat kost) kun je het op elke tomtom installeren die je aansluit.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

JRijkmans
Berichten: 742
Lid geworden op: zo 9 okt 2005 20:17
Locatie: Friesland

Re: Navigatiesystemen

Bericht door JRijkmans » zo 6 mar 2011 17:45

Even een berichtje wat wij bij ons op het bedrijf afgelopen week kregen. VDO-Dayton navigatie, die rekening houdt met afmetingen en gewichten, levert vanaf heden geen kaartupdates meer. Dus degenen die voor vrij veel geld ( in verhouding met o.a. Tom Tom) zo'n apparaat aangeschaft hebben, worden zomaar in de kou gezet.

Groeten van Jan
Fendt Diamant 510 TG met Volvo XC 60 D5 geartronic

hennoeke

Re: Navigatiesystemen

Bericht door hennoeke » do 7 apr 2011 21:19

Volgens mij is een 'tom-tom' geen navigatie ''systeem". Garmin doet dat beter.
Daar kan je kaarten gebruiken in je wandel GPS 'èn je auto GPS. De POI's kan je ook op beide inlezen. Oo kTopografische kaarten zijn beschikbaar. Verder zijn er ook apparaten die geschikt zijn voor de fiets, motor en kan je ze instellen op: vrachtauto. Toch wel handig als je met de caravan weggaat, kom je niet op hele smalle wegen terecht. Verder kan je routes maken in een separaat programma: Mapsource. Ook je eigen POI's kan je zo makkelijk genereren. :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”