navigatie

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

navigatie

Bericht door Nachtuil » vr 30 sep 2005 17:56

Ik heb zo een navigatiesysteem met zakcomputer van de Aldi, dus merk Medion. Dit is een prachtige uitvinding, maar spijtig dat je nergens kunt opgeven waarmee je rijd, met een auto of met een vrachtwagen. Zodoende wordt ik regelmatig in zeer smalle straten gestuurd en op wegen met beperkt gewicht (1.5ton) of beperkte hoogte. Ik vroeg mij maar af of dat bij Tom Tom of andere software soms wel in te stellen is?

Fredd

Re: navigatie

Bericht door Fredd » vr 30 sep 2005 18:04

nachtuil schreef:Ik heb zo een navigatiesysteem met zakcomputer van de Aldi, dus merk Medion. Dit is een prachtige uitvinding, maar spijtig dat je nergens kunt opgeven waarmee je rijd, met een auto of met een vrachtwagen. Zodoende wordt ik regelmatig in zeer smalle straten gestuurd en op wegen met beperkt gewicht (1.5ton) of beperkte hoogte. Ik vroeg mij maar af of dat bij Tom Tom of andere software soms wel in te stellen is?
Allo Allo nachtuil
Ik rijd met Garmin (Quest) en daarmee kan je instellen van voetganger tot autobus of vrachtwagen. Kan je geen voorkeuren instellen zoals ,vermijden landelijke wegen?

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » vr 30 sep 2005 18:20

Nee, ik kan alleen instellen: geen snelwegen, geen tolwegen, en geen veerverbindingen. Verder moet je kiezen : snelste weg of kortste weg. Nu kiezen wij op reis altijd geen snelwegen, want daar is niet veel te zien, wij rijden van het ene dorp naar het andere, maar zo reed ik mij begin deze maand eens vast in duitsland. Ik was een straat te vroeg afgeslagen, en via een zeer smal staatje kwamen wij terug in de juiste straat. Maar deze straat was afgesloten aan het begin en dat wisten wij dus niet omdat we er via dat klein wegje ingekomen waren. Na 1 km stonden we plots voor een asfaltmachine en geen plaats om te keren. Het werd dus afhaken en de caravan met de hand omdraaien.

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Asterix » vr 30 sep 2005 18:30

ik heb een Garmin SP III en daarmee kan ik heel wat instellen, voetganger, fietster, moto, auto, vrachtauto, hulpdiensten enz

ook wat hierboven al is gezegd, geen snelwegen, geen tolwegen enz

Stef

Re: navigatie

Bericht door Stef » vr 30 sep 2005 19:16

nachtuil schreef:Ik heb zo een navigatiesysteem met zakcomputer van de Aldi, dus merk Medion. Dit is een prachtige uitvinding, maar spijtig dat je nergens kunt opgeven waarmee je rijd, met een auto of met een vrachtwagen. Zodoende wordt ik regelmatig in zeer smalle straten gestuurd en op wegen met beperkt gewicht (1.5ton) of beperkte hoogte. Ik vroeg mij maar af of dat bij Tom Tom of andere software soms wel in te stellen is?
Met mijn TomTom 5 kun je kiezen uit:
- snelste route
- kortste route
- vermijd snelwegen
- wandelroute
- fietsroute
- beperkte snelheid (snelste route met een zelf gekozen maximale snelheid)

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » vr 30 sep 2005 20:17

Ik gebruik TT5 maar ook die wil me wel eens een weg in leiden waar ik met de caravan niet langs kan, zandweg of te smal. Beetje eigen inzicht blijft geboden met een navigatiesysteem. TT5 heeft zoals boven beschreven wel een aantal opties om een route te plannen. Verder kun je nog alleen op major roads of europe rijden, dan heeft hij alleen de hoofdwegen.

Stef

Bericht door Stef » vr 30 sep 2005 23:02

zandvoorta schreef:Ik gebruik TT5 maar ook die wil me wel eens een weg in leiden waar ik met de caravan niet langs kan, zandweg of te smal. Beetje eigen inzicht blijft geboden met een navigatiesysteem. TT5 heeft zoals boven beschreven wel een aantal opties om een route te plannen. Verder kun je nog alleen op major roads of europe rijden, dan heeft hij alleen de hoofdwegen.
Die major roads of europe zitten bij mij in de plus-kaarten.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » za 1 okt 2005 11:50

Stef schreef:
zandvoorta schreef:Ik gebruik TT5 maar ook die wil me wel eens een weg in leiden waar ik met de caravan niet langs kan, zandweg of te smal. Beetje eigen inzicht blijft geboden met een navigatiesysteem. TT5 heeft zoals boven beschreven wel een aantal opties om een route te plannen. Verder kun je nog alleen op major roads of europe rijden, dan heeft hij alleen de hoofdwegen.
Die major roads of europe zitten bij mij in de plus-kaarten.
Ja, en? Wat bedoel je hiermee, ikke niet snappe.... :wink:

Stef

Bericht door Stef » za 1 okt 2005 13:26

zandvoorta schreef:
Stef schreef:
zandvoorta schreef:Ik gebruik TT5 maar ook die wil me wel eens een weg in leiden waar ik met de caravan niet langs kan, zandweg of te smal. Beetje eigen inzicht blijft geboden met een navigatiesysteem. TT5 heeft zoals boven beschreven wel een aantal opties om een route te plannen. Verder kun je nog alleen op major roads of europe rijden, dan heeft hij alleen de hoofdwegen.
Die major roads of europe zitten bij mij in de plus-kaarten.
Ja, en? Wat bedoel je hiermee, ikke niet snappe.... :wink:
Je hebt zelf waarschijnlijk b.v. de gewone Benelux kaart. Dat houdt in dat je aan de grens moet overschakelen naar de kaart van bv Frankrijk.
Ik navigeer op bv de Plus kaart van Frankrijk. De betekent dat ik vanaf thuis op hoofdroutes navigeer (zit in de plus kaart) en dat aan de grens met Frankrijk het vanzelf een gedetailleerde kaart wordt. Niet meer over schakelen dus. De bestanden voor op je SD kaart zijn hierdoor trouwens wel een stuk groter. Benelux is 59,8 MB en Benelux Plus is 164 MB.

Hans

Bericht door Hans » za 1 okt 2005 13:32

Doe mij maar garmin (2610).

Heel europa bij je kaartmateriaal, past ook nog op het CF-kaartje, routes van te voren te programmeren en nog simpel om te zetten naar een ander voertuig. Ik gebruik hem ook op de motor. Ideaal. :D :D

Hans

Stef

Bericht door Stef » za 1 okt 2005 14:42

Hans schreef:Doe mij maar garmin (2610).
Heel europa bij je kaartmateriaal, past ook nog op het CF-kaartje, routes van te voren te programmeren en nog simpel om te zetten naar een ander voertuig. Ik gebruik hem ook op de motor. Ideaal. :D :D
Garmin is toch vergelijkbaar met TomTom Go? Oftewel niet een programma dat op een PDA kan draaien?

Hans

Bericht door Hans » za 1 okt 2005 14:50

Het is inderdaad geen programma dat op een pda draait maar een (zeer goed) zelfstandig navigatietoestel.

Kijk op www.gps-garmin.nl/ voor meer info als je interesse hebt.

Hans

Gebruikersavatar
Bert64
Berichten: 252
Lid geworden op: wo 6 jul 2005 19:45
Locatie: Overijssel

Bericht door Bert64 » za 1 okt 2005 18:14

Mijn systeem is standaard Renault, maar die is afgeleid van de VDO Dayton. Daarop heb je de volgende keuzes:
- Snelste route
- Kortste route
- Geen Tolwegen
- Geen Snelwegen
Als je Geen snelwegen kiest, neemt hij de snelste weg zonder snelwegen.
Bert
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: navigatie

Bericht door JanP » za 6 nov 2010 11:10

Wij hebben de TOMTOM go met WEST EUROPA kaart,voor diegene die een TOMTOM hebben ff een account aanmaken op TOMTOM home,daarna kun je allerlei gegevens downloaden over wegen etc. thumbup.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Peteriba

Re: navigatie

Bericht door Peteriba » za 6 nov 2010 16:14

We zijn dan ook alweer vijf jaar verder. :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”