Camping vinden

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Miguel

Camping vinden

Bericht door Miguel » zo 19 dec 2010 21:35

Hallo,
Ik heb mijn allereerste caravan besteld en ben compleet nieuw in dit wereldje.
Ik vraag mij enkel volgende af:
Wij zijn van plan om 'in het wilde weg' te reizen, lekker avontuurlijk en niet te veel gepland. Dan kan ik ook geen stress hebben om ergens op tijd te moeten aankomen, vermits je geen echte eindbestemming hebt.
Maar eenmaal ergens ter plaatse, hoe vind je dan een camping?
Gebruiken jullie vb. de campinggids van Asci, of een GPS of zoeken jullie op basis van wegwijzers? Dit laatse lijkt mij wel riskant, want als er dan geen camping in de buurt is, vind er dan maar eens eentje voor het donker wordt.
Graag jullie ervaringen. kerstweetniet.gif
Miguel

Gebruikersavatar
Rob450
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 6 feb 2005 11:24

Re: Camping vinden

Bericht door Rob450 » zo 19 dec 2010 21:40

RE.gif

Miguel,

welkom op het forum.

Als je in het wilde weg aan het reizen bent kun je beste alle campings adressen als POI op je navigatie systeem zetten. Via de website http://www.archiescampings.eu/ vindt je de compleetste lijst van camping adressen. Wil je ergens blijven heb je direct inzicht in de campings in je omgeving.

Rob

Gerhard N

Re: Camping vinden

Bericht door Gerhard N » zo 19 dec 2010 21:43

Ik gebruik zowel de acsi campinggids als ook de gps (tomtom); campinglijst voor de gps kun je bv hier downloaden : http://users.telenet.be/leo.huybrechts/camp.htm
daarna kun je ze op je gps plaatsen kerstduim.gif

Gilbert

Re: Camping vinden

Bericht door Gilbert » zo 19 dec 2010 21:45

Wij vertrekken wel met een speciaal doel, maar weten nooit hoe ver we geraken, dus maak ik een print out van de weg die ik ga volgen op de volgende site, als ik het rijden moe ben, stel ik gewoon de graden in op de gps en kom automatisch op een camping terecht.
http://users.telenet.be/leo.huybrechts/camp.htm
groetjes,
en bij deze aan alle forumleden mijn Beste wensen en veel kampeer genot voor 2011
Gilbert

Gilbert

Re: Camping vinden

Bericht door Gilbert » zo 19 dec 2010 21:46

oops onze deelnamen hebben mekaar gekruist kerstlove.gif kerstlove.gif kerstlove.gif kerstwhoehoehaha.gif

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Camping vinden

Bericht door RogerB » zo 19 dec 2010 21:54

Hoi Miguel,
Allereerst proficiat met de aankoop....ik hoop dat jullie net zo veel kampeerplezier van jullie caravan krijgen als wij!! En dat is héél veel. kersthaphop.gif

Wij reserveren ook nooit. We zoeken van te voren een streek uit waar we naar toe op vakantie willen gaan. Zoeken op internet meestal 3/4 campings in die streek en vertrekken....Op één van de uitgezochte campings overnachten we een aantal dagen. Wanneer we weer verder willen reizen nemen we Acsi- en Anwb-campinggidsen ter hand en zoeken dan in een andere streek weer 3/4 campings uit...en het verhaal begint weer van voren... kerstmutszwaai.gif
In 3,5 weken zomervakantie wisselen we zo ongeveer 4 à 5 keer van camping.
O ja, een camping vind je altijd. Vooral in Frankrijk, waar wij heel vaak heen gaan, zijn ook veel campings die niet in de campinggidsen staan. Die kom je gewoon onderweg "tegen" (als je niet via de snelweg rijdt! "Binnendoor" is altijd mooier en leuker voor een, zoals jij het noemt, 'in het wilde weg' vakantie).
Groeten, Roger

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping vinden

Bericht door Ab » zo 19 dec 2010 22:44

Een navigatiesysteem met Archies camping poi's erin is niet te overtreffen in gemak en volledigheid denk ik.

Wij reserveren in de zomer zelden of nooit.
In het hoogseizoen vinden we ook altijd wel een mooi plekje met Archie. Lijkt het ons niet, klikken we gewoon de volgende in de buurt aan, enz.
Keuze uit meer dan 26.000 campings...

Een dik boek als een ANWB of Acsi gids, komt meestal niet verder dan 6500 campings, en zoekt veel lastiger.
Je kan het wel naast elkaar gebruiken, om indien mogelijk al vast wat informatie over de camping op te zoeken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping vinden

Bericht door PMT » ma 20 dec 2010 11:13

Omdat wij navigeren met een pda vinden wij dat het totaal overzicht niet zo goed is. We kunnen natuurlijk uitzoomen maar toch. Dus als ik geen zin meer heb om nog langer te rijden en we zijn op de bonnefooi, dan kan je natuurlijk kijken in je navigatiesysteem wat de dichtst bij zijnde campings zijn waar je op dat moment rijdt, maar dan weet je niet precies of die een beetje op de route liggen. Wat wij daarom ook wel eens doen is de laptop erbij pakken en MS Autoroute openen. Daar heb ik ook alle campings van Archie geïmporteerd en we kunnen dan in één keer meerdere campings zien. We kijken waar we rijden, ik geef aan hoelang ik nog wil rijden en dan “vind plaatsen” in een straal van x km rond het punt waar we dan rijden. Als je op het icoontje klikt weet je de naam van de camping. Daarnaast heb ik de ACSI gids geïnstalleerd, dus we kunnen direct zien wat voor een soort camping het is. Zo heb ik vanuit de lijst van Archie alle campings per land geïmporteerd en/of per camping organisatie.
Bijlagen
straal30km_resize.JPG
straal30km_resize.JPG (79.61 KiB) 9964 keer bekeken
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camping vinden

Bericht door Nimma » ma 20 dec 2010 12:32

Zwerven met de ANWB campinggids [wel een verse want het veranderd snel] voor het overzicht en alle info [ook coördinaten] over de campings; en dan om 16:00u een plekje inrichten; nog nooit gereserveerd en altijd een plek gevonden. Als je laat gaat zoeken loop je een risico; je ziet ze elk jaar weer om 22:00u of later een camping op rijden, terwijl dat vaak ook niet eens lukt omdat het of vol is of onmogelijk vanwege de rust voor de wel op tijd aangekomen kampeerders.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Camping vinden

Bericht door Leentje » ma 20 dec 2010 13:09

Naast alle genoemde opties heb ik zelf een bestand aangemaakt op "mypoi manager".
Dit bestand heb ik op mijn TomTom ingevoerd.
Ik kan nu onderweg kiezen uit:
Bij toeval een camping treffen
Archies campings gebruiken
Een boek raadplegen
Mypoi manager gebruiken. Hierin plaats ik door het hele jaar camping die me op een of andere manier aanspreken. Ik vind deze vooral op internet. (camping-frankrijk, of Zoover, of Nederland-camping) .
Zijn we onderweg moe, of is het gebied leuk, dan kijk ik allereerst of ik toevallig een camping in mijn eigen POI-manager heb staan. Zo niet, dan volgen de boeken van ACSI of ANWB, of ik zoek via Archie en kijk of de camping in een van de boeken toevallig ook wordt beschreven.
Vanaf komend jaar gaat er een mini laptop mee om internet ook te kunnen gebruiken. (camping-frankrijk)

Veel plezier en voorpret met je caravan gewenst!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: Camping vinden

Bericht door Archie » ma 20 dec 2010 14:27

Op de valreep van 2010 is de laatste update van dit jaar van Archiescampings online gegaan.
Op verzoek van velen is een start gemaakt met het toevoegen van de telefoonnummers van de campings zodat tijdens de reis makkelijk indien gewenst extra informatie bij de camping kan worden opgevraagd.
Ook zijn de paginanummers van de CampingCheque gids nu toegevoegd bij de CC-campings. Deze waren bij de vorige update helaas nog niet bekend.
Verder zijn uiteraard weer heel veel gegevens aangepast waar dat nodig was, ook al is dit niet direct zichtbaar.
Tot slot wens ik iedereen prettige feestdagen en een geweldig kampeerjaar 2011 toe

Archie
www.archiescampings.eu

Miguel

Re: Camping vinden

Bericht door Miguel » di 21 dec 2010 22:51

Bedankt voor de vele tips.
Nu zal het me zeker wel lukken...
Alvast beste wensen voor het nieuwe jaar aan ieder en veel reisplezier in 2011 kerstzwaai.gif

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”