copieeren sd kaart west europa

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
leoo30

copieeren sd kaart west europa

Bericht door leoo30 » zo 21 nov 2010 18:33

Ik heb de orginele sd kaart van west europa gecopieer van een blaupunkt fx voor een ford.
Maar de navigatie werkt niet, de sd kaart is geformateerd.
Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn,

Toon1
Berichten: 260
Lid geworden op: di 26 jan 2010 21:54

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door Toon1 » zo 21 nov 2010 21:02

Als de kaart geformateerd is , betekend dit dat hij is klaar gemaakt ( ingedeeld ) voor gebruik.
Bij formateren wordt alles van op de kaart staat vernietigd.
Na formatatie is de kaart helemaal leeg en klaar voor gebruik.
Er kan dan weer data op geschreven worden.
Ik denk dat je alle gegevens die op de kaart stonden hebt gewist, als je hem geformateert hebt.
Ik hoef niet in het geld te zwemmen maar pootje baden zou leuk zijn.

marnix
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 21:02
Locatie: Wellen

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door marnix » zo 21 nov 2010 21:39

Er zal wel een beveiliging op zitten, probeer jouw sd kaartje eens bij de eigenaar (Ford) of dat het daar wel werkt, is dat het zelfde type gps ? Navtech, Garmen en co hebben daar graag sentjes voor boos.gif

gr Mx

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door JPGeetje » ma 22 nov 2010 09:19

leoo30 schreef:Ik heb de orginele sd kaart van west europa gecopieer van een blaupunkt fx voor een ford.
Maar de navigatie werkt niet, de sd kaart is geformateerd.
Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn,
Begrijp ik het goed, dat je het kaartmatriaal van het ene navigatieapparaat in een ander apparaat wilt gebruiken.
Helaas is dat meestal niet mogelijk. Vaak wordt dit soort software bij het ontgrendelen gekoppeld aan één uniek navigatieapparaat.
De software werkt dan alleen in dat exemplaar. Dit uiteraard om illegaal gebruik (kopieeren) tegen te gaan.
Maar er zijn volgens mij wel slimme jongens die dat soort beperkingen weet te omzeilen. sintstom.gif

Succes ermee,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
JJKIEVIT
Berichten: 43
Lid geworden op: do 7 mei 2009 18:30
Locatie: Klazienaveen

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door JJKIEVIT » di 23 nov 2010 18:43

Als je de orginele kaart van west europa van devica a kopieert naar een sd kaart om hem te gebruiken op device b zal dat niet werken want elk device heeft zijn eigen unieke zgn. apparaatcode meestal staat dit in een apparte map op de sd kaart mischien kun je jouw apparaatcode invoeren.

Kijk anders eens op ttinternetclub of op yourttworld.nl sintweetniet.gif


Groetjes jan
caravan een Sprite Alpine Jubilee van 1991 auto renault scenic 1.6 van 2000

Gebruikersavatar
whOcArEz
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 12:44
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door whOcArEz » di 23 nov 2010 21:58

Ik ben al lang op zoek naar een manier om dit te doen en heb heel wat afgestruind op i-net maar geen oplossing gevonden. Blaupunkt heeft dit erg goed beveiligd. Mocht je iets tegenkomen hou ik me aanbevolen :)
and on the 7th day God went caravaning
Fendt Bianco 470 TFB
SimPark Easymatic
Opel Insignia 2.0 TDCI

BBS

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door BBS » di 23 nov 2010 22:20

Ik weet dat Blaupunkt een beveiliging op zijn producten heeft staan om misbruik tegen te gaan.
De beveiliging wordt gemaakt in de vorm van een "digitale handtekening" Deze handtekening kopieer je normaal gesproken niet mee.
Het is dus zaak om deze handtekening ook op je gekopieerde SD kaart te krijgen.

Enkele jaren geleden had blaupunkt navigatie CD's. Ik maakte altijd een backup van deze cd's met een speciaal kopieer programmaatje. De naam ben ik kwijt, maar die kopieerde de Digitale handtekening altijd mee. Hierdoor was de cd in de auto bruikbaar.
Hier zal je ook naar op zoek moeten voor de SD kaart...
Mocht mij wat te binnen schieten hoor je dat van mij....

Hobby Max

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door Hobby Max » wo 24 nov 2010 12:35

Wij zijn hier ook al heel lang naar op zoek geweest. Een navigatiecd van een ander wil het apparaat ook niet gebruiken, hij blijft dan maar alles controleren en komt niets verder. Wij hebben ons er maar bij neergelegd en onze vertrouwde TomTom gaat mee naar buiten de Benelux.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door Ad » wo 24 nov 2010 12:40

JJKIEVIT schreef:Als je de orginele kaart van west europa van devica a kopieert naar een sd kaart om hem te gebruiken op device b zal dat niet werken want elk device heeft zijn eigen unieke zgn. apparaatcode meestal staat dit in een apparte map op de sd kaart mischien kun je jouw apparaatcode invoeren.
Bij Tomtom is dat ook het geval, als ik een nieuwe kaart erin stop moet hier de apparaatcode aan gekoppeld worden. Voor Tomtom heb ik een programmaatje waar dat mee kan, maar of dat in jouw geval beschikbaar is, is maar de vraag.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: copieeren sd kaart west europa

Bericht door Nimma » wo 24 nov 2010 13:41

Even terzijde voor wie het weten wil: wat wel lukt is je SD-card waarop je originele in jouw apparaat werkende navi staat [in mijn geval TomTom] kopiëren naar een grotere SD-card; handig bij gebruik van een smartphone: kun je er naast je navi nog een flinke berg muziek en whatever op kwijt.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”