Dissel hoes

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Rob Eriba

Re: Dissel hoes

Bericht door Rob Eriba » di 13 jul 2010 23:13

en als je geen reclame wil maken, kun je de hoes binnenstebuiten gebruiken. :lol: awhoea.gif

Nick

Re: Dissel hoes

Bericht door Nick » wo 14 jul 2010 09:46

Of het waar is weet ik niet maar ik heb wel eens vernomen dat de disselhoes (moet dan wel een witte zijn denk ik, voorkomt dat het vet in de koppeling/demper door de zon zo dun wordt dat het wegloopt.
Het donkere metaal van de dissel kan natuurlijk in de blakende zon verschrikkelijk warm worden, een zonwerende hoes kan dan alleen maar gunstig zijn.
Hij is idd aan de onderzijde open, dus van condens is er geen sprake.
Bij ons gaat hij er, met dealer reclame, altijd op, staat netter en is waarschijnlijk beter dan niets. Bovendien is zo'n plastic hoes beter schoon te maken dan al dat metaal en plastic.
Ik vind het ook geen gezicht wat sommigen doen, door er een plastic vuilniszak omheen te draaien, dan liever een reclame disselhoes die er voor gemaakt is.(overigens gratis bij m'n dealer)

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Dissel hoes

Bericht door RogerB » wo 14 jul 2010 13:29

Ik gebruik altijd een disselhoes. Het ziet gewoon netter :wink: uit en je kunt geen vlekken krijgen in je kleding.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Dissel hoes

Bericht door JPGeetje » wo 14 jul 2010 15:43

Mij lijkt ook dat de rubber die over het schuifstuk zit langer in conditie blijft als hij wat minder in contact komt met de zon. Het rode kunststof van de Alko-koppeling wordt er niet alleen rose van, ook wordt het ruwer waardoor zich makkelijk een groene aanslag vormt die er vervolgens moeilijk vanaf (poriën) te krijgen is. En als vocht, stof, vuil of een combinatie hiervan hem niet deert, beter zal hij er zeker ook niet van worden. Al met al, als je hem voor nop hebt gekregen en je bent tevreden met de dealer die er zijn reclame op heeft laten zetten, zou ik zeggen,...doen! Baat het niet....... scratch.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Dissel hoes

Bericht door JanPunne » ma 19 jul 2010 18:24

Ferdi schreef:Idem top.gif silence.gif wauw.gif

En je bezeerd jezelf minder snel met het hoesje erover
Dat spreek ik met klem tegen! Het deed verd..zeer toen ik met mijn scheenbeen er tegen aan stootte! Of zijn er hoesjes in de handel met een ingebouwd (stoot)absorberingsysteem? Zo ja dan houd ik me zeer aanbevolen...

hennoeke

Re: Dissel hoes

Bericht door hennoeke » ma 10 jun 2013 22:43

Nooit disselhoes gebruikt, maar nu gaat de slinger wel roesten! (7 jr) Gewoon niet goed gegalvaniseerd denk ik.
In de winter gaat er een stuk bouwplastic omheen, tegen ijzel en ijsafzetting.Touwtje eromheen, nooit weggewaaid.
Kan natuurlijk ook met dubbelwandig plastic met van die luchtbelletjes ertussen.
Kijk en dat is dan weer leuk voor onze slechtzienden die steeds een koprol maken over de dissel,
wel hoofdpijn, maar geen blauwe plek op je been!
:lol:

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Dissel hoes

Bericht door HansHobby » di 11 jun 2013 17:35

Ik kreeg hem gratis van de dealer, toen ik hem thuis uitvouwde wist ik meteen waarom. mrgreen.gif Zijn naam kon er niet groter op staan! mrgreen.gif

Maar gezien de vriendelijkheid, service, uitleg, onderhandelingsruimte gun ik hem deze gratis reclame van harte ! thumbup.gif Overigens was het vorig jaar ook een mooie discussiestarter in Duitsland toen een buurman vroeg of ik mijn Hobby ook bij Ad Dekker had gekocht. Hij had dezelfde hoes ! awhoea.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Fendt1

Re: Dissel hoes

Bericht door Fendt1 » wo 7 aug 2013 18:45

Hallo hier,
Ik heb ook zo'n gratis hoes van de dealer gekregen alleen is de kwaliteit niet echt best te noemen, na een winter in de stalling is het een vodje geworden en het touwtje is ook losgeraakt van de hoes.
Gaan jullie dan weer terug naar de dealer voor de nieuwe of kopen jullie een wat duurdere dissel hoes bij de camping winkel?
Weet iemand wat voor materiaal het is? Een soort PVC of zo.?
Alvast bedankt voor de reacties

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Dissel hoes

Bericht door Davendre » wo 7 aug 2013 21:27

Wanneer de caravan het hele jaar onder de carport bij huis staat, heb ik een oude hoes van de dealer om de de dissel zitten. Ding hangt met duct tape aan elkaar vast. Nu op de camping een mooie nette hoes om de dissel. Zo'n handig ding met een elastiekje.

En ik wil best wel reclame maken voor de dealert. Niet met stickers op de caravan, wel met een disselhoes. Ik vind het ook wel leuk om te zien als er Nederlanders op de camping staan waar ze/de caravan vandaan komen.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Fendt1

Re: Dissel hoes

Bericht door Fendt1 » do 8 aug 2013 08:16

Mijn mening is toch wel dat de hoes niet echt duurzaam is, hij is bij mij altijd snel verweerd.
Eigenlijk zou je een iets duurdere moeten hebben die wat langer meegaat is mijn mening.
Zal wel weer goedkoop moeten, het is bij de meeste dealers een weggever.
Volgens mij kan je op internet wel een wat duurzamere kunnen vinden.

Vliedje

Re: Dissel hoes

Bericht door Vliedje » do 8 aug 2013 19:04

caravan.gif Om de gevolgen van ongewenste intimiteiten te beperken krijgt mijn dissel ook altijd een condoom om.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dissel hoes

Bericht door Micky » vr 9 aug 2013 15:42

Fendt1 schreef:Mijn mening is toch wel dat de hoes niet echt duurzaam is, hij is bij mij altijd snel verweerd.
Eigenlijk zou je een iets duurdere moeten hebben die wat langer meegaat is mijn mening.
Zal wel weer goedkoop moeten, het is bij de meeste dealers een weggever.
Volgens mij kan je op internet wel een wat duurzamere kunnen vinden.
Of wellicht een ouderwetse, ik heb de oorspronkelijk nieuw door Kip meegeleverde er nog bij zitten, zit wel behoorlijk onder het vet, maar doet nog steeds dienst en ziet er nog goed uit.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Vliedje

Re: Dissel hoes

Bericht door Vliedje » vr 9 aug 2013 17:33

caravan.gif Ook wij hebben een hoes van de dealer. Daar staat ook reclame op, maar ik vind dat niet erg hoor. De hoes is van lekker stevig pvc met een elastiek koordje waarmee je hem mooi strak om de dissel kunt bevestigen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Dissel hoes

Bericht door Daphne » zo 11 aug 2013 00:09

Wij hebben ook gewoon een disselhoes van de dealer. Is al wel een keer vervangen in de 5 jaar dat we de caravan hebben. De dealer geeft graag een nieuwe mee. Een mooie schone disselhoes komt toch netter over.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

bere

Re: Dissel hoes door Tramp

Bericht door bere » wo 23 jul 2014 19:02

Je laveert er waarschijnlijk steeds met een grote boog omheen.Gaat nog beter met een neutje op .......Grtjs .

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Dissel hoes

Bericht door Hobby Linka » wo 23 jul 2014 21:14

scratch.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dissel hoes

Bericht door Micky » za 26 jul 2014 22:15

Daphne schreef:Wij hebben ook gewoon een disselhoes van de dealer. Is al wel een keer vervangen in de 5 jaar dat we de caravan hebben. De dealer geeft graag een nieuwe mee. Een mooie schone disselhoes komt toch netter over.
Ik krijg er nooit 1, de onze is nog origineel zoals in de folder vroegah, helemaal onder het vet maar wel met logo van Kip, ergens vind ik het wel wat hebben met zo'n oude caravan mrgreen.gif net als bij een nieuwe auto, zou ik bij een nieuwe caravan ook een spik en span schone nieuwe hoes willen..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Vliedje

Re: Dissel hoes

Bericht door Vliedje » zo 27 jul 2014 14:26

RE.gif Micky, oude kaas is ook veeeel lekkerder dan jonge knipoog.gif mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dissel hoes

Bericht door Micky » di 29 jul 2014 23:19

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”