Kastdeur uitzetter

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Franc63
Berichten: 8
Lid geworden op: do 22 jun 2017 11:01

Kastdeur uitzetter

Bericht door Franc63 » zo 25 jun 2017 17:43

Ik ben op zoek naar een kastdeur uitzetter voor een chateau cantara 928
Wie weet waar ik die kan kopen nieuw of tweede hands.
De bestaande in de winkel passen niet moet de originele hebben.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Kastdeur uitzetter

Bericht door iemand » zo 25 jun 2017 19:02

foto ?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Wild Chocolate
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 mei 2016 22:50

Re: Kastdeur uitzetter

Bericht door Wild Chocolate » zo 25 jun 2017 22:28

Wat is er kapot aan de oude?

Bij mij was bij een aantal kastjes het sluitmechanisme verbogen. Ik heb dat opgelost door het palletje waar hij achter haakt te verwijderen (rode pijl), en de luikjes van een klikslotje te voorzien(even naar beneden scrollen in de foto):
Caravan kastuitzetter.jpg
Caravan kastuitzetter.jpg (80.86 KiB) 4159 keer bekeken
Als het uitzettertje zelf (ook) kapot is, zou je dat kunnen oplossen door dit uitzettertje te verwijderen, en een universele aan de andere kant te plaatsen. Dan kan je het scharnier wat eraan vast zit gewoon laten zitten. Ik had echter ook een uitzettertje wat eraf vloog doordat het palletje verbogen was, de onderdelen bij elkaar gezocht, weer in elkaar gezet en al 2 vakanties probleemloos (van een luikje wat meermaals per dag open gaat).

Ik heb dit inmiddels bij alle kastjes gedaan, dan kom ik dat probleem niet meer tegen in de toekomst. Met de originele uitzettertjes wilde er nog weleens een kastje openvliegen onderweg (goede kans dat de boel al iets verbogen was en niet goed vasthield), met de klikslotjes kan dat niet meer gebeuren. Het is wel even passen en meten om het klikslotje en bijbehorende plaatje goed te monteren.

Franc63
Berichten: 8
Lid geworden op: do 22 jun 2017 11:01

Re: Kastdeur uitzetter

Bericht door Franc63 » zo 25 jun 2017 23:14

De uitzetter is bovenin afgebroken, heb het zakie er toen helemaal afgeschroefd maar te goed opgeborgen dus kan het niet meer vinden. Ben dus op zoek naar nieuwe maar kan ze nergens vinden.
Weet nu niet welke universele ik kan kopen. Zit nu te denken om te kijken naar andere uitzetters en desnoods wat raamwerk er extra aan te lijmen. Btw goede oplossing zoals je het gedaan hebt.

Wild Chocolate
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 mei 2016 22:50

Re: Kastdeur uitzetter

Bericht door Wild Chocolate » ma 26 jun 2017 20:07

Kan je dan niet een los scharnier en losse uitzetter erop zetten?

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”