welke stoelen en tafel

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door HansHobby » vr 12 feb 2016 23:28

Wij hebben Crespo's waarvan ik vind dat de zitting naar een aantal jaar telkens naar voren schuift. Inmiddels al regelmatig in Westfields gezeten en vond deze een stuk lekkerder zitten. Dus de volgende gaan zeker Westfields worden.

Over de tafel kan ik kort zijn. Wij slepen al jaren een kunststof tuintafel van Hartman mee ! mrgreen.gif Poten zijn gemakkelijk te verwijderen en hij is vrij licht van gewicht. En het voornaamste, zeer ruim ! haphop.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Daphne » za 13 feb 2016 21:40

HansHobby schreef:Wij hebben Crespo's waarvan ik vind dat de zitting naar een aantal jaar telkens naar voren schuift.
graaf schreef: Crespo stoelen zijn best wel goed. Heb ze zelf een jaar of 12. Wel een tip! De stoel is op de scharnieren met boutjes met een "torx" kop bevestigd! Dus neem een passende tors-schroevendraaier of bitje mee. Door gebruik willen die boutjes zich er uit werken. Ik heb dat verholpen door ze eens met Lock-Tide opnieuw aan te draaien. Opgelost! whistle.gif
Ik mag toch aannemen dat de nieuwe generatie daar geen problemen meer mee heeft? weenie.gif knipoog.gif

Vroeger hadden Lafuma stoelen van die banden die doorzakten en/of kapot gingen. Jarenlang werd door kampeerders uit eigen ervaring geadviseerd om de Lafuma stoelen te laten staan. Dat was helemaal niet nodig, want Lafuma was al lang overgestapt op hetzelfde materiaal als de andere merken.

@TS neem gewoon wat bij je past. Voor de een is dat Westfield of Dukdalf, voor de ander Crespo of Isabella thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door PD » za 13 feb 2016 21:45

RE.gif
Ook van onze Westfields lopen er wel eens boutjes (bijna) uit, maar een beetje kampeerder heeft toch basisgereedschap bij zich mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Daphne » za 13 feb 2016 21:51

RE.gif

Wij hadden het bij onze Dukdalf stoelen ook. Even vastmaken en je kunt weer zitten :lol:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Chris » za 13 feb 2016 22:04

Hoi Kristel.

Ik heb eens een caravanbeurs compleet afgelopen om stoelen te "bezitten".
Daar ik vrij snel last van mijn rug heb wil ik gewoon "lekker kunnen zitten".
En welk merk dat is... zal me even niet deren.
Nog 2 wensen waren: Lichtgewicht en lekker plat inklapbaar.
Uiteindelijk 3 Crespo stoelen gekocht en heel tevreden ermee.
Zo zie je maar... ga er gewoon zelf inzitten en "voel" zelf.
Lekker zitten is het allerbelangrijkste..... en als het kan ook nog aan de tafel.

Na eerst een miskoop tafel gehad te hebben wilde ik nu een hele stabiele.
Is de Dukdalf Fantastic geworden.
Heel prettige, stevige tafel met eenvoudige pootverstelling.
En die verstelling is niet scherp als je aan de kopkant v.d .tafel zit en met je blote benen er langs gaat.
Dochterlief had met de vorige tafel daar wel last van.... was dus een criterium voor ons..

Chris
Laatst gewijzigd door Chris op za 13 feb 2016 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

welke stoelen en tafel

Bericht door Jan van Vijven » za 13 feb 2016 22:07

Wij hebben nu twee 'Bocamp primium' tafels, puur voor het gewicht. Met als bijkomend voordeel: de kleine past tussen de poten van de grote, dus één klein pakketje van 4 cm hoog om onder het bed te leggen.

We hebben ook al eens een tafel gehad met van die aluminium "latten" vonden wij drie keer niets, je bestek viel er door en was gammel als je er op leunde. Kon wel opgerold worden en in een zak gestoken worden.

We hebben sinds kort Westfield stoelen gewoon omdat ze lekker zitten, hiervoor hadden we Dukdalf, was niets mis mee maar waren gewoon versleten.

Koop gewoon iets wat bij je past, eigenlijk is het allemaal "bijna" de zelfde kwaliteit en niet gemaakt om het hele jaar in te hangen. Een schroevendraaier hoort er idd gewoon bij. De prijs is er dan ook naar.
Thuis hebben we een bankstel die wel jaren meegaat en waar je ongelimiteerd in kunt hangen, is alleen te zwaar voor je caravan en kost ook een nieuwe caravan.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Tom72 » do 3 mar 2016 19:00

Tom72 schreef:Grappig, ik ben me ook aan het oriënteren op nieuwe tafels en stoelen. Qua tafel denk ik voor de tafels van Isabella te gaan en voor de stoelen ben ik er nog niet uit. Op het proefzitlijstje staan: Westfield (Performance of Avantgarde) en Crespo (Air-deluxe). Stoelen die plat opvouwen en met z'n tweetjes in een stoeltas passen genieten de voorkeur. Binnenkort maak ik de keuze in de winkel...
Ik kwoot mezelf even... Gisteren in Winterswijk de knoop doorgehakt: het zijn 4 Crespo's Air de luxe geworden. Uiteindelijk en na heel veel stoelen proberen bleken deze stoelen het prettigst te zitten. Doorslaggevend voor de deze Crespo's t.o.v. andere merken in dezelfde prijscategorie bleken de langere zitting te zijn. Het deel waarop je zit is iets langer en geeft daardoor wat meer steun. Zeker als je wat langer bent is dit prettig.
Ze zitten in per twee in grote stoeltassen die ze er ook verkochten.
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Gumm » do 3 mar 2016 19:52

Na ca. 15 jaar waren enkele van onze Dukdalf Passo Doble stoelen wel zo'n beetje versleten maar onderdelen waren nog steeds te koop.
Toch hebben vorig jaar 4 Crespo de luxe stoelen en een ovalen knik tafel van hetzelfde merk aangeschaft.
Wie gingen op pad met de informatie uit de volgende links of soortgelijk van de ANWB waar best veel bruikbare info in staat.

http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... n-2012.pdf
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... s-2013.pdf

Dachten naar huis te gaan met de test winnaars maar zijn gezwicht voor wat luxer / meer comfort.
Erg gelukkig mee, zitten goed, tov de oude stoelen nemen ze in de caravan opgeborgen minder plaats in. (platter).
De Tafel is een ander verhaal.. niet echt ontevreden maar toch....
Soms is ovaal beter en soms rechthoekig een opbergnet er onder gekocht maar dan past de parasol niet meer enz.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Ab » do 3 mar 2016 23:49

Camino schreef:Ik heb er laatst ook een aantal uitgeprobeerd en vind de Westfield stoelen super zitten. Daar kon geen andere stoel aan tippen.
Dat is ook onze ervaring. We hebben de Avant Garde.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Camino
Berichten: 72
Lid geworden op: za 31 okt 2015 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Camino » vr 4 mar 2016 13:54

Op marktplaats wordt veel geadverteerd door een Tuinmeubel Outlet in Gronau Westfalen, net over de grens bij Enschede. De Westfield stoelen worden voor heel mooie prijzen (vaak showmodellen volgens hun eigen zeggen) aangeboden. Iemand daar ooit geweest en ervaringen?
Swift Toscane 460-Dorema voortent-Caravantrekker Volvo V50 2.4 benzine aut.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Fam de Goeij » vr 4 mar 2016 14:31

Wij hebben Hypercamp Coast Stoelen ,zitten heerlijk, zijn niet zo duur ,stevig ,de vorige gingen lang mee ,langer dan vroeger de bekende merk stoelen . Nadeel : ze zijn niet zo plat met opstapelen omdat de neksteun geintegreerd is in het stoel frame . aflower.gif

Als Tafel hebben we van Westfield de Campico Light ,een fijne grote stevig op te stellen ,maar lichtgewicht tafel . aflower.gif Die is wel aan de prijs! zucht.gif

Gebruikersavatar
Zonnecell76
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 16 mar 2016 18:42
Locatie: Zwolle

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Zonnecell76 » di 22 mar 2016 23:07

Gezien wij zeer beperkt zijn in ons laadvermogen, draait hier alles om gewicht. Wij hebben voor onze 4 kinderen elk een brunner cruiser stoel. Deze hadden we al, wegen 4,2 kg per stuk. Voor ons zelf hebben we elk een de Waard stoel, type Vecht. Deze zijn ook een overblijfsel van ons tentkamperen waarbij alles in de auto moest zonder gedoe, dus compact op te vouwen was ook belangrijk. Mijn man zou nu wel een iets hogere stoel willen, dus ws komen er wel 2 andere stoelen voor ons. Gewicht speelt nog steeds een rol, maar volume nu iets minder. De stoelen van de Waard zijn overigens best zwaar met 6,6 kilo per stuk.
We hebben in de loop der jaren gemerkt dat we niet zo veel doen met een tafel.. hahaha... Dus we hebben een simpel plastic blokker tafeltje van 19 euro.... en ... poten zijn niet te verstellen, dus we lopen nog wel eens te verzetten.. maar doorgaans weinig problemen mee. Opgevouwen is hij 70x80 en 4 cm dik.. hij weegt 3 kilo. We willen er nog wel een 2e bij, bevalt prima namelijk.

mrgreen.gif
Niets mooiers dan kamperen, fijn met hard dak op wielen en veren...;-)

Dennis72
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 14:10

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Dennis72 » ma 19 sep 2016 00:10

Even dit draadje omhoogschoppen...

Ik ben ook op zoek naar een goede eettafel en 2/4 stoelen. Heb de hele winter hiervoor, maar heb ondertussen al aardig wat zaken bezocht.
Qua tafel ben ik er wel uit: dat wordt de Dukdalf Fantastic III. Reden: ik wil graag een tafel uit 1 stuk en niet te zwaar, maar wel zo stabiel mogelijk. De Crespo's zijn ook fraai, maar ik vind de AP-247 net te licht aanvoelen en daardoor wat minder robuust. Bovendien was het bovenblad bij het exemplaar in de winkel niet helemaal vlak. En de pootjes van de Dukdalf vind ik wat degelijker op het eerste gezicht. Westfield Campico Light is ook erg fraai, maar wel erg prijzig. De Dukdalf lijkt dus de (dure) gulden middenweg.

Stoelen is wat lastiger. Ik zou eigenlijk met mijn vrouw even moeten testzitten, maar ik wil haar eigenlijk verassen... Ik overweeg de Crespo's AL-237 vanwege de goede reviews en ik vind ze zelf ook erg lekker zitten. De volledig beklede en hoge leuning is erg fijn. Ze zijn wel duur en wellicht wat aan de grote kant voor mijn vrouw (ze is 1,70 m lang). Zou de Dukdalf Dynamic daarom een betere keuze zijn? Het scheelt bovendien 25 euro per stoel.

Komend jaar zitten de kinderen voorlopig nog op een stel Lallemand's die mijn ouders 15 jaar ongebruikt in de berging hadden liggen. Zo goed als nieuw dus, maar zodra het zonlicht op die kunststof banden komt, zal het wel snel voorbij met de pret zijn. Ik reken op 1 seizoen voor die stoelen.

Iemand nog een mening? Met name over die stoelen; ik zoek dus een fijne stoel die een beetje universeel is voor mensen tussen de 1,65 en 1,95 m lang. Ik ben zelf 1,88 m en 80 kg, dus het hoeven geen superzware XXL-uitvoeringen te zijn.
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech

Dennis72
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 14:10

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Dennis72 » ma 19 sep 2016 20:44

Update:

Ik heb toch de Crespo AP-247 tafel gekocht. Het lagere gewicht sprak mij toch aan en bij nader inzien was deze net zo stabiel als de Dukdalf. Ik was niet onder de indruk van de pootjes van de klaptafel van Crespo, maar bij dit exemplaar is het allemaal heel behoorlijk.

Stoelen worden waarschijnlijk ook wel Crespo's; ik denk de AL-237 Deluxe. Als ik inlog via Obelink.de dan zijn ze net zo duur als de niet-Deluxe elders...
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: welke stoelen en tafel

Bericht door Barreman » zo 16 apr 2017 21:53

Is er nog stoelennieuws losgekomen dit seizoen of moeten we voor nieuwe stoelen gewoon naar een winkel waar ze Westfield en Crespo hebben ?
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”