uitschuifbare lattenbodem valt vaak uit de "rail" .

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
dckbtr
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 13 sep 2015 18:27

uitschuifbare lattenbodem valt vaak uit de "rail" .

Bericht door dckbtr » za 3 okt 2015 23:42

Van de uitschuifbare lattenbodem (Sprite super 390) vallen de latjes steeds uit de zijkanten.
Ik zag dat bij de nieuwere caravans de latjes rubberen dopjes hebben die in een gleufje op de rand van de banken zitten. Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en het probleem opgelost hebben ?
mvg Dick

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: uitschuifbare lattenbodem valt vaak uit de "rail" .

Bericht door Jaap van Duijn » zo 4 okt 2015 05:32

@Dick,

Wel geen Spite maar Challenger van Swift in ons bezit.
Die dopjes horen vanaf fabriek daar te zitten om het geheel op te sluiten dat is bij deze maar ook vorige zo.
Door die dopjes "sluit je" het geheel een beetje op zo gezegd.

grtn Jaap van Duijn

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4310
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: uitschuifbare lattenbodem valt vaak uit de "rail" .

Bericht door WillyL » zo 4 okt 2015 11:06

Indien het systeem gelijkaardig is...

Bij mijn vorige caravan (Beijerland) vielen de latjes ook gemakkelijk van de geleiding, vooral wanneer ik er ging opzitten (doorbuigen van de latjes) of de bodem niet mooi parallel naar voor trok of terugschoof.
De oplossing die ik toen gemaakt heb is door een extra balkje (een smalle panlat) aan beide zijde op te vijzen. Dit geeft wat extra steun en ruimte.
Vooraan had ik zelfs een extra vertikaal versterkingssteunje naar de vloer gemaakt onder deze latjes om het doorknikken op te vangen.

Het zitcomfort werd nauwelijks gehinderd. De balkjes zaten nog net onder de zitkussens.

Op het einde (bodem uitgeschoven) zaten 2 deurstopjes of de geleiding om het terugschuiven te voorkomen. Hier moest het eerste plakje achtergekneld worden maar dat ging steeds goed.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

dckbtr
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 13 sep 2015 18:27

Re: uitschuifbare lattenbodem valt vaak uit de "rail" .

Bericht door dckbtr » zo 4 okt 2015 14:29

Dankjewel voor beide reacties: Jaap, ik ga informeren of die dopjes nog te krijgen zijn. Bij mij zit er geen enkele dop op. Waarom zouden die er af gehaald zijn? Ik ga informeren bij de dealer/verkoper.
Gaat dat niet lukken dan ga ik het op de manier van Willy proberen. Het lijkt me dat het systeem overeenkomt. Mvg Dick

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”