Droogrek

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
arnovariante

Re: Droogrek

Bericht door arnovariante » zo 19 jul 2015 10:26

@Jivoni,
Haringen gaan altijd de grond in!
Je zult misschien je haringen moeten aanpassen aan de grond.....
Een rotspen gaat er echt altijd in, en die uitvoering met zo'n dwars pennetje eraan zijn ideaal om je rekje vast te zetten.

jivonl

Re: Droogrek

Bericht door jivonl » zo 19 jul 2015 22:32

RE.gif
Haringen gaan inderdaad altijd de grond in. Maar de voorgestelde klem dus niet die heeft de L vorm.
Laatst gewijzigd door Jan van Vijven op zo 19 jul 2015 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet zinloos quoten aub, lees even de regels!

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Droogrek

Bericht door Cheke » ma 20 jul 2015 21:50

Voor binnen heb ik een douchestang geklemd tussen de caravanwanden. Is handig ( wij zijn met 2!) voor de theedoek en de handdoek. Voor buiten hebben we een wasrekje , en dat staat vast in de grond met haringen met een kromming die perfect past over de onderbeugels.
MAAAARRRR dat rek wil ik niet meer mee hebben en nu van die dingen in de peesgeleiders boven de ramen.
Wij hebben ze langs alle zijden dus moet lukken om daar de lijn aan te hangen.
Op onze plaats waren geen bomen wel struiken en daar hang je de was niet fijn tussen.
En vw gewicht en praktische ideetjes lees ik mee...

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Droogrek

Bericht door Daphne » vr 24 jul 2015 16:25

Leentje schreef:
PremiumDiscovery schreef: @Chris:
Ik ben slechts met één dame op stap en die heeft de hele vloer van de kledingkast nodig voor haar muiltjes :lol:
Dat is bescheiden! Ik vul met gemak de bodem van het grote serviceluik. En dan is het nog krap-aan ;-)
Ik ook :wink: En ik kom altijd met meer schoenen terug dan ik ben vertrokken.........

In topic, voor de was een gewoon rekje, die makkelijk 's avonds onder de luifel kan. Met een kabelbinder van klittenband wordt deze aan de stang aan de achterzijde van de caravan vastgemaakt tegen het omwaaien. Voor mij geen droogmolen, ik vind het ondingen.


Verzonden via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

megroot

Re: Droogrek

Bericht door megroot » vr 24 jul 2015 20:42

Bij de Action zo'n klapdroog rek voor € 9,- gehaald vorig jaar. Twee haringen erom en het blijft gewoon staan.

Marc

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Droogrek

Bericht door Fam de Goeij » vr 18 dec 2015 19:40

we spannen lijntjes tussen de dragers van de omnistore ,gaan dan een dagje wandelen en de was is droog of
......als het wel regent in ieder geval niet natter geworden maar vaak wel wat droger door de vaak met buien
gepaard gaande wind . [kerstduim.gif]

Mieke
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 13 nov 2015 17:42
Locatie: Land van de frietjes

Re: Droogrek

Bericht door Mieke » vr 18 dec 2015 21:26

jivonl schreef:RE.gif
Haringen gaan inderdaad altijd de grond in. Maar de voorgestelde klem dus niet die heeft de L vorm.
Ben het hier helemaal mee eens. Die houder krijg je niet overal in de grond en als je hem er in krijgt komt ie er misschien nooit meer uit.

Wij houden het ook op een simpel wasrekje en 2 goede haringen. Staat altijd en overal goed vast, waait niet om en kan ook bij regenweer in de voortent. Een droogrek op de dissel is mooi als de zon schijnt maar als het begint te regenen kan je dat ding binnen nergens kwijt. Ik heb ook mijn handdoeken na een douchebezoek graag de volgende dag droog als het een ganse dag regent.
Draadje tussen twee bomen hebben we ook gehad. Mag op sommige campings niet altijd en ook al eens gehad dat we geen (goede) bomen op de plek hadden.

Vliedje

Re: Droogrek

Bericht door Vliedje » vr 18 dec 2015 22:08

Freek, je kunt die steeds omvallende rekjes meestal goed vastzetten met enkele (spijker)haringen.

Gebruikersavatar
LauRalph
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 aug 2016 13:35
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Droogrek

Bericht door LauRalph » vr 5 aug 2016 14:27

Hallo! Wij hebben vorige week een Dethleffs Edition 430 T Newline aangeschaft. Uit 1995. Ik vraag me af of daar zo'n waslijn voor aan de handgrepen aan vast kan? Iemand ervaring daarmee?
Alvast bedankt!
Kom we gaan kamperen! haphop.gif

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Droogrek

Bericht door Theo de Man » vr 5 aug 2016 17:25

Wij hebbende droogmolen zoals Burgelijk ook heeft . Met 2 haringen vastzetten en er gebeurt niets meer.....ja als het stormt misschien wel haphop.gif
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Droogrek

Bericht door WillyL » za 6 aug 2016 12:13

Eventueel gaatjes (schuin) in de pikkels boren en daar de haringen door. Staat muurvast en je kunt je droogrek nog plaatsen waar je wilt.
In geval gebruik aan de dissel wanneer je geen haringen in de grond krijgt kan je een spanband gebruiken die je rond de centrale steun en dissel bindt. Staat ook vast als een huis, euh, caravan. Zo doe ik ook soms, maar dus meestal met haringen door de gaatjes. 2 haringen, elk aan de tegenovergestelde zijden, is zelfs meestal voldoende.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: Droogrek

Bericht door Tjub » za 6 aug 2016 21:57

Hier een droogmolen met een beugel op het neuswiel gezet. Perfect. Disselbak kan nog gewoon open.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Droogrek

Bericht door Micky » zo 7 aug 2016 02:01

in het midden van de voet (centrale deel) van deze droogmolens zit een gat, 1 spijker de grond in en hij staat steviger dan een Unico mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Droogrek

Bericht door WillyL » zo 7 aug 2016 11:37

Eerder in dit topic staat dat iemand (Cheke) de draad wilt spannen aan de peesgeleiding.
Op dit forum staan hier slechte ervaringen mee. De peesgeleidingen zouden kunnen loskomen, wat ik kan aannemen. Die zijn gemaakt om krachten op te vangen verdeeld over een langere lengte en niet op een korte afstand van enkele centimeters. Krachten die zelfs met een hefboom werken in dat korte aanhechtgleufje omdat ik vermoed dat je dan 2 hangers nodig hebt met daartussen de draden die dan parallel aan de caravan hangen. Ik zou daar dan geen erg zware natte dingen aan te drogen hangen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Bozobin
Berichten: 7
Lid geworden op: za 6 aug 2016 10:56
Locatie: Delft

Re: Droogrek

Bericht door Bozobin » wo 10 aug 2016 10:30

freekph schreef:Folks

We kopen alleen droogrekjes die omvallen.

Mannelijke groeten
freek
Paar haringen over de poten heen en er valt niks meer om.
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”