Voortent opgeruimd houden

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Sonja
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 9 jun 2014 10:40

Voortent opgeruimd houden

Bericht door Sonja » za 15 nov 2014 22:07

Ik ben op zoek naar handige kasten, bakken of ?? om de voortent een beetje netjes te houden.
Met name rondslongerende schoenen en buiten speelgoed van onze 3 kids maken mij af en toe gillend gek.

wie heeft er wat tips en handigheidjes voor me.
We hebben een hobby 560 met een 3 meter diepe voortent dus op zich best wat ruimte. Maar hoe benut ik die nu handig??

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Trina » za 15 nov 2014 23:10

Kapstok
Kast
schoenenzak
kratten voor schoenen/speelgoed.


Alles lichtgewicht en opvouwbaar.
Bijlagen
Vrijbuiteroutdoor-tentkapstok-horizontaal.1.jpeg
Vrijbuiteroutdoor-tentkapstok-horizontaal.1.jpeg (26.18 KiB) 13358 keer bekeken
opbergkast-opvouwbaar.jpeg
opbergkast-opvouwbaar.jpeg (41.94 KiB) 13358 keer bekeken
e9ff055b6137a8bf20896b83f3a20950.jpeg
e9ff055b6137a8bf20896b83f3a20950.jpeg (5.04 KiB) 13358 keer bekeken
curver-vouwkrat-0_3.png
curver-vouwkrat-0_3.png (46.06 KiB) 13358 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Hobby Linka » zo 16 nov 2014 08:47

Hoi Sonja,

Wij hebben dit jaar een tochtstrook gekocht. Hierdoor kan je b.v. speelgoed e.d. onder de caravan opbergen. Scheelt weer ruimte in de voortent.
Hypercamp_tochtstrookDL.jpg
Hypercamp_tochtstrookDL.jpg (3.5 KiB) 13323 keer bekeken
Hypercamp_tochtstrookDL2.jpg
Hypercamp_tochtstrookDL2.jpg (3.68 KiB) 13323 keer bekeken
Specificaties:
Breedte 4,0 meter, uitbreidbaar met +0,5 +0,5 +0,5 +0,5 meter;
past hierdoor op alle gangbare caravans tussen 4 en 6 meter.
Hoogte 52 cm, waarvan 14 cm waterdicht, met eyelets onder en
lusjes bovenaan, hierdoor kan de tochtstrook onder alle caravans
goed passend afgespannen worden.
2 extra mesh organiservakken.
Achter 2 ritsen twee grote opbergzakken met waterdichte bodem 190T PU1500 polyester;
breedte 90 cm, diepte 100 cm, hoogte 28 cm.


Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

arnovariante

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door arnovariante » zo 16 nov 2014 10:26

Hier weet ik alles van, met 4 kinderen en 2 ouders in de voortent leven vraagt soms wat creativiteit.
De schoenen vervoeren we in de caravan onder het stapelbed in een grote stevige krat, niet zo'n lullig Blokker kratje maar een die ook wat kan hebben.
De hele krat met inhoud wordt verplaatst naar de voortent als de tijd rijp is.
Voor 6 personen 2 paar schoenen en 1 paar slippers....
Verder hebben we een dubbele kast die snel wordt opgezet en een wielafdekking met vakjes. Ook een schoenenzak die aan de horizontale ligger wordt gehangen maar gebruikt wordt voor van alles en nog wat, oa de douchespullen en slippers.
En uiteraard een kapstok die aan de horizontale ligger gehangen wordt bij de ingang, de 2 kleinsten hangen hun jassen aan de knijphaakjes die je aan de staander kunt vastknijpen.

Vliedje

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Vliedje » zo 16 nov 2014 10:27

caravan.gif Sonja, de meeste oplossingen zijn wel aangedragen. Mocht het zo zijn, dat je de caravan een heel (voor)seizoen op een en dezelfde camping hebt staan, dan is dit wellicht een passende oplossing. De Keter Rockwood opbergbox is vol kunststof en daar kan heel veel in.
image.jpg

karinjanette

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door karinjanette » zo 16 nov 2014 12:10

Wij hadden altijd een oud campingbedje in de voortent,passen drie kratten in en nog heel veel los spul.groot badlaken erover en alles is netjes.

Gebruikersavatar
Lizzy74
Berichten: 218
Lid geworden op: di 22 mei 2012 09:34

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Lizzy74 » ma 17 nov 2014 07:45

Herkenbaar.
Maar ook met kratten, dozen, boxen, enz. blijft het een bende.
Kinderen ruimen het zelf echt niet op, stoppen hun speelgoed na gebruik echt niet netjes in die kratten.
Dus zelf elke dag eventjes door de voortent doet wonderen.
Opel Zafira 2.2 met Bürstner Fun Sportive 480TK

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Trina » ma 17 nov 2014 10:05

RE.gif
Niet na elk gebruik nee, maar kinderen kunnen toch aan het eind van de dag hun speelgoed opruimen? Of zelfs als ze wisselen van speelgoed.
Ook schoenen kunnen ze zelf in en uit de krat doen. Geen schoenen laten slingeren.
Samen meewerken aan de orde van de caravan en voortent.
In een kleine ruimte voelt alles wat rondslingert snel als een chaos dus allemaal meewerken.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Wim Verso » ma 17 nov 2014 10:13

Andre, een tochtstrook zit toch standaard bij je voortent? Wij gebruiken zolang wij een caravan hebben altijd de tochtstrook.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Sonja
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 9 jun 2014 10:40

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Sonja » ma 17 nov 2014 10:24

Het is al fijn te lezen dat ik niet de enige ben! op de camping zie ik dan vaak van die keurige voortenten dat ik denk, hoe doen ze dat! :lol:
Dank al voor de vele zeker bruikbare ideeen. ik ga eens kijken wat goed in onze voortent past.
We staan komend jaar een heel seizoen op Beerzebulten dus het mag best redelijk vast zijn wat erin komt.
Wat ik me af vraag. Die zakken en kapstokjes die je aan de horizontale stokken kan hangen, wordt dat niet te zwaar voor je voortent/frame?
wij hebben een 3 beds stapelbed dus daaronder geen plek, maar goed voor het vervoeren bedenken we wel wat het gaat mij echt om het opgeruimd houden van die voortent.

En ja de 3 blaagjes zullen zelf ook aan het werk moeten en troep achter de kont opruimen awhoea.gif , maar dan moet het wel ergens in kunnen

dank voor de tips zover! ik hou me aanbevolen voor meer/andere tips!

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Hobby Linka » ma 17 nov 2014 10:46

Wim Verso schreef:Andre, een tochtstrook zit toch standaard bij je voortent? Wij gebruiken zolang wij een caravan hebben altijd de tochtstrook.
Wim,

Even goed naar de (kleine) plaatjes kijken. Deze tochtstrook heeft ritsen met daarachter zakken waar je spullen in kan wegbergen. De zakken zijn deels van kunsstof zodat bij regen er geen water bij de spulletjes komt.

Kijk maar eens hier voor een afbeelding die wat groter is.

En het scheelt met ruimte in de voortent.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Zandkasteel

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Zandkasteel » ma 17 nov 2014 11:03

Wij hebben een staande kapstok gekocht, inderdaad om het doorhangen van frame te voorkomen. Je hangt er dan toch vaak te veel jassen aan.
We hebben de kapstok destijds bij Trendhopper gekocht (3 poten met in het midden boven en onder een ring die je met 3 schroefjes vastzet). Leggen we op bed als we weggaan en ideaal voor veel jassen en tassen, paraplu's kun je in het midden kwijt. Verder hadden we op seizoensplek 3 van die goedkope kastjes (action) tegen de wand staan. Nu we gaan trekken, vindt ik het ondingen en hebben we een goed en stevige kast gekocht. Buitenspeelgoed kun je in (opklapbaren boodschap)kratten onder de caravan wegzetten. Je hebt ook lage modellen.
Ik zelf vindt ook laarzen, croqs, slippers, sandalen, wandelschoenen, gewone schoenen, voetbalschoenen etc een crime met 3 pubers.
We laten vaak het krat met laarzen en berg/wandelschoenen achter in de auto staan, maar dan nog heb je inderdaad veel schoenen bij je.
Dat geeft bij ons de meeste ergernis. We hebben 2 platen staan die je ook kan gebruiken om natte laarzen op te zetten, gekocht bij Action (voor sneeuwlaarzen). En 2 IKEA bakken met deksel, waar we slippers en croqs in doen. Maar blijft soms een puinhoop, al probeer ik elk jaar minder schoenen mee te nemen mrgreen.gif

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Knaus440 » ma 17 nov 2014 13:42

Naast alle praktische tips om dingen in op te ruimen,
vergeet vooral ook niet je goed humeur mee te nemen mrgreen.gif mrgreen.gif
Wij hadden inderdaad ook twee kisten/dozen bij ons, elk kind had een eigen.
Maar voor opruimen en opgeruimd houden, had ik soms ook mijn opgeruimd humeur nodig :wink:
Ik vond wel dat ze heel goed in staat waren om zelf op te ruimen.
Een deel van de voortent mocht overdag ook gewoon lekker "ongeorganiseerd" zijn.
Die ruimte gaven we ze ook.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Wim Verso » ma 17 nov 2014 13:54

Nog nooit gezien en niet van gehoord Andre en wat die kleine plaatjes betreft, dat werd me nog niet duidelijk, maar het is wel erg handig, zoals groente en fruit in op te bergen lijkt mij.

We hebben weer wat geleerd, nooit te oud om te leren toch? :wink: :lol:
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Martine » ma 17 nov 2014 14:59

Schoenen vonden wij ook altijd een probleem. Uiteindelijk vonden we een krat nog het handigst. In een van de eerste reacties staat een inklapbaar kastje. Daar kan veel in en alles is ook uit het zicht. Ook een schoenenzak is gemakkelijk. Wij gebruikten die voor kleinere spulletjes en spelletjes. Ze zijn er ook met grotere vakken.
Leg een deel van speelgoed e.d. in een bankkast en wissel na een week met spullen die dan gebruikt zijn.
De meest praktische tip die ik je kan geven: neem veel minder mee. knipoog.gif

Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Amber » wo 19 nov 2014 13:35

Onze voortent ziet er soms uit alsof er een bom is ontploft schrik.gif , en wij zijn met 4 volwassenen. De meest gehoorde kreet is: 'we zijn toch op vakantie'???? En eerlijk gezegd, ik doe er ook aan mee...... even iets neer leggen....... :oops:
Als pa de afwas doet, even iedereen porren en het is opgeruimd thumbup.gif .
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Sonja
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 9 jun 2014 10:40

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Sonja » do 20 nov 2014 09:13

hihihi, die van het goede humeur is zeker een goede Knaus 440.
En geloof me ik loop ook echt niet de hele dag als een dolle achter de kids aan te gillen dat ze dr troep achter de kont op moeten ruimen.
Maar idd als zij 's avonds op bed liggen en wij nog even lekker in de voortent zitten wil ik de boel wel graag weer een beetje aan kant.

Wat ik me afvraag. ik zie die mooie kapstokjes en hangzaken die je aan de voortentstokken kan hangen maar hoeveel kun je die nu belasten zonder dat de boel gaat doorhangen? ik zie me bijvoorbeeld nog geen 5 jassen eraan ophangen?? Wij hebben een aluminium frame.

arnovariante

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door arnovariante » do 20 nov 2014 09:58

Dat is natuurlijk heel simpel op te lossen door daar een extra staander te plaatsen. Bij ons hangen er regelmatig 10 jassen/truien aan.
De haakjes gaan eerder kapot dan dat het frame doorzakt....
Ook te verkrijgen in alu en dus niet veel extra gewicht.
Bijkomend voordeel is dat je frame als geheel steviger staat.

Gebruikersavatar
Lizzy74
Berichten: 218
Lid geworden op: di 22 mei 2012 09:34

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Lizzy74 » do 20 nov 2014 10:03

Wij hebben zelf deze:
http://www.obelink.nl/voortenten-luifel ... pstok.html
Echt ideaal! De andere verschoven steeds, omdat die buizen ook niet helemaal horizontaal hangen, dus alle jassen schoven dan naar voren.
Bij deze heb je daar geen last van.
Opel Zafira 2.2 met Bürstner Fun Sportive 480TK

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Amber » do 20 nov 2014 14:18

Deze kapstokjes hebben wij ook, voor de jassen en de handdoeken. thumbup.gif Ik heb wel een extra reep klittenband erop genaaid, want onze fiberstokken zijn dikker dan de metalen tentstokken.
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Martine » do 20 nov 2014 19:08

En ook al zijn de stokken niet te dik. Bij ons wil de klittenband wel eens los laten terwijl er niet zoveel aanhangt.
De andere haakjes heb ik om schuiven te voorkomen tape tussen de haakjes gedaan. Blijft alles op zijn plek en er kan meer gewicht aan hangen.

Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Zandkasteel

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Zandkasteel » vr 21 nov 2014 19:28

RE.gif
Mee eens, naast klitteband dat op hoeken losgaat, ook haakjes die verbuigen bij een iets te zware jas of tas.
Die ijzeren hebben het gevaar dat ze het dakdoek iets kunnen beschadigen.
Vandaar dat wij voor een losse kapstok hebben gekozen en alleen heel lichte dingen aan die klitteband-haken doen.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Hobby Linka » vr 21 nov 2014 20:27

Bocamp-Kapstok8.1.JPG
Bocamp-Kapstok8.1.JPG (7.09 KiB) 12935 keer bekeken
Wij hebben deze onlangs gekocht. Past op iedere diameter tentstok.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door apejoekie » di 21 apr 2015 16:47

Wij hebben 2 van die stoffen opvouwbare ronde tonnen die je ook als wasmand kunt gebruiken. Daar mikken we alle speelgoed in en wasgoed (wel scheiden thumbup.gif ) en de tent ziet er een stuk opgeruimder uit. Ook een kastje in de voortent en een organiser. We proberen de vloer zoveel mogelijk leeg te houden. Extra bier en frisdrank zetten we zoveel mogelijk achter de tochtstrook. We hebben ook wel interesse in de tochtstrook van Andre! Gaan we binnenkort naar kijken.
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

koning

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door koning » di 21 apr 2015 20:17

Ik heb een aanbieding gezien:

een cursus "hoe leer ik mijn kinderen hun spulletjes opruimen".

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif blij.gif

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”