Voortent opgeruimd houden

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Gebruikersavatar
aad
Berichten: 231
Lid geworden op: za 6 dec 2014 19:48
Locatie: Rockanje aan zee

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door aad » di 21 apr 2015 20:26

daar heb je geen cursus voor nodig hoor ; RE.gif gewoon een kwestie van opvoeden je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door apejoekie » wo 22 apr 2015 07:55

Precies, maar het begint dus bij jezelf. Zorgen dat ze een plek hebben om het op te bergen. Ze hebben dus een eigen mand voor hun speelgoed. Dus TS is naar mijn mening helemaal op de goede weg. Geef je kinderen een middel waar ze het in kunnen stoppen en je tent blijft schoon.

En ruimen ze het niet op? Alles wat ik na bedtijd van de kinderen vind dat verstop ik. En dat vinden ze niet leuk. boos.gif weenie.gif
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Gumm » wo 10 jun 2015 18:39

Heel wat goede ideeën hier op het forum. Zo'n kapstok is slim bekeken.
Maar is gewoon -niet- meenemen is er misschien ook eentje?
Geef de kinderen zo'n plastic opbergkist met deksel.. "neem mee wat je mee wil hebben als het deksel er maar op past"...Leuk om te zien hoe gewikt en gewogen wordt terwijl pa en ma de caravan inpakken...
In het vroege voorjaar en de herfst verdwenen de laarzen in een lange platte (xenos) bak onder de caravan
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

verstegen
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 8 nov 2015 19:47

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door verstegen » zo 8 nov 2015 20:29

Na de zomervakantie aangeschaft na afgekeken te hebben bij de vakantie-buren: o.a. bij Wehkamp te kregen van het merk Keter: kunststof opbergkasten.(het type wat ook voor balkons en garages word gebruikt)
Zijn zowel in hoog als laag model te koop. Niet superlicht en misschien ook niet verstandig om ze telkens te demonteren.... maar alles kan er in, ongedierte vrij, droog en afsluitbaar.
Mocht je bang zijn voor water in je tent, bij een bouwmarkt of keukenboer stelpootjes halen en deze eronder zetten, kun je alles ook nog eens waterpas zetten.
Ideaal om een koffiezet apparaat of campingoventje op te zetten.

Ruud27

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Ruud27 » zo 8 nov 2015 21:54

Tochtstrook modules - Marvella verkrijgbaar oa in Schijndel
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (36.83 KiB) 8953 keer bekeken

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Chris » zo 8 nov 2015 23:41

O Sonja..

Zo herkenbaar...zo enorm herkenbaar schrik.gif
Ook wij hebben een gelijksoortig probleem.
Alleen hier gaat werkelijk de hele schoenenwinkel mee geloof ik.
Wat ik ook doe, wat ik ook vraag of bid op mijn knieen.... het is altijd uitverkoop bij ons lijkt het wel.
Ooit eens een schoenenrek van plastic gekocht.. nutteloos gebleven.
Zowel mijn vrouw als dochter willen maar een ding... een berg schoenen in de voortenthoek.
Tot......tot we eens een hoosbui kregen, met een voortentoverstroming....
Mmmmmmmmmm ik zeg niets meer... raad maar...
Ondertussen wordt het trouwens wel weer tijd voor een overstroming.... mrgreen.gif mrgreen.gif
Je komt er niet vanaf dus.... ik neem ook altijd teveel gereedschap mee is de repliek..

Succes en hou vol met goede moed. thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Micky » zo 8 nov 2015 23:43

RE.gif :oops: thumbup.gif awhoea.gif

hier ook....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door arnovariante » ma 9 nov 2015 06:28

Zo'n tochtstrook module heb ik nu besteld in de tochtstrook van onze nieuwe Unico Verona XL.
2 stuks, een voor en een achter de wielen rekening houdende met de instap van de deur.
Ik denk dat ik hieronder een extra stukje zeil knip zodat het een beetje schoon blijft.
Zal misschien ook wel schelen voor het vocht in die ruimte.

Sonja
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 9 jun 2014 10:40

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Sonja » di 26 jan 2016 12:15

het seizoen zijn we ondertussen goed doorgekomen. Uiteraard veel te veel zooi meegezeuld en uiteindelijk 3 weken voor het opbreken van de seizoensplek al begonnen met weer zooi mee terug te verhuizen....
Deze zomer wordt het 3,5 week Kroatië en Slovenie en zal het juist de kunst worden van het weglaten.
wat hier goed werkte voor de schoenen en buiten speelgoed was zo'n grote ronde flexibele kunststof mand van de a.c.tion. weegt ook niet zoveel en past voor onderweg in de grote kast dus die gaan zeker weer mee.
De caravan is al flink uitgemest met spullen die we niet mee gaan nemen... de zolder flink gevuld :lol:
Wat mij betreft zet de lente lekker door zo, des te eerder kan de hut weer van stal!

Gebruikersavatar
sonnepon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 23 dec 2014 19:51

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door sonnepon » di 26 jan 2016 22:30

@arnovariante

Heb je deze module tochtstrook dan ook speciaal van Unico?
Ford transit Custom 170PK / Hobby 540 UL excellent 2016 / Unico Bologna 2016

arnovariante

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door arnovariante » wo 27 jan 2016 05:37

RE.gif
Niet speciaal van Unico maar op verzoek worden deze in de tochtstrook gemaakt voor ons.
De tochtstrook zit standaard bij de luifel (nog een financieel voordeel tov een cassetteluifel) en daar worden die dingen in gemaakt voor €40 geloof ik.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door peter s » wo 27 jan 2016 08:19

""daar heb je geen cursus voor nodig hoor ; gewoon een kwestie van opvoeden je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen""

Yep begint het niet met Papa en Mama? :oops: Tegelijk bekennend dat het bij ons soms ook uit de hand liep...
Blijft dat je mogelijkheden moet bieden waar het spul in opgeruimd kan worden.
Laatst gewijzigd door peter s op wo 27 jan 2016 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

arnovariante

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door arnovariante » wo 27 jan 2016 08:21

RE.gif
Dat begint idd met papa, die betaald voor die opruim mogelijkheden.....

Gebruikersavatar
sonnepon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 23 dec 2014 19:51

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door sonnepon » wo 27 jan 2016 09:32

@Arno,

Dat is vet handig! Ga ik in mn achterhoofd houden..
Maaruh als ik op de site van BAX de luifel bestel zit daar niet een tochstrook bij hoor...die moet ik er apart bijbestellen.
(we gaan eerst nog kijken)

On-topic; Sonja zo herkenbaar. Ik heb een grote kast buiten staan waar alle schoenen in staan, bier staat onder de caravan, zo ook mn rijstoel voor t strand. Maar wat een zooi houden we toch van al die opblaasdingen...meestal worden deze ook onder de caravan gestopt ivm het mogelijk wegwaaien. Verder heb ik een krat met speelgoed staan. De rest houden de kids maar lekker in hun eigen tentje!! mrgreen.gif
Ford transit Custom 170PK / Hobby 540 UL excellent 2016 / Unico Bologna 2016

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door maanenschijn » wo 27 jan 2016 12:16

Het opgeruimd houden van de voortent is een terugkerende dagelijkse strijd. Die tochtflap met opruimmogelijkheid is super, had ik nog nergens gezien.
Overigens maken we ook altijd dankbaar gebruik vwn de lege dakkoffer die we van de auto halen, ideaal voor al dat opblaas- zwembadspul


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

arnovariante

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door arnovariante » wo 27 jan 2016 18:28

@ shuisman,

De tochtstrook voor aan de caravan en een wielafdekking zitten er volgens mij gewoon bij, ik betaal extra voor die opbergmogelijkheden en een wielflap voor een tandemasser.
Wegneembare zijkanten zitten er ook bij.
Dat was voor mij de druppel die de beslissing tussen een Unico en een cassette luifel Omnistore 9200 deed doorslaan richting Unico.
In de eerste plaats is de Unico veeeeel mooier en voor dat geld (best veel geld) zit er dus ook die tochtstrook, wielflap en zijkanten bij.
Zo'n Omnistore 9200 zou incl opbouw al €300/400 duurder zijn, KAAL wel te verstaan, dan moeten er nog rafters, zijkanten (dan ziet dat ding er niet meer uit), tochtstrook en wielflap bij.....

Sonja
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 9 jun 2014 10:40

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Sonja » ma 1 feb 2016 11:50

Oh ja, die luchtbedjes krokodillen zwembanden en al die andere meuk, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. maar die parkeerden wij inderdaad ook onder de caravan, of erachter i.v.m. wegwaaien. (heg achter de caravan, dus bleef ook wel liggen. Alhoewel, na zowel een voorjaars als zomer storm meegemaakt te hebben weten we inmiddels dat echt alles van zn plek kan. Zelf houten haringen van 60cm redden de boel niet.....

Kiep70
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: Voortent opgeruimd houden

Bericht door Kiep70 » vr 23 jun 2017 19:44

Wij hebben onlangs onderstaande "hangmand" van Isabella gekocht. Wij vinden het ideaal en gebruiken hem voor wat lichte spullen i.v.m. het gewicht wat je aan de stokken hangt. Op de foto hangt het midden in de tent, maar wij hangen hem aan zijkant zodat je er geen last van hebt. D.m.v. verstelbare banden kun je hem op allerlei manieren ophangen/afstellen.
decemberkados-vrouwen-kamperen-7-isabella-toporganizer (2).jpg
Isabella top organizer
decemberkados-vrouwen-kamperen-7-isabella-toporganizer (2).jpg (95.04 KiB) 5329 keer bekeken

Plaatje komt ergens van internet, wat het met vrouwenkados van doen heeft weet ik niet scratch.gif whistle.gif
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”