Veiligheidsnet Stapelbed

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door XV_limburg » ma 21 apr 2014 13:55

Hallo Forummers!

Gelukkig gaat het campeerseizoen weer bijna beginnen A I camp.gif

Onze kleinste junior moet nu in het stapelbed (beneden), maar ook daar willen wij een veiligheidsnet o.i.d..

Nu heb ik er een gevonden bij obelink http://www.obelink.nl/technische-access ... rming.html

Iemand misschien alternatieven? Obelink stuurt dit helaas niet op.
Ook niet echt goedkoop zo'n netje, maar veiligheid boven alles....

Grtzzz
Laatst gewijzigd door XV_limburg op ma 21 apr 2014 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door hendrik38 » ma 21 apr 2014 13:58

Ik zit met hetzelfde dilemma.
Ik doe boven een dergelijk netje zoals uit je link.
Onder doe ik een verhoger aan de zijkant, zoals die te koop zijn bij de ikea. De afstand van matras tot vloer is 45 cm en dat is niet meer dan thuis, en daar werkt zo'n opstaand randje ook prima.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door XV_limburg » ma 21 apr 2014 14:17

RE.gif

Een opstaand randje daar hebben we ook over gedacht, maar de kleine man klimt daar gewoon overheen.
Boven hebben we ook zo'n veiligheidsnet.
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Meenhoes » ma 21 apr 2014 14:28

Zo'n net hebben wij ook gehad voor het onderbed. Werkt prima en is goed strak vast te zetten. Helaas wou de kleine er niet in slapen dus maar in het campingbedje gelegd. Het net heb ik toen verkocht via MP.

Obelink stuurt dit niet op i.v.m. de lengte. Duurdere verzendkosten bij pakketten langer dan 1.70 meter :(
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Gemineye » ma 21 apr 2014 19:37

Wij hebben ook zo'n net voor het bovenste bed. Gewoon bij de dealer gehaald. Heb wel gedacht aan andere constructies, maar uiteindelijk toch maar zo'n net gehaald. Mooi stevig, en gemakkelijk op te rollen en zo dus met bed en al op te klappen.

Wij hebben wel een lat langs het plafond gezet ter versteviging.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Peter_Fabia
Berichten: 51
Lid geworden op: di 3 apr 2012 11:12

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Peter_Fabia » ma 21 apr 2014 22:18

Hallo,

Vorig jaar voor het stapelbed zowel onder als boven de genoemde veiligheidsnetten gemonteerd.
De onderste is meer voor het eruit kruipen van de kleine boef en werkt perfect.

Ook tijdens het rijden blijven de spullen mooi op zijn plek liggen. Dus een dubbele functie :wink:

Het lijkt veel geld. Maar denk maar eens aan de gevolgen bij een mogelijke val.
Caravan: Adria Altea 472 LU 50 Years 2016 + Enduro volautomatische mover met Mastervolt AGM accu + Dometic dakairco

Trekker: Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline van 2018

Oude: Hobby De Luxe 495 UK uit 2005 (2012 t/m 2023)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Gemineye » ma 21 apr 2014 23:37

Ha! Wij gebruiken Het net inderdaad ook voor vervoer! Lichtgewicht buiten speelgoed wat Veel ruimte in neemt leggen we op het bovenste bed neer en met het net er voor kan het geen kant op.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

dasupergrover
Berichten: 43
Lid geworden op: do 9 mei 2013 20:13

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door dasupergrover » di 22 apr 2014 09:17

Heb DEZE nog gevonden, maar vind de Obelink uitvoering toch wel wat mooier. Wij zoeken ook nog iets voor het onderste bed, onze kleine van 1+ is dol op kruipen :wink:
1589
Bürstner Ventana 480 TK Avantgarde, getrokken door VW Passat TDI 130pk
1588
Bürstner Ventana 480 TK Avantgarde, getrokken door Volvo V70

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Gemineye » di 22 apr 2014 09:39

RE.gif

Maar daar moet je dan nog wel zelf iets van een constructie voor bedenken. Het voordeel van dat andere net is dat er boven en onder aluminium profielen aan zitten die het geheel stevigheid geven, en dat je hem heel eenvoudig open en dicht kunt klikken mbv het bijgeleverde materiaal. 'plug en play' om het zo maar eens te zeggen.

Ik vraag me trouwens af of een afscherming van plm 50cm voor het onderste bed wel voldoende is voor een kind van die leeftijd, daar kunnen ze toch overheen klimmen? Die van obelink is niet heel veel hoger, maar bedoeld voor het bovenste bed. Bij onze caravan blijft er dan boven het net hooguit 10-15cm over, te weinig om tussendoor te klimmen. Bij het onderste bed zou denk ik teveel ruimte over blijven, maar ik schat het even uit het hoofd.

Een alternatief zou kunnen zijn dat je bv een oude box in stukken zaagt en dat er voor zet, ik zag laatst nog iets voorbij komen op de site in een kluscaravan: viewtopic.php?f=82&t=21612&start=125#p313729

Misschien dat dat ook nog iets zou kunnen zijn voor het onderste bed. Is allicht goedkoper dan zo'n net, en een stuk hoger!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Peter_Fabia
Berichten: 51
Lid geworden op: di 3 apr 2012 11:12

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Peter_Fabia » di 22 apr 2014 10:10

RE.gif

Bij ons schermt het veiligheidsnet van Obelink het onderste bed volledig af. Hier kruipt onze "boef" echt niet uit.
Dat zal per merk/type caravan wel verschillen hoeveel ruimte er tussen de stapelbedden zit.

Bij het bovenbed kan er overheen geklommen worden als ze echt willen.
Echter hier leggen wij de verstandige grote zus neer van de kleine boef.

Denk trouwens ook aan eventuele raambeveiliging. Ik heb de raamhendels geblokkeerd bij het onderste bed, zodat ze gewoon niet open gemaakt kunnen worden. Bij ons zit er geen extra beveiliging (stang) voor het raam wat bij andere merken wel voorkomt.
Caravan: Adria Altea 472 LU 50 Years 2016 + Enduro volautomatische mover met Mastervolt AGM accu + Dometic dakairco

Trekker: Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline van 2018

Oude: Hobby De Luxe 495 UK uit 2005 (2012 t/m 2023)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Gemineye » di 22 apr 2014 10:24

RE.gif

Haha ja, nou wij leggen de verstandige grote broer (nu 3,5) onderin. Die had vorig jaar nog wel een uitval beveiliging, nog even zien of we die deze zomer ook weer meenemen. Op zich hoeft dat al niet meer. Als hij bovenin zou liggen zouden we dat overigens wel doen.

Dat raam is inderdaad nog wel een ding om over na te denken, die is bij ons gewoon standaard. Met dat verschil dat er een fietsenrek voor zit, dus het raam zou nooit ver open kunnen. Blijft toch erg interessant voor de kids. Het eerste jaar hebben wij het opgelost door gewoon een campingbedje te gebruiken, dan kan hij helemaal nergens heen. Sinds hij in het 'gewone' bed slaapt in de caravan, hebben alleen het plastic schuifwandje (PAPA IK WIL NIET OP BED!!!) en de combirollo (DAN MAAR NAAR BUITEN KIJKEN...) het zwaar te verduren. Met name die rollo's zijn toch echt niet gemaakt voor veelvuldig gebruik door kindjes van die leeftijd scratch.gif
Dochterlief slaapt bovenin, en daar zijn geen ramen, dat is nagenoeg "hufterproof", op het plafondlampje na waar ik dus vorig jaar de lampjes maar gewoon uit gehaald heb omdat die dus 180x aan en uit moest worden gedaan alvorens te gaan slapen. Nu doet het ding niks en is het ook niet interessant meer.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Meenhoes » di 22 apr 2014 11:27

RE.gif

Zooooo herkenbaar awhoea.gif awhoea.gif

Bij ons ook het probleem van de raamsluitingen. Ik denk dat ik ze ga vervangen voor de variant waarbij je eerst een soort van knopje in moet drukken voordat ze open kunnen
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door caspar » di 22 apr 2014 11:29

burstner amara 520 ts

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Gemineye » di 22 apr 2014 12:13

jaaa kijk eens, een gebruikte is altijd interessant natuurlijk! Wel zelf ophalen denk ik, want verzenden van dat soort exotische maten is best kostbaar en het risico op beschadigingen is aanzienlijk.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door MarcoC » di 22 apr 2014 12:19

Ik las dat TS voor het bovenste bed al zo'n doek heeft! Wellicht is het ook een idee om dat doek voor het onderste bed te gebruiken, en dan een andere uitvalbeveiliging voor het bovenste bed te gebruiken. Dat is dan wel afhankelijk hoe oud het kind is dat bovenin ligt!

Geminey heeft mijn draadje al eerder gepost en daarin kun je ook zien welke uitvalbeveiliging wij voor het bovenste bed gebruiken! Deze is ongeveer 40cm hoog en het frame loopt onder het matras door. 1 of 2 pagina's terug in mijn draadje staat daar nog een andere foto van zodat je het hele frame kan zien. Ook is hij uitschuifbaar tot zo'n 120cm, onze zoon van 4 jaar ligt erachter en het werkt prima! thumbup.gif Afgelopen weekend getest! mrgreen.gif

Hier nog eens de link naar mijn draadje viewtopic.php?f=82&t=21612&start=125#p313729
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Gemineye » di 22 apr 2014 13:01

RE.gif

Maar die uitvalbeveiliging die jij voor het bovenste bedje gebruikt is alleen bedoeld voor kindjes die eventueel in hun slaap uit het bed zouden kunnen rollen. Niet voor een dreumes die willens en wetens over dat ding heen zal gaan klauteren. Kinderen van die leeftijd hebben een hogere afscherming nodig. Vandaar dat ik jouw oplossing voor het onderste bedje wel een mooie vond. Ik heb zoiets destijds ook voor onze caravan overwogen, maar ik wilde ons bovenste bedje ook graag weer snel in kastjes kunnen omtoveren. Dan was dit de ideale oplossing; zo'n net rol je gewoon op, en klap je mee in met de rest van het bed.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door MarcoC » di 22 apr 2014 13:10

RE.gif
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt! Maar als het kind van TS ook zo'n 4 of 5 jaar oud is wat in het bovenste bed ligt, zou hij een "normale" uitvalbeveiliging voor het bovenste bed kunnen gebruiken en het net voor het onderste bed, die heeft hij tenminste al! Bij ons kunnen de bedden helaas niet opgeklapt worden tot kasten, anders had ik ook zeker zo'n net gekocht. Alleen vindt ik hem wel erg duur en had toevallig nog die oude box staan dus ben daarmee aan de slag gegaan. De beveiliging van het bovenste bed kostte mij maar 10 euro via MP. mrgreen.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Oenema » di 22 apr 2014 14:24

Afgelopen jaar aan het klieren en kl*ten geweest voor iets bij het bovenste bed.
Nu heeft onze hobby een afgeschuinde hoek aan het eind wat dit best lastig heeft gemaakt.
Ik had een net gekocht, welke te groot bleek, dus retour gestuurd.
Uiteindelijk met een zijkant van het ledikant de boel met een stuk elastiek afgesloten.
Werkte prima..

Nu, voor dit jaar, deze constructie verwijderd en onze dames slapen beide zonder beveiliging.
De beide dames, 2 en 3,5 vinden het heerlijk! Slapen prima en ik ook..
De oudste bovenin en de jongste onder.

Afgelopen weekend is dit perfect gegaan en prima bevallen, ik ga niet weer zitten klieren om er iets voor te hangen!
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

chillychilly
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 1 okt 2012 20:21
Locatie: Amersfoort

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door chillychilly » di 22 apr 2014 15:52

Wij hebben op het onderste bed van het stapelbed ook de bedbescherming van obelink.
Na lang zoeken is dit toch de beste oplossing gebleken werkte perfect voor de kleine en door de snelsluiters makkelijk open en dicht te maken.
Het weekend zojuist het veiligheidsnet verwijderd aangezien de kleine het niet meer nodig heeft zal hem binnenkort eens op marktplaats zetten.
PB anders bij interesse
Renault megane estate DCI (2012) + Burstner Premio 485TK (2013)

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door XV_limburg » di 22 apr 2014 20:51

RE.gif je hebt PB.

Een goede gebruikte voor een leuke prijs is altijd welkom... :lol:
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door XV_limburg » di 22 apr 2014 20:53

Thanks! Ik heb hen gemaild.....
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door caspar » di 22 apr 2014 21:27

Suc6hoop dat je niet naast het NET vist awhoea.gif awhoea.gif
burstner amara 520 ts

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door hendrik38 » za 26 apr 2014 10:06

Ik heb gister de laatste zaken ook doorgesproken mbt de te leveren caravan en heb ook maar voor de zekerheid op het onderste bedje een net laten plaatsen...ik weet nog niet of de kleine een uit bed kruiper is aangezien die nu nog in een ledikantje slaapt.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16296
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door Jan van Vijven » za 26 apr 2014 10:21

caspar schreef:Suc6hoop dat je niet naast het NET vist awhoea.gif awhoea.gif
Naast het net is het zeer goed vissen, erachter is het slecht vissen.... :wink:
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: Veiligheidsnet Stapelbed

Bericht door XV_limburg » wo 30 apr 2014 09:08

Net gekocht bij vrijbuiter....
Laagste prijsgarantie mrgreen.gif dus voor de prijs van Obelink.....
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”