handrem op of af

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: handrem op of af

Bericht door Wim Verso » vr 24 jun 2016 22:21

Ben ik toch niet de enigste Chris, het was de enigste plaats nog op die stadscamping en het was 19.30 uur in de avond dat we op die camping aankwamen, ook al een uitzondering want meestal staan we zo rond half vijf in de middag op een overnachtingscamping.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: handrem op of af

Bericht door eurotrotter » za 25 jun 2016 12:02

Bij mijn caravan gaat de handrem er gewoon op als ik, afgekoppelt ,ergens sta.evenals de auto die ervoor staat.
In al de jaren dat ik met vrachtwagens gereden heb ging de handrem erop,óók in de winter als t vroor.(tegenwoordig zijn vrachtwagens zowat allemaal van automatisch schakelende bakken voorzien en dan móet je wel de handrem gebruiken)
Nog nooit last gehad van ovale trommels of trommels die vastgevroren waren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Vliedje

Re: handrem op of af

Bericht door Vliedje » zo 26 jun 2016 13:43

Dit zegt de ANWB er over, en zo doe ik het al 30 jaar. Nog nooit een probleem gehad.

"Trek de handrem aan en gebruik dan het neuswiel om de caravan ook in de lengterichting horizontaal te zetten. Blokkeer de wielen in de winter op een andere manier, dit voorkomt vastvriezen van het handremmechanisme."

http://www.anwb.nl/kamperen/caravan/geb ... de-camping

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”